ThePast03 schreef:.
ik denk dat je 'te laat' bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:.
Rianneke schreef:[
onze hond staat buiten ook niet onder toezicht! zoals de meeste honden hier in de straat...en er is er hier nog nooit 1 aangereden
mickey1989 schreef:Arm beestjeGelukkig is een operatie niet nodig geweest
@Vera23: wat naar zeg.. kan me voorstellen dat je na het lezen van dit topic tranen in je ogen kreeg, sterkte er nog mee
mbkaatje schreef:Daarom mijn vraag ook aan JustNanno hoe zij het leuk houdt voor haar katten, en of ze wat voorbeelden kan noemen.
Desiree schreef:Wees voorzichtig met het laserlampje: ze mogen er niet in kijken.
JustNanno schreef:mbkaatje schreef:Daarom mijn vraag ook aan JustNanno hoe zij het leuk houdt voor haar katten, en of ze wat voorbeelden kan noemen.
Moest hier nog even op antwoorden geloof ik (sorry, echt vergeten).
Hoe ik het leuk houd voor de huistijgers? Allereerst heb ik veel plekjes waar ze lekker kunnen liggen. Ook een fijne krabpaal binnen, en een kleintje op het (afgezette!) balkon. Met mooi weer liggen ze graag op het balkon, lekker in het zonnetje en een beetje naar buiten kijken. Aan speeltjes geen gebrek, wel wissel ik die vaak om, zodat alles leuk blijft. Zet eens een simpele doos in de woonkamer, succes gegarandeerd. Daarnaast is groot favoriet een hengeltje met daaraan een visje, en natuurlijk een laserlampje. Ik speel ca 3 keer per dag met ze (ong 15 min), zodat ze dan ook echt heel actief bezig zijn, en hun koppie ook gebruiken. Verder wandel ik we eens een rondje buiten (de ene los, ander aan een tuigje met 5 meter lange lijn), dat vinden ze leuk, maar zeker niet speciaal.
Dus het is zeker niet zo dat ik ze binnen opsluit, ze krijgen echt vaak frisse buitenlucht. En hoe zeer ze daar ook van genieten, ze willen uit zichzelf echt niet naar buiten.
Dus tja, het kost een beetje moeite, maar elke kat is op deze manier binnen te houden. Dat gaat alleen niet van de een op de andere dag, en het kost wat meer moeite. Maar je bent wel heel bewust met je kat bezig. EN ik weet zeker dat als ik thuiskom, dat ze nog leven
__inge__ schreef:Mevrouw wordt nu wel een beetje sjaggie, ze staat uren voor de buitendeur te mauwen, en haar pijnstillers zijn op dus heb het idee dat ze ook wat pijn heeft..
Nog een week en dan weer naar de DA..
Kan op t moment helaas geen foto`s plaatsen omdat de goeie computer kapot is..
Desiree schreef:__inge__ schreef:Mevrouw wordt nu wel een beetje sjaggie, ze staat uren voor de buitendeur te mauwen, en haar pijnstillers zijn op dus heb het idee dat ze ook wat pijn heeft..
Niet te veel pijnstillers geven, anders denkt ze dat ze weer gezond is en houdt ze geen rust meer.
Desiree schreef:__inge__ schreef:Mevrouw wordt nu wel een beetje sjaggie, ze staat uren voor de buitendeur te mauwen, en haar pijnstillers zijn op dus heb het idee dat ze ook wat pijn heeft..
Niet te veel pijnstillers geven, anders denkt ze dat ze weer gezond is en houdt ze geen rust meer.
Djeenie schreef:@ TS: Je hebt geluk dat je kat nog leeft, iddZe heeft hier echter niks uit geleerd, onthoud dat goed. Katten maak je niks wijs
Het zijn geen honden. Maar voor je't weet speelt ze alweer vrolijk buiten, nog veel beterschap toegewenst
Sannum schreef:
Om toch even een klein beetje in te gaan op de discussie... Naar mijn mening zijn katten roofdieren, die door de loop der jaren 'huisdieren' zijn geworden. Ik vind het natuurlijk als een kat buitenrondstruint, op jacht naar muizen en dergelijke.
Wat ik bij onze katten wel merk, is dat de echte raskatten veel dommer zijn dan de huis tuin en keuken katten. Wij hebben 2 maine coons, en 3 gewone katten. De gewone komen gemiddeld een uur per dag binnen, om te eten, en smeken dan weer of ze naar buiten mogen. De 2 raskatten zitten hele dagen binnen, en mogen af en toe even naar buiten, maar alleen als wij erbij zijn. Dit omdat het toch wel heel duidelijk is dat de angst voor het onbekende er simpelweg niet in zit. Als ze een auto zien, gaan ze staan kijken. Terwijl de gewone katten meteen wegrennen. Daarom mogen onze raskatten (helaas) niet veel naar buiten, en de gewone katten wel.
Sannum schreef:haha.. teenslippers meenemen.. Ik zeg ook niet dat dat bij alle katten zo is, maar bij die van ons. ik kan wel degelijk verschil merken. Net als dat de raskatten echt niet weten wat ze met een muis moeten doen.