Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justnon

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 08:39

thaollat schreef:
Ze heeft gisteren helemaal niks stuk gemaakt!!
en ben net met r naart park geweest, toen we thuis kwamen moest ze zelfs gapen!!
Dus ben benieuwd straks!!

Wat goed!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:15

Vehlan, kun je niet een situatie zo creëeren dat je een hond ook iets te bieden hebt als je er niet bent? Stel dat je de hond nu overdags buiten kunt houden SAMEN met een andere hond, dus je neemt er 2. In de tuin kunnen ze hun ontlasting kwijt maar ook hun energie. En je legt er speelgoed neer om op te bijten. DAt zou wel een oplossing kunnen izjn. Maar dan mogen ze niet te veel blaffen want dan krijg je problemen met de buren.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:24

Patriciak44 schreef:
Smystique schreef:
Ik vind het dierenmishandeling, en dan doel ik niet zoeer op het 'alleenlaten' van de hond

maar het feit dat er al 317892139782 mensen je voor zijn gegaan. Die hebben vervolgens een hond die alles sloopt uit eenzaamheid, te wienig opvoeding etc. Of denk aan honden die de buurt bij elkaar blaffen. Deze belanden massaal in dierenasiels.

Een pup heeft veel aandacht nodig en vooral een consequente opvoeding, die kan jij niet bieden als je zoveel weg bent.

waarom neem je niet een iets oudere hond die de opvoeding allang gehad heeft en erom bekend staat dat hij goed alleen kan zijn?

Genoeg hondjes die in asiels op zo'n baasje zitten te wachten Lachen

Smystique,

Ik ben het zeker met je eens dat asielhonden een goede kans nodig hebben, maar ik weet niet of deze situatie daar ideaal voor zou zijn.
Ken zelf een tweetal verhalen over honden die goed alleen zouden kunnen zijn goed met katten enz.
Uiteindelijk hebben ze de hond weer terug kunnen brengen omdat hij na 5 minuten al heel de boel bij elkaar blafte, de katten aanviel en zich niet gedroeg zoals beschreven. (en ze hebben het bijna een half jaar geprobeerd)
Want eerlijk is eerlijk, vaak laten ze het bij asiels iets mooier lijken dan dat het is..
Zou een asielhond er niet juist meer bij gebaat zijn om uiteindelijk bij een liefdevolle baas terecht te komen die alle tijd voor hem heeft?

Ik denk dat er wat dat betreft misschien wel weer meer tijd in een asielhond zou gaan zitten als in een pup,
uiteraard uitzonderingen daargelaten..

(ik zit dus zelf ook nog wel te twijfelen tussen pup en asielhond, maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur vanwege bovenstaande uitgaat naar een pup)

DIT IS WAAR NEEM GEEN HOND!!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:09

PENNYALERT!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:10

Ik en mijn vriend hebben ook een fulltime baan, en 2 honden.

Ik heb het geluk dat ik mijn honden mee mag nemen na het werk (Paps, kantoorbaan)
Anders zou ik het ook niet gedaan hebben... ik ga mijn hond niet de halve dag opsluiten ALLEEN!
Nee...ik zou het niet doen, mits je een goede regeling met je baas kan regelen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:23

Ik en mijn vriend hebben ook een fulltime baan, en 1 hond.

Ik heb helaas niet het geluk dat ik mijn hond niet mee mag nemen..
Dus heb ik mijn hond 8 uur ALLEEN!(kom tussen de middag wel uur thuis)
alles gaat goed ondanks dat ene.. maar dat wist je al!!

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:07

thaollat schreef:
Ik en mijn vriend hebben ook een fulltime baan, en 1 hond.

Ik heb helaas niet het geluk dat ik mijn hond niet mee mag nemen..
Dus heb ik mijn hond 8 uur ALLEEN!(kom tussen de middag wel uur thuis)
alles gaat goed ondanks dat ene.. maar dat wist je al!!

