[FOTO] 18+ Spinnen sex!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Re: 18+ Spinnen sex!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:14

Grappig om te zien *LOL* Haha!
Ik heb echt bewondering voor je met al je spinnen Haha! Enne 100 spinnen Bloos! WOW!!! Haha!
Wordt het niet eens tijd voor een meeting bij jou thuis Schijnheilig

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:23

Gave foto's Haha! ! Echt leuk om een keer zien hoe het nou bij spinnen in zijn werk gaat haha.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:48

als het mannetje nou wordt opgevreten bij zo'n "liefdesspel", geef je dan een kleintje aan de eigenaar van het mannetje, of is dat gewoon pech gehad ?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:40

Eightlegged schreef:
Het kan 3 tot 6 maanden duren voordat de vrouw een cocon maakt, en daarna duurt het nog zo'n 5 weken voordat de eieren larven zijn geworden.
Ze zullen rond de 120-180 baby's krijgen!

Woow, wat ga met al die spinnen doen? Tong uitsteken

* Heb het antwoord al gelezen, maar een muisje erin gooien vind je dat niet zielig? Nagelbijten / Gniffelen
Waar haal je die muisjes eigenlijk weg? Bij de dierenwinkel of met een muizenklem of weet ik veel wat?* * Niet aanvallend bedoelt hoor, ben gewoon nieuwsgierig *
Laatst bijgewerkt door __Tiientje op 10-08-06 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:50

Jeeeetje, ik heb dit hele topic met heel veel interesse zitten lezen, echt leuk om te horen hoe je alles uitlegt OK dan! . Heb weer een hoop geleerd over spinnen ! Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:12

__Tiientje schreef:

* Heb het antwoord al gelezen, maar een muisje erin gooien vind je dat niet zielig? Nagelbijten / Gniffelen
Waar haal je die muisjes eigenlijk weg? Bij de dierenwinkel of met een muizenklem of weet ik veel wat?* * Niet aanvallend bedoelt hoor, ben gewoon nieuwsgierig *

Deze muizen haal ik bij de dierenwinkel, ingevroren. Hoewel ik liever zelfgefokte muizen voer, omdat ik hiervan zeker weet dat ze gezond zijn en een goed leventje hebben gehad. Jammer genoeg krijg ik het dan niet over mn hart om ze dood te maken, dus ik doe het met diepvriesmuizen..

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:14

Eightlegged schreef:
__Tiientje schreef:

Deze muizen haal ik bij de dierenwinkel, ingevroren. Hoewel ik liever zelfgefokte muizen voer, omdat ik hiervan zeker weet dat ze gezond zijn en een goed leventje hebben gehad. Jammer genoeg krijg ik het dan niet over mn hart om ze dood te maken, dus ik doe het met diepvriesmuizen..

Aha nee ik wou het gewoon even weten Lachen, maar kun je diepvriesmuizen halen bij de dierenwinkel? Dat wist ik niet :p, ik heb ook nog nooit van diepvriesmuizen gehoord ofzo.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:16

__Tiientje schreef:
Aha nee ik wou het gewoon even weten Lachen, maar kun je diepvriesmuizen halen bij de dierenwinkel? Haha ik heb nog nooit van diepvriesmuizen gehoord. Clown

Is je goed recht om zoiets te vragen toch? Haha! Dierenwinkels die producten voor reptielen verkopen hebben over het algemeen wel diepvriesmuizen ja, maar meestal neem ik wat mee van een beurs. Ze worden voornamelijk voor slangen verkocht.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:18

Eightlegged schreef:
__Tiientje schreef:
Aha nee ik wou het gewoon even weten Lachen, maar kun je diepvriesmuizen halen bij de dierenwinkel? Haha ik heb nog nooit van diepvriesmuizen gehoord. Clown

Is je goed recht om zoiets te vragen toch? Haha! Dierenwinkels die producten voor reptielen verkopen hebben over het algemeen wel diepvriesmuizen ja, maar meestal neem ik wat mee van een beurs. Ze worden voornamelijk voor slangen verkocht.

Oke nee dan is het goed Haha!.
Ja het zal wel wat raar lijken want bij ons in de dierenwinkel heb ik ze nog nooit gezien, maar misschien liggen ze ook wel bij de kassa ofzo zodat niet iedereen dat ziet Knipoog.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:18

Interesant om te zien dit !
Heb zoiets nog nooit gezien. Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:36

Lijkt me echt een geworstel om te zien! *LOL*

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:22

__Tiientje schreef:
Ja het zal wel wat raar lijken want bij ons in de dierenwinkel heb ik ze nog nooit gezien, maar misschien liggen ze ook wel bij de kassa ofzo zodat niet iedereen dat ziet Knipoog.

Waarschijnlijk liggen ze gewoon in de diepvries?? Wij verkopen ze ook (werk in winkel) maar meestal op bestelling!

