goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:28

bij vers vlees poepen ze ook minder heb ik mij laten vertellen door vriendin die mijn hond ook aan de versvlees wil haha hij krijgt 2 keer per week pens of hart meer niet voor de rest krijgt ie caracroc en ik blijf dat n goed merk vinden ook in prijsvergelijking ben voor 15 kg 22,50 kwijt

edit ja ik hoef t vast niet meer te zeggen...euh typfout dus grmbl

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:36

avanti4ever schreef:
bij vers vlees poepen ze ook minder heb ik mij laten vertellen door vriendin die mijn hond ook aan de versvlees wil haha hij krijgt 2 keer per week pens of hart meer niet voor de rest krijgt ie caracroc en ik blijf dat n goed merk vinden ook in prijsvergelijking ben voor 15 kg 22,50 kwijt

edit ja ik hoef t vast niet meer te zeggen...euh typfout dus grmbl

Klopt, dat komt omdat de hond of kat er zoveel uit kan halen dat er niet veel overblijft om het van achteren er weer uit te laten komen Knipoog
Daarnaast heeft vers nog vele voordelen meer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:37

ik geloof je maar toch hou ik t bij caracroc voor de hond als basis en 2 keer per week pens of hart:P

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:10

Heey!
Ik ben toen naar een dierenwinkel geweest en zij hebben mij dus Eucanuba aangeraden Knipoog ... Heb ik ook een tijdje gegeven, maar nu dus niet meer. Momenteel is het Pedigree, maar ik hou er niet zo van, dus ik ga naar een andere op zoek.

Ik had een paar keer Runderhart gegeven van de AH, van die groene bakjes. De laatste keer dat ik dat gegeven had, kreeg die een heel opgeblazen maag en was aan de diaree, wat stonk dat erg zeg ...
Waar kun je het beste dat verse vlees vandaan halen dan? Slagerij?
Gr.
Naatje

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:33

Nathachou schreef:
Heey!
Ik ben toen naar een dierenwinkel geweest en zij hebben mij dus Eucanuba aangeraden Knipoog ... Heb ik ook een tijdje gegeven, maar nu dus niet meer. Momenteel is het Pedigree, maar ik hou er niet zo van, dus ik ga naar een andere op zoek.

Ik had een paar keer Runderhart gegeven van de AH, van die groene bakjes. De laatste keer dat ik dat gegeven had, kreeg die een heel opgeblazen maag en was aan de diaree, wat stonk dat erg zeg ...
Waar kun je het beste dat verse vlees vandaan halen dan? Slagerij?
Gr.
Naatje

Het 'echte' verse vlees (voor het zelf samenstellen dus) haal ik bij de slager, slachterij, poelier, vishandel, de markt, supermarkt en nog wat adresjes vandaan.
KVV (dat is dus kant en klaar Kompleet Vers Vlees) haal je bij de dierenwinkel/speciaalzaak, supermarkt en enkele afhaalpunten.

Ik zou met KVV beginnen en dan eventueel overstappen op zelf samenstellen of een combinatie daarvan.
Want voor het zelf samen stellen kun je je beter eerst goed verdiepen in de materie, moeilijk is het niet, helemaal niet, maar je moet gewoon bepaalde dingen weten.
Zoals wat wel en wat niet geven, welke verhoudingen en die dingen.

Als je ipv brok vers (KVV) wilt geven, moet je wel kijken of je een complete variant geeft, en niet een niet-complete variant (zoals hart of pens).

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:56

Mijn rottweiler van 10 krijgt al zijn hele leven Cavom.
Rottweilers staan erom bekend dat ze snel darm problemen krijgen en veel poepen.
Met cavom poepen ze veel minder

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 14:36

Wij geven onze honden Royal Canin, erg prijzig, maar de jongste heeft nogal snel last van zn darmen en dit is het enige voer waar hij het goed op doet...
We hebben ook een tijdje ander voer geprobeerd, maar dan is hij direct een de schijterij en zodra we weer royal canin voerden was het weer goed....

