Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JustNanno schreef:Dan moet je juist de RAD behouden, maar hoge straffen eisen voor eigenaren van de honden waar het om gaat, en hogere straffen voor de mensen die deze honden fokken.
CherokeeChum schreef:@LimaGentle;You can bring a horse to water,but you cannot make him drink....
Je hebt gelijk,ik weet helaas uit ervaring dat je de waarheid spreekt,de waarheid is helaas niet te bevatten voor een hoop van die burgertrutten in hun veilige doorzonwoninkjes,met hun veilig sociaal geaccepteerde hondje,de moraalridder uithangend van achter de computer...![]()
De waarheid is dat er inmiddels tienduizenden honden vermoord zijn vanwege uiterlijke kenmerken....Waar heb ik dit toch meer gehoord?
Ik was 1 van de allereersten in N.L met zo'n hondje(eind 70 tiger jaren) en heb er sindsdien nog enkele gehad,de laatste heb ik 3 jaar geleden op 17 jarige leeftijd in moeten laten slapen ,maar ik zal ze nooit vergeten....
AAN ALLEN DIE DENKEN DAT DE R.A.D OOK MAAR IETS TOEVOEGT AAN JULLIE VEILIGHEIDS GEVOEL...Dream on, is U allang aan de prozac? en bevalt het? Woest word ik, als mensen die totaal niet op de hoogte van de situatie zijn,aangeven blij te zijn met de R.A.D...Hoe kortzichtig kan je zijn.
Zo overtuigd van je morele gelijk,zonder gehinderd te worden door kennis,
idealen,passie voor deze geweldige honden,die notabene de stamvaders waren van vele sociaal geaccepteerde rassen.
Ook het ras van mevrouw de hondegelijdster(geen spelfout!) is verbeterd met dit bloed om moed en atletisch vermogen in een schapedrijver te brengen.(Wat moet je in vredesnaam met een hond die je schapen brengt
in de stad) Om vervolgens het karakter zo te vervormen dat ze mensen
bijten. Hypocriet om dan blij te zijn met de r.a.d.
CherokeeChum schreef:@LimaGentle;You can bring a horse to water,but you cannot make him drink....
Je hebt gelijk,ik weet helaas uit ervaring dat je de waarheid spreekt,de waarheid is helaas niet te bevatten voor een hoop van die burgertrutten in hun veilige doorzonwoninkjes,met hun veilig sociaal geaccepteerde hondje,de moraalridder uithangend van achter de computer...![]()
De waarheid is dat er inmiddels tienduizenden honden vermoord zijn vanwege uiterlijke kenmerken....Waar heb ik dit toch meer gehoord?
Ik was 1 van de allereersten in N.L met zo'n hondje(eind 70 tiger jaren) en heb er sindsdien nog enkele gehad,de laatste heb ik 3 jaar geleden op 17 jarige leeftijd in moeten laten slapen ,maar ik zal ze nooit vergeten....
AAN ALLEN DIE DENKEN DAT DE R.A.D OOK MAAR IETS TOEVOEGT AAN JULLIE VEILIGHEIDS GEVOEL...Dream on, is U allang aan de prozac? en bevalt het? Woest word ik, als mensen die totaal niet op de hoogte van de situatie zijn,aangeven blij te zijn met de R.A.D...Hoe kortzichtig kan je zijn.
Zo overtuigd van je morele gelijk,zonder gehinderd te worden door kennis,
idealen,passie voor deze geweldige honden,die notabene de stamvaders waren van vele sociaal geaccepteerde rassen.
Ook het ras van mevrouw de hondegelijdster(geen spelfout!) is verbeterd met dit bloed om moed en atletisch vermogen in een schapedrijver te brengen.(Wat moet je in vredesnaam met een hond die je schapen brengt
in de stad) Om vervolgens het karakter zo te vervormen dat ze mensen
bijten. Hypocriet om dan blij te zijn met de r.a.d.
JustNanno schreef:Kennelijk heb je niet zoveel mensenkennis. Jammer dat je zo snel oordeeld over iemand anders, en dan nog wel over internet. Dat mijn mening niet de jouwe is, tja so be it.
JustNanno schreef:Nee ik geloof het niet. Anders was dat allang bekend geweest (en had de media wel veel meer interesse getoond!). En tja, die paar verhalen in 13 jaar tijd zeggen me niets.
CherokeeChum schreef:Het feit dat je klaarblijkelijk niet inziet wat de r.a.d inmiddels aangericht heeft,en de feiten weet je inmiddels,en toch blij bent met die regeling,zegt mij voldoende.
Wat mij altijd opviel in de ruim 25 jaar dat ik deze honden heb gehad is dat mensen, en met name diegene, die onbevooroordeeld tegenover mijn honden stonden d.w.z niet wisten dat het pitjes waren, er erg positief over waren.
Met name oudere mensen en kinderen werden vaak lyrisch over de aaibaarheid van deze dieren.
Ik ken je niet,ik kan je alleen beoordelen op je posts op dit forum ,no offense ,maar ze getuigen niet van inzicht in de materie of een beeld dat zonder ,,hulp'' van de media gevormd is.
Kijk eens in die zelfde media welke schandelijkheden er door jouw overheid worden begaan. Denk je niet dat ze instaat zijn om e.a te verhullen.
Of denk je dat de zelfde media die de pitjes in diezelfde sensatiebladen kapotschreven dit a.d kaak zullen stellen?
De krant van wakker N.L....YEAH RIGHT! DREAM ON!
CherokeeChum schreef:Het feit dat je klaarblijkelijk niet inziet wat de r.a.d inmiddels aangericht heeft,en de feiten weet je inmiddels,en toch blij bent met die regeling,zegt mij voldoende.
