Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend2

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:16

oh is het nou ineens een katten-klaag-topic geworden??

Citaat:
EN het erge is dat katten eigenaren geen belasting hoeven te betalen en wij honden eigenaren wel! Terwijl katten meer buiten lopen dus meer de boel onder kunnen poepen dan honden

Overigens ben ik dit wel met je eens. Niet dat ik graag belasting wil gaan betalen, maar het is inderdaad niet eerlijk nee. Dit is misschien ook wel een goede oplossing voor de overvloedige nestjes kittens die ze vervolgens maar aan de slangen voeren omdat ze ze niet kwijt kunnen...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 00:43

Cinnepin schreef:

Veel katten die altijd buiten lopen hebben ook vlooien die ze weer rond verspreiden, en kattenvlooien zijn een van de ergste vlooien die er zijn.

euh, sorry, ik kon het niet laten... maar van alle katten die ik ken (en geloof me, dat zijn er heel wat) heeft er geen één vlooien en toch lopen ze allemaal buiten. Zelfs de zogenaamde 'zwervers' hier in de buurt (het resultaat van de nestjes jongen die hier elk jaar gedumpt worden) zien er elk op hun beurt keurig uit en ze tonen geen enkel teken van een vlo-infestatie.
Dus voor je besluit een vooroordeel in de wereld te sturen... kijk eens om je heen.

Ohja, Desiree, volgens mij heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op de vraag die ik stelde in mijn eerste post:

Citaat:
Ik woon in een heel kat-vriendelijke buurt, midden in een woonwijk met veel groen en iedereen kent iedereen zijn kat. Moet ik dan maar besluiten om mijn kat binnen te houden, omdat jij, een paar 100 kilometer verderop, er niet tegen kan dat katten in je tuin rondlopen?

Het kan natuurlijk zijn dat je hier wel reeds op geantwoord hebt, en dat ik er simpelweg overheen gelezen heb. In dat geval bied ik mijn oprechte excuses aan en volstaat een simpele quote van je antwoord ook wel Clown

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 06:29

Hmm, dat van die koi's he, niet alleen kattern stelen die dingen uit je vijver hoor. Reigers doen dat ook, eenden die kleine vissen eten zullen ook wel langs kunnen komen.

En wij hebben een grote vijver, maar wij hebben veel meer last van reigers die onze vissen jatten dan katten. En in plaats van te mekkeren dat die beesten onze vissen jatten hebben wij er wat aan gedaan. Met simpele en goedkope middelen is onze vijver helemaal dier proof tegen ander beesten.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:06

waar ik woon is de honden belasting al een aardige tijd afgescaft

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:11

xx_Horsiex schreef:
Hmm, dat van die koi's he, niet alleen kattern stelen die dingen uit je vijver hoor. Reigers doen dat ook, eenden die kleine vissen eten zullen ook wel langs kunnen komen.

En wij hebben een grote vijver, maar wij hebben veel meer last van reigers die onze vissen jatten dan katten. En in plaats van te mekkeren dat die beesten onze vissen jatten hebben wij er wat aan gedaan. Met simpele en goedkope middelen is onze vijver helemaal dier proof tegen ander beesten.

Normaliter zijn eenden en reigers in woonwijken spaarzaam. Die zul je dus niet zomaar in je tuin vinden. Katten zijn echter overal, en die zullen echt het meeste uit die vijver jatten!. Als mensen gewoon hun katten op eigen erf zouden houden, had je daar ook geen problemen mee gehad, en zag de vijver er een stuk mooier uit.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:23

Ik heb zelf ook een kat omdat ik hem gewoon nodig heb voor de ratten en muizen! En ben zelf ook helemaal weg van de kat.
Ik zelf vind dat de katten een heele groote rol spelen in het bestrijden van ongedierte. Want er zijn maar weinig mensen in de nieuwbouw woningen die last hebben van muizen en ratten.
Ik woon zelf op het platte land en had in het begin veel ratten en muizen. Sins ik die kat heb zie ik die beesten niet meer lopen!
Al komt ze af en toe wel even laten zien wat ze gevangen heb! Brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:36

Hier in de buurt heeft iemand 2 honden en 2 katten. De katten lopen los, maar als de honden worden uitgelaten, lopen de katten er een paar meter achteraan mee. Kom niet met je hond dan te dicht bij die katten want dan blazen ze gaat stilstaan om aan te vallen Haha! Haha! Die zijn echt niet bang van honden, dat meelopen doen ze uit zich zelf, hebben ze nooit geleerd, gaan gewoon mee met vrouwtje.

