Myfairytale schreef:Probleem is dat hij dat niet kan, dan schreeuwt (janken en piepen hij alles bij elkaar..)
Dat janken zal hij hooguit 1 week volhouden dat houd hij echt wel op hoor....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myfairytale schreef:Probleem is dat hij dat niet kan, dan schreeuwt (janken en piepen hij alles bij elkaar..)
Myfairytale schreef:Goed mensen, ik heb jullie adviezen stuk voor stuk doorgenomen, met mezelf, met mijn vriend en met de vorige eigenaresse.
Wij gaan het nu op de manier verder doen die wij denken dat het verstandigst is (wij ja, die de hond iedere dag zien en hopelijk het meest kennen).
Moch dit op niets uitlopen, dan halen we er alsnog een therapeut bij.
Wees allemaal gerust, wij zullen echt de hond niet slaan, schoppen, zomaar in een bench drukken... weet ik allemaal wat nog meer.
Wel willen we wat betreft het voer(en) het eea gaan veranderen en nog wat consequenter zijn als hij iets stouts doet.
Mocht dat plassen ed niet overgaan betrekken we misschien de bench erbij.
We willen dit rustig aan, stapje voor stapje doen, omdat hij ook soms weken achter elkaar niets in huis doet.
Mocht dit allemaal op niets uitlopen zullen wij een gedragsdeskundige inschakelen.
Rosita schreef:Citaat:Schuw niet om hem eens goed in zijn nekvel te pakken bv (is heel normaal in de hondenwereld).
Hier zou ik graag wat meer van horen, Schimmelig. Hoe, waar, wanneer, waarom?
Rosita schreef:Nodig nu niet míj uit maar een peut.
En verder oordeel ik vooral over al die adviezen <....> die je krijgt. Maar misschien kun jij me uitleggen waarom je bij problemen met je paard volgens 'alle bokkers' vooral les moet nemen en men maar vindt dat je adviezen over het gedrag van een hond gewoon via het net kunt geven? Al die paarden zijn toch ook 'dominant en eigenwijs' volgens hun eigenaren??? Blijkt in 9 van de 10 gevallen niet waar te zijn en berust allemaal op misverstanden en onbegrip tussen eigenaar en paard.
Eigenlijk dacht ik dat we bij hondentraining al wat verder gekomen waren maar dat is in paardenland nog niet doorgedrongen.
En die doodgebeten kat..... ach, je moest eens weten.
KiWiKo schreef:Myfairytale schreef:Goed mensen, ik heb jullie adviezen stuk voor stuk doorgenomen, met mezelf, met mijn vriend en met de vorige eigenaresse.
Wij gaan het nu op de manier verder doen die wij denken dat het verstandigst is (wij ja, die de hond iedere dag zien en hopelijk het meest kennen).
Moch dit op niets uitlopen, dan halen we er alsnog een therapeut bij.
Wees allemaal gerust, wij zullen echt de hond niet slaan, schoppen, zomaar in een bench drukken... weet ik allemaal wat nog meer.
Wel willen we wat betreft het voer(en) het eea gaan veranderen en nog wat consequenter zijn als hij iets stouts doet.
Mocht dat plassen ed niet overgaan betrekken we misschien de bench erbij.
We willen dit rustig aan, stapje voor stapje doen, omdat hij ook soms weken achter elkaar niets in huis doet.
Mocht dit allemaal op niets uitlopen zullen wij een gedragsdeskundige inschakelen.
niet om het een of ander hoor............ maar jullie gaan al iedere dag met die hond om, en het is er niet beter van geworden...... Ergens gaat er dus IETS verkeerd in de omgang met de hond, iedere dag weer..... vanaf de dag dat je de hond hebt.
Dan kan je verder zelf gaan aanklooien, met tips, boek in je hand en weet ik veel meer.... maar dat zet geen zoden aan de dijk. Erger nog, dat verward de hond alleen maar meer.
Waarom niet het jezelf EN de hond het een stuk makkelijker maken en al die rompeslomp van het zelf proberen (met alle gevolgen van dien) overslaan en gewoon gelijk het enige goede doen....... een gedragsdeskundige inschakelen.....
Bespaar je jezelf EN de hond een hoop ellende
Mijn honden pakken schapen, EN doden ze............ en geloof me, das ook echt niet leuk
Schimmelig schreef:Rosita schreef:
Hier zou ik graag wat meer van horen, Schimmelig. Hoe, waar, wanneer, waarom?
Als je dit zelf ook weet, waarom moet ik het je dan nog uitleggen? www.google.nl
10 jaar een zeer dominante Russel in bezit gehad, dus ik kan over dit soort dingen meepraten (my opinion).
Dit hondje loopt gewoon over de TS heen, dat moet toch niet kunnen
miepmiep schreef:Ik meen mij te herrinneren dat er niet al te gek lang geleden (hooguit een maand tot 2 maanden) een uitzending was van een opvoedprogramma voor honden. Welk net en hoe het programma heet weet ik jammer genoeg niet meer.
