nieuwe pup ***aparte kruising ***

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: nieuwe pup ***aparte kruising ***

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:32

Vader is ook verboden, dat had je geweten als je het topic had gelezen;) Betekend dus ook dat de pup verboden is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:34

Het is inderdaad een schatje om te zien!
Tja, en ik geloof dat de meeste bokkers het echt wel goed bedoelen hoor, het zou toch sneu zijn als dit hummeltje wordt afgemaakt?
Wel is het zo dat het nou wel genoeg is gezegt, er bestaat een reeële kans, dat weet de TS nou ook wel. laat haar nou maar van haar pup genieten, ze weet het nou toch wel?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:35

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:37

In dit artikel praten ze namelijk alleen over:
American Stafford en Engelse Stafford.
Een Amerikaanse Bulldog wordt dus niet genoemd....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:38

amerikaanse bulldog is niet erkend door de fci, dus heeft geen fci stamboom en valt dus onder de RAD

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:40

Wat raar........
Wat er staat in het artikel dat de genoemde stafford's wel erkend zijn door de FCI, en dat die dus verboden zijn.

Maar goed, dan nog is het een kruising en gaat de pup ook 50% van zijn moeder mee krijgen....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:43

Ja de genoemde stafford mogen, maar de Am Bull dus niet!

En kruisingen ook niet, en ook als is de pup half Jack, dan is de hond nog hartstikke verboden. Even beter lezen in het vervolg.

Uit jouw stukje:

Citaat:
Mijn hond heeft geen FCI stamboom maar is wel heel erg lief. En nu?
Het maakt niet uit hoe lief de hond is, het mag niet. De Pitbullwet kijkt alleen naar de uiterlijke kenmerken van de hond en niet naar het gedrag. U kunt het vergelijken met het bezit van wapens. Ook al heb je niemand neergeschoten en ben je dit ook niet van plan, toch mag je geen wapen hebben. Alleen al het hebben van een dergelijke hond is verboden. Een verklaring van goed gedrag van een dierenarts of gedragstherapeut kan hier niets aan veranderen. U riskeert inbeslagname waarbij de hond wordt gedood en een boete.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:47

Volgens mij heeft Trudy gelijk en is de vader inderdaad legaal. Maar of de vader nu wel legaal of niet legaal is doet er even niet toe. Als de vader legaal is dan zouden raszuivere pups van hem dat ook zijn als ze de juiste stamboom hebben.

Probleem is nu juist dat Ts een kruising heeft. Het is inderdaad te hopen dat hij veel op zijn moeder gaat lijken. Gaat hij daarentegen op zijn vader lijken dan krijgt ze wel problemen juist omdat het hondje een kruizing is en geen stamboom heeft.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:49

Sorry JustNanno, ik bedoelde het helemaal niet vervelend ofzo. Ik moet inderdaad toegeven dat ik niet het gehele stuk heb gelezen. Maar ik vind je opmerking nogal vervelend overkomen!

Nou inderdaad, dan is het zeer vervelend voor de pup. Ze loopt dus een verhoogd risico. Wat ik mij alleen afvraag, of er echt zo hard op wordt gecontroleerd?!
Ik heb namelijk vanmorgen een stuk gelezen van een meisje die achterna werd gezeten door een pitbull, met een ook nogal rare eigenaar.
Ook deze hond loopt al jaren zo rond. Misschien dat de politie toch nog wel een beetje naar indicenten kijkt ofzo.
Ik denk niet dat je het met zo'n hond moet gaan uitlokken en gevaren moet gaan opzoeken.
Hangt dus erg van de eigenaar af, denk ik.
Dus TS, richt hem goed af Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:53

Ja sorry, het is een beetje vermoeiend om constant hetzelfde te zeggen;) Was niet vervelend bedoeld overigens.

