{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:03

ThePast03 schreef:
.

ik denk dat je 'te laat' bent Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:12

Ik wil je alleen even zeggen dat je echt zo blij mag zijn dat je beestje nog leeft...kreeg gelijk tranen in mn ogen toen ik dit topic zag...die van mij is namelijk wel dood door een auto ik hoop echt zo dat ze opslag dood was...gelukkig heb ik er na een paar dagen gevonden...ze was bijna voor de deur dood gereden...gelukkig waren er mensen die dag erna aan de weg bezig en hebben der mee genomen en heel rot gezegd op een hoop dode dieren gelegd....gelukkig heb ik ze toch aan kunnen spreken of ze een kat hadden gevonden en die hadden ze idd gevonden en kwamen ze in een vuilniszak brengen.....

heel der lichaam was ingedeukt dus ik denk wel dat ze opslag dood was...ik heb die dag laten cremeren en is gelukkig toch weer bij me.

sorry moest ook even mn verhaal kwijt

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:15

Arm beestje Ach gut Gelukkig is een operatie niet nodig geweest

@Vera23: wat naar zeg.. kan me voorstellen dat je na het lezen van dit topic tranen in je ogen kreeg, sterkte er nog mee Ach gut

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:27

Rianneke schreef:
[
onze hond staat buiten ook niet onder toezicht! zoals de meeste honden hier in de straat...en er is er hier nog nooit 1 aangereden Pling

Is dat misschien meer geluk dan wijsheid? Knipoog

Het zou niets voor mij zijn. Ik ben doodsbang dat mijn hondenkinderen iets overkomt. En ik woon ook op het platteland en er komt niet heel veel verkeer over de weg. De straat is ook maar smal, wel overzichtelijk. Maar er wordt KNOELhard overheengeknald.

En weet je, ik heb ook nog eens zo weinig vertrouwen in mensen. Veel automobilisten zijn ongeleide projectielen die geen reet om dieren geven, net zo min als om de mensen die van dieren houden.

Zo maakte ik mee dat POlleke (die leefde toen nog) achter mij aan flodderde toen ik mijn paard na training aan het uitstappen was. Polle liep in de berm, niet op de weg. Toen kwam er een rode bedrijfsbus aan, die naar het tegenovergestelde van de weg uitweek met de auto (Daar waar Polle liep!!!!), vermoedelijk de hoop dat ze onder zijn auto zou komen. Ik dacht dat ik het me in had gebeeld, maar hij heeft het nog een paar keer gedaan. Piswoest belde ik toen de ondernemer van dat bedrijf en die heeft denk ik een onderhoud met hem gehad. Het is niet meer voorgekomen. MAar man, ik had die vent wel kunnen vermoorden! Boos!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:38

mickey1989 schreef:
Arm beestje Ach gut Gelukkig is een operatie niet nodig geweest

@Vera23: wat naar zeg.. kan me voorstellen dat je na het lezen van dit topic tranen in je ogen kreeg, sterkte er nog mee Ach gut

ja dank je wel...het is al 2 jaar gelden best lang zou je zeggen....maar mn ander kat een jaar daarvoor hadden we in laten slapen die was al oud en ziek....maar daar heb je een soort van vrede mee....

Maar als je kat zomaar plotseling weg is op jonge leeftijd laat je dat een stuk moeilijker los dus het lijkt nogsteeds als de dag van gister.....

Ik denk altijd wel zo het zal wel ergens goed voor zijn geweest....hij kwam uit een rot leven en heeft bij mij een goed 3/4 jaar gahad kon lekker naar buiten aandacht (af en toe misschien nog te weinig naar mijn idee).......maar een half jaar daarna hebben we een verwaarloosde hond in huis genomen...dus dan denk ik ja misschien heeft dat wel zo moeten zijn...mn katje toch nog een mooi leven gehad...en misschien was het nu de tijd voor mn hond om een goed leven te krijgen....stom heh Bloos want als die hond bij andere was terrecht gekomen had ie waarschijnlijk al een spuitje gehad....kwa zijn gedrag in het begin die die had vandaar.....nu heeft hij ook een goe dleven gelukkig!

pff wat een verhaal zeg haha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:08

Ik kan je denkwijze volgen Vera. IK mis polle nog steeds, maar Sokkie, die door een asiel in SPanje van de straat is geplukt is er wel goed mee. Nu is zij aan de beurt. Misschien dat je door op deze manier te redeneren probeert om vrede er mee te krijgen.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 12:59

Hey, t gaat goed met dr Lachen We hebben haar die kap afgedaan, want ze werd dr knettergek van, en ze komt gelukkig niet aan dr poot ofzo.
alleen heeft ze t 'truckje' met t vlees en dr pilletjes door..Tong uitsteken We deden steeds een pilletje in een opgerold stukje vlees, maar nu legt ze t stukje vlees op de grond, gooit t pilletje dr uit en eet t vlees op..Tong uitsteken maar ze heeft ze binnengekregen Lachen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:42

mbkaatje schreef:
Daarom mijn vraag ook aan JustNanno hoe zij het leuk houdt voor haar katten, en of ze wat voorbeelden kan noemen.