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:46

Onze hond kreeg eerst ook Royal Canin maar daar deed ze het echt niet goed op, steeds aan de diaree, als ik haar dan op de kip met rijst zetten was het over en steeds als ze weer op de brokken ging was het weer raak toen ben ik over gegaan op Cavom en hier doet ze het echt super op is ook geen heel erg duur voer betaal geloof in 9,55 voor 5 kilo Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:36

Vergeleken met paardenvoer zijn hondenbrokken belachelijk duur ja. Vandaar dat ik ze liever een complete versvleesmaaltijd uit de diepvriezer geef óók duur maar ik weet tenminste wát ik ze geef en dat daar bijvoorbeeld geen bewaarmiddelen in zitten die voor mensen verboden zijn. In de meeste brokken zitten die bewaarmiddelen wel en dat lijkt mij slecht voor mijn honden.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 07:54

Ik zweer ook bij cavom! Omdat er geen onnodige rotzooi bijin wordt gestopt, hebben ze er niet veel ontlasting van en stinken ze ook minder.

Als je een hondevoer uitzoekt moet je altijd er op letten dat ze zo min mogelijk troep er bij in gooien. Je ziet bij wijze van spreke reclames dat ze er wortels en broccoli bijin gooien omdat ze dan extra vitamines binnenkrijgen..........NIET DOEN! Het darmkanaal van honden is er niet op gebouwd om dat te verteren en het resultaat is heeel goed ruikbaar Haha!

Het grote voordeel van cavom is ook dat als je tenminste 10 zakken van 20 kilo besteld ze het ook thuis komen bezorgen Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 13:17

maar euhm 10 zakken van 20 kilo.dat moet je dan oo beste tijd bewaren.worden daar dan ook niet van die middelen ingegooid om het langer te bewaren?

ik heb me hond gister en vanochtend het voer gevoerd wat mijn moeder haar hond geeft.
hij eet het makkelijk weg en hij had geen moeite met zijn ontlasting net.ik denk dat ik hem maar een tijdje op dat voer hou om te kijken hoe dat gaat.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:04

wij hadden vroeger 4 grote herders en alle andere mensen die ook "in de hondensport zaten" haalden allemaal bij ons het vooer weer.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:28

ik ben het met de KVV- en versvlees-voerders eens *LOL*
Mijn flatcoat deed het op zich wel 'goed' op eigen merk harde brokken van super de boer, maar poepte uhm... b'tje ranzig praatje... van die grote beetje weke gelige hopen. Nu krijgt hij KVV van Rodi, in combinatie met cavom brok (niet tegelijk), hij poept de helft minder en het is een stuk aangenamer om te zien én te ruiken, voor zover poep dat kan zijn dan Haha!
Kun je nagaan dat ze dus vrijwel alles gebruiken wat erin zit en er bijna geen afvalstoffen overblijven.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 12:32

odetteke schreef:
wij hadden vroeger 4 grote herders en alle andere mensen die ook "in de hondensport zaten" haalden allemaal bij ons het vooer weer.

Zo moet je het ook doen als je zoveel besteld.
Je doet vrij lang met zo'n zak, omdat er minder troep(vul middel,groente ed.) in zit hebben ze ook minder brok nodig. Als je cavom in het water gooit valt het helemaal als poeder uit elkaar, als je andere brokkken(met veel troep erin) in het water gooit worden het sponsjes.
Vers vlees vind ik niet ideaal omdat ik van de luie tak ben, je moet dan veel supplementen er door heen doen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:01

mistral schreef:

Je doet vrij lang met zo'n zak, omdat er minder troep(vul middel,groente ed.) in zit hebben ze ook minder brok nodig. Als je cavom in het water gooit valt het helemaal als poeder uit elkaar, als je andere brokkken(met veel troep erin) in het water gooit worden het sponsjes.
Vers vlees vind ik niet ideaal omdat ik van de luie tak ben, je moet dan veel supplementen er door heen doen.