Eten ze alleen dode muizen dan? Niet levende babymuisjes ofzo? Goh nooit over nagedacht over hoe een vogelspin nou zijn prooi doodt. Als ie overal een net/web omheen moet maken kan je zeer regelmatig het terrarium 'ontwebben'.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 23:33

annepanne schreef:
Waarschijnlijk liggen ze gewoon in de diepvries?? Wij verkopen ze ook (werk in winkel) maar meestal op bestelling!

Eten ze alleen dode muizen dan? Niet levende babymuisjes ofzo? Goh nooit over nagedacht over hoe een vogelspin nou zijn prooi doodt. Als ie overal een net/web omheen moet maken kan je zeer regelmatig het terrarium 'ontwebben'.

Vaak staat er inderdaad een diepvries voor dergelijke dingen. Bevroren hondenvoer/vissenvoer/muizen Tong uitsteken Ze eten ook wel levend hoor, liever zelfs, maar dat moet je zelf ook maar net kunnen voeren en het moet ook maar net voorhanden zijn.
Een vogelspin werkt niet zoals een kruisspin ofzo, ze bijten de prooi en injecteren een verteringssap (gif). Vervolgens zuigen ze het verteerde prooidier min of meer leeg. Ze webben ze niet in voor "later gebruik", hoewel de meeste wel wat web gebruiken om de prooi vast te zetten. Dat web laat ik mooi zitten, ze gebruiken het om trillingen van de prooien te voelen en hierdoor weten ze precies waar die zit. Boombewonende spinnen maken een compleet huis van web, erg mooi om te zien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:36

Ik vind de foto's wel gaaf!

Maar stiekem lopen de rillingen over mn lijf..

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:37

Daarom hebben ze natuurlijk ook dat gif!! Heel slim haha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:20

Bwaah, zoals jouw kikker de muis op at.. Jakkie!
Maar die spinnenwebben waren inderdaad wel heel mooi, beetje Shelob-achtig! (weten we ook waar hun de inspi vandaan halen Vork )
Deze twee, wat voor soort spinnen zijn dat nou? Aziatische, Afrikaanse of Amerikaanse? Wat voor gevaarlijke beebs komen daaruit? *LOL*

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:38

Bijzonder hoe jij afschuw schijnbaar moeiteloos voor interesse hebt kunnen laten plaatsmaken hier...
Ik had nooit verwacht te kunnen zeggen dat ik er iets positiefs over zou kunnen zeggen, maar bij deze: ze zijn leuk!
hardstikke interessant topic ook!

Krijgt de mamaspin een zichtbaar dikkere buik? Of zou ze daar eerst voor moeten vervellen? Maak je in beide gevallen ook foto's en zet je ze neer? Evenals van de geboorte en ontwikkeling van je babyspinnen?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:27

Berdien, deze 2 wriemels komen uit Zuid Amerika, het tropische regenwoud. Ze zijn eigenlijk alleen maar wollig en schattig Knipoog
En dit zijn de wollige monsters die eruit komen Haha!

delerium schreef:
Krijgt de mamaspin een zichtbaar dikkere buik? Of zou ze daar eerst voor moeten vervellen? Maak je in beide gevallen ook foto's en zet je ze neer? Evenals van de geboorte en ontwikkeling van je babyspinnen?

Ja, het achterlijf van het vrouwtje word aanzienlijk dikker als de eieren zich ontwikkelen. Vervellen is wel het laatste wat je wil als ze bevrucht is Ja Een vrouwtje slaat namelijk het sperma op in haar spermatheek, die ook mee verveld. Ofwel: als het vrouwtje verveld na bevruchting ben je alle sperma kwijt en krijg je dus geen goede eieren.

Als alles goed lukt zal ik uiteraard foto's plaatsen Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:47

Ik vind die kleintjes eigenlijk minder leuk dan paps en mams haha. Deze zijn zo.. nah, paps en mams zijn leuker! Schattig en wollig.. niet direct de benaming die ik er voor zou geven, maar ze zijn dus niet extreem gevaarlijk? *LOL*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:57

Nope, het gif is vergelijkbaar met dat van een wesp.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:12

Ohw ik vind dat altijd zo leuk om te zien maar ik kreeg die kriebels van die laatste foto. Al die poten ieee

Wel apart, nog nooit gezien zoiets ook niet op tv! Hoeveel kleintjes kunnen ze eigenlijk krijgen per keer?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:51

annepanne schreef:
__Tiientje schreef:

Ja ik bedoel ergens in een vriesding bij de kassa of in het magazijn ofzo?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:54

Heb jij wel eens met dat spinnengif te maken gehad? Toen je zo'n dier optilde ofzo?

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:55

Ik heb trouwens ook even goed naar de laatste foto gekeken en nu zie ik wel goed hoe het zit met die pootjes enzo Haha!.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 21:57

__Tiientje schreef:
Heb jij wel eens met dat spinnengif te maken gehad? Toen je zo'n dier optilde ofzo?

Nee Knipoog Ik lees wel vaak bite-reports, dus ik weet wel ongeveer wat het gif van de verschillende soorten doen.
Sharmila schreef:
Hoeveel kleintjes kunnen ze eigenlijk krijgen per keer?

Afhankelijk van de soort 80-1500