[Foto] Mooie.. kleurige.. harige.. VOGELSPINNEN!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caat_eve

Re: Mooie.. kleurige.. harige.. VOGELSPINNEN!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:48

Ze zijn echt super mooi!
Alleen wel heeeeel eng Ja
Knap dat jij ze durft aan te raken enzo Tong uitsteken

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:09

Hoelang duurt het nou voor zo'n klein babyspinnetje een volwassen grote spin word ?

Ik vind ze overgens prachtig echt waar !De kleuren vind ik ook erg mooi.
Voor grote spinnen ben ik ook niet bang maar die hooiwagens enz moeten echt uit mijn buurt blijven. Ach een beetje gestoord zijn mag toch ? Haha!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 14:30

Hoe snel ze groot zijn is van een aantal factoren afhankelijk. Namelijk de hoeveelheid voer die ze krijgen en de temperatuur waarop ze grootgebracht worden. Een spin die warm gehouden word en veel te eten krijgt zal veel sneller groter worden dan een spin die minimaal te eten krijgt en op de minimale temperatuur gehouden worden.
Verder verschilt het per soort hoe snel ze groeien. De ene soort word zowat dubbel zo groot bij elke vervelling, de andere soort zie je amper groeien. Gemiddeld genomen zal het een jaar of 3 duren voordat ze volwassen zijn, hiermee bedoel ik geslachtsrijp. Geslachtsrijp zijn ze al een behoorlijk eind voordat ze uitgegroeid zijn!
Hierna zal het mannetje nog een paar maand tot 2 jaar doorleven (weer afhankelijk van de soort) en het vrouwtje kan bij sommige soorten een jaar of 30 worden!

Love_Shaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 14:43

ik vind spinnen maar enge beesten Vork

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:52

Wat een super mooie foto's heb je van die spinnen gemaakt. Heb je ze nu in de tuin gefotogafeerd of in de bak?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:55

In de tuin, daar hebben we een paar bananenboompjes staan. Ze zijn erg rustig en ik weet precies hoe ze zich gedragen, dus eigenlijk loop je geen risico.

Onder de bananenbomen liggen een aantal stenen met mos enzo, daar maak ik de foto's op van de grondspinnen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:09

adnariM schreef:
Ik vind ze heel erg eng, maar wel geweldige foto's!!

jah idd

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:35

Super mooie foto's! Nu even 2 Penny vragen Haha!: welke is het grootste en welke is de gevaarlijkste Haha!?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 12:39

Grootste: Theraphosa blondi. Er zijn er wat die minstens zo groot word, maar officieel (en in het Guinness Book of Records) staat dat de blondi de grootste vogelspin is.

Theraphosa blondi (ze worden groter!)
Afbeelding

Gevaarlijkste: Da's denk ik de Heteroscodra maculata, een Afrikaanse soort. Daar wil je echt niet door gebeten worden.
De gevaarlijkste spinachtige (voor ons niet gevaarlijk, maar deze hebben extreem sterk gif) is de Daddy Longlegs, jawel! Die hier dus ook in elk gemiddelde huis woont. Gelukkig kunnen de tanden van deze spinachtige niet door je huid, dus heb je helemaal niks te vrezen!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:06

Daddy Longlegs? De langpootspin Bloos!???

Maar Blondi is idd een indrukwekkende spin zeg Nagelbijten / Gniffelen. Wee je ook hoe groot de grootste spin ooit gemeten is?

Heteroscodra maculata: heb je daar een foto/plaatje van?

Als er op discovery of Animal planet een programma is over dit soort spinnen, zit ik ook altijd te kijken. Ik vind ze "eng" maar tegelijk ook zeer fascinerend (dat heb ik ook met haaien Haha!).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 13:10

Inderdaad, die langpoot Tong uitsteken Maak je verder niet druk, ze kunnen een mens niks doen, ook een baby niet.
In het GBOF staat dat de grootste spin een pootspanwijdte van 28 cm had, maar ik weet bijna zeker dat ze groter rondlopen.

Heteroscodra maculata Lovers (Ik heb ze gehