Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Erretje

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:41

Dat zijn geen getrainde politiehonden. Ik wordt er kotsmisselijk van. Dat soort mensen die daar lol in hebben of dat uberhaupt kunnen heten sadisten en het zal niet de eerste zijn die daarin doorslaat naar mensen. Heb je er hard om gelachen met hem?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:54

idd Erretje, die zijn gewoon ziek! Misselijk

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:06

Desiree schreef:
Ehm.... ik ken een politieagent uit Eersel, die 2 jack russels had. Als hij een kat vond, sloot hij die samen op met deze honden in de schuur. HOop herrie en gekrijs... maar die kat was wel dood daarna! En dan kan hij altijd zeggen dat hij die honden gewoon in de tuin liet en in heel die kat geen erg had.

Damn... ik ben ook geen fan van alle dieren, maar om een onschuldig dier te laten verscheuren, sorry, maar dan ben je echt harteloos.
Zoals al eerder werd aangehaald in dit topic. Dieren zien zelf niet in wat ze verkeerd doen als ze de wetten van de mens niet opvolgen. De dieren zijn bijgevolg onschuldig. Om dan een onschuldig dier om het leven te brengen is gewoon verschrikkelijk. Hoe kan die kat weten dat hij niet in die tuin mag komen?
Al was er geen één mens, die ook maar een greintje om zijn dier gaf en stond mijn tuin elke dag vol met katten, honden, paarden, schapen en geiten, die heel mijn tuin om zeep helpen, dan nog zou ik nooit die dieren een haar krenken. Dat doe je gewoon niet. Die beesten BESEFFEN niet dat ze op het verkeerde terrein rondlopen.

Als ik werkelijk last zou hebben van een dier, wees dan maar zeker dat ik de straat af ga om de eigenaar te vinden... het dier laat ik in zijn waarde.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 22:22

Erretje schreef:
Dat zijn geen getrainde politiehonden. Ik wordt er kotsmisselijk van. Dat soort mensen die daar lol in hebben of dat uberhaupt kunnen heten sadisten en het zal niet de eerste zijn die daarin doorslaat naar mensen. Heb je er hard om gelachen met hem?

Als jij dat wil, dan heb ik er hard om gelachen met hem ja.
Ik reageerde er eigenlijk niet zo op, meer zo van "goh"... want ik zou geen indruk hebben gemaakt.

Ik weet niet waarom hij dat deed met katten hoor, wat de aanleiding daarvoor was. Maar 1 ding is zeker: hij hield niet van katten!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:27

En voor hetzelfde geld is het wel JOUW kat die in die schuur belandt...Kan allemaal bij loslopende katten!! Dat wil je toch niet, kom op zeg. Dan kun je gewoon geen kattenliefhebber zijn als je je beessie aan zulke gevaren blootstelt.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:09

Desiree schreef:
Erretje schreef:

Als jij dat wil, dan heb ik er hard om gelachen met hem ja.
Ik reageerde er eigenlijk niet zo op, meer zo van "goh"... want ik zou geen indruk hebben gemaakt.

Ik weet niet waarom hij dat deed met katten hoor, wat de aanleiding daarvoor was. Maar 1 ding is zeker: hij hield niet van katten!

Ja en? Jij houdt toch niet van kinderen? Stop je ze dan ook in een schuur met twee kinderverkrachters? Mocht mijn kat last veroorzaken bij iemand dan wil ik dat graag weten, dan is het aan mij om mijn kat in de gaten te houden. En dat jij een stroomdraad om je tuin wilt spannen waar ze een tik van krijgen, vind ik ook prima. En je hebt helemaal gelijk dat sommige katteneigenaren hun dieren maar laten rondlopen, vaak niet geholpen wat nog meer problemen veroorzaakt.