Wat mij altijd opviel in de ruim 25 jaar dat ik deze honden heb gehad is dat mensen, en met name diegene, die onbevooroordeeld tegenover mijn honden stonden d.w.z niet wisten dat het pitjes waren, er erg positief over waren.
Met name oudere mensen en kinderen werden vaak lyrisch over de aaibaarheid van deze dieren.
Ik ken je niet,ik kan je alleen beoordelen op je posts op dit forum ,no offense ,maar ze getuigen niet van inzicht in de materie of een beeld dat zonder ,,hulp'' van de media gevormd is.
Kijk eens in die zelfde media welke schandelijkheden er door jouw overheid worden begaan. Denk je niet dat ze instaat zijn om e.a te verhullen.
Of denk je dat de zelfde media die de pitjes in diezelfde sensatiebladen kapotschreven dit a.d kaak zullen stellen?
Myfairytale schreef:CherokeeChum schreef:Het feit dat je klaarblijkelijk niet inziet wat de r.a.d inmiddels aangericht heeft,en de feiten weet je inmiddels,en toch blij bent met die regeling,zegt mij voldoende.
Dit bedoel je ws niet tegen mij?
CherokeeChum schreef:Je hebt gelijk,ik weet helaas uit ervaring dat je de waarheid spreekt,de waarheid is helaas niet te bevatten voor een hoop van die burgertrutten in hun veilige doorzonwoninkjes,met hun veilig sociaal geaccepteerde hondje,de moraalridder uithangend van achter de computer...![]()
JustNanno schreef:Kritische vragen mag best, maar dit noem ik wel de grond in trappen ja. Maar goed, gelukkig weet je niets van mijn leefsituatie af, en mensen zoals jij nu overkomt op dit forum kan ik simpelweg niet serieus nemen. Vind het wel grappig eigenlijk![]()
Geef dan eens 1 antwoord op 1 simpele vraag. De media is gek op rellen en sensatieverhalen. Als de AID echt zo slecht zal zijn, waarom hoor je daar dan nooit iets overKennelijk een lastige vraag toch, want heb hem meerdere malen gesteld en er is nog niet 1 antwoord op gekomen.
Van die sensatieverhalen van die mensen die die hele vervelende sites hebben gemaakt waar jullie het over hebben, tja, ik geloof er eerlijk gezegd geen snars van. Ze lopen zielig te doen omdat hun zielige hondje is afgemaakt terwijl die wet al 13 jaar bestaat. Dan ben je ergens toch niet helemaal lekker in je hoofd.
Stel he, op winkeldiefstal staat de straf dat een vinger word afgehakt. Heel duidelijk toch? Want het mag niet. Als ik dan toch steel, moet ik achteraf niet gaan lopen miepen dat ik mijn vinger kwijt ben en dat ze niet eens verdoving hebben gegeven!
baroen schreef:die is al wel beanrwoord, wat denk je nou? de heilige media, die al jaren mee werkt , om het imago van een pitje zo slecht mogelijk te maken, elk incicent wat een bepaald type hond betreft, direct uitbuiten en opblazen, dat ze ineens die honden als slachtoffers nee gaan zetten? nee hoor, zo gaat dat dus niet,, daarbij is de overheid een sneeky orgaan, ze weten dingen goed te verhullen en verborgen te houden, de mensen die strijden en pleiten om de RAD wet aan te pakken, zijn daar al erg lang mee bezig, ook om dus de plekken te localiseren waar de honden verborgen gehouden worden, dacht je echt dat dat zo makkelijk is en je daar dan zo even mee naar de media kan stappen?
de media werkt al jaren mee aan de RAD, die zitten echt niet te springen om, het nu in het slechte daglicht uitgebreid te behandelen,, nog niet iig, zo snel gaat dat niet.
JustNanno schreef:baroen schreef:die is al wel beanrwoord, wat denk je nou? de heilige media, die al jaren mee werkt , om het imago van een pitje zo slecht mogelijk te maken, elk incicent wat een bepaald type hond betreft, direct uitbuiten en opblazen, dat ze ineens die honden als slachtoffers nee gaan zetten? nee hoor, zo gaat dat dus niet,, daarbij is de overheid een sneeky orgaan, ze weten dingen goed te verhullen en verborgen te houden, de mensen die strijden en pleiten om de RAD wet aan te pakken, zijn daar al erg lang mee bezig, ook om dus de plekken te localiseren waar de honden verborgen gehouden worden, dacht je echt dat dat zo makkelijk is en je daar dan zo even mee naar de media kan stappen?
de media werkt al jaren mee aan de RAD, die zitten echt niet te springen om, het nu in het slechte daglicht uitgebreid te behandelen,, nog niet iig, zo snel gaat dat niet.
Nou sorry hoor, maar die wet bestaat al 13 jaarMaar nee, zo snel gaat dat niet
![]()
Waarom zouden die plekken waar die honden gehouden worden openbaar gemaakt moeten worden? Lijkt me verstandig van niet, kijk naar het voorbeeld van Illindra
JustNanno schreef:Als er echt dramatische dingen gebeurden, dan gebeurden die dingen al veel langer, en zouden ze allang onderzocht zijn lijkt me...13 jaar is een hele lange tijd.
Overigens, met het veranderen van de wet zoals jullie willen bereik je volgens mij erg weinig. Het enige wat er dan namelijk gebeurd, is dat het fokken juist erger word. Want het enige dat de eigenaar dan kan overkomen is dat de hond een test moet doen en gecastreerd wordt. En de hond veilig en wel weer terug krijgt.
Ik denk dat het aantal kruisingen wel is verminderd. Nogmaals, ik DENK dat. Ben wel benieuwd of daat officiele cijfers van zijn eigenlijk...