Er wordt niet hard op gecontroleerd, maar er hoeft maar 1 persoon te zijn die de hond aangeeft, en de hond wordt inbeslaggenomen. Nou hoeft dat geen vaart te lopen, maar ik zou het risico niet durven nemen. Je kan dus nergens de hond mee naar toe nemen, nooit naar een pension brengen ivm vakantie, niet fatsoenlijk naar een dierenarts, je moet altijd angst hebben dat iemand de hond aangeeft.
En als TS een beetje verantwoordelijkheidsgevoel had, ging ze de pup herplaatsen in Belgie, want uiteindelijk zijn de honden weer de dupe ervan.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:00

nou je hebt je wel een scheetje uitgekozen zeg...poe ik smelt weer eens helemaal. zelf hebben we 3 puppy's (maltezer x jackrussel x york terrier) pittige hondjes dus..lief van de maltezer (leeuwtje) slim en wild van de jack russel en pittig van de york....
opzich niet mijn eerste keuze maar mijn buurvrouw (vriendin van me) ging er een puppy halen en ik wou dr ook een mn moeder wou geen terrier (om een bepaalde rede wat doet er niet toe) toen stond ze aan de door met dat hoopje liefde en zijn we de zelfde avond nog gaan kijken nou 3 teefjes mn moeder wou de witte ik de lichtbruin/bejge of hoe schrijf je het (met wit) en mn oma is even later ook gaan kijken (ook zelfde avond nog) en wou de bruin,zwart,witte hebben nou wij volgende dach die 3 mupjes opgehaalt we zouden het hondje opvoeden en aan mn oma geven die kon achteraf toch er niet voor zorgen dus nu hebben we 3 zusjes hier rond lopen (ondertussen 3 jaar maar nog steeds even vertederent als toen ze klein waren iedereen op straat is weg van ze)

laat je foto's zien als je liefje uitgegroeit is! of aant puberen ben zeer benieuwt mooi hondje

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:02

Ik zou eerst eens rustig afwachten. Het snuitje wordt bij uitgroeien een stuk smaller, en het is maar de vraag hoe groot het hondje hgaat worden. Voor hetzelfde valt het allemaal dik mee en is er niks aan de hand. Het is wel een schatje hoor, veel plezier ermee

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:06

wat een sgatje!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:09

JustNanno schreef:
amerikaanse bulldog is niet erkend door de fci, dus heeft geen fci stamboom en valt dus onder de RAD

Zoek dat eens voor me op?
Volgens mij vielen er 4 of 5 rassen onder de RAD, nl de Amstaff, de dogo argentino, de mastino napolitano, de fila brasiliero en later ook evt de rottweiler.
Daar zie ik geen Amerikaanse Bulldog tussen staan Knipoog
Ook de Engels stafford staat niet in de lijst.
Kruisingen kunnen, afhankelijk van hun uiterlijk wel onder de pitbullwet vallen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:11

De AmBUll KAN er ook niet tussen staan, aangezien het geen erkend ras is voor de FCI

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:12

maar waarom zou die dan verboden moeten zijn?
Alleen omdat ze niet erkend zijn door de FCI?
Dan is de JAck Russell ook heel lang verboden geweest, want niet erkend Verward

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:14

Omdat ie door zijn uiterlijk onder de RAD valt en dus geen FCI stamboom heeft.

Een jack voldoet nou niet bepaald aan de RADkenmerken en was volgens mij al erkend voordat deze regeling er kwam.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:15

Kruisingen met een stafford vallen officieel toch alleen onder de pitbull-wet? Kruising Amerikaanse Bulldog is voor zover ik op de hoogte ben niet verboden in Nederland. Dus als dit hondje op een Pitbull gaat lijken, en je aan kunt tonen dat ouders beiden geen Stafford zijn (wat je kan) dan is er niks aan de hand.

Echt een superleuk hondje trouwens! Mijn vriend vroeg zich al af of er nog meer waren.. Haha!
Veel plezier en succes!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:15

Citaat:
Daar zie ik geen Amerikaanse Bulldog tussen staan

Ambull bestaat ook niet in de ogen van de FCI en die van de wet. Dus worden ze ook niet genoemd in de wet.

De overheid m.b.t. de American Bulldog.

De American Bulldog is door de FCI niet erkend, daardoor worden ze dus ook niet erkend door de nederlandse kennelclub (Raad Van Beheer).
Hierdoor ontstaan er een aantal punten van aandacht die iedereen moet weten.

In Nederland is in 1993 de RAD van kracht geworden. De RAD is het besluit Regeling Agressieve Dieren, een wet waaruit het Pittbullbesluit is voortgekomen. Hierdoor is het verboden om honden van het Pitbulltype te fokken en te houden. Omdat de Pitbull een niet erkend ras is er een lijst samengesteld met kenmerken die aan dit type hond voldoen. Hierdoor komen alle andere rassen zonder erkende stamboom, die aan het pitbulltype voldoen, ook in gevaar. Zo kan dus ook een American Bulldog op een aantal punten overeenkomsten vertonen met honden van het pittbulltype.

