3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Re: 3 baby muisjes gevonden!!! wat nu?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:22

Koop dan liever muizen bij een hobbyist, die muizen zijn vaak nog veel mooier en gezonder ook. Hee wacht.. ik ben zo'n hobbyist Haha!

eightlegged.dierenforum.nl Vork

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:31

Eightlegged schreef:
Koop dan liever muizen bij een hobbyist, die muizen zijn vaak nog veel mooier en gezonder ook. Hee wacht.. ik ben zo'n hobbyist Haha!

Hihi, hoezo sluipreclame Vork

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:46

SPAM!!! Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:50

hahaha Tong uitsteken
Hoe staat het eigenlijk met het ongedierte? zijn ze ondertussen al beland in de buik van een ander dier?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:57

hmzzz ik vond ook twee baby muisjes in mijn woonkamer, geen benul waar die katten van mij die diertjes vandaan getoverd hebben.......

sanne heeft ze met gepaste eerbied begraven Haha!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:03

Pluttersput schreef:
Hihi, hoezo sluipreclame Vork

Schijnheilig Vork

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:04

Laatste keer dat ik een muisje vond, lag ie dood voor mijn stal. Heb dat beestje ook met eerbied begraven: in de mesthoop Clown heb er stiekem een vreugdedansje bij gedaan ook!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:05

leven ze nog of niet ?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:15

ik zie het nut er niet van in om baby muisjes groot te willen brengen. Had ze laten liggen, dan waren ze vanzelf dood gegaan. Dat is de natuur. Ik denk niet dat ze een lang leven beschoren zijn. Maar je mag ze bij mij brengen hoor, of zet ze uit in het bos bij een vervallen huisje. Ik weet er nog wel 1 in de buurt van Diepenveen, het is daar alleen wel vergeven van de katten. Vermoedelijk komt 1 van mijn katten daar ook vandaan, die was te klein om van de moeder af te kunnen, maar een echte 'survivor" en die heb ik mooi gehouden om bij mij de muizen weg te houden. En dat doet ze heel goed!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:16

Ja,ben ook wel beniewd hoe het nu met ze gaat...
Groetjes, mij

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:24

Ik heb vroeger ook zo'n muisje gehad. Mijn schoonmoeder had die van haar kat gekregen. Ik hem hem toendertijd mee naar huis genomen en groot gebracht en jawel nu het bijzondere van het verhaal Vingers aflikken

Haha! De muis is heel mak geworden, kon je gewoon oppakken. Leefde gewoon in een terrarium. Is wel 3 1/2 jaar oud geworden en...... heeft z'n hele leven onze hamster gezelschap gehouden. Die twee waren twee handen op een buik Ach gut , samen slapen, spelen en eten. De hamster was een oude knorrepot tegen ons, maar het babymuisje mocht gewoon uit zijn mond eten, zo had hij voorgekauwd voedsel. En lekker tegen hem aanslapen, geen kruik meer nodig. En als je hun capriolen in het loopwieltje had gezien dan had je dubbel gelegen Clown . (de hamster is 4 geworden, ik denk mede door zn maatje)

Dus zoiets kan heel leuk uitpakken, maar ik denk dan ook dat wij heel veel mazzel hadden. Pling

edit: verder heb ik alles muisjes die ik vond door de hond laten doodbijten of gewoon laten liggen voor bijv katten of andere roofdieren, púúrnatuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:38

Dat is nou precies wat ik bedoel met er wordt maar wat aangeklooid met knaagdieren, Bonbon....
De meeste hamstersoorten zijn SOLITAIR.
En een hamster is ook compleet iets anders dan een muis en zowieso al geen combi waar beide partijen gelukkig van worden al lijkt het voor jouw oog misschien wel zo.

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:43

@ Wuis
Haha, ze waren super gelukkig. Dit was een russische dwerghamster en die leven NIET solitair. Het maatje waar hij eigenlijk mee leefde was overleden. Met de muis was hij dolgelukkig, hij nam de baby onder zijn hoede, en bracht hem groot. Anders had hij hem echt wel doodgebeten als hij het als een indringer had gezien.

Als je ze samen had gezien, dan was je het waarschijnlijk wel met me eens geweest. Ik vind het ook geen combi, een muis en hamster, maar deze combi paste gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:49

Russen leven in het wild niet solitair nee, maar onze huisdieren wel. In meer dan 90% van de gevallen gaat het namelijk fout met samenhouden van russen.
Wil je iets wat zekerweten goed gaat dan kun je het beste campbelli's of roborovski's nemen.
Je hoeft mij niet te vertellen welke hamstersoorten wat wel of niet zijn. Haha! Haha!

Nogmaals muizen en hamsters zijn een wereld van verschil en ik vind het totaal geen goed idee om die samen te houden. Ik enk dat dat in de praktijd ook vrijwel altijd verkeerd zal gaan en denk dat jij echt een uitzondering hebt gehad, pure mazzel.

