Ik heb echt bewondering voor je met al je spinnen

Wordt het niet eens tijd voor een meeting bij jou thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eightlegged schreef:Het kan 3 tot 6 maanden duren voordat de vrouw een cocon maakt, en daarna duurt het nog zo'n 5 weken voordat de eieren larven zijn geworden.
Ze zullen rond de 120-180 baby's krijgen!
__Tiientje schreef:Woow, wat ga met al die spinnen doen?
* Heb het antwoord al gelezen, maar een muisje erin gooien vind je dat niet zielig?![]()
Waar haal je die muisjes eigenlijk weg? Bij de dierenwinkel of met een muizenklem of weet ik veel wat?* * Niet aanvallend bedoelt hoor, ben gewoon nieuwsgierig *
Eightlegged schreef:__Tiientje schreef:Woow, wat ga met al die spinnen doen?
* Heb het antwoord al gelezen, maar een muisje erin gooien vind je dat niet zielig?![]()
Waar haal je die muisjes eigenlijk weg? Bij de dierenwinkel of met een muizenklem of weet ik veel wat?* * Niet aanvallend bedoelt hoor, ben gewoon nieuwsgierig *
Deze muizen haal ik bij de dierenwinkel, ingevroren. Hoewel ik liever zelfgefokte muizen voer, omdat ik hiervan zeker weet dat ze gezond zijn en een goed leventje hebben gehad. Jammer genoeg krijg ik het dan niet over mn hart om ze dood te maken, dus ik doe het met diepvriesmuizen..
__Tiientje schreef:Aha nee ik wou het gewoon even weten, maar kun je diepvriesmuizen halen bij de dierenwinkel? Haha ik heb nog nooit van diepvriesmuizen gehoord.
Eightlegged schreef:__Tiientje schreef:Aha nee ik wou het gewoon even weten, maar kun je diepvriesmuizen halen bij de dierenwinkel? Haha ik heb nog nooit van diepvriesmuizen gehoord.
Is je goed recht om zoiets te vragen toch?Dierenwinkels die producten voor reptielen verkopen hebben over het algemeen wel diepvriesmuizen ja, maar meestal neem ik wat mee van een beurs. Ze worden voornamelijk voor slangen verkocht.
__Tiientje schreef:Ja het zal wel wat raar lijken want bij ons in de dierenwinkel heb ik ze nog nooit gezien, maar misschien liggen ze ook wel bij de kassa ofzo zodat niet iedereen dat ziet.
annepanne schreef:Waarschijnlijk liggen ze gewoon in de diepvries?? Wij verkopen ze ook (werk in winkel) maar meestal op bestelling!
Eten ze alleen dode muizen dan? Niet levende babymuisjes ofzo? Goh nooit over nagedacht over hoe een vogelspin nou zijn prooi doodt. Als ie overal een net/web omheen moet maken kan je zeer regelmatig het terrarium 'ontwebben'.
delerium schreef:Krijgt de mamaspin een zichtbaar dikkere buik? Of zou ze daar eerst voor moeten vervellen? Maak je in beide gevallen ook foto's en zet je ze neer? Evenals van de geboorte en ontwikkeling van je babyspinnen?
annepanne schreef:__Tiientje schreef:Ja het zal wel wat raar lijken want bij ons in de dierenwinkel heb ik ze nog nooit gezien, maar misschien liggen ze ook wel bij de kassa ofzo zodat niet iedereen dat ziet.
Waarschijnlijk liggen ze gewoon in de diepvries?? Wij verkopen ze ook (werk in winkel) maar meestal op bestelling!
__Tiientje schreef:Heb jij wel eens met dat spinnengif te maken gehad? Toen je zo'n dier optilde ofzo?
Sharmila schreef:Hoeveel kleintjes kunnen ze eigenlijk krijgen per keer?