Maar het scheelt, dat je tussen de middag hem eruit kan laten Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:19

T is precies dezelfde situatie als de ts...
dus wat is nu je antw.. wel of niet?? nicole_wijh

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:28

Haha! had het stukje overgeslagen dat haar vriend om 12.00uur naar huis komt, om te voeren (en vanzelf sprekend uit te laten ) Bloos

Tsja blijft toch een lastige situatie... maar als jullie beide zo graag een hond willen, dan zou ik er gewoon voor gaan, en alle aandacht die hij/zij overdag te kort komt, deze 's avonds hem tegoed doen Haha!
Zo goed Thaollat ? Haha!

Justy

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jull

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:31

avanoort schreef:
PENNYALERT!

Ook in dit topic geldt dat dit soort opmerkingen niet nodig zijn. Ze zijn in ieder geval verre van constructief en de sfeer wordt er ook niet beter op. Het zou dus fijn zijn als ze in het vervolg achterwege zouden worden gelaten.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:34

nicole_wijh schreef:
Haha! had het stukje overgeslagen dat haar vriend om 12.00uur naar huis komt, om te voeren (en vanzelf sprekend uit te laten ) Bloos

Tsja blijft toch een lastige situatie... maar als jullie beide zo graag een hond willen, dan zou ik er gewoon voor gaan, en alle aandacht die hij/zij overdag te kort komt, deze 's avonds hem tegoed doen Haha!
Zo goed Thaollat ? Haha!

Perfect!! Haha! als je het tenminste meent... Duivel

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:36

thaollat schreef:
nicole_wijh schreef:

Zo goed Thaollat ? Haha!

Perfect!! Haha! als je het tenminste meent... Duivel

Ik ga geen dingen zeggen die ik niet meen Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:38

Mooi!! en bedankt voor je mening!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:47

Ik zie weleens mensen die de hele dag thuis zijn maar de hond totaal geen aandacht geven, hooguit even de tuin in laten schieten om daar hun behoeften te doen.... maar deze dieren hebben wel de hele dag mensen om hun heen (niet dat ze er iets aan hebben, maar ze zijn iig niet alleen)!
Zal die hond dan gelukkiger zijn als die ander die dan wel overdag een tijd alleen is, maar savonds wel álle aandacht en een lekkere wandeling krijgt?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:50

jarrah schreef:
Ik zie weleens mensen die de hele dag thuis zijn maar de hond totaal geen aandacht geven, hooguit even de tuin in laten schieten om daar hun behoeften te doen.... maar deze dieren hebben wel de hele dag mensen om hun heen (niet dat ze er iets aan hebben, maar ze zijn iig niet alleen)!
Maar ik vraag me af welke hond er dan gelukkiger is, die die de hele dag bij die mensen zit te vervelen of die die een tijd alleen is en vervolgens de hele avond aandacht krijgt en een lekkere wandeling?

Dat is toch geen vergelijking?
Er zijn ook genoeg honden bij mensen die de hele dag thuis zijn die wel heel veel aandacht krijgen en geestelijk en lichaamelijk worden bezig gehouden.
Ik kopieer mijn post uit het andere topic maar:

Voorbeelden van honden die het slechter hebben mogen nooit een excuus zijn om je eigen huisdier niet onder de meest ideale omstandigheden voor dat huisdier te houden.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:52

ThePast03 schreef:

Voorbeelden van honden die het slechter hebben mogen nooit een excuus zijn om je eigen huisdier niet onder de meest ideale omstandigheden voor dat huisdier te houden.

Ok, daar heb je gelijk in, maar wie zegt dat deze hond het per definitie slecht heeft?
Welk dier word er tegenwoordig nog in de meest ideale omstandigeheden gehouden in deze drukke maatschappij? Dat zijn er IMO nog maar barweinig!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:01

jarrah schreef:

Ok, daar heb je gelijk in, maar wie zegt dat deze hond het per definitie slecht heeft?
Welk dier word er tegenwoordig nog in de meest ideale omstandigeheden gehouden in deze drukke maatschappij? Dat zijn er IMO nog maar barweinig!!!

Dat is op zich al een heel triest gegeven.
Maar dat neemt niet weg dat ik zelf absoluut niet aan een huisdier zou beginnen als ik hem niet de meest ideale omstandigheden kon bieden.

