Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paula schreef:Als je daar al bang van word
Maar het probleem lijkt mij opgelosd, hij krijg lekker een groot stuk om te rennen, word netjes gecastreerd en krijgt een vriendinnetjeGelukkiger kan je je konijn niet maken.
Kimmie_Paard schreef:gewoon met zijn voor poten tegen het gaas van zijn hok, maar we hebbe al een oplossing, we gaan een stuk van de tuin afzetten zodat hij gewoon dag en nacht buiten kan lopen, en hij word als we terug zijn van vakantie gecastreert en dan krijgt hij een vriendinnetje,
Kimmie_Paard schreef:oja, hij wil zijn balletjes behouden dus gaat hij mij bijten, net of hij nu al weet dat hij gecastreert word
Promessa schreef:ik begrijp ook uit het verhaal dat tie losloopt...
daar ben je de fout mee in gegaan...
maak een konijntje eerst tam.... door hem min. 10 weken in een hok te doen...
pak hem elke dag eruit...
als een konijn de ruimte heeft word tie schuw... en maakt zn eigen teratorium.. die hij als ram gaat verdedigen...
Promessa schreef:ik heb niet het hele topic doorgelezen want dat was me een beetje te veel:P
ik heb wel begrepen dat het een ram is... die zijn zowiezo vrij dominant..
maar ik vind dat je hem eerst moet opvoeden inplaats van gelijk willen laten castereren...
een konijn straf je door hem in zn nekvel te pakken met de oren erbij...
dan pak je hem tien keer en leg hem als het ware op je onderarm op zn rug...
dit doe je 10 x
daarna leg je hem neer...aai hem 1x en loop weg..
kwartiertje later... nog een keer...
weer blazen en in de aanval.. weer tien keer op zn rug leggen op je onderarm...
* je grijpt hem dus in zn nek (met de oren ook in je hand)... tilt hem op... draai je hand naar je toe zodat het konijn met zijn rug op jou onderarm legt.. en met zn buik als het ware naar jou...
dit is een toepassing die op een gegeven moment echt helpt... alleen moet je wel ff doorzetten...
miilou_ schreef:Kimmie_Paard schreef:gewoon met zijn voor poten tegen het gaas van zijn hok, maar we hebbe al een oplossing, we gaan een stuk van de tuin afzetten zodat hij gewoon dag en nacht buiten kan lopen, en hij word als we terug zijn van vakantie gecastreert en dan krijgt hij een vriendinnetje,
ik zou 's nachts of als jullie weg gaan hem wel in het hok zetten met het poortje dicht.
voor het zelfde geld is er een kat of een marter, die zin heeft op konijn, of hij graaft zich eruit zoals mijn konijn ooit gedaan heeft!?