Duitse Herder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Re: Duitse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:42

Mijn herderverhaal begon met een hond (Zoraja) die op schiphol op de landingsbaan liep. Toen ze uiteindelijk gevangen was bleek ze gefokt te zijn in Wieringerwerf. De fokker zei dat ze als pup verkocht was, terug gebracht omdat ze een geitje had doodgebeten en daarna was ze weer verkocht en hij wist niet waarnaatoe. Dus mochten wij haar houden. Zoraja was een zeer lieve hond maar wel jaloers op kinderen. Maar voor ons echt super. We hebben haar een aantal jaar terug moeten laten inslapen omdat ze overal tumoren kreeg en ze had al last van peri-anale abdomen die zeer pijnlijk waren.
Door haar kwamen we in contact met een oudere vrouw die een herder had (Vanja vd Tiekerhoek) maar die viel mensen aan die voor de deur stonden. En met pensiongasten in huis was dat niet echt handig. Vanja is altijd happerig geweest op bezoekers maar als de mensen eenmaal binnen waren dan was ze goudeerlijk. Doordat ze teveel last kreeg van haar heupen hebben we ook van haar afscheid genomen.
Nadat Zoraja wegviel leek het me een goed idee om er een pup bij te nemen nu Vanja er nog was om deze te corrigeren. Via Marktplaats kwamen we bij Sacha. Toen 6 maanden en vanaf de fokker verkocht naar Rotterdam. Helaas gingen deze mensen uit elkaar en was er voor haar geen plaats meer. Ze is toen verkocht naar Julianadorp totdat ook deze mensen gingen scheiden en ze weer weg moest. Ze was dus net een half jaar toen ze bij ons kwam. Voor ons ook ideaal omdat ze prima was opgevoed.
Sacha is nu 3 jaar en zeer speels. Kan het prima met de katten en de paarden vinden en is zeer (te!!) enthousiast. Wil dolgraag helpen als een paard vervelend is en daar wordt het dan helaas niet beter op. Vind autorijden vreselijk leuk. Gek op water, je gooit een steen in de emmer en ze gaat net zo lang met je hoofd en poten zitten vissen tot alles zeiknat is. Kinderen vind ze geweldig alleen springt ze kleintjes hierdoor makkelijk omver.

Met 6 maanden
Afbeelding

met het gevonden katertje van 4 weken.
Afbeelding

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 14:28

Mooi ! Je hebt al veel hondenvrienden in je leven ontmoet precies.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 16:48

Heeft niemand meer een duitse herder ? Clown

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 17:46

Ja, want ik wil nog foto's !!! Hyper!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:55

Ik heb nog een foto van jari Haha! ,als je die wilt zien ? Vingers aflikken

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:24

Zaterdag zijn we naar duitsland geweest om m'n pup op te halen.
Hij heet Ivan - Baiko. Op papier heet hij ivan omdat z'n naam met een i moest beginnen. we noemen hem Baiko.
Het is echt een heel wijs ding. laat zich ook niet het kaas van z'n brood eten door de andere honden. dus dat resulteerd in grommen als ze in de buurt van z'n eten komen en 2 touwtrekkende honden van 35 en 7 kg. die allebei hetzelfde speeltje willen. 1x raden wie er van de 2 wint Clown
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:55

Wat een schat!Hij ziet er heel mooi uit.Veel plezier er mee.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 17:59

Wat een knapperd !!! Laat nog maar foto's komen van dat pupseltje Lachen
Hoe oud is hij nu ?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:04

Hij is nu 9 weken oud.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 22:03

Lieef !!!! Zeker nog foto's plaatsen Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:44

Nou dan moet ik me toch ook nog maar even melden.
Mijn duitse herder is al behoorlijk op leeftijd.Volgens haar vorige 'baas' was ze een jaar of 7 maar waarschijnlijk is ze al ouder. Ik heb haar nu zo'n 2 1/2 jaar.11 kilo te licht en zo verschrikkelijk bang, dat wil je niet weten.Goede baas gehad dus. Foto's moeten jullie maar even in mijn profiel opzoeken want plaatsen is voor mij nog steeds een raadsel. Nu ik dan toch hier bij de liefhebbers van de herders zit meteen maar een vraagje. Wie weet een goede pijnstiller of wat dan ook om Kytha van de winter toch wat te helpen met haar gewrichten! Alhoewel ze elke dag mee gaat naar de paarden en daar als een jonge hond achteraan sjeest, merk ik dat, nu het wat vochtiger en kouder wordt dat ze stijver gaat lopen.Dus kom op met jullie ideeen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:05

