Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wenenzetor

Re: Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:55

Zwartwitje schreef:
Dat is toch een normaal gevolg van het posten van zo'n verhaal? Wat denk je nu, dat we allemaal met verhalen komen van oooh, wat vervelend voor je en verder niks?
Nog even voor de duidelijkheid: als ik zelf zoiets zou meemaken zou ik 't ook even kwijt willen en ik vind het zeker vervelend voor de TS wat er gebeurd is.

Tuurlijk is het normaal dat er discusies ontstaan, vind het alleen jammer dat er dan zo onredelijk word gedaan tegenover iemand die alleen maar zijn verhaal kwijt wil maar goed that's life Clown
Go jij! Go jij!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 23:59

apart slag volk he die purmerenders Tong uitsteken

we begrijpen elkaar tenminste Clown

Haha! Haha! Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:00

naadje24 schreef:
BelgenGek schreef:
Een DA hoeft in principe na 22.00 niet meer uit te rijden,
dan is het de ''taak'''de politie !
en voor loslopende dieren rijden hoeft ook niet.
Dus als je hem ff had gevangen en vastgehouden
dan..
Lachen

ps bedoel dit niet verkeerd hoor maar regels zijn regels

voor wie is deze nou bedoeld Verward

@Zwartwitje: een goede discussie ga ik ook niet uit de weg en ben ik zeker voorstander van....een goede dus.....
ik hoef me toch niet te blijven verantwoorden voor iets wat ik in het begin fout heb gedaan (niet eens echt gedaan maar getypt) en daarna uitgelegd heb Verward
Het punt is besproken en de haar standpunt kennen we nu....einde discussie dan toch..? Knipoog

ik spreek ook uit eigen ervaring.. zie eerdere post van mij... Knipoog

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:00

naadje24 schreef:

Haha! Haha! Haha!

Cool Cool Cool

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:01

wenenzetor: Wie vind je onredelijk doen tegen de TS dan? Mij? Lachen
Ik vind dat er onredelijk is gedaan tegen Eightlegged maar that's just me Lachen

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:04

Zwartwitje schreef:
Ik vind dat er onredelijk is gedaan tegen Eightlegged maar that's just me Lachen

neeee niet jij

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 00:05

Zwartwitje schreef:

jaja zoveelste keer ,je hebt het niet tegen mij maar wil toch even reageren Tong uitsteken

ik vind juist niet dat jij heel onredelijk bent
ja jij hebt je standpunt net als eightlegged alleen jij brengt het toch anders en vriendelijker en daar kan ik veel meer begrip en respect voor op brengen en dan is een discussie aangenamer Knipoog

edit: blijf ook van mening dat ik dan net zo onredelijk behandeld ben geweest net als zij....2 kuifen....2 schuld...

maar ja wie ben ik Cool
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 29-11-06 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:06

Juist em!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:19

LimaGentle: Nouja okee. wat jij wil.
naadje24: Ik ben het met je eens dat waar er twee kijven ( Knipoog ) er twee schuld hebben. Maar probeer dan wat begrip voor elkaars standpunt te tonen. Het is al zo moeilijk om een discussie te voeren over internet. En om dan op elkaars eerdere topics te wijzen waar je het toevallig ook al niet eens was, vind ik niet echt okee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 00:24

haha kijven is het eigenlijk ja! haha mijn vader zei altijd kuifen Clown

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:55

Dit is dus precies de reden dat ik vrijwilligerswerk bij het asiel doe en niet bij de plaatselijke dierenambulance.Ik heb dus schijt aan regelementen en zou voor ieder dier eropuit trekken.Ook ik heb helaas al iets negatiefs dingen meegemaakt,een zwaar gewonde eend gevangen en die zouden ze pas aan de eind van de dag op kunnen halen.Of ik hem zelf niet kon brengen?! Lees: een half uur fietsen met een grote doos waar de eend in zat.. Frusty Gelukkig kon ik bij mijn eigen dierenarts terecht waar het beestje uit z'n lijden verlost is.

Als ik dan onlangs hoor dat het asiel een duif binnengebracht kreeg en de dierenambulance wel daarvoor direct erop uittrekt,voel ik me behoorlijk gediscrimineerd..

