'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: 'Gemene honden hebben gemene baasjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:41

Lia_ schreef:
Uit het AD van vandaag:
Citaat:
Een Rottweiler heeft een baby doodgebeten in het Noord-Duitse Cuxhaven.
Justitie gaat uit van een ongeval, maar begint toch een onderzoek.
De eigenaar van de hond, het dier is inmiddels afgemaakt, is familie van de baby.
Na een fatale aanval van een hond op een 6jarige jongen in 2001 verbood de Duitse regering importeren en fokken van sommige soorten honden.

Verdrietig
Wat er hier ook beweerd wordt, ik heb nog NOOIT zo'n bericht gelezen over een Golden Retriever bij een gezin van een dominee....

wat dacht je van die husky dan afgelopen jaar???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:44

Ook een hele verdrietige zaak, net als dit.

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:48

ow ow... wat voor een enorm strafblad zal ik dan hebben,

heb een strafford kruising ( komt uit het asiel) en een zeer agressieve herder... Nou ja, agressief, binnen is het een schatje, buiten is hij IETS anders, sinds hij van de zomer is aangereden....

maakt het mij nu gemeen, nu ik een angstig/agressieve hond heb?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:40

kimmie261 schreef:
Gertruud1984 je hebt je wel lekker verdiept in je opmerking zeg!!!

een dogo is NIET gefokt voor vechten maar voor de jacht,maar goed,ook de fila is een jachthond,en geen vechthond.

en heb je weleens met een dogo argentino geleefd??weleens gezien??

enne ik ben heeeeeeeeeel asosiaal,ik heb 2 rottweilers,en 2 argentijnse doggen,en ook nog eens 2 kruisingen argentijn rottweiler,en gevaarlijk dat ze zijn!!!nou nou nou Gaaaap

jouw honden zijn echt wel gevaarlijk he, en dan vooral die kruising argo-rottie... Je wordt gewoon compleet aangerand als je bij jouw thuis komt, joessie van 65 kg die op schoot komt zitten en je compleet klem legt om je kusjes te geven Nagelbijten / Gniffelen doodgeknuffeld worden is een serieus risico als je bij jou op bezoek komt *LOL*

en dan de rest, die allemaal geaaid en geknuffeld willen worden, en alles tegelijk.. linke soep daaro gevaarlijke vechthonden, vechten vooral met halstertouwtjes Haha!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:50

Zo was er ook een verhaal van een duiste herder. De ouders van het kindje waren bij de buren op een verjaardag en de kleine lag thuis te slapen. Totdat de ouders thuiskomen en de hond bij de baby zien liggen en ook nog eens bloed zien. Een van de ouders heeft meteen de hond in laten slapen en de ander is met de baby naar het ziekenhuis gegaan. Wonder boven wonder had de baby niets.
Wat was nu het geval. Er was een rat op de kamer van de kleine gekomen en de hond wilde de baby beschermen.
De hond was al afgemaakt voordat ze het ontdekt
een dode held dus

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:05

Zilion schreef:
Zo was er ook een verhaal van een duiste herder. De ouders van het kindje waren bij de buren op een verjaardag en de kleine lag thuis te slapen. Totdat de ouders thuiskomen en de hond bij de baby zien liggen en ook nog eens bloed zien. Een van de ouders heeft meteen de hond in laten slapen en de ander is met de baby naar het ziekenhuis gegaan. Wonder boven wonder had de baby niets.
Wat was nu het geval. Er was een rat op de kamer van de kleine gekomen en de hond wilde de baby beschermen.
De hond was al afgemaakt voordat ze het ontdekt
een dode held dus

Inderdaad een verhaal, een sprookje zelfs net zoals het nietjes in de orenverhaal:

http://www.broodjeaap.nl/herder.html

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 23:56

Ik vraag me af hóe dit onderzoek gedaan is...
Hebben ze onderzocht wat voor een hond mensen hebben die een boete kregen of hebben ze een hond "genomen" en daarvan gekeken wat hun baasje op hun kerfstok had.
Anders zou er eens een onderzoek moeten komen naar deze honden waarvan de baasjes niet met justitie in aanraking geweest zijn...
Wat dan de cijfers zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:01

Ylana schreef:
Anders zou er eens een onderzoek moeten komen naar deze honden waarvan de baasjes niet met justitie in aanraking geweest zijn...
Wat dan de cijfers zijn.

Heel simpel, als 30% serieuse problemen heeft (gehad) met justitie heeft de andere 70% dat niet Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:04

Haha!

Dan valt het eigenlijk allemaal wel mee Bloos
Misschien is het een idee om een onderzoek te starten om te kijken hoeveel mensen met een bepaald soort paardenras er in aanraking geweest is met justitie... Clown
Kunnen we daar ook vooroordelen over krijgen Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:06

Zoals ik al eerder zei:
Lia_ schreef:

Ik vind dat er weer heel selectief gelezen wordt...
Er wordt nergens beweerd dat alle eigenaren crimineel zijn
Er wordt enkel geconstateerd dat mensen met een strafblad vaker een bepaald soort honden houden.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:13

Lia_ schreef:
Zoals ik al eerder zei:
Lia_ schreef:

Ik vind dat er weer heel selectief gelezen wordt...
Er wordt nergens beweerd dat alle eigenaren crimineel zijn
Er wordt enkel geconstateerd dat mensen met een strafblad vaker een bepaald soort honden houden.

Maar was dat al niet al bekend?!?
Gewoonweg omdat je met een poedeltje niet echt de gevaarlijke mensen van je wietplantage weghoudt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:18

Ylana schreef:
Maar was dat al niet al bekend?!?