Als je American Bulldog teveel kenmerken heeft van een pitbullachtige, loopt hij/zij het gevaar om in beslag te worden genomen.

American Bulldogs van het "standard" type voldoen eerder aan dit type als een Bulldog van het "classic" type.

De realiteit verteld ons dat een "standard" type hond met de juiste Bulldog (vooral een Bulldogkoptype) kenmerken, niet onder het pittbulltype word gezien.
Echter, door onkundigheid van sommige opsporingsambtenaren blijft dit gevaar bestaan, met alle gevolgen van dien.

Ons streven is dan ook om de dialoog met de overheid aan te gaan om de American Bulldog officieel te kunnen registreren, door een erkend instituut zoals bijv. de Raad Van Beheer (let op, geen erkenning, dit is een heel ander verhaal) waardoor de American Bulldog niet meer in beslag genomen kan worden op basis van de Regeling Agressieve Dieren (verbod op het Pitbulltype).

Van de Ambullenclub

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:17

nikkigioa schreef:
Kruisingen met een stafford vallen officieel toch alleen onder de pitbull-wet? Kruising Amerikaanse Bulldog is voor zover ik op de hoogte ben niet verboden in Nederland. Dus als dit hondje op een Pitbull gaat lijken, en je aan kunt tonen dat ouders beiden geen Stafford zijn (wat je kan) dan is er niks aan de hand.

Echt een superleuk hondje trouwens! Mijn vriend vroeg zich al af of er nog meer waren.. Haha!
Veel plezier en succes!

NEE dat is onzin. Lees het topic maar even door. Maakt niet uit WIE de ouders zijn, als het hondje het 'verkeerde' uiterlijk heeft, ben je gewoon aan de beurt. As simple as that.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:18

nikkigioa schreef:

Veel plezier en succes!

Wow............ waar wordt hier al dat typwerk eigenlijk voor verricht.....nog een keer:

Citaat:
Mijn hond heeft geen FCI stamboom maar is wel heel erg lief. En nu?
Het maakt niet uit hoe lief de hond is, het mag niet. De Pitbullwet kijkt alleen naar de uiterlijke kenmerken van de hond en niet naar het gedrag. U kunt het vergelijken met het bezit van wapens. Ook al heb je niemand neergeschoten en ben je dit ook niet van plan, toch mag je geen wapen hebben. Alleen al het hebben van een dergelijke hond is verboden. Een verklaring van goed gedrag van een dierenarts of gedragstherapeut kan hier niets aan veranderen. U riskeert inbeslagname waarbij de hond wordt gedood en een boete.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:53

En iedereen discusieerd gewoon rustig verder....

Mensen heb respect voor iemand anders mening en houdt je mond erover dicht. Ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Een Amerikaanse bulldog lijkt geen eens op een pitbull laat staan een Jack, dus de pup zal die kenmerken ook niet gaan krijgen. Hij zal geeneens de hoogte van een Pitbull gaan krijgen. Mensen bang maken voor niks.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:57

Oh enne by the way vader is verboden misschien, maar leeft ook nog steeds Nagelbijten / Gniffelen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:04

Even een modopmerking tussendoor: Ik denk dat de discussie op zich heel zinnig is, maar in dit topic is dat wel off-topic en het is TS nu wel duidelijk dat haar hondje misschien onder de Pitbullwet valt. Degenen die de discussie over welke hondenrassen wel of niet verboden zijn, voort willen zetten, kunnen dat doen in een nieuw te openen topic Lachen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:43

Justy schreef:
Even een modopmerking tussendoor: Ik denk dat de discussie op zich heel zinnig is, maar in dit topic is dat wel off-topic en het is TS nu wel duidelijk dat haar hondje misschien onder de Pitbullwet valt. Degenen die de discussie over welke hondenrassen wel of niet verboden zijn, voort willen zetten, kunnen dat doen in een nieuw te openen topic Lachen

dank je wel Lachen

hoe de goedbedoelde adviezen ook zijn, voor mijn hondje gelden ze niet Lachen

toch bedankt en nu graag weer reacties over mijn ow zo ondeugende summer Lachen