Uitzending editie NL vechthonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uitzending editie NL vechthonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:44

Desiree schreef:
Die beestjes moeten ergens heen ja. In Nederland houdt dat in: naar de verdoemenis! Inderdaad, men moet meer herleiden waar de hond gefokt is en die lui keihard aanpakken.

ik snap niet helemaal hoe je dit bedoeld, ben je het er mee eens dat ze afgemaakt worden of niet?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:46

Nee, daar ben ik niet mee eens. Ik ben het er niet mee eens dat de honden worden afgemaakt en het verder doodleuk doorgaat! DAt mensen er fijn geld aan kunnen blijven verdienen, dat er sukkels blijven zijn die die honden blijven kopen, nog erger, ze kopen om hun status! Ik haat het dat mensen over lijken gaan, in dit geval van honden, om geld, om de leut, en de honden daarvoor gestrafd worden. Want zoals het nu is komt het daar wel op neer! Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:46

friesjeessss schreef:
ik vind de wet gewoon krom, jij niet, ben ik al eerder achter gekomen, en met jou is ook geen discussie mogelijk want jij luisterd ook niet, jij doet mij ook aan mensen denken, mensen die honden laten stikken omdat ze niet legaal zijn, zo ben ik niet als het een liefe hond is, wat maakt mij dat uit als het van nederland niet mag?! de politie hier doet er niet moeilijk over, de rest ook niet (eerder genoemd) dan zullen ze wel niet zo gevaarlijk zijn, anders was er wel veel strenger gecontroleerd, en had de DA en puppiecursus ons wel geweigerd

Ho even, ik heb die wet niet bedacht. Haha!
Ik laat de honden niet stikken, ik kies ervoor om als ze al zijn om een goed tehuis in Belgie te zoeken waar ze veilig een hoge leeftijd kunnen bereiken.

Ik ben er ook voor dat er niet meer gefokt wordt met dit soort honden omdat ze allemaal het risico lopen om ingeslapen te worden. En dat ze dus ook niet meer gekocht worden.
Als ze niet meer gefokt worden hier in Nederland worden ze ook niet meer zinloos afgemaakt.
Jou maakt het niet uit zeg je dat die wet er is. Je kunt erover nadenken wie hier de illegale honden nu laat stikken? Jij die bewust het risico neemt om deze hond in huis te halen of ik die gezorgd had voor een veilig plekje in Belgie?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:47

friesjeessss schreef:
ik snap niet helemaal hoe je dit bedoeld, ben je het er mee eens dat ze afgemaakt worden of niet?

Ik denk dat niemand het daar mee eens is maar het is hetzelfde als vragen: ben je het er mee eens dat je niet door rood licht mag rijden of niet?
De wet is er nu eenmaal al heel lang en door dit soort honden te fokken en te kopen breng je ze zelf in dat gevaar.

Pff wat zou het toch makkelijk zijn als iedereen gewoon het topic doorlas voordat ze reageerden, hoefde niet alles elke keer herhaald te worden Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:48

Goh ThePast03, dat is dus precies wat ik ervan vind... Zitten we wat dat betreft toch op één lijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:07

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:
ik vind de wet gewoon krom, jij niet, ben ik al eerder achter gekomen, en met jou is ook geen discussie mogelijk want jij luisterd ook niet, jij doet mij ook aan mensen denken, mensen die honden laten stikken omdat ze niet legaal zijn, zo ben ik niet als het een liefe hond is, wat maakt mij dat uit als het van nederland niet mag?! de politie hier doet er niet moeilijk over, de rest ook niet (eerder genoemd) dan zullen ze wel niet zo gevaarlijk zijn, anders was er wel veel strenger gecontroleerd, en had de DA en puppiecursus ons wel geweigerd

Ho even, ik heb die wet niet bedacht. Haha!
Ik laat de honden niet stikken, ik kies ervoor om als ze al zijn om een goed tehuis in Belgie te zoeken waar ze veilig een hoge leeftijd kunnen bereiken.