Ik begrijp heel goed dat de ts behoorlijk teleurgesteld is en ik vind het absoluut niet vreemd dat er een tekort aan vrijwilligers is.Het lijkt me behoorlijk frustrerend om regelmatig te moeten vertellen dat je geen hulp kan bieden en de vinder van een loslopend/gewond dier aan zijn/haar lot overlaat.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 05:46

Ik voeg mij even in de discussie.
Als je vrijwilliger wordt op de dierena,mbulance of je gaat een diernambulance opzetten dat kun je ervanuitgaan dat dat absoluut geen werktijden van 09.00 tot 22.00 uur zijn maar dat daar automatisch ook nachtdiensten aan vastzitten.
In de jaren 80 heb ik diverse jaren als vrijwilligster op de DA in Amsterdam gezeten en draaiden wij daar continue diensten(dus 24 uur per dag)Diern hebben recht om geholpen te worden,verder is het raar om te zeggen we HOEVEN niet na 22.00 dus het dieren leed stopt na die tijd??De politie heeft wel iets meer te doen dan een hond of ander dier te vangen daarvoor is de dierenambulance die daarvoor uitgerust is met materiaal.
Ik vind dat er op de dierenambulance in Purmerend diverse zaken aan de hand zijn zoals het niet ophalen van zieke of aangereden dieren of in dit geval loslopende dieren.Het is in Purmerend regelmatig voor gekomen dat er wel degelijk vrijwilligers waren maar ze gewoon niet op kwamen dagen.Ik kon namelijk vanuit mijn huis dat ze nog op de oude lokatie zaten gewoon de auto voor hun huis zien staan zonder dat ze weg reden.
Boodschappen doen kon wel met deze auto.Nogmaals als je niet 24 uur per dag wilt klaar staan voor de dieren begin dan ook geen dierenambulance.Het zou toch vreemd zijn als dit bij de mensen gebeurde.Sorry na 22.00 uur a.u.b. geen zieke of aanrijdingen meer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 06:33

wenenzetor schreef:
naadje24 schreef:

Haha! Haha! Haha!

Cool Cool Cool

Nee, ze praat met je mee, dat is wat anders.
Ik vind het heel jammer van het topic.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:08

Eightlegged schreef:
Ik vind het wel even op zijn plaats om te zeggen dat ik je titel niet helemaal vind kunnen. Het is namelijk echt niet zo dat je aan de dierenambulance in het algemeen geen moer hebt.
Ikzelf werk bij de ambu in Almelo en omstreken, en ik kan me niet voorstellen dat onze vrijwilligers zo reageren.

Als er klachten komen (wat dus zeker een optie is voor jou) worden die (bij ons in ieder geval) op de vergaderingen erg serieus genomen en vaak word er echt wat mee gedaan.

Ik zou ook echt willen dat hier zoiets komt als wat Dabo noemt, die Animal Cops. Lijkt me helemaal geen gek idee, maar helaas kan onze overheid zich daar niet zo druk om maken.

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen.
Ik had een keer een loslopende hond gered die ook losliep op een grote weg, de dierenambulance was er binnen een kwartier en de hond was weggelopen bij haar eigennaar, kreeg later die avond nog een bedankje van de eigenaar door de telefoon.

En ik had op stal een keer een heel jong uitgedroogd katje gevonden, dat was echt heel sneu, de dierenambulance vertikte hem op de halen want de mariaprochie in almelo viel niet onder hun, maar onder Tubbergen ofzo, terwijl tubbergen weer zei dat het onder almelo viel.

Toen heb ik mijn tante maar opgebeld en die heeft hem opgehaald en naar het asiel gebracht, zijn zusje lag al doodgereden op de weg...

En we hebben midden in de nacht een keer een golden retriever in onze garage gevonden, en wij hebben katten dus hij kon niet blijven, terwijl die duidelijk was weggelopen, we woonden toen nog aan de grote weg.

De dierenambulance haalde hem niet op 'wij halen s; nachts alleen aangereden dieren op' waarop mijn moeder boos terug riep dat we het dier dus eerst weer los moesten laten tot die werd aangereden? Toen haalden ze hem wel op.

En vaak vogels met gebroken vleugels, of hele jonge konijntjes, die haalden ze altijd keurig op Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:10

Iris82 schreef:
Nee, ze praat met je mee, dat is wat anders.
Ik vind het heel jammer van het topic.

Ik vind 't ook nogal jammer ja.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:25

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om elkaar persoonlijk aan te vallen. De titel en beginpost van TS hadden inderdaad een stuk genuanceerder gekund, maar er is al aangegeven dat het niet zo bedoeld is. Als de discussie niet normaal kan verlopen gaat dit topic op slot.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:37

Tja, dierenbescherming in het algemeen stelt geen ene reet voor, laat staan de dierenambulance. Daar heb je idd écht niets aan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:42

Lips are sealed

Rusthuizen voor paarden daar heb je toch echt niets aan.
Ik wil meer frikandellen. Kwijl

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:55

Iris82 schreef:
Ik werk bij de DA in Eindhoven, en wij rijden ook niet voor loslopende honden... We zijn niet verzekerd als er wat gebeurd namelijk... Daarnaast: tegen de tijd dat we ter plaatse zijn, dan is de vogel (in dit geval de hond) in 80% van de gevallen al gevlogen. Dit is gebleken uit de voorgaaande jaren toen het nog wel mocht.

Echt ik word zo moe van al dat gezeik op de dierenambu.
Kom dan zelf bij ons werken!

Als we een taxirit hebben kunnen we niets anders dan die rijden, als we spoedjes en zieke honden en katten hebben kunnen we niet rijden voor vogels.

Wij hebben ook regels en prioriteiten waar we ons aan moeten houden. Wij hebben ook te kampen met een gebrek aan vrijwilligers, want dierenambulancers zijn ALLEMAAL vrijwilligers.

Ik doe het ook naast een paard en een fulltime baan, een uitgebreid sociaal leven. Goed, tegenstellige info krijgen is nooit leuk en hoort ook absoluut niet. Maar een klein beetje begrip is wel op zn plek.

Ik denk dat het vooral gaat om die manier waarop alles gezegd is tegen TS... Ik weet ook dat de DA niet mag uitrijden voor loslopende (of vliegende) dieren, maar je kunt dat ook op een fatsoenlijke manier aan de goede beller doorgeven ipv te snauwen en te grauwen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:25

Das zeker waar. Lachen
En daardoor loopt de discussie ook een beetje twee kanten uit.
Van de ene kant keur ik het natuurlijk helemaal niet goed dat die man zo gehandeld heeft. Ik vind dat ook absoluut niet kunnen ongeacht of men wel of niet voor loslopende dieren rijdt.

Maar tussendoor komen er steeds meer mensen in het topic die er weer van die nare opmerkingen tussendoor maken. En dan heb ik steeds het gevoel weer in de verdediging te moeten schieten.

Flins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:27

Nou ik moet ook even m'n verhaal kwijt... Ach gut

Gister hadden we dus een zwerfhondje gevonden. De broer van een vriendin van mij werkte bij de dierenambulance, dus die hadden we opgebeld, kregen we een nummer van.
Dat nummer weer gebeld..
Begon die allemaal rare vragen enzo te stellen, en ik snapte er echt helemaal niks van.
Zeg tie op een gegeven moment, je moet 'm gewoon laten gaan.
Hmm volgens mij haalde de dierenambulance juist zwerfdieren op ?

Ging ik dus weer naar huis, hondje achter me aan. Hij mocht niet in de tuin, dus bleef tie voor de poortdeur slapen. Op gegeven moment mocht tie dus toch maar de schuur in, dan had 'ie het iig nog een beetje warm.

Vanmiddag belt me moeder ze weer. Vroegen ze, "Wilt u hem houden thuis?"
Nou mijn moeder zei dus dat, dat goed was en hun vonden het ook goed.
Staan ze paar minuten later voor de deur om 'm op te halen Gestoord

edit; Kan natuurlijk ook zijn dat die vrouw gewoon bedoelde na 2 weken, dat je 'm wilt hebben...
Maargoed, nu mogen we hem iig wel als hij over 2 weekjes niet is opgehaald Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:30

Iris82 schreef:
Als we een taxirit hebben kunnen we niets anders dan die rijden, als we spoedjes en zieke honden en katten hebben kunnen we niet rijden voor vogels.

Wij hebben ook regels en prioriteiten waar we ons aan moeten houden.

Ik ken iemand die ook bij de dierenambulance heeft gewerkt als vrijwilliger en is gestopt doordat ze bij de dierenambulance verkeerde prioriteiten hebben, ze rijden liever voor geld dan voor de dieren in nood. De taxi-ritten worden betaald en hebben voorrang op aangereden en in nood verkerende dieren. Terwijl iemand zonder auto bést een dagje kan wachten om zijn/haar kat te laten enten.

Maar ja, wees eerlijk; Nederland doet NIETS voor de dieren. De dieren hier in NL die 'hulpbehoevend' zijn, zullen het veelal van particulieren moeten hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:31

Dierenambulance heeft mij -of meer de dieren waarvoor ik belde- laten stikken. Zo vinden ze het niet nodig om een moederpoes met kittens uit de middenberm te halen waar de auto's voorbij razen met 100km p/u.

Of een zwaan die met z'n ziel onder z'n arm door de spits de weg over blijft steken, omdat z'n vrouwtje op diezelfde weg dood ligt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:32

Flins: wat stelden ze je dan voor rare vragen??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:34

Quellian schreef:
ze rijden liever voor geld dan voor de dieren in nood. De taxi-ritten worden betaald en hebben voorrang op aangereden en in nood verkerende dieren.

Ik zou eens in het HR op moeten zoeken morgen, wat onze prio's precies zijn.
Maar wij denken zelf altijd: wa kan ons da nou verrekkuh? Sigaar
En rijden desnoods met taxiritbeest en al nog naar een spoedje. Lachen