Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:19

Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is om hem zomaar 8 uur alleen te laten zitten en ik heb ook nooit gezegd dat je dat zomaar kunt doen. (lezen).
Het is een goede duidelijke site.
En inderdaad: ik werk fulltime + ik heb de keuze gemaakt mijn hond op te voeden zodat hij 8 uur per dag alleen kan zijn.
En ja ik ben een hondemens.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:22

AstraGirlie schreef:
Wat bedoel je precies met dat medicijn?

Heb je je link niet zelf gelezen??? Gestoord
Ik heb hem netjes gelezen hoor!! *LOL*

helemaal onderaan.. Lijst

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:23

Jawel, ik heb hem wel gelezen hoor, maar ben je er dan tegen?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:25

Neej hoor alleen schrok ik daar wel even van dat ze er helemaal een medicijn voor hebben!
dan moet het echt erg zijn als je dat moet gebruiken! ..

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:27

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:27

avanoort schreef:
En inderdaad: ik werk fulltime + ik heb de keuze gemaakt mijn hond op te voeden zodat hij 8 uur per dag alleen kan zijn.

Je bent hondenmens maar je kiest ervoor om een hond te houden op een voor een hond totaal niet natuurlijke manier waar nu ook nog eens duidelijk blijkt dat je hond eronder lijdt.
Klinkt voor mij niet logisch maar het is wel beter te begrijpen waarom er zoveel honden in het asiel belanden.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:28

Ja, wij hebben dat clomicalm medicijn ook gezien in de les, maar dan moet dat echt het laatste 'tijdelijke' ! redmiddel zijn. Die bachbloesems kan je wel perfect zelf gebruiken.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:30

Ik zou persoonlijk ook geen hond houden als ik hem niet in een grote tuin zou kunnen laten rondcrossen als ik gaan werken ben. Vernieling is nu éénmaal verveling;

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:31

ThePast03 schreef:
avanoort schreef:

Je bent hondenmens maar je kiest ervoor om een hond te houden op een voor een hond totaal niet natuurlijke manier waar nu ook nog eens duidelijk blijkt dat je hond eronder lijdt.
Klinkt voor mij niet logisch maar het is wel beter te begrijpen waarom er zoveel honden in het asiel belanden.

Waar staat dan dat ik mijn hond naar het asiel breng?
Je mag het misschien onnatuurlijk vinden, prima, maar iemand als ik brengt echt geen dier naar het asiel omdat ik ervan af wil. Stel het alleen laten lukte niet, dan had ik echt wel alles in werking gesteld zodat het wel zou slagen hoor.
Maar dit kun je ook aan mij vragen hoor, zonder eerst te oordelen.

En als ik thuis ben, mag hij altijd in de tuin.
En hoe kan jij oordelen dat mijn hond daaronder "lijdt"?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:35

K zou Milou ook nooit naar het asiel brengen!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:38

avanoort schreef:

En als ik thuis ben, mag hij altijd in de tuin.
En hoe kan jij oordelen dat mijn hond daaronder "lijdt"?

Jij gaat er vanuit dat jouw hond sloopt omdat hij zo gelukkig is?

Jouw denkbeelden over hele dagen alleen laten verklaart waarom er zoveel honden in het asiel zitten. Dat gaat niet over jou persoonlijk maar in het algemeen. Iedere hond reageert anders op het alleen zijn: de een gaat de hele dag liggen slapen uit verveling en eenzaamheid, de ander gaat slopen uit verveling en eenzaamheid en weer een ander blert de hele buurt bij elkaar.
Vooral de laatste groep is voor de meeste mensen onhoudbaar omdat dat tot burenoverlast leidt en de hond vaak het veld moet ruimen.

Als ik de berichten zo lees ben ik zo blij dat mijn dierenarts alleen clomicalm geeft als de hond onder behandeling van een gedragstherapeut(e) staat. Ongeloofelijk.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 15:39

K heb gehoord ThePast03.. dat je altijd dwars ligt in een dieretopic.. en de tip was negeren.. dus bij deze vanaf nu...

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:41

Mijn hond sloopte omdat hij roedelproblemen had. Hij was niet in staat zich aan te passen, omdat het voor hem niet duidelijk was waar zijn plaats was.
Natuurlijk reageerd iedere hond anders, en ieder mens anders en ik denk dat mensen het te snel opgeven om problemen op te lossen en daarom snel de makkelijkste weg kiezen: asiel.

Mensen kiezen denk ik te makkelijk voor een hond: er gaat een hele opvoeding aan vooraf, voordat het allemaal zo gaat als jij wil.
Laatst bijgewerkt door avanoort op 30-08-06 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:42

Voor mijn hond is het nu duidelijk waar hij staat in de roedel, hij is gelukkig en sloopt nu niet meer.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:42

thaollat schreef:
K heb gehoord ThePast03.. dat je altijd dwars ligt in een dieretopic.. en de tip was negeren.. dus bij deze vanaf nu...

Haha, dat wil ik wel geloven, ik begon al aan mezelf te twijfelen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:49

Ach ja, nu lig ik altijd dwars. Haha!