En omdat je er zolang mee doet, zitten er ook veel bewaarmiddelen in om die brokjes niet ranzig te laten worden? Meestal zijn dat bewaarmiddelen die voor menselijk gebruik verboden zijn. Groenten in brok is niet zo heel erg, jammer is dat er vooral zoveel gránen inzitten. Het uiteenvallen van de brok die jij omschrijft is het verschil tussen een geperste brok en een geëxpandeerde brok.

Wanneer je een compleet versvleesvoeder geeft hoef je geen supplementen bij te voeren hoor. Je moet het alleen iedere dag uit de vriezer halen Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:12

Rosita schreef:
Vergeleken met paardenvoer zijn hondenbrokken belachelijk duur ja.

Maar dat is natuurlijk geen vergelijking, mits jou paard een vleeseter is natuurlijk Vork

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:11

annepanne schreef:
Rosita schreef:
Vergeleken met paardenvoer zijn hondenbrokken belachelijk duur ja.

Maar dat is natuurlijk geen vergelijking, mits jou paard een vleeseter is natuurlijk Vork

Nee, maar het lijkt wel zo te zijn dat volgens de fabrikanten mijn hond wel een graneneter is? Dus als het verschil in dat beetje 'vlees' moet zitten wat ze zeggen toe te voegen? Dan vind ik het nóg duur! Vingers aflikken

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:12

Onze hondjes doen het het best op Royal Canin!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:15

Wij voerde eerst frolic brokken en nu diner(brokken) met blikvlees erdoor.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 07:39

Je moet even op de ingredientenlijst kijken, het eerste ingredient is hetgeen wat er het meest in zit, het mooiste zou zijn als daar stond: vlees MEEL. Gedroogd vlees is niet hetzelfde, vlees bestaat voor een groot deel uit water, dus als je dat droogt hou je weinig over, maar het staat wel leuk op de verpakking.
meel dus, vleesmeel.

Bij de goedkopere merken staat er granen op de eerste plaats, of op de tweede na gedroogd vlees.
MJA heb jij ooit een troep wolven een maisveld aan zien vallen omdat ze zo'n honger hadden?

TS ben je er al een beetje uit??
Weten ze in die dierenwinkel wel het hele verhaal over Eukaneuba?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:16

Ik geef mijn hond alweer een 3/4 jaar Biofood, de gewone brok. Hij doet het hier goed op. Zitten ook geen kunstmatige toevoegingen of iets dergelijks in.Hij is een moeikijke eter( kreeg bij vorige baas ws blikvoer en in het asiel een mengelmoes brok)maar met een restje groente en een lepel pedigree blik als compromis gaat z`n bak nu leeg.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:24

Toeties schreef:
Je moet even op de ingredientenlijst kijken, het eerste ingredient is hetgeen wat er het meest in zit, het mooiste zou zijn als daar stond: vlees MEEL. Gedroogd vlees is niet hetzelfde, vlees bestaat voor een groot deel uit water, dus als je dat droogt hou je weinig over, maar het staat wel leuk op de verpakking.
meel dus, vleesmeel.

Bij de goedkopere merken staat er granen op de eerste plaats, of op de tweede na gedroogd vlees.
MJA heb jij ooit een troep wolven een maisveld aan zien vallen omdat ze zo'n honger hadden?

Over het gedroogde vlees ben ik niet met je eens! Als er staat bijv. 80% 'vers vlees' is er vlees toegevoegd wat ook 'vers' is dus met alle vocht die er nog in zit. In bijv. 'verse' kip zit geloof ik al 75% water dus wat er dan overblijft na het klaarmaken voor de brok zal weinig vlees zijn.
Als er staat 80% 'gedroogd vlees' dan is dat ook echt het vlees wat overblijft na het klaarmaken voor de brok, zonder vocht dus want in gedroogd vlees zit geen vocht meer. Wist je dat je voor 1 kilo 'gedroogde' kip, 5 kilo verse kip nodig hebt?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:49