Mijn oudste hond is bijna 16 en zit bordevol atrose die krijgt voor nog een aangenaam leven elke dag een 1/2 rimadyl.dat is een pijnstiller en onstekingsremmer.je kan ook als ondersteuning glucosamine door haar eten doen dat zorgt voor een betere doorsmering van haar gewrichten maar is wel geen pijnstiller.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:14

even iets anders over duitse herders.Waar mijn paard in de wei staat hebben ze een mechelaar en een duitse herder.Nu heeft de duitse last met zijn ontlasting piepen en hij trekt het er bijna zelf uit(sorry voor het vieze praatje).Als het er eenmaal uit is is hij weer vrolijk en het is dan ook klaar.Nu had de dierenarts gezegd dat dit een kwaal is van de duitse herder.Heeft iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie er aangedaan.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 17:44

Dat is het eerste dat ik ervan hoor van die "kwaal" lijkt me niet echt prettig..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:03

jessie84 schreef:
even iets anders over duitse herders.Waar mijn paard in de wei staat hebben ze een mechelaar en een duitse herder.Nu heeft de duitse last met zijn ontlasting piepen en hij trekt het er bijna zelf uit(sorry voor het vieze praatje).Als het er eenmaal uit is is hij weer vrolijk en het is dan ook klaar.Nu had de dierenarts gezegd dat dit een kwaal is van de duitse herder.Heeft iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie er aangedaan.

Ik weet niet of het hetzelfde is maar onze oude hond had last van peri-anale abdomen. Rond haar anus vielen dan gaten in de huid. Het zag eruit als een ballon waar je een gaatje in maakt en daarna op blaast. Deed behoorlijk pijn en ik zou me kunnen voorstellen dat afhankelijk waar ze zitten het poepen niet echt prettig is. Wij kregen er van de dierenarts spuitjes voor die volgens mij normaal gebruikt worden bij uierontsteking bij koeien. En dat werkte wel. Maar uiteindelijk toen ze ook al andere serieuze problemen had, ontdekte we ook een plek op haar rug en was dat voor ons het moment dat we de beslissing namen dat het genoeg was en is ze thuis ingeslapen.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 23:22

Oh, jammer DendroFleur... Ach gut

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:29

Het is al een aantal jaren terug en ze was al wat ouder en had een darmtumor en een tumor tussen haar schouderbladen. Hierdoor stond ze al op pijnstillers maar opeens is het dan genoeg en dan heb ik er ook vrede mee. Al mis je haar natuurlijk wel.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 23:31

Mja, ook al is het de juiste beslissing. Het doet er niet minder pijn om hé.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:39

Ik meld me hier ook maar even, heb dan wel geen herder, maar over artrose bij een oudere hond heb ik eens een tip in de "hondenmanieren" gelezen en ook op mijn toen bejaarde Labrador toegepast. Lovitran, zuivere Noorse levertraan, elke dag een desertlepeltje door het eten. Binnen no time merkte ik verschil in zijn bewegen... Ik geloofde het eigenlijk niet echt, en ben toen weer even gestopt met het geven van de levertraan, daarna ging het al heel snel weer minder..
Hij is dik 15 geworden uiteindelijk op de levertraan, terwijl op zijn 11de hij al slecht begon te lopen, maar met de Lovitran kon hij zelfs weer zelfstandig op de bank springen (hoort misschien niet zo, maar hier mogen ze dat Haha!) Overigens de levertraan capsules die ze hier en daar verkopen hadden dat effect niet..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:12

Hier nog even 2 foto's van Baiko.
Hij doet het echt super.
Afbeelding
Afbeelding

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 22:47

Wat een scheetje !!! Maak maar veel foto's als pup, want ze worden veel te snel groot Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:04

ik neem later ook een dh. Alleen moet ik dat volgens mij moeder niet doen. WAnt ze vind ze niet betrouwbaar. en ze vind me te lief. Ik zeg zo ik was te lief. ik heb nu een haflinger waar ik behoorlijk consecent voor moet zijn. Dus een dh gaat ook lukken.En ik ga veel met hem./haar doen.

helaas was onze vorige dh niet zo lieverdje. Hij was het wle maar naar 5 jaar werdt hij gek, dus om een verhaal kort te houden me ma vertrouwd gewoon geen dh's meer. Wat totaal onzin in. pff wordt daar soms zo gek van.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:09

Hallo,

Ik heb een halve duitse herder. Gekruist met een Bordeaux Dog. Echt een schat van een hond. Ze is nu 4 bijna maanden en groeit al lekker.
Mijn volgende hond die er misschien bij komt is een oudduitse herder.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:06

Heb je een foto van die kruising ? Want de Bordeaux Dog is toch wel kleiner dan een DH, niet ?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:37

volgens mij is de gemiddelde bordeaux dog net zo groot als een gemiddelde DH

lijkt me een mooie kruising