Ik baal ook van die katten die de mijne aanvallen waardoor ik weer eens langs de dierenarts kan. Maar katten of andere dieren moedwillig wat aandoen vind ik echt van de gekke. Dat valt NOOIT goed te praten. Die man heeft geen hekel aan katten, die kickt er gewoon op om zijn honden zo'n kat te laten verscheuren, dezelfde soort mensen die vossenjacht en al die andere vormen van jagen 'een sport' vinden.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:15

Het is ook niet goed te praten. Maar het geeft wel mooi weer aan wat voor gevaren je je kat blootstelt als je die buiten laat lopen!!
Zo slecht zijn katten niet af hoor, in een afgezette tuin of een afgezet balkon.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 10:17

Wat heeft het feit dat ik niet bijzonder van kinderen hou hiermee te maken? En hoezo stop IK katten in de schuur? Kun jij wel goed lezen? Het lijkt wel alsof je leest dat IK die katten met die honden in de schuur stopte om ze te laten vernielen. Mijn vriend heeft katten gevangen in de vangkooi (was de bedoeling dat het bunzingen waren maar die waren veel slimmer en de katten waren dom genoeg om er in te kruipen). IK was wel degene die er op stond dat ze losgelaten werden en dat ze niets mocht worden aangedaan. WAnt mijn vriend houdt ook niet van katten. En ik hou ook niet van katten, maar ik respecteer ze als levend wezen.

En ik vind jou slappe hap! Want jij doet niet voldoende om je katten te beschermen!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:28

Wat een onzin. Dus ik moet mijn katten maar binnen houden zodat andere katten wel in mijn tuin kunnen? Ik denk niet dat ik ze een groot plezier doe ermee. Ze hebben een luik dus ze kunnen zelf bepalen wat ze willen. Als ze niet naar buiten zouden willen zouden ze dat niet doen, maar dat doen ze wel.

Jij leest niet goed, ik suggereer niet dat jij het doet, maar dat je het wel 'snapt dat mensen dat doen' m.a.w. dat zo'n kat verscheurd wordt en een verschrikkelijke lijdensweg ondergaat, gerechtvaardigd is omdat iemand ze niet in zijn tuin wilt. Je suggereert in je bovenstaande antwoord dat je vriend in staat is om die katten wat aan te doen. Ik snap dat niet. Ik zou die eigenaren eerder wat aandoen, die zijn verantwoordelijk.

Ik vind dat je gelijk hebt dat niet iedereen zijn dieren moet laten rondzwerven en dat als ze iets overkomt zoals overgereden worden of kwijtraken dat de stomme schuld is van de eigenaren. Ik vind ook best dat jij je hond die katten flink kan laten schrikken, maar dat kan toch ook zonder dat hij ze pakt? Onze buren hebben een hondje, nou reken maar dat die katten van mij daar niet komen. Verder gaat deze discussie nergens naartoe. Wij worden het verder toch niet met elkaar eens, ik taai af. Dan maar slappe hap.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:34

Je kan je tuin toch kattenproof maken? Dan kunnen jouw katten in jouw tuin, maar er niet uit, en andere katten kunnen er niet in. Simpel toch? Heeft iedereen zijn zin.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:44

Ziek gewoon Hamer

Sorry, maar die mensen die nu zitten te zeuren dat je je katten maar binnen moet houden, jullie hebben géén idee! Wij proberen ze ook altijd binnen te houden maar dat duurt meestal een jaar of 2 voor ze uren gaan zitten zeuren ect. Dat is écht niet te doen, dus mogen ze naar buiten.

én nee, ik kan niet voorkomen dat ze in de buurmans tuin gaan zitten zeiken, jullie wel?
Een kat heeft de ruimte nodig (sommige dan).

Maar het is gewoon zíelig om te gaan zeggen dat het je eigen schuld is..

Het is niet zo van: ja hij kan vergiftigt worden, maar dan heeft hij wel een mooi leven gehad Huilen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:47

JustNanno schreef:
Het is ook niet goed te praten. Maar het geeft wel mooi weer aan wat voor gevaren je je kat blootstelt als je die buiten laat lopen!!
Zo slecht zijn katten niet af hoor, in een afgezette tuin of een afgezet balkon.

Niet elke kat vind het trouwens prettig in een afgezette tuin/balkon..
Het ligt eraan wát voor kat je hebt, en de meeste mensen doen hun best om ze binnen te houden, maar als dat gewoon níét lukt?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:49

Ja, ik kan dat prima voorkomen. Door mijn balkon af te zetten met gaas. Zo kunnen ze toch buiten, maar zijn ze niemand tot last. En dat gezeur gaat vanzelf over hoor, maar je moet het ze binnen wel fatsoenlijk naar hun zin maken?