Het ging toen om een bulldog-achtige die ook in huis plaste en poepte, weinig soorten voer at, het grootste deel liet staan, ik geloof zelfs helemaal niet uit wilde gaan etc etc. Ik heb maar met een half oog zitten kijken, maar daar kwamen wel handige dingen uit zoals een regelmatiger eten geven, en na een half uur de rest van het eten weghalen. Binnen no-time at hij gewoon het eten dat hij voorgeschoteld kreeg, en ook zijn bak helemaal leeg binnen een half uur. Op vaste tijden uitlaten, maar ook niet te vaak, zodat hij een ritme kreeg hoe lang hij een en ander op moest houden (en door het consequenter en meer eten moest hij ook echt poepen wanneer hij dan uitgelaten werd). Ook gaven ze hem 's avonds ijsklontjes, en dan 's nachts geen water. Hij kreeg dan toch genoeg water binnen, maar onbeperkt water had een averechts effecht op hem.
Verdorie, had ik nu maar beter opgelet... Misschien kun je de uitzending ergens opvragen? Ik zal nog eens voor je googlen...
dollemina schreef:heb je ook al eens geprobeerd om de plantenspuit met koud water te gebruiken als je hond binnen gaat plassen of poepen of gaat slopen?
En mocht dat niet helpen dan zou je ook het kunnen proberen met de afstandsbediening van je radio.
Zodra de hond iets stouts doet ineens keihard de radio aanzetten.
Dan associeert hij het niet met jouw.
Veel succes.
miepmiep schreef:Heb even gezocht, volgens mij was het "Opvoedpolitie voor dieren" van SBS6.
Kan alleen nergens vinden of je "oude" uitzendingen kunt opvragen of opzoeken via internet? Wellicht een mailtje aan SBS?
Het programma draait in ieder geval nog steeds op zaterdag om 18:00 uur.
Succes!
Rosita schreef:laat maar
Myfairytale schreef:Ik hoop dat je mijn posts goed gelezen hebt?
We zijn bij 2 verschillende DA's geweest en hebben ook diverse foto's laten maken, dus iets lichamelijks is het niet.
Zoals ik al aangegeven heb; de hond is zeer kritisch met eten, heb al menig zak weg moeten geven.
De dierenwinkel raadde ons Beneful aan en dit eet hij wel.
Maar, vertel mij eens wat wel een goede brok is dan, dat wil ik oprecht graag weten in het belang van onze hond.![]()
Wat verlatingsangst betreft, hij doet het dus ook wanneer wij gewoon thuis zijn...
De vorige eigenaresse, die hem het beste kent, en hem ook 2x bij ons gezien heeft denkt aan een dominantieprobleem en dat vermoeden hebben wij ook.
Ook omdat hij heel erg dominant over de kleine is, die soms zelfs niet eens meer mee naar buiten durft, omdat de grote hem helemaal ondersteboven springt...
Citaat:Als het echt een groot dominantieprobleem is,
Billy schreef:Myfairytale schreef:Ik hoop dat je mijn posts goed gelezen hebt?
We zijn bij 2 verschillende DA's geweest en hebben ook diverse foto's laten maken, dus iets lichamelijks is het niet.
Zoals ik al aangegeven heb; de hond is zeer kritisch met eten, heb al menig zak weg moeten geven.
De dierenwinkel raadde ons Beneful aan en dit eet hij wel.
Maar, vertel mij eens wat wel een goede brok is dan, dat wil ik oprecht graag weten in het belang van onze hond.![]()
Wat verlatingsangst betreft, hij doet het dus ook wanneer wij gewoon thuis zijn...
De vorige eigenaresse, die hem het beste kent, en hem ook 2x bij ons gezien heeft denkt aan een dominantieprobleem en dat vermoeden hebben wij ook.
Ook omdat hij heel erg dominant over de kleine is, die soms zelfs niet eens meer mee naar buiten durft, omdat de grote hem helemaal ondersteboven springt...
Een goede brok, zijn de meningen over verdeeld
Ikzelf vind Farmfood, Cavom, Biofood, Prins, en nog een paar anderen prima brokken.
Zelf voer ik de biofood lam en rijst, omdat mijn labradors niet tegen een geperte brok kunnen. Konden ze dat wel, dan voerde ik Cavom.
Mooie compacte brok, die ze goed verteren, dus heb je minder ontlasting.
Tevens is het ook niet zo zout als Beneful, en zitten er niet zo belachelijk veel kleurstoffen in
Slecht eten is een luxeprobleem.
Mijn honden krijgen 5 minuten om hun bak leeg te eten, daarna gaat het overschot in de kast en krijgen ze dat de volgende maaltijd weer. Zo leren ze het vanzelf
Een hond kan best een week zonder eten als hij koppig is, hij zal wat magerder worden, maar meestal is dat toch niet zo'n probleem.