Moest hier nog even op antwoorden geloof ik (sorry, echt vergeten Bloos ).

Hoe ik het leuk houd voor de huistijgers? Allereerst heb ik veel plekjes waar ze lekker kunnen liggen. Ook een fijne krabpaal binnen, en een kleintje op het (afgezette!) balkon. Met mooi weer liggen ze graag op het balkon, lekker in het zonnetje en een beetje naar buiten kijken. Aan speeltjes geen gebrek, wel wissel ik die vaak om, zodat alles leuk blijft. Zet eens een simpele doos in de woonkamer, succes gegarandeerd. Daarnaast is groot favoriet een hengeltje met daaraan een visje, en natuurlijk een laserlampje. Ik speel ca 3 keer per dag met ze (ong 15 min), zodat ze dan ook echt heel actief bezig zijn, en hun koppie ook gebruiken. Verder wandel ik we eens een rondje buiten (de ene los, ander aan een tuigje met 5 meter lange lijn), dat vinden ze leuk, maar zeker niet speciaal.

Dus het is zeker niet zo dat ik ze binnen opsluit, ze krijgen echt vaak frisse buitenlucht. En hoe zeer ze daar ook van genieten, ze willen uit zichzelf echt niet naar buiten.

Dus tja, het kost een beetje moeite, maar elke kat is op deze manier binnen te houden. Dat gaat alleen niet van de een op de andere dag, en het kost wat meer moeite. Maar je bent wel heel bewust met je kat bezig. EN ik weet zeker dat als ik thuiskom, dat ze nog leven Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:46

Wees voorzichtig met het laserlampje: ze mogen er niet in kijken.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 11:55

Desiree schreef:
Wees voorzichtig met het laserlampje: ze mogen er niet in kijken.

Ik weet het, thnx Lachen Inderdaad, voorzichtigheid is geboden, maar het is vreselijk leuk speelgoed Tong uitsteken

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:01

Bedankt voor de uitleg, ik miste het inderdaad nog. Het idee van een laserlampje vind ik erg leuk. Ik wil mijn katten ook niet thuis opsluiten hoor, frisse lucht blijft natuurlijk belangrijk. Zijn jouw katten nooit buiten geweest, en dan bedoel ik of ze vanaf jongs af aan nooit in bijvoorbeeld een tuin geweest o.i.d. en toen jij ze kreeg woonde je toen al in een appartement? Dat maakt het sowieso wel makkelijker om ze "binnen" te houden.
Voordat ik mijn katjes op ging halen waren ze al heel veel buiten (op een afgesloten stukje weliswaar). Dat hadden ze geproefd en sindsdien wilden ze echt heel graag naar buiten.
En ik heb niet de luxe om de hele dag met ze te spelen omdat ik (en mijn vriend) overdag aan het werk zijn. 's Avonds daarentegen heb ik lekker veel tijd voor ze en word ik ook constant achtervolgd. Gezellilg hoor.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:07

Even zien, van mijn katertje weet ik het zeker, die is nooit buiten geweest. Mijn poesje zou ik niet weten. Ik heb haar via een stichting in Belgie (het poezenhuisje), ze zat in een opvanggezin. Ze was wel erg mensenschuw, maar of ze buiten is geweest? Geen idee.

Ik speel zeker niet de hele dag met ze. Maar voodat ik ga werken, als ik thuis kom, en voordat ik ga slapen krijgen ze even mijn volle aandacht. Voor de rest moeten ze zich echt voor een groot deel zelf vermaken. Wat overigens prima gaat.

Straks in onze eensgezinswoning krijgen ze of een afgezette tuin, of een ren.

Ohja, ik heb meerdere katten omgetoverd van boerderijkat naar binnenkat. Maar veel mensen denken bij binnenkatten aan katten die de hele dag verplicht op de vensterbank moeten liggen en naar buiten staren.

Maar, zoals ik met mijn katten omga, heb ik echt niet het idee dat ze iets missen. Jij wel?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 18:56

Mevrouw wordt nu wel een beetje sjaggie, ze staat uren voor de buitendeur te mauwen, en haar pijnstillers zijn op dus heb het idee dat ze ook wat pijn heeft..
Nog een week en dan weer naar de DA..
Kan op t moment helaas geen foto`s plaatsen omdat de goeie computer kapot is..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:11

JustNanno schreef:
mbkaatje schreef:
Daarom mijn vraag ook aan JustNanno hoe zij het leuk houdt voor haar katten, en of ze wat voorbeelden kan noemen.

Moest hier nog even op antwoorden geloof ik (sorry, echt vergeten Bloos ).

Hoe ik het leuk houd voor de huistijgers? Allereerst heb ik veel plekjes waar ze lekker kunnen liggen. Ook een fijne krabpaal binnen, en een kleintje op het (afgezette!) balkon. Met mooi weer liggen ze graag op het balkon, lekker in het zonnetje en een beetje naar buiten kijken. Aan speeltjes geen gebrek, wel wissel ik die vaak om, zodat alles leuk blijft. Zet eens een simpele doos in de woonkamer, succes gegarandeerd. Daarnaast is groot favoriet een hengeltje met daaraan een visje, en natuurlijk een laserlampje. Ik speel ca 3 keer per dag met ze (ong 15 min), zodat ze dan ook echt heel actief bezig zijn, en hun koppie ook gebruiken. Verder wandel ik we eens een rondje buiten (de ene los, ander aan een tuigje met 5 meter lange lijn), dat vinden ze leuk, maar zeker niet speciaal.

Dus het is zeker niet zo dat ik ze binnen opsluit, ze krijgen echt vaak frisse buitenlucht. En hoe zeer ze daar ook van genieten, ze willen uit zichzelf echt niet naar buiten.

Dus tja, het kost een beetje moeite, maar elke kat is op deze manier binnen te houden. Dat gaat alleen niet van de een op de andere dag, en het kost wat meer moeite. Maar je bent wel heel bewust met je kat bezig. EN ik weet zeker dat als ik thuiskom, dat ze nog leven Tong uitsteken

Ik kan best begrijpen dat jouw katten super gelukkig zijn zo, maar die van mij dus niet. Ik heb een heel actief kereltje dat enkel naar binnenkomt om z'n knuffel, z'n eten en z'n mand. Hij heeft een krabpaal, maar gebruikt liever bomen. In het begin ging hij ook aan het tuigje, om aan de tuin te wennen, maar hij vocht ertegen totzolang hij het uit had. Hij heeft speeltjes, en we speelden met hem (hij vindt het niet zo interessant meer, echte dieren zijn veel leuker) en hij vindt het té gek om achter vliegjes en insectjes aan te vliegen, in het zonnetje te liggen, in de sparren te kruipen, met indringers te spelen, naar de auto's te kijken, door het hoge gras naar muizen te jagen, bij de buren te eten, uit de vijver te drinken enzomeer. Mijn kat maak je ongelukkig door hem binnen te houden. Hij mag binnen en buiten wanneer hij maar wil, al hebben we hem 'savonds liefst binnen, maar dat lukt niet altijd. Ook hij komt op straat, maar dat is een risico dat wij nemen. Hij houdt van z'n vrijheid buiten, en die mogen we niet afnemen. Ik ga hem niet opsluiten omdat ik wil dat hij absoluut blijft leven. Ik wil hem gelukkig zien.

Zo kende ik ook een kat, die op een appartement woonde, maar daar helemaal zot werd. Na 2 jaar is hij uiteindelijk overleden door de stress. Nu heeft de kat van m'n vriend het binnen primaa! naar z'n zin. Deze is niet buiten te krijgen, maar is daar dan ook niet ongelukkig om. Het hangt, volgens mij, gewoon af welk soort kat je hebt Lachen

@ TS: Je hebt geluk dat je kat nog leeft, idd Lachen Ze heeft hier echter niks uit geleerd, onthoud dat goed. Katten maak je niks wijs Lachen Het zijn geen honden. Maar voor je't weet speelt ze alweer vrolijk buiten, nog veel beterschap toegewenst Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:41

__inge__ schreef:
Mevrouw wordt nu wel een beetje sjaggie, ze staat uren voor de buitendeur te mauwen, en haar pijnstillers zijn op dus heb het idee dat ze ook wat pijn heeft..

Niet te veel pijnstillers geven, anders denkt ze dat ze weer gezond is en houdt ze geen rust meer.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:54

Desiree schreef:
__inge__ schreef:

Niet te veel pijnstillers geven, anders denkt ze dat ze weer gezond is en houdt ze geen rust meer.

Inderdaad, en bovendien als ze geen pijn voelt is de kans dat ze het overbelast dan heel groot. Beter een beetje pijn, en ontlasten, zodat het de kans krijgt om te genezen, dan pijnloos overbelasten met alle gevolgen van dien.