Bovendien is iedere hond een individu en niet iedere hond legt zich er zichzelf zo makkelijk bij neer als hij elke dag weer 8 uur alleen moet zitten.
Wat als de hond gaat janken en joelen en de buren zijn daar niet zo blij mee?
Wat als de hond ander afwijkend gedrag gaat vertonen waardoor het echt niet meer kan om hem zolang alleen te laten?
Wat als de hond oud wordt en veel verzorging nodig heeft?
Toch ook dingen waarover je na moet denken voordat je een beslissing neemt. Een hond neem je niet voor een tijdje maar voor een volledig hondenleven.

Hier lees je alleen de positieve verhalen maar daar staan nog veel meer negatieve verhalen tegenover die je niet gauw zal horen omdat mensen er niet trots op zijn dat hun hond niet alleen kon blijven. Vooral niet omdat de maatschappij tegenwoordig zegt dat dat bij iedere hond zomaar moet kunnen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:09

ThePast03 schreef:
jarrah schreef:

Dat is op zich al een heel triest gegeven.
Maar dat neemt niet weg dat ik zelf absoluut niet aan een huisdier zou beginnen als ik hem niet de meest ideale omstandigheden kon bieden.

Bovendien is iedere hond een individu en niet iedere hond legt zich er zichzelf zo makkelijk bij neer als hij elke dag weer 8 uur alleen moet zitten.
Wat als de hond gaat janken en joelen en de buren zijn daar niet zo blij mee?
Wat als de hond ander afwijkend gedrag gaat vertonen waardoor het echt niet meer kan om hem zolang alleen te laten?
Wat als de hond oud wordt en veel verzorging nodig heeft?
Toch ook dingen waarover je na moet denken voordat je een beslissing neemt. Een hond neem je niet voor een tijdje maar voor een volledig hondenleven.

Hier lees je alleen de positieve verhalen maar daar staan nog veel meer negatieve verhalen tegenover die je niet gauw zal horen omdat mensen er niet trots op zijn dat hun hond niet alleen kon blijven. Vooral niet omdat de maatschappij tegenwoordig zegt dat dat bij iedere hond zomaar moet kunnen.

OK, dat ben ik persoonlijk wel met je eens, de pest is dat je het niet van te voren even kan checken hoe en of het gaat lopen zodra je een hond hebt (zelfs al creeer je de meest ideale situatie wil dat namelijk niet zeggen dat je dier per definitie gelukkig is Knipoog )
Ik ben misschien iets te naief in dit soort dingen want ik ga er altijd van uit dat mensen het beste met hun dier voorhebben en er álles aan doen om een zo ideaal mogelijke situatie te creeeren!

Hoeveel mensen zetten hun paard niet op een stal waar ze 23 uur per dag binnen staan? Persoonlijk vind ik dát nog veel erger dan een hond die iig nog door het huis heen kan banjeren!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:10

Citaat:
Hier lees je alleen de positieve verhalen maar daar staan nog veel meer negatieve verhalen tegenover die je niet gauw zal horen omdat mensen er niet trots op zijn dat hun hond niet alleen kon blijven

Ik dacht dat we het niet meer over de ergere dingen mochten hebben??

Citaat:
ThePast03 schreef:

Voorbeelden van honden die het slechter hebben mogen nooit een excuus zijn om je eigen huisdier niet onder de meest ideale omstandigheden voor dat huisdier te houden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:18

thaollat schreef:
Ik dacht dat we het niet meer over de ergere dingen mochten hebben??

We hebben het toch over honden die 8 uur (of langer zelfs) alleen thuis moeten blijven.
De omstandigheden zijn hetzelfde, je kunt dus niet zeggen dat deze honden het erger hebben dan andere honden die 8 uur (of langer) alleen moeten blijven.

Het is niet reeel om alleen te horen over de honden die het niet uiten in probleemgedrag terwijl er zoveel gevallen zijn waarbij het wel resulteert in probleemgedrag.
Ook dat moet je meenemen in je beslissing en weten wat te doen als de hond van jouw keuze toch niet zo goed 8 uur alleen kan blijven.