Ik ben er ook voor dat er niet meer gefokt wordt met dit soort honden omdat ze allemaal het risico lopen om ingeslapen te worden. En dat ze dus ook niet meer gekocht worden.
Als ze niet meer gefokt worden hier in Nederland worden ze ook niet meer zinloos afgemaakt.
Jou maakt het niet uit zeg je dat die wet er is. Je kunt erover nadenken wie hier de illegale honden nu laat stikken? Jij die bewust het risico neemt om deze hond in huis te halen of ik die gezorgd had voor een veilig plekje in Belgie?

hij heeft het dus eerst niet gezegd, hij zei hetlater pas dat er boxer bij inzat, en tja we vonden haar zo lief, dan nemen we haar ja, omdat ze anders kans loopt om nog 20x te verhuizen, en dat wouden wij dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:09

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:

Ik denk dat niemand het daar mee eens is maar het is hetzelfde als vragen: ben je het er mee eens dat je niet door rood licht mag rijden of niet?
De wet is er nu eenmaal al heel lang en door dit soort honden te fokken en te kopen breng je ze zelf in dat gevaar.

Pff wat zou het toch makkelijk zijn als iedereen gewoon het topic doorlas voordat ze reageerden, hoefde niet alles elke keer herhaald te worden Knipoog

dit was gewoon een vraag, omdat ik het niet helemaal snapte, of mag dat ook al niet meer? ik heb nu geen zin om het hele topic door te lezen dat doe ik morgen wel

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:11

friesjeessss schreef:
hij heeft het dus eerst niet gezegd, hij zei hetlater pas dat er boxer bij inzat, en tja we vonden haar zo lief, dan nemen we haar ja, omdat ze anders kans loopt om nog 20x te verhuizen, en dat wouden wij dus niet

Zelfs al was ze 100% Amstaff dan nog had het hier in Nederland niet gemogen omdat er geen FCI stamboom bij zit.
Verkopers, handelaren, broodfokkers vertellen je precies wat je wilt horen laat dat een tip zijn voor iedereen.

Je hebt het diertje nu en ik hoop dat hij oud bij je mag worden, maar ik hoop ook dat je jezelf in de toekomst beter verdiept voordat je een levend wezen in huis neemt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:12

En ik hoop dat de wet in die zin wordt aangescherpt dat ze de fokkers van dergelijke honden achterhalen en die keihard aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:18

ThePast03 schreef:
friesjeessss schreef:

Zelfs al was ze 100% Amstaff dan nog had het hier in Nederland niet gemogen omdat er geen FCI stamboom bij zit.
Verkopers, handelaren, broodfokkers vertellen je precies wat je wilt horen laat dat een tip zijn voor iedereen.

Je hebt het diertje nu en ik hoop dat hij oud bij je mag worden, maar ik hoop ook dat je jezelf in de toekomst beter verdiept voordat je een levend wezen in huis neemt.

ja, meer komer en sowieso eerst niet bij, we hebben al 2 honden en 3 katten, dus meer kan gewoon niet, maar als er later weer een hond komt, wil ik zelf geen stafford, vind ze wel heel leuk, maar vind ze niet super mooi, ik hou zelf meer van duitse herders, en wij hadden er idd nog nooit van gehoord dat staffordse ook verboden waren, nu weten we het wel, en letten gewoon goed op waar we haar mee naar toe nemen enz, en de chip is ook puur voor het geval, als ze wegloopt, en de dierenambulance vind haar.. Knipoog

van het fokken: ja die mensen doen het dus bewust, ik vind ook dat dit moet stoppen, omdat die honden meestal bij mensen komen die niets weten van de wet (wij dus) wat mij wel opvalt is dat de mensen met pitbull KLEREN en kisten (nikes) enz dus met ''racistische'' kleren aan, het meest worden aangehouden.. en ik denk dat de meeste jonge jongens die zo zijn (niet alle) deze honden gebruiken als vechthonden

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 23:26

jezus wat gaat het snel! Haha!

Ik opende dit topic, niet om een zoveelste discussie over de RAD-wetgeving op te starten, maar om mijn ongenoegen over die uitzending met die vreselijke stomme en domme presentatoren uit te spreken. Heb ze gemailt, maar nog niets terug behalve een ontvangstbevestiging, ze zullen wel niet meer reageren.

Maargoed, ik had kunnen weten dat het op deze discussie uit zou draaien, maakt niet uit, al is het de zoveelste weer.