Bij mij wel, maar nu is het in Amerika officieel onderzocht aan de hand van het strafblad van de eigenaren Haha!
Het is alleen hoe het hier gelezen wordt, iedereen reageert alsof er beweerd wordt dat alle eigenaren crimineel zijn terwijl er toch duidelijk staat dat het om 30% gaat.
Dat betekent automatisch dat 70% geen problemen heeft.
70% is nog steeds veel meer dan 30% dus ik begrijp het gejank van een hoop mensen hier niet zo...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:21

Mensen voelen zich waarschijnlijk aangesproken wanneer het over "hun soort hond" gaat.
Tja, aan de ene kant begrijpelijk... Maar aan de andere kant...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:53

Dat komt door de openings post.en dan vooral DIT zinnetje...:

"Tja die cijfers zeggen dan denk ik wel genoeg? Toch typerend voor mensen die zulke honden aanschaffen..."

dat wijst met een vinger ook naar mensen die zo'n hond kopen omdat ze hem mooi vinden,en wel gewoon netjes opvoeden...

als de openingspost was geweest dat dan toch 70% daarbuiten viel,had niemand zo fel gereageerd.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:01

In Utrecht hebben ze er ook onderzoek naar gedaan. (Universiteitskliniek) Ik ben daar geweest voor stage een aantal jaar geleden
Nou ik wist niet dat Beagles en Golden retrievers zo agressief. konden zijn. Nu wordt er ook een bepaald programma voor gebruikt en ben het er ook niet eens dat er dat soort proeven worden gedaan, maar dat honden door bepaalde omstandigheden zo agressief konden worden stond zelfs ik raar van te kijken.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:17

kimmie261 schreef:

"Tja die cijfers zeggen dan denk ik wel genoeg? Toch typerend voor mensen die zulke honden aanschaffen..."

dat wijst met een vinger ook naar mensen die zo'n hond kopen omdat ze hem mooi vinden,en wel gewoon netjes opvoeden...

als de openingspost was geweest dat dan toch 70% daarbuiten viel,had niemand zo fel gereageerd.

Precies, tis dat ene zinnetje.....

Misselijk

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:29

Zilion schreef:
In Utrecht hebben ze er ook onderzoek naar gedaan. (Universiteitskliniek) Ik ben daar geweest voor stage een aantal jaar geleden
Nou ik wist niet dat Beagles en Golden retrievers zo agressief. konden zijn. Nu wordt er ook een bepaald programma voor gebruikt en ben het er ook niet eens dat er dat soort proeven worden gedaan, maar dat honden door bepaalde omstandigheden zo agressief konden worden stond zelfs ik raar van te kijken.

wat voor onderzoek was dat? is daar al iets van gepulbliceert? weet je dat?

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:32

vrienden van mij hebben altijd bullen en rotts gehad. lieve honden, maar wel waaks. Ik blijf er bij dat je zelf je hond opvoed. Jij bent de roedelleider en of je nu een dober hebt of een Labrador, je bent er zelf bij hoe hij zich gedraagd. Wij hebben een Labrador en een witte herder, maar in dit huishouden wordt geen dominant gedrag getolleert en dat weten ze hoor. En we hadden ze alletwee op oudere leeftijd. De Labrador heeft het er nog wel eens moeilijk mee, maar heeft zich aangepast.
Het maakt voor mij niet uit wat voor hond je hebt hij past zich aan zijn eigenaar aan. Als ik zo willen zou ik ook agressieve honden kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:54

Toeties schreef:
kimmie261 schreef:

Precies, tis dat ene zinnetje.....

Misselijk

Wat let jullie dan het zelf om te draaien?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:57

waarom moet ik het omdraaien als dit de stelling is waarmee een post geopend wordt,daarnaast is het toch omgedraait??

mensen reageren op een stelling...en of je nu zegt dat het bij 70% niet zo is,of het anders verwoord ,dat is toch niet zo heel erg??

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:00

wat moet ik omdraaien?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:03

je had moeten reageren dat het maar 30% is,en dat dus 70% van de eigenaren van deze hondenrassen dus buiten de zware criminelen vallen...

de resterende 70% hondenbezittende criminelen zijn nl in bezit van de overige hondenrassen,welke buiten de "levensgevaarlijke honden" wet vallen Haha! Haha!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:56

ik doel op dit zinnetje: Toch typerend voor mensen die zulke honden aanschaffen..."

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:24

Och, ik kan me er niet zo over opwinden, ik weet zelf wel hoe mijn hond is en hoe ik ben. Heb zelfs nog nooit een boete voor een snelheidsovertreding of fietsen zonder licht gehad Schijnheilig Mensen die echt zo snel oordelen hoef ik verder niet tot mijn vriendenkring te rekenen en dus doen ze er totaal niet toe. Ik heb ook wel een mening over agressieve honden en ik zie behoorlijk wat honden dus ik denk dat ik er beter kijk op heb dan veel andere mensen. Toch zal ik niet snel iemand beoordelen op het soort hond dat ze hebben. Dat anderen dat wel doen is hun probleem, niet het mijne Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:34

Citaat:
22 november 2006, 18:34

PARIJS (ANP) - Vier rottweilers hebben woensdag in Frankrijk een 23-jarige vrouw aangevallen en gedood. De politie vond haar lichaam en de vier dieren in een woning in Beauvais, ten noorden van Parijs. Agenten moesten de honden, elk met een gewicht van tussen de 60 en 80 kilo, doodschieten.

,,Het was een verschrikkelijke aanblik. Ze had geen gezicht meer over. Overal lagen stukken hoofdhuid verspreid'', zei de burgemeester van Beauvais. Het is onbekend of de vrouw de eigenaresse van de honden was. Op het adres van het incident staan drie mannen ingeschreven.

.......... Verdrietig