Als het echt een groot dominantieprobleem is, is het eerste wat ik zou doen een reu laten castreren, daar worden ze meestal toch een stukie minder zelfverzekerd zijn, en kan het wel eens een stukkie makkelijker gaan allemaal, ook in de omgang met de andere hond.
Rosita schreef:Citaat:Als het echt een groot dominantieprobleem is,
tja........ áls.
Benita schreef:Toen we onze hond (reu, niet gecastreerd) kregen, was hij 1,5 jaar oud. Ook hij plaste in het begin in huis (tilde niet zijn poot op, maar liet het gewoon lopen). Dit heeft een paar weken geduurd en daarna is het vanzelf over gegaan. Ik heb hem nooit hiervoor gestrafd. Ik denk dat het bij onze hond een kwestie was van vertrouwen krijgen (net als bij paarden) en dat hij ons niet duidelijk kon maken dat hij naar buiten moest. Hij laat het ons nog steeds niet duidelijk weten, onze vorige hond was duidelijker, die sprong gewoon tegen je op en ging blaffen en hijgen. Verder heb ik ook moeten wennen aan een reu. Een teef maakt haar blaas in een keer leeg, een reu blijft altijd iets in zijn blaas houden om zijn territorium uit te kunnen zetten. Als ik met mijn hond een uur heb gewandeld en daarna direct weer naar buiten zou gaan, zou hij weer overal plasjes kunnen uitzetten. Daarom is het volgens mij belangrijk een reu goed de gelegenheid te geven om zijn plasjes uit te zetten. Mijn advies is net als alle anderen om een bench aan te schaffen en het plassen (zeker als hij zijn achterpoot er niet bij optilt) niet te straffen, maar negeren. En zodra je buiten komt en hij plast de eerste keer hem uitgebreid belonen. Daarbij bij het uitlaten hem de kans geven overal te plassen en niet maar doorlopen. Een reu wil ruiken en plassen, in vijf minuten kunnen ze dit wel tien keer doen. Succes. Ik vind het heel goed van je (en van je vriend ook) dat jullie deze hond een nieuwe kans geven. Ik hoop daarom ook dat het je lukt dit probleem op te lossen.
Tieme schreef:Ik heb niet alles doorgelezen alleen je begin post.
hieruit herken ik veel van onze honden. wij hebben er 1 die alles sloopt wat los en vast zit en 1 die alles onder pieste en poepte. maakte niet uit of hij er lang of kort uit geweest was. ook deed hij het als ik bijv. de andere hond aandacht gaf. piesend liep hij het huis door. dit was puur dominantie en aandacht trekkerij. hij was letterlijk pissed off dat hij geen aandacht kreeg. ik heb advies gevraagd bij een gedragstherapeut. deze heeft me de volgende adviesen gegeven.
het belangrijkste is in ieder geval dat je hem GEEN aandacht geeft als hij staat te piesen. dus ook niet op z'n donder geven of naar z'n mand sturen. dan geef je hem ook aandacht en dat wil hij hebben. negatieve aandacht is ook aandacht. als hij staat te piesen dan negeer je hem een tijdje. wat ook belangrijk is is dat je het niet opruimd waar hij bij is. stuur hem de gang op of zo zodat hij het niet ziet.
als hij buiten wat doet, goed belonen met je stem of een koekje of zo. eigenlijk moet je als het ware opnieuw beginnen met zindelijk maken.
verder is benchtraining inderdaad heel goed. normaal zullen ze hun eigen "nest" niet bevuilen. die van mij deed dit bijv. weer wel. die pieste meteen z'n deken onder. totdat ik de deken eruit gehaald heb. ik sloot hem op in z'n bench en van pissigheid stond hij meteen alles onder te plassen. alleen dit keer lag er geen deken waar het meteen in trok maar bleef het liggen in z'n bak. en dit vondt hij niet prettig want hij had geen plek waar hij droog kon liggen en daar hebben ze een hekel aan. hij heeft dit hierna nooit meer gedaan.
ook is het goed om aandachtsoefeningen te doen zodat hij jou echt als leider gaat zien.
NOOIT hem voor straf naar z'n mand sturen. een mand of bench moet veilig zijn. dat mag je niet gebruiken voor straf.
zal het advies van de gedragstherapeut eens voor je opzoeken.
Heeft hij bijvoorbeeld wel genoeg te doen als jullie weg zijn?? Onze sloper verveelde zich erg en ging dan dingen opzoeken. we houden hem nu bezig door hem een kluif te geven. wat ook heel erg goed helpt is een kong. dat is een rubber speeltje met een gat erin. hier doen we bijv. leverpastei in en dan een paar uur in de vriezer. hij is dan wel een paar uur bezig om de leverpastei eruit te krijgen.
het gebeurd nog wel eens dat hij schoenen of iets dergelijks pakt als hij geen aandacht krijgt. we negeren hem op dat moment en ruilen de gestole spullen voor een speeltje of kluif wat hij wel mag hebben. zonder iets te zeggen.