Ik hoop dat de broodfok in het algemeen bij de wet verboden gaat worden, dat zou een hoop problemen voorkomen. Laat het fokken nou maar over aan de mensen die daar hun 'papieren' voor hebben. Je gaat toch ook geen bus besturen zonder rijbewijs?!?!

Maargoed, eer dat ze in den haag zich over de honden druk gaan maken zijn we wel weer even verder vrees ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:36

ik heb ook gehoor dat het in Den-Haag heel erg is met de honden, dat ze ze op straat laten vechten met andere honden enz, tja dan worden ze vals, dan wordt het karakter wel gevormd..

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 11:14

Een soort 'rijbewijs' voor hondenbezitters, is ook geen slecht idee inmiddels denk ik!

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:40

Ja een soort cursus voor je een hond aanschaft. Geen slecht idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:18

orion1996 schreef:

ik vind dit toch wel heel ver gaan, om mensen die verplicht te laten doen hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:18

Ik ben het er mee eens dat er eens wat aan gedaan wordt.

Ik zal nu wel weer worden uitgemaakt voor hondenhater, dierenbeul etc. Maar er gebeuren gewoon TE veel ongelukken mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:11

en als de honden nou niets doen, als er nog nooit wat met de hond is gebeurd en niet agressief is,vind jij dat ze dan ook afgemaakt moeten worden?

ik vind dat ze eerst een test moeten doen, om te kijken of de hond echt agressief is..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:26

friesjeessss schreef:
orion1996 schreef:

ik vind dit toch wel heel ver gaan, om mensen die verplicht te laten doen hoor

Het is kiezen of delen: of steeds honden nodeloos laten afmaken, of mensen ter verantwoording roepen.

friesjeessss schreef:
en als de honden nou niets doen, als er nog nooit wat met de hond is gebeurd en niet agressief is,vind jij dat ze dan ook afgemaakt moeten worden?

ik vind dat ze eerst een test moeten doen, om te kijken of de hond echt agressief is..

Je snapt het niet he. WAt wij vinden doet er helemaal niet toe! De wet bepaalt alles maar botweg. Ook dat honden afgemaakt moeten worden zonder ooit iets verkeerds gedaan te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:29

ja dat snap ik wel!!, als het niet uitmaakt wat wij vinden, waarom is dit topic er dan?!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:38

friesjeessss schreef:

Citaat:
Je snapt het niet he. WAt wij vinden doet er helemaal niet toe! De wet bepaalt alles maar botweg. Ook dat honden afgemaakt moeten worden zonder ooit iets verkeerds gedaan te hebben!

???
Er wordt om iemands mening gevraagd, die persoon geeft haar mening (ik vind...) en jij roept dat zij het allemaal niet snapt????

Klopt niet helemaal he, iedereen is vrij hier de mening neer te zetten en niemand die kan vertellen dat jouw mening neit kan of klopt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:38

Nou zakt mijn broek af......
ThePast03 allemaal haar best doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:40

Goof schreef:
friesjeessss schreef:

Citaat:

???
Er wordt om iemands mening gevraagd, die persoon geeft haar mening (ik vind...) en jij roept dat zij het allemaal niet snapt????

Klopt niet helemaal he, iedereen is vrij hier de mening neer te zetten en niemand die kan vertellen dat jouw mening neit kan of klopt.

idd, dank je Knipoog ik denk al, in dit topic zegt iedereen wat hij/zij vind, en als ik een andere mening heb, snap ik het niet? Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:42

Als je werkelijk had kunnen lezen, had je gezien dat eigenlijk helemaal NIEMAND een andere mening dan jij hebt! Ik snap dus echt niet wat je nu allemaal zit te bazelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:44

Desiree schreef:
Als je werkelijk had kunnen lezen, had je gezien dat eigenlijk helemaal NIEMAND een andere mening dan jij hebt! Ik snap dus echt niet wat je nu allemaal zit te bazelen.

ik bazel?! jij bazelt als je zegt dat ik het niet snap, ik snap het heel goed, ik zeg alleen maar wat ik er van vind, en dan snap ik het niet? dan snapt niemand het hier

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:44

Misschien zelf even terug lezen.
Je geeft commentaar op iemands mening door te zeggen : "Jij snapt het niet he".
Die persoon snapt het echter prima en geeft alleen haar mening, die jij niet kunt weerleggen door dit te roepen.