Misschien is dat omdat ik niet altijd zeg wat een TS graag wil horen? Ach gut

En nu ben ik het ook nog eens met avanoort eens: Mensen kiezen te gemakkelijk voor een hond, de beste opmerking tot nu toe in dit topic.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:54

ThePast03 schreef:
avanoort schreef:

dat is niet aan jou om te beslissen wie er een hondenmens is en wie niet
En wat is er toch elke keer wat het asiel, alsof daar alleen maar honden worden gebracht die alleen hebben moeten zitten
en ja dwars kun jeh et wle noemen ja maar goed ieder zijn hobby Koe

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:55

Maar dat geldt ook voor andere dieren, hoeveel paarden worden er niet verkocht omdat het baasje niet handig genoeg is om er mee om te gaan.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:55

ThePast03 schreef:
Ach ja, nu lig ik altijd dwars. Haha!

Misschien is dat omdat ik niet altijd zeg wat een TS graag wil horen? Ach gut

En nu ben ik het ook nog eens met avanoort eens: Mensen kiezen te gemakkelijk voor een hond, de beste opmerking tot nu toe in dit topic.

Als je misschien wat genuanceerder praat gaat het beter denk ik.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:56

Maar wil je antwoord geven op mijn vraag " hoe kan jij oordelen dat mijn hond lijdt"?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:58

avanoort schreef:
Maar dat geldt ook voor andere dieren, hoeveel paarden worden er niet verkocht omdat het baasje niet handig genoeg is om er mee om te gaan.

Lijkt me geen excuus om aan een hond te beginnen terwijl je er eigenlijk geen tijd voor hebt.

Het asiel wordt aangehaald omdat daar wel degelijk heel veel honden zitten die weg gedaan zijn omdat hun baasjes niet voldoende tijd voor ze hadden.
Bij het asiel in mijn omgeving krijg je trouwens ook geen hond mee als je fulltime werkt.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:02

Je hebt het nu over volwassen honden, kan ik mij indenken, omdat het in dat geval nog moeilijker is om gedrag te corrigeren ipv gedrag aan te leren.
Maar omdat ik 40 uur werk, betekend niet dat ik er geen tijd voor heb.
Wil je antwoord geven op mijn vraag, of is het simpelweg "jouw hond lijdt omdat jij 40 uur werkt"

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:06

avanoort schreef:
Maar wil je antwoord geven op mijn vraag " hoe kan jij oordelen dat mijn hond lijdt"?

Dat weet je zelf eigenlijk ook wel als je jezelf in het wezen hond hebt verdiept.
Een hond is een roedeldier en is pas gelukkig als zijn roedel helemaal compleet is. Dat wil niet zeggen dat je je hond nooit alleen zou kunnen laten, maar elke dag 8 uur per dag is voor geen enkele hond een hondenleven.
Snap je dat niet dan kan ik je alleen aanraden om jezelf iets meer te verdiepen in het wezen hond.
De hond is een makkelijk slachtoffer omdat die zich over het algemeen makkelijk aanpast aan de situatie waarin hij leeft, maar dat wil niet zeggen dat hij daar gelukkig mee is.

Ik vraag me ook af waarom je een hond in zo'n situatie zou willen plaatsen?
Begrijp me goed: iedereen moet het zelf weten, we leven in een vrij land maar het is zeker niet in het belang van de hond om die elke dag weer 8 uur alleen te laten.

Dan kun je aanhalen dat je er meer mee doet als sommigen die hele dagen bij de hond zijn maar dat is alleen jezelf voor de gek houden. Er zijn namelijk altijd wel slechtere omstandigheden te bedenken en altijd wel honden die het slechter hebben.
Zoiets mag nooit een maatstaf zijn. Als je een dier aanschaft zorg je ervoor dat dat dier onder de voor dat dier beste omstandigheden kan leven.

Kan je die niet bieden, bijvoorbeeld omdat je fulltime werkt, dan moet je er niet aan beginnen.
Dat is mijn visie en ik zou dus ook geen honden hebben als ik fulltime zou werken, daar ben ik teveel hondenliefhebber voor.
Ik zou ook geen paard willen als dat paard 23 uur per dag op stal moest staan.

En hoe graag je ook zou willen: dat heeft niets met natural of eigenwijsheid te maken.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:12

Dit heeft niets met natural te maken, nou je houding komt me ander maar al te bekend voor!
Naturals keuren nu eenmaal alles af wat niet in hun straatje voorkomt. Weet je wat? Om het maar even erger te maken: een hond hoort helemaal niet in een huis thuis met mensen, maar vrij met soortgenoten.
Hahahah, je kunt met dit verhaal niet aankomen: jij houdt niet van honden, jouw hond lijdt etc.
Het dier inderdaad onder de beste omstandigheden houden, prima, maar is dat dan wel in jouw huis? Lijkt me niet.
Kom zeg, we hebben het hier over normale gezinnen met honden, zoals bijna in iedere straat.

Je zou meer bereiken zonder gelijk in de aanval te gaan zoals de naturals. Laat me raden, je rijdt ook zeker boomloos???

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:16

(bitloos)...