Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freggel schreef:Meerdere oplossingen gezocht, maar de enige die blijkt te werken is een kattenlijk met magneet
Crista schreef:een keer heeft er een buurvrouw geklkaagd dat onze kat steeds in haar net vers omgespitte tuin zat, we hebben haar verteld dat ze best een emmer water over onze kat heen mocht gooien als dat weer gebeurde, dit heeft ze ook idd gedaan....
nou onze kat was zeiknat maar komt iig nooi mee rin haar tuin, probleem opgelost!
ThePast03 schreef:
Ik vind het ook een beetje de omgekeerde wereld dat ik er voor moet zorgen dat andermans huisdieren niet in mijn tuin komen. Is dat niet gewoon de verantwoordeijkheid van de baas?
Crista schreef:[*olduser*] schreef:
Ik vind het ook een beetje de omgekeerde wereld dat ik er voor moet zorgen dat andermans huisdieren niet in mijn tuin komen. Is dat niet gewoon de verantwoordeijkheid van de baas?
hahaha sorry, en hoe zag je dat voor je dan? Brett, Chico (zo heten onze katten) julli emogen niet meer in de tuin van pietje komen hoor! foei!
nee sorry....mijn katten komen buiten en als iemand ze niet in zijn of haar tuin wil hebben, nou verzin dan wat leuks, je kan ook sate prikkers in je tuin zetten, blijven katten vaak wel weg.... of zelf een kat nemen, wil vaak ook heeeel goed werken, wij hebben namelijk noooit vreemde katten in de tuin. (sorry, da's natuuelijk ook geen optie)
tuurlijk snap ik dat veel mensen zich irriteren aan vreemde katten in hun tuin, maar wij hebben onze kat uit het asiel gehaald, die is van het begin afaan gewend om buiten te komen (toen wij haar meenamen uit het asiel werd verteld dat ze naar buiten moest omdat ze anders onzindelijk wordt en dat is ook echt zo!)
moeten wij die kat dan toch maar binnen houden? zij is dood ongelukkig als ze binnen moet blijven omdat ze bij haar vorige eigenaar ook naar buiten mocht!
als je een kat vanaf kitten af aan heb, moet je vind ik idd in eerste instanti eproberen er een binnekat van te maken, maar dit lukt gewoon niet altijd!
katten blijven beesten die heeeel erg dicht bij de natuur staan.
ik ga mijn typische buitenkatten geen ongelukkig leven laten leiden (of lijden??) omdat de buren niet willen dat er katten in hun tuin zitten.....
Crista schreef:denk dat dat gewoon het verschil is, katten zijn veel eigenaardiger, en staan vele malen dichter bij de natuur....
Crista schreef:zou ik in een buurt wonen waar veel mensen izjn die erover klagen, dan weet ik het niet wat ik zou doen....
Kaia schreef:Klinkt hard..maar dat is nou eenmaal mijn mening
ThePast03 schreef:Crista schreef:denk dat dat gewoon het verschil is, katten zijn veel eigenaardiger, en staan vele malen dichter bij de natuur....
Dat is wat de kattenbaasjes er van willen maken.
Zoals al vele malen eerder gezegd, toen ik nog een klein Plunckje was liepen ook bijna alle honden (uitzondering rashonden) gewoon los in de buurt en die konden zich ook prima redden.
En je tuin kun je best zo maken dat je kat er niet meer uit gaat, kost wat geld en moeite maar het kan. Ook een kattenren (wel lekker groot natuurlijk) voorkomt dat je kat naar buiten gaat.
Maar jij ziet het eerder gebeuren dat een ander geld uitgeeft om jouw huisdier uit zijn tuin te houden?
ThePast03 schreef:
Wij hebben blijkbaar zeer hardleerse katten in de buurt dan.
Emmers water erover gooien hielp niet, tuinslang erop niet en zelfs nadat onze Australian Cattle Dog een minuut of vijf boven op een buurtkat (met de kattennagels in zijn buik) heeft gelegen kwam dezelfde kat vrolijk terug.
Crista schreef:ThePast03 schreef:
hahaha sorry, en hoe zag je dat voor je dan? Brett, Chico (zo heten onze katten) julli emogen niet meer in de tuin van pietje komen hoor! foei!
nee sorry....mijn katten komen buiten en als iemand ze niet in zijn of haar tuin wil hebben, nou verzin dan wat leuks, je kan ook sate prikkers in je tuin zetten, blijven katten vaak wel weg.... of zelf een kat nemen, wil vaak ook heeeel goed werken, wij hebben namelijk noooit vreemde katten in de tuin. (sorry, da's natuuelijk ook geen optie)
tuurlijk snap ik dat veel mensen zich irriteren aan vreemde katten in hun tuin, maar wij hebben onze kat uit het asiel gehaald, die is van het begin afaan gewend om buiten te komen (toen wij haar meenamen uit het asiel werd verteld dat ze naar buiten moest omdat ze anders onzindelijk wordt en dat is ook echt zo!)
moeten wij die kat dan toch maar binnen houden? zij is dood ongelukkig als ze binnen moet blijven omdat ze bij haar vorige eigenaar ook naar buiten mocht!
als je een kat vanaf kitten af aan heb, moet je vind ik idd in eerste instanti eproberen er een binnekat van te maken, maar dit lukt gewoon niet altijd!
katten blijven beesten die heeeel erg dicht bij de natuur staan.
ik ga mijn typische buitenkatten geen ongelukkig leven laten leiden (of lijden??) omdat de buren niet willen dat er katten in hun tuin zitten.....
_Michelle__ schreef:Wij hebben ook weleens een kat binnen gehad.
Al verschillende keren geklaagd bij die mensen dat hij ons konijn over de zeik hielp, maar de kat deed niets volgens die mensen.
Opeens zat hij binnen bij mij op bed... Onze hond er natuurlijk achteraan.
Nu is het goed afgelopen, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen zeggen ze...