Als dieren dat gedrag van uit zichzelf vertonen, kan je het ook aanleren. Als een dier aan je gehecht raakt, kun je ze veel leren met geduld en beleid, beetje nadenken met wat je doet, je wat verplaatsen in het dier zijn belevingswereld en er kan een hoop.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:40

Katten zijn heel goed op te voeden, onze katten kennen allemaal hun naam, luisteren naar het fluitje. En lopen achter ons aan als wij (of zij) dat leuk vinden. (mijn kat heeft me een keer naar school achtervolgt Nagelbijten / Gniffelen me moeder heeft hem opgehaalt en in het fietsmandje gezet, bleef lekker liggen) Onze katten gaan allemaal 's avonds mee naar bed, kennen hun plek in het bed, en krijgen zo lekker veel knuffeltjes, het zijn echt geweldige beesten, stuk voor stuk, maar ze hebben allemaal een hele (héle) goede opvoeding gehad. Het kan makkelijk.

Eerst hadden wij 2 katten, waarvan er 1 te lui was (en te dik) om af en toe een stukje te lopen, dan ging ze aan het riempje mee. Naderhand vond ze het altijd wel goed, maar uit zichzelf ging ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 07:45

O kwa opvoeding? Wij hadden een pers en die luisterde beter dan onze eigenwijze JR. Dat beestje luisterde naar zijn naam, als je hem riep kwam hij aangerend, maar als hij vanuit de tuin naar binnen moest dan snapte hij dat ook en ging als de wiedeweer. In die tijd was mijn hond nog pup en wat heb ik frustratie gehad met die hond, nevernadaniks luisteren, stond kompleet voor aap als ik dat beest los liet lopen, en maar roepen en hem dan gewoon maar op halen en optillen om te zorgen dat hij niet weer weg liep. Clown

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:13

orri schreef:
Mijn paard was niet bang voor honden tot ene "Truus" zo nodig haar Rottweiler mee naar stal moest nemen, die Rottweiler vloog blaffend naar de shetlanders en heeft mijn paard proberen aan te vallen in de paddock. Toen is dat dier nog niet van stal verwijdert want "Truus" had er meerdere paarden staan en geld is belangrijk, maar hij werd wel aan de longeer-lijn gelegd Lips are sealed Gevolg bij het paarden uit de weide halen, schoot hij van achter het gebouwtje naar voren richting mijn paard die zich rot schrok uiteraard. Hij begreep dat de hond niet bij hem kon komen door de lijn en wilde sindsdien niet meer langs loslopende honden lopen, als ik men vroeg de hond aan te lijnen dan durfde hij wel weer. Gelukkig werd hij niet bang voor de honden die hij al kende.

Trouwens... het is ook erg vervelend als je met een wat moeilijke hond loopt en die netjes aan de lijn doet, dat er een hond los loopt waarvan de eigenaar zich op onvindbare afstand bevind Lips are sealed Helemaal naar was ik van de pitbull die het Maltezer Leeuwtje van een buurman letterlijk verscheurde in het winkelcentrum.

Bah wat afschuwelijk!!!!!! Ik zou daar ook ziek van zijn en mogeljk de eigenaar van de pitbull aangevallen hebben. Net zoals ik me erger aan hoe katten anderen lastig vallen, heb ik dat net met honden eigenaren hoor. Die kunnen echt mijn woede daarmee op de hals halen. En het zijn ook altijd dezelfden wiens hond andere honden aanvallen.

Rhiannon schreef:
oh is het nou ineens een katten-klaag-topic geworden??