Om toch even een klein beetje in te gaan op de discussie... Naar mijn mening zijn katten roofdieren, die door de loop der jaren 'huisdieren' zijn geworden. Ik vind het natuurlijk als een kat buitenrondstruint, op jacht naar muizen en dergelijke.
Wat ik bij onze katten wel merk, is dat de echte raskatten veel dommer zijn dan de huis tuin en keuken katten. Wij hebben 2 maine coons, en 3 gewone katten. De gewone komen gemiddeld een uur per dag binnen, om te eten, en smeken dan weer of ze naar buiten mogen. De 2 raskatten zitten hele dagen binnen, en mogen af en toe even naar buiten, maar alleen als wij erbij zijn. Dit omdat het toch wel heel duidelijk is dat de angst voor het onbekende er simpelweg niet in zit. Als ze een auto zien, gaan ze staan kijken. Terwijl de gewone katten meteen wegrennen. Daarom mogen onze raskatten (helaas) niet veel naar buiten, en de gewone katten wel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:04

Misschien is kennis ook wel genetisch overdraagbaar. Hoe weten wilde dieren anders bijvoorbeeld dat je van bepaalde kruiden en planten niet moet eten? GEdomesticeerde dieren hebben dat niet meer.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 06-10-06 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:07

En je bedoelt dat daardoor de raskatten, die veel minder buiten komen, de angst voor auto's kwijt raken, puur omdat ze het niet kennen?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 20:58

Desiree schreef:
__inge__ schreef:

Krijgt ze nu ook niet meer Lachen
Maar toen ze ze nog wel kreeg lag ze ook de hele dag te pitten, ze werd ook beetje suffig van die pilletjes.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 21:00

Djeenie schreef:
@ TS: Je hebt geluk dat je kat nog leeft, idd Lachen Ze heeft hier echter niks uit geleerd, onthoud dat goed. Katten maak je niks wijs Lachen Het zijn geen honden. Maar voor je't weet speelt ze alweer vrolijk buiten, nog veel beterschap toegewenst Knipoog

Ik ben ook echt wel super blij dat ze nog leeft!!
Dankjewel Lachen Komt wel goed denk ik Lachen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:57

Sannum schreef:

Om toch even een klein beetje in te gaan op de discussie... Naar mijn mening zijn katten roofdieren, die door de loop der jaren 'huisdieren' zijn geworden. Ik vind het natuurlijk als een kat buitenrondstruint, op jacht naar muizen en dergelijke.
Wat ik bij onze katten wel merk, is dat de echte raskatten veel dommer zijn dan de huis tuin en keuken katten. Wij hebben 2 maine coons, en 3 gewone katten. De gewone komen gemiddeld een uur per dag binnen, om te eten, en smeken dan weer of ze naar buiten mogen. De 2 raskatten zitten hele dagen binnen, en mogen af en toe even naar buiten, maar alleen als wij erbij zijn. Dit omdat het toch wel heel duidelijk is dat de angst voor het onbekende er simpelweg niet in zit. Als ze een auto zien, gaan ze staan kijken. Terwijl de gewone katten meteen wegrennen. Daarom mogen onze raskatten (helaas) niet veel naar buiten, en de gewone katten wel.

Alle aangereden katten zijn raskatten? Want htk-katten kijken wel uit? Wanneer die 'gewone' katten zo intelligent waren dan struikelden we toch niet over topics van aangereden katjes?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:54

Ho! Dat hoor je mij niet zeggen! Het enige wat ik zeg, is dat ik uit ervaring vind dat de raskatten minder slim zijn dan de htk-katten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat is bij alles zo. En bovendien is het een mening, gebaseerd op wat ik zie bij onze katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:52

dan was die van mij een uitzondering, htk kat, echt niet de slimste, ging midden op de weg liggen, nam teenslippers enz mee, heeft een paar keer in het meertje gelegen enz.. denk eigenlijk dat ze even slim zijn..

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:41

haha.. teenslippers meenemen.. Ik zeg ook niet dat dat bij alle katten zo is, maar bij die van ons. ik kan wel degelijk verschil merken. Net als dat de raskatten echt niet weten wat ze met een muis moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:47

Sannum schreef:
haha.. teenslippers meenemen.. Ik zeg ook niet dat dat bij alle katten zo is, maar bij die van ons. ik kan wel degelijk verschil merken. Net als dat de raskatten echt niet weten wat ze met een muis moeten doen.

ja teenslippers, waterplanten uit het meertje, piepschuim, enz enz, onze htk kat (zusje van loes, zou het in de familie zitten Knipoog ) die weet ook niet hoe ze met een vogel moet omgaan, bij een jonge kraai laatst bijv, daar zat ze wat op om te springen, maar deed em niks, terwijl ik de anderen wel zag kijken, en die dachten waarschijnlijk hmm lekker hapje, ik probeerde die kraai te vangen ziodat ie veilig was maar dit lukte niet, en ze heeft hem ook met rust gelaten.. hier liggen soms idd wel muisjes jonge ratten enz op de stoep, maar wie van de 3 het gedaan heeft? geen idee, kyra of simba denk ik, want mouse vind alleen de vlinders intressant Tong uitsteken