En paarden die 23 uur op stal staan zijn ook niet te benijden, maar is wederom geen excuus om je hond niet de optimale omstandigheden te bieden.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:20

ThePast03 schreef:

En paarden die 23 uur op stal staan zijn ook niet te benijden, maar is wederom geen excuus om je hond niet de optimale omstandigheden te bieden.

Ik zoek geen excuus, IK houd mijn dieren onder de meest ideale omstandigheden, maar ik wil alleen maar zeggen dat dat in deze maatschappij gewoon erg moeilijk is!!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:21

jarrah schreef:
Ik zoek geen excuus, ik bied mijn dieren alleen maar de meest ideale omstandigheden, maar ik wil alleen maar zeggen dat dat in deze maatschappij gewoon erg moeilijk is!!!

Tja dat is per mens verschillend denk ik.
Kan ik de optimale omstandigheden niet bieden dan neem ik dat huisdier gewoon niet.
Eigenlijk vind ik het dus helemaal niet zo moeilijk maar heel simpel Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:24

ThePast03 schreef:
jarrah schreef:
Ik zoek geen excuus, ik bied mijn dieren alleen maar de meest ideale omstandigheden, maar ik wil alleen maar zeggen dat dat in deze maatschappij gewoon erg moeilijk is!!!

Kan ik de optimale omstandigheden niet bieden dan neem ik dat huisdier gewoon niet.

Jij wel wij niet...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:33

ThePast03 schreef:

Tsja daar heb je gelijk in en onder die omstandigheden heb IK ook mijn dieren gekocht, maar het valt gewoon weleens tegen!
Paard kocht ik, gaf haar een goed tehuis (dacht ik), bleek niet genoeg, paard kwijnde weg, werd mager/dof en was niet meer vooruit te branden....(en dat terwijl ik dacht haar onder goede omstandigheden te houden)
Zoeken naar andere stal bracht me bij een stal die 30 kilometer bij mn huis vandaan is, kost me gewoon superveel tijd/moeite (en benzinekosten), máár paard kan zich geen beter leven voorstellen....
Zo vind ik ook met je hond, zolang wij ons best blíjven doen om het dier een zo goed mogelijk leven te geven (en ja, daar moeten onze eigen belangen ook weleens voor wijken) dan komt het wel goed...

Stel dat die hond het niet trekt, dan zijn er nog vele mogelijkheden om te zorgen dat dat dier het wel goedkrijgt...
Zo bestaan er uitlaatservices, je kan de tuin hondvriendelijk inrichten zoals hierboven gegeven staat, je kan er nog een maatje bijkopen, enz.enz.
Zóveel mogelijkheden en aangezien ik het idee heb dat TS er wel voor open staat, waarom dan meteen per definitie afraden om uberhaupt een hond aan te schaffen???

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:36

Ik weet niet hoelang je hier al overnagedacht hebt, maar ik persoonlijk zou er heel goed over nadenken.
Een hond is een dier dat veel moet rennen, bos,strand dat vinden ze heerlijk.
Met regen moet hij er ook uit en op vakantie kun je hem vaak niet meenemen.
Ik wil ook een hond al (niet schrikken) 15 jaar. Helaas beschik ik nog niet over het gehele plaatje wat voor mijn idee belangrijk zijn.
Bij mij komt er dan ook pas een hond in als ik hem echt kan geven wat ik wil.
Hoofdzakelijk ruimte- (grote) honden op een flat vind ik niet kunnen.
Tijd- het valt te regelen maar je moet je zo aanpassen.
Vakantie- we gaan vaak een paar dagen weg, voor mijn diertjes (paard, kat en kanarie) heb ik mensen die een oogje in het zeil willen houden, maar om ze ook 7x per dag met mijn hond de straat op te sturen vind ik wel iets egoïstisch.
Voor mij dus geen hond, maar is evt een kat geen leuk idee.
Deze kan ook de tuin in en heeft niet zoveel nodig als een hond.
Heel veel succes in ieder geval met je beslissing.