Citaat:
EN het erge is dat katten eigenaren geen belasting hoeven te betalen en wij honden eigenaren wel! Terwijl katten meer buiten lopen dus meer de boel onder kunnen poepen dan honden

Overigens ben ik dit wel met je eens. Niet dat ik graag belasting wil gaan betalen, maar het is inderdaad niet eerlijk nee. Dit is misschien ook wel een goede oplossing voor de overvloedige nestjes kittens die ze vervolgens maar aan de slangen voeren omdat ze ze niet kwijt kunnen...

Nee, ik dacht dat het plotseling een honden-klaag topic geworden was. AFgaande op wat ik hier lees.

Overigens vind ik het voeren van jonge katjes aan slangen te walgelijk voor woorden. Ik zou liever zien dat de onverantwoordelijke katteneigenaren die maar raak laten fokken aan slangen gevoerd werden.

Ashkerlon schreef:
Het kan natuurlijk zijn dat je hier wel reeds op geantwoord hebt, en dat ik er simpelweg overheen gelezen heb. In dat geval bied ik mijn oprechte excuses aan en volstaat een simpele quote van je antwoord ook wel Clown

Je kunt je conclusie halen uit dat ik meer dan eens heb gezegd over dat katten in de bouw veel problemen opleveren maar dat katten op het platteland een ander verhaal zijn.

Daarnaast heb ik gezegd dat sommige mensen ook beter buitenaf kunnen wonen met hun instelling. Dan vallen ze anderen niet zo snel lastig met hun beesten en hebben ze toch de vrijheid.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:00

Desiree schreef:
orri schreef:

Trouwens... het is ook erg vervelend als je met een wat moeilijke hond loopt en die netjes aan de lijn doet, dat er een hond los loopt waarvan de eigenaar zich op onvindbare afstand bevind Lips are sealed Helemaal naar was ik van de pitbull die het Maltezer Leeuwtje van een buurman letterlijk verscheurde in het winkelcentrum.

Bah wat afschuwelijk!!!!!! Ik zou daar ook ziek van zijn en mogeljk de eigenaar van de pitbull aangevallen hebben. Net zoals ik me erger aan hoe katten anderen lastig vallen, heb ik dat net met honden eigenaren hoor. Die kunnen echt mijn woede daarmee op de hals halen. En het zijn ook altijd dezelfden wiens hond andere honden aanvallen.

Volgens mij heb je het stukje niet helemaal goed begrepen van Orri. Zij liep juist met een moeilijke hond aan de lijn en haar hond heeft toen een maltezer aangevallen die zonder riem waarschijnlijk naar haar hond kwam omdat die baas niet in de buurt was.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:14

Desiree schreef:
Ashkerlon schreef:

Je kunt je conclusie halen uit dat ik meer dan eens heb gezegd over dat katten in de bouw veel problemen opleveren maar dat katten op het platteland een ander verhaal zijn.

Daarnaast heb ik gezegd dat sommige mensen ook beter buitenaf kunnen wonen met hun instelling. Dan vallen ze anderen niet zo snel lastig met hun beesten en hebben ze toch de vrijheid.

Ik woon midden in de bouw, in een kat-vriendelijke buurt. Moet ik nu naar het platteland verhuizen? of moet ik mijn katten binnen houden? De mensen hier hebben geen problemen met katten, ze hebben hier bijna allemaal zo'n beest rondlopen.
Jij beweert echter dat midden in de bouw, geen enkele kat zijn tuin zou mogen verlaten... en dat is nu wat mij het meeste stoort aan deze "discussie". Jij scheert elke situatie over dezelfde kam.
bouw=binnen
platteland=mag buiten
elke kat=last voor de buren

Als ik mijn buurvrouw zou vertellen dat ik mijn kat voortaan besluit binnen te houden zou ze me ten eerste voor gek verklaren, en ten tweede zou ze dagelijks aan de deur staan met de restjes kip die mijn kat anders dagelijks persoonlijk gaat afhalen bij haar.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:17

Ja, in de stad hoor je je dieren bij je te houden, dus op eigen terrein. Er kunnen namelijk ook mensen bij zijn die zich groen en geel ergeren aan JOUW beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:26

met JunstNanno eens

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:34

daffene schreef:
[
Volgens mij heb je het stukje niet helemaal goed begrepen van Orri. Zij liep juist met een moeilijke hond aan de lijn en haar hond heeft toen een maltezer aangevallen die zonder riem waarschijnlijk naar haar hond kwam omdat die baas niet in de buurt was.

