hond valt aan....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: hond valt aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:30

cissy schreef:
even een andere inslag..... deze hond reageert zo idioot tegen zijn eigen mede huishond, doet ie dat ook tegen andere honden buiten of alleen tegen zn maatje?
kan het dan niet zijn dat die ándere hond wat mankeert en deze dominante hond hem uit zn roedel wil hebben?
in de natuur worden de zwakkeren vaak ook uit de roedel/kudde gedreven omdat het de roedel/kudde zwakker maakt.....
of maak ik nou een hele blonde opmerking?

Nee, het is geen domme opmerking. ik heb het hier in huis ook zien gebeuren. wij hebben 3 ongecastereerde reuen in huis. een golden retriever van 10 die altijd de baas is/was, een drentse patrijs van 7 en een labrador van 3. zodra de golden retriever ouderdomsverschijnselen begon te krijgen en een beetje dement begon te worden probeerde de labrador de baas te gaan spelen. zodra de drentse patrijs een epileptische aanval kreeg of bijv. niet lekker was en stond te kotsen dan dook de labrador er bovenop om te knokken. ze hebben het gewoon in de gaten dat zo'n hond op dat moment zwak is en proberen het. toen we de drent thuis net in hadden laten slapen toen wilde de labrador er nog bovenop duiken om te knokken. terwijl hij tijdens het inslapen lag te piepen.

vivana

Re: hond valt aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:44

Albert schreef:
Jou hond valt jou aan? Bijt je?
Een reu hè, die bezig is zijn plaatsje als alfa te veroveren.
Helaas, nu nog straffen is zinloos, maar ik zou voor de zekerheid een stuk tyleenbuis op de bench leggen, binnen handbereik. Mocht hij de volgende keer weer geen zin hebben dan maakt hij maar zin.
Positief belonen is mooi, maar straffen is soms ook nodig. Hard, kort en duidelijk.

Hier ben ik t helemaal mee eens...
Dat bijten van hem doet dan misschien net zo'n pijn als die tyleenslang.
Als hij geen respect geeft aan jouo dan dwing je dat maar af.
De meeste honden zullen eens in hun leven proberen hun baas "aan te vallen cq bijten" , wie is de baas.
Maak hem dat voor eens en altijd duidelijk anders kun je 'm dadelijk nog opruimen en bijt hij iedereen , en dan dat gedrag tegenover je vader en vriend ...daar hoef je ook niet blij mee te zijn.
Een hond heeft maar 1 baas en voor een ander moet hij ook respect hebben mits hij daar op de plek is waar hij kan waken over ZIJN terrein en waar hij indringers buiten moet houden.`

Zie politiehonden........deze zijn in huis sociaal getraind en zijn er wanneer ze er moeten zijn en zo hoord dat