wij bestellen ons voer bij kok diervoeders uit barendrecht.
onze honden eten altijd de performence brokken. hier zit totaal
geen conserverings middelen in of kleurstofen of iets dergelijks.
je krijgt op de verpakking precies te zien wat er in zit.
(net als de zakken paarden brok Cool )
Kok dierenvoeders hebben nog meer soorten brok. of ze vlees hebben
weet ik niet. Mijn vriend heeft met hun gebeld en allerlei
gegevens van de honden door gegeven, en kreeg van hun aangeraden
om dit voer te nemen. en ze doen het er super op!!!
de prijs weet ik zo niet, ligt er natuurlijk ook aan welke soort je neemt.

ze komen trouwens gewoon je voer thuis afleveren. en je hoeft er niet eens
10 zakken voor af te nemen!!!!
wel is het voer maar 3 maanden houdbaar doordat er dus geen e-nummers inzitten!!!

groetjes samantha

als je het nummer of eventueel het adres wilt, pm je me maar even!!!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:32

samantha21 schreef:
wij bestellen ons voer bij kok diervoeders uit barendrecht.
onze honden eten altijd de performence brokken. hier zit totaal
geen conserverings middelen in of kleurstofen of iets dergelijks.
je krijgt op de verpakking precies te zien wat er in zit.
(net als de zakken paarden brok Cool )
Kok dierenvoeders hebben nog meer soorten brok. of ze vlees hebben
weet ik niet. Mijn vriend heeft met hun gebeld en allerlei
gegevens van de honden door gegeven, en kreeg van hun aangeraden
om dit voer te nemen. en ze doen het er super op!!!
de prijs weet ik zo niet, ligt er natuurlijk ook aan welke soort je neemt.

ze komen trouwens gewoon je voer thuis afleveren. en je hoeft er niet eens
10 zakken voor af te nemen!!!!
wel is het voer maar 3 maanden houdbaar doordat er dus geen e-nummers inzitten!!!

groetjes samantha

als je het nummer of eventueel het adres wilt, pm je me maar even!!!

voer je dit soms? http://www.lifetimepetfood.nl

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:00

Toeties schreef:
meel dus, vleesmeel.

Heeey!
Ik ging vandaag even voor ander voer kijken (wij hadden Pedigree, maar hoorde van alle kanten dat het niet goed is ...). Ik ging dus ook even in de dierenwinkel navragen wat ik het beste kon geven, dus op eerste plek ging diegene naar Eukanuba, ik vertelde dat me hond het er niet zo goed op deed en dat ze bovendien dierenproeven doen voor het voer ... Hij zei dat het niet zo is, want als het zo geweest zou zijn, het meteen de handel uit ging omdat niemand het meer zou kopen ... Of het echt zo is, geen idee, maar ik heb het in ieder geval niet gekocht Knipoog ...
Ik ben bij Carocroc uitgekomen, dus ik ben benieuwd hoe hij het daarop doet.

Maar trouwens even ... Wie van deze bokkers maakt zich op? En wie van diegene neemt Make-up die niet op dieren is getest? Ik neem aan dat heel veel gewone Make-up van de bekende merken gebruikt ... Ze zijn op dieren getest, en toch gebruik je ze, waarom dan niet ook eukanuba aan je hond voeren (als het al waar is dat het op dieren gestest is Knipoog)? Moet je ook maar eens naar dat kijken wat je zelf eet, er zijn ook heus dingen op dieren getest voordat jij ze kan eten. Denk maar aan die bestanddelen van bijvoorbeeld een zakje oplos-soep ... Het is over het algemeen zo dat de meeste grondstoffen op dieren getest is, puur om te kijken of het gevaarlijk is voor de mensen enzo ... Dus jah, het is eigenlijk een beetje tegenstrijdig.
Ik wil eukanuba niet goedpraten ofzo, maar dit meer ter discussie stellen ...
Gr.
Naatje