Weet je dat zeker? ik zie Orri niet met een pitbull.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:18

Hahaha.... mij zie je met herdershonden Knipoog en niet met een pitbull alhoewel er veel lieverdjes tussen zitten. Daarbij zouden mijn honden nooit een hond verscheuren, dat is echt geen normaal gedrag. Dus Daffene volgens mij heb jij het verkeerd gelezen Knipoog

De buurman van de Maltezer was heel zachtaardig en lieve man (vandaar dat hij ook de eigenaar niet aan vloog), de eigenaar van de Pitbull een zooitje ongeregeld in Amsterdam Z'O (zal me niet verbazen als ze ook honden gevechten organiseren Lips are sealed ) zo een reactie op een andere hond is of aangeleerd of door een gedrags gestoorde hond.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:57

De conclusie moet dus eigenlijk zijn, dat je katten alleen een katwaardig bestaan kunt geven, als je in een omgeving woont waar dat ook kán.

Verder vind ik ook, dat je katten gewoon bij je moet houden op het moment dat andere mensen er last van hebben.
Ik denk dat een katteneigenaar ook op zijn achterste benen zou gaan als bv de hond van de buren iedere keer in zijn mooie tuintje zijn behoefte kwam doen! Of ongevraagd iedere keer binnen komt lopen en op je bed gaan liggen enz enz.....

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:32

Als mensen last hebben van mijn katten mogen ze er van mij gewoon een emmer water eroverheen gooien. Dan zie je ze niet snel meer terug. Ik ga alleen niet met 3 katten aan een lijntje lopen.
Zelf hebben wij ook minimaal 1x in de week een hond in tuin die alles even om komt spitten. Dit vind ik net zo vervelend. dus daar gaat ook gewoon een emmer water overheen, dan zie je ze een ook een tijdje niet meer. Of als de deur open staat schrikken ze zich vaak rot van onze eigen hond die even komt kijken wie er zijn tuin aan het omspitten is.

Gelukkig hebben we een erg kattenrijke buurt en heeft niemand er problemen mee. En anders moeten ze maar snel een emmer gaan vullen..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:59

Robyn schreef:
Als mensen last hebben van mijn katten mogen ze er van mij gewoon een emmer water eroverheen gooien. Dan zie je ze niet snel meer terug. Ik ga alleen niet met 3 katten aan een lijntje lopen.
Zelf hebben wij ook minimaal 1x in de week een hond in tuin die alles even om komt spitten. Dit vind ik net zo vervelend. dus daar gaat ook gewoon een emmer water overheen, dan zie je ze een ook een tijdje niet meer. Of als de deur open staat schrikken ze zich vaak rot van onze eigen hond die even komt kijken wie er zijn tuin aan het omspitten is.

Gelukkig hebben we een erg kattenrijke buurt en heeft niemand er problemen mee. En anders moeten ze maar snel een emmer gaan vullen..

Net alsof iedereen die last heeft van een kat de tijd heeft om 24 uur te posten in de tuin. Die katten weten dondersgoed wanneer ze wel kunnen komen. Op dat moment heb jij last van de kat van een ander, en daar word je niet vrolijk van.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:35

Robyn schreef:

De katten hier in de buurt zijn al weg voordat ik de deur open heb. Alleen weten die katten ook dat wij overdag niet thuis en vinden dan hun resten in onze tuin. Helaas laten die geen briefjes achter waar ze wonen zodat we eigenaren erop aan kunnen spreken. En om mijn tuin zo aan te passen dat er geen kat meer in kan vind ik te ver gaan, laat de mensen met katten er maar voor zorgen dat hun kat niet bij mij in de tuin komt.