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:52

Dat zei ik al dat wij veel mazzel hadden.
Russische dwerghamster zijn heel goed samen te houden. Wij hebben ze altijd in koppeltjes gehad, ook gewoon twee vrouwtjes bij elkaar, geenprobleem. Maar goed, daar zullen wij ook wel weer mazzel mee hebben gehad, dat 90% van onze russen het WEL samen uithielden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:54

Daar heb je inderdaad heel erg veel mazzel mee gehad. In de meeste gevallen gaat het echt fout en omdat je er niet 24 uur per dag bij kan zitten raad ik mensen altijd aan om russen solitair te houden.

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:56

heey,
leven ze nog ?
niet doodmaken hoor!
ieder beestje verdiend een leven. ookal is het maar een muis!
dan zet je ze later gewoon op een stuk land of bos, die niet dicht bij een stal is. aan eten komen ze wel. maar maak ze a.u.b niet dood!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:57

Nou welke diersoort is in dit topic nog niet aan bod geweest? Haha! Haha! Clown

BonBon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:57

[quote="Wuis"]
Russen leven in het wild niet solitair nee, maar onze huisdieren wel. [quote]

Vind je dit dan niet zielig?

Maar goed, wij gaan nu verder op de russen, niet echt de bedoeling denk ik van de TS. Stuur gerust een pb....

edit: dat zei jij net ook al, zie ik net Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:03

Nee dat is niet zielig, het zou pas zielig zijn als er eentje koelbloedig vermoord wordt. Door het fokken van deze diertjes als huisdier treden er veranderingen op.
Zo heb je bijvoorbeeld ook lijnen Campbelli's bijvoorbeeld in engeland die bijzónder agressief zijn tegen soortgenoten, terwijl he toch echt groepsdiertjes zijn.
Door het fokken worden in sommige gvallen de hamster minder solitair, het is bijvoorbeeld nog nooit gelukt om een solitaire syr te kweken. En dat hoeft ook niet naar mijn idee.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:19

het oplaten groeien van muizen kan een goed zaak zijn hoor Haha!

Als wij jongen vinden (redelijk vaak) neem ik de mee naar huis, liefste heb ikpinkies, van wie eten mijn axolotls nog op.
Maar als ze al wat groter zijn gaan ze gewoon in een glazen bak, en als ik er een stuk og 10 heb neem ik ze mee naar mn werk.
Collega neemt ze dan mee voor zn slangen. Is wel grappig, laatst was hij ziek, en had ik een flinke bak vol (stuk of 30, we hadden een aantal muizen nesten gevonden bij het leeghalen van de hooi/stro zolder)
alles levend bij de slangetjes gedaan.
Een ware jacht!

Als je ze op marktplaats zet ben je er ook zo van af!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:00

Eightlegged schreef:

Ik zal eraan denken Haha! als mijn ratjes er niet meer zijn mogen de kinderen een stelletje muizen druktemakers Knipoog

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:18

ppppffff belachelijk hoe iedereen hier doet !
sorry hoor maar wat is een muis ?
inderdaad een dier
een paard is ook een dier en die maaken we toch ook niet dood?
en ik vind het even erg !
en dat er mensen zijn die de muisen dood maken vind ik ook zo erg
sorry hoor maar ieder dier heeft recht op een leven !
of ze nou groot zijn of klein !
wat zouden julie er van vinden dat je gevonden werd en meteen dood gemaakt werd?
hebben jullie daar wel eens aan gedacht?
en nu weet ik zeker dat ik stomme reacies krijg
maar dat is dus BOKT !
daarom ben ik hier niet meer vaak
laat die dieren leveN !

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:23

Hihi nog een pennymuisje Tong uitsteken

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:04

ma_rie_tje schreef:
het oplaten groeien van muizen kan een goed zaak zijn hoor Haha!

Als wij jongen vinden (redelijk vaak) neem ik de mee naar huis, liefste heb ikpinkies, van wie eten mijn axolotls nog op.
Maar als ze al wat groter zijn gaan ze gewoon in een glazen bak, en als ik er een stuk og 10 heb neem ik ze mee naar mn werk.
Collega neemt ze dan mee voor zn slangen. Is wel grappig, laatst was hij ziek, en had ik een flinke bak vol (stuk of 30, we hadden een aantal muizen nesten gevonden bij het leeghalen van de hooi/stro zolder)
alles levend bij de slangetjes gedaan.
Een ware jacht!

Als je ze op marktplaats zet ben je er ook zo van af!

Op zich is dat aan de slangen voeren ook nog een oplossing. MAAR ik vind het erg gemeen om ze met zn allen in een pot te douwen, en ze dan voor eventjes, ja, al is het maar voor eventjes op mekaar gepurkt te laten zitten. Ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar dat vind ik wel een beetje banketstaaf.
Groetjes, mij