Ik heb geen idee wie de ouders zijn. Maar ik betwijfel ten zeerste of het familie is. De mijne is in Tsjechië gefokt (broodfokker
) en dan naar België gekomen om in een dierenwinkel verkocht te worden.
Een collega van mijn ma heeft hem toen van haar ouders gekregen omdat haar relatie was stukgelopen. Na 1 dag wist ze al dat een hond niet echt iets voor haar was, en toen is ze op zoek gegaan naar een goede thuis. Die heeft hij hier gevonden. 2 Vriendjes om mee te spelen en plaats zat om te rennen 
Hij heeft dus al heel wat meegemaakt in zijn korte leventje. Commentaar op de collega die hem eigenlijk snel kwijt wilde is overbodig, ze kreeg hem als verrassing en heeft er echt alles aan gedaan om hem een goede thuis te bezorgen. Ze komt hem zelfs nu nog regelmatig opzoeken
Wij hebben hem gratis gekregen van haar (met heel veel toebehoren erbij), terwijl het best een dure hond was. We zijn allemaal gek op hem en er wordt goed voor hem gezorgd. Er was best veel oplapwerk aan hem toen we hem pas kregen (inentingen niet gehad, waarschijnlijk ondervoed geweest waarvoor hij supplementen moest krijgen,...) maar nu ziet hij er super uit en is hij kerngezond (gelukkig maar, met veel van dit soort hondjes loopt het slecht af
).
Hij heeft het hier ook best naar zijn zin