Mijn hond loopt meestal los, hij komt niet in andermans tuinen en valt alleen mensen lastig waarvan hij weet dat ze hondesnoepjes hebben en die ook aan hem voeren. Kortom, ik zorg ervoor dat hij geen overlast veroorzaakt bij andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:26

ik vind ook dat mensen ze bij zich moeten houden en wij onze tuin niet moeten gaan afschermen tegen de dieren van een ander, wat voor dier het ook is

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 22:19

Op het hondenforum heeft iemand contact opgenomen bij de dierenbescherming. Zoals iedereen weet heeft de dierenbescherming helaas de wet bepaald niet achter zich staan, dus moeten ze zich beroepen op de regels die er WEL zijn en daarvan dus ook op de hoogte zijn.

Dit was het antwoord:
Neeltje schreef:
Ik heb de vraag bij de dierenbescherming voorgelegd en meteen antwoord:

Citaat:
Geachte mevrouw Van Dijk,

Het is wettelijk wel toegestaan om de kat vrij rond te laten lopen zolang
het dier verder geen overlast veroorzaakt. Echter, mocht het dier
bijvoorbeeld telkens bij de buren in de tuin zitten en de buren zijn er
niet van gedient, heeft u als katteneigenaar de plicht om er voor te zorgen
dat de kat op eigen terrein blijft. Officieel is het dus zo dat een kat
niet op andermans terrein mag komen
, een kat mag wel op straat zitten omdat
dit openbaar terrein is. Mensen die niet gedient zijn van katten op hun
terrein mogen daarom ook afweersmaatregelen nemen zoals het spannen van
schrikdraad, prikkeldraad e.d. Het is natuurlijk niet toegestaan om op
katten te schieten of om ze te vergiftigen, dit is wettelijk verboden.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Dierenbescherming, afdeling Intake & Service

Discussie dus over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:28

Wat een gezeur hier.... Ik heb zelf twee lieve katten, die voorlopig binnen gehouden worden (eentje heeft twee zware hartafwijkingen) en gelukkig hebben ze in ons huis alle ruimte. Maar ik had ze het liefst buiten gelaten, hoor. En zodra onze kleine, gezonde kitten echt naar buiten wil, mag ze gaan. Ik ben zelf totaal geen hondenmens, maar ik snap best dat er mensen zijn die ze wel leuk vinden. Want ik hou wel heel veel van dieren, alleen ik wil geen hond, heb er niets mee.

Mijn dochtertje komt nooit met kattenstront aan haar schoenen thuis, maar wel hondenpoep. En dat irriteert me wel. In ons dorp klaagt men ook over paardenpoep op straat, maar dat zie je wel liggen. Daar heb ik dan minder problemen mee. Maar op de grasveldjes en speeltuinen ligt overal hondenpoep. Dat vind ik niet kunnen. Een kat begraaft zijn behoeften trouwens.

Maar dan nog, waar maken jullie je druk over? Of je houdt van katten of niet. Of je houdt van honden of niet. Of je houdt van paarden of niet. Maar om je nou druk te gaan zitten maken over het 'verschil' tussen katten en honden Slapen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 22:31

Ehm...... heb je nou gelezen wat daarboven stond? Want daar ga je inhoudelijk niet op in. Wat als jouw lieve schattige kitten straks de tuin omspaait van de buurman of ander kattenkwaad uithaalt? HEb jij dan nog recht van spreken als je klaagt over hondenpoep op veldjes?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:36

Ik heb eigenlijk hele aardige buren en er lopen zoveel katten rond hier. Ook in onze tuin, so what? Je vindt er niets van terug, hoor.
Het gaat me erom dat je die honden ook in de goot kan laten je-weet-wellen, maar niet op de speelplaatsjes waar mijn kind speelt of op het grasveld waar nota bene een bord staat 'verboden voor honden'. Dat snap ik echt niet van hondeneigenaars. Je kunt een kat echt niet leren om de tuin van de buren niet in te gaan, hoor. Dream on.
En wat dacht je van vogels die op je ramen poepen? Is dat ook erg?

Ik vind trouwens ook dat er veel te veel nestjes katten zijn en ook honden. Ga eerst eens in het asiel kijken, er zijn er al zoveel. Dat ligt aan de mensen, niet aan die dieren. Die kunnen er niets aan doen.