Het is absoluut de schuld van de eigenaar als de kat buiten iets overkomt. De eigenaar is ten alle tijde verantwoordelijk voor het welzijn en veiligheid van de kat! Een kat is niet voor niets een HUISdier. En een beetje geliefd huisdier stel je niet aan zulke gevaren bloot. En een beetje verantwoordelijke eigenaar wil ook niet dat andere mensen overlast hebben van zijn oh zo geliefde HUISdier.

Citaat:
Niet elke kat vind het trouwens prettig in een afgezette tuin/balkon..
Het ligt eraan wát voor kat je hebt, en de meeste mensen doen hun best om ze binnen te houden, maar als dat gewoon níét lukt?

Dat lukt ALTIJD!! Maar je moet er een beetje moeite voor doen. Helemaal als je een afgezette tuin hebt of een afgezet balkon, dat is ruim voldoende! Elke kat kan zich daaraan aanpassen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:55

Ik neem aan dat jij niet echt een kattenmens bent?

We hebben 10 katten, we hebben ons huis ook ''afgezet'' (ook al wonen we buitenaf).
Ze klimmen erover heen/eronder door, maakt niet uit wát voor een gaas/hek je hebt.

En katten zijn echt niet allemaal echte HUISdieren, die houden ervan op ondekkingsreis te gaan enz.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:57

Niet echt een kattenmens?

Kennelijk heb je iets niet goed gedaan met afzetten, want bij een goede afzetting kunnen ze er niet langs, en zo moeilijk is dat helemaal niet...

Katten zijn allemaal HUISdieren, mits je ze zo opvoed. En op ontdekkingsreis gaan doen ze hier lekker binnenshuis.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:59

Er niet langs? Wij wonen naast een militaire caserne, en ze klimmen nóg over een 3 meter hoog hek heen wat helemaal beveiligt is met prikkeldraad ect.

En als je in een flat woont, is het heel makkelijk het aftezeten, ze springen in elk geval níét van het balkon af!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:03

Ik woon op 1 hoog, ze kunnen hier prima van het balkon af als ze dat zouden willen, dat is nog geen 1,5 meter hoog.

Nee, bij een fatsoenlijke afzetting kunnen ze er niet langs. In het meest dramatische geval kun je altijd nog een net er overheen spannen. En als dat niet wil/kan, dan maar een ren bouwen...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:09

Ik laat mijn katten doen wat ze zélf willen, wíllen ze naar buiten, dan mogen ze het..

En dan bedoel ik niet in een ren naar buiten, maar gewoon muisjes vangen ect.

Maar even over die man met die hond?

Zou ik dan ook maar een hond op een kat afsturen, zodat de hond die kat verslind, ómdat ik toevallig geen kat in mijn tuin wil..

Dan krijg je het zelfde als ik kinderen haat, dat ik ze dan ook maar laat verslinden door mijn hond? Dan hadden de ouders maar op die kinderen moeten letten, pech als er dan wat gebeurt, ze hebben een mooi leven gehad

Zo denk je toch ook niet bij kinderen?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:15

ik baal er ook van dat er steeds katten in mijn tuin schijten. ook ik ben van mening dat als je een beest hebt je er voor moet zorgen dat het een ander niet tot last is. ook het hondendrollenverhaal klopt. toch snap ik niet dat er hondenbelasting moet worden betaald als ze nergens mogen schijten, en als ze maar op bepaalde plekken mogen schijten vind ik dat de gemeente er ook voor moet zorgen dat het opgeruimd wordt. hondeneigenaren betalen nu voor niks. of moet er ook kattenbelasting komen?

ik weet het niet hoor. ik heb geen hond en ook geen kat, maar vind het beide leuke beesten. zolang ze me maar niettot last zijn! bij mijn moeder thuis schijt de hond van de buren in de tuin. die loopt los buiten en kan zo onze tuin in. echt te zot voor woorden. als je er dan iets van zegt kunnen ze er niks aan doen. jawel! opletten op je beesten!

verder is het natuurlijk wel zielig als zo`n beest iets overkomt, maar ik ben het met de TS eens wat betreft de overlast die sommige katten of honden geven...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:17

Als er een kat ongevraagd op iemand anders terrein zou komen, en die hond zou toevallig een hekel hebben aan katten, tja, dan is het niet de schuld van die hond of van de baas van de hond. Lekker makkelijk om de schuld op hen af te schuiven, terwijl jij als eigenaar van de kat dat beest naar buiten hebt gelaten en er niet voor kan instaan wat die kat allemaal voor rottigheid uitvreet.

En dieren vergelijken (is al veel vaker gezegd) heeft totaal geen zin.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:22

Gatver, dat is echt walgelijk dat je een kat met twee honden opsluit in de schuur. Dan ben je echt ziek.
Ik heb ook een hond gehad die ze doodbeet en dat is ook een keer bij ons in de tuin gebeurd. Nou ik moet zeggen, ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld. Die mensen die daar niet mee zitten hebben geen hart.
De honden die ik nu heb, rennen er alleen achter aan en bijten gelukkig niet. Een kat laten schrikken is vaak al genoeg.
De baasjes hebben er wel verantwoordelijkheid voor te nemen als hun hond of kat voor overlast zorgt. Er zijn tegenwoordig genoeg maatregelen die je kunt nemen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:43

Dát zei ik ook niet, dan is het ook mijn schuld (of in elk geval mijn kats schuld) als ze word gebeten door een hond áls je op zijn terrein komt..
Maar om ze OPTESLUITEN bij honden? Ziek hoor..
En dan kan het baasje er wél iets aan doen..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:44

Ja, tuurlijk is het ziek. Maar neemt niet weg dat die mensen er wel zijn, en dat jouw kat net zo goed in die schuur had kunnen zitten!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:44

Trouwens, ik vind dat ik mijn mening wel gezegt heb..

Hier komt geen einde aan..

het is wel duidelijk dat je mensen hebt die wel een hart hebben, en ook mensen zonder hart.. Boos!

Jullie moeten het zelf weten of je je kat buiten laat, maar ik heb er nog nooit last mee gehad..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 13:47

Erretje schreef:
Wat een onzin. Dus ik moet mijn katten maar binnen houden zodat andere katten wel in mijn tuin kunnen? Ik denk niet dat ik ze een groot plezier doe ermee. Ze hebben een luik dus ze kunnen zelf bepalen wat ze willen. Als ze niet naar buiten zouden willen zouden ze dat niet doen, maar dat doen ze wel.

Jij moet je tuin dusdanig afzetten dat andere katten jouw katten op hun eigen terrein niet meer lastig kunnen vallen! Ik vind je erg nalatig t.o.v. je eigen dieren.

Erretje schreef:
Jij leest niet goed, ik suggereer niet dat jij het doet, maar dat je het wel 'snapt dat mensen dat doen' m.a.w. dat zo'n kat verscheurd wordt en een verschrikkelijke lijdensweg ondergaat, gerechtvaardigd is omdat iemand ze niet in zijn tuin wilt. Je suggereert in je bovenstaande antwoord dat je vriend in staat is om die katten wat aan te doen. Ik snap dat niet. Ik zou die eigenaren eerder wat aandoen, die zijn verantwoordelijk.

Iets begrijpen wil nog niet zeggen dat je het rechtvaardigt.

traan_beauty schreef:
Ziek gewoon Hamer

Sorry, maar die mensen die nu zitten te zeuren dat je je katten maar binnen moet houden, jullie hebben géén idee! Wij proberen ze ook altijd binnen te houden maar dat duurt meestal een jaar of 2 voor ze uren gaan zitten zeuren ect. Dat is écht niet te doen, dus mogen ze naar buiten.

én nee, ik kan niet voorkomen dat ze in de buurmans tuin gaan zitten zeiken, jullie wel?
Een kat heeft de ruimte nodig (sommige dan).

Maar het is gewoon zíelig om te gaan zeggen dat het je eigen schuld is..

Het is niet zo van: ja hij kan vergiftigt worden, maar dan heeft hij wel een mooi leven gehad Huilen

WAar kom jij zo opeens vandaan? Ben je soms uit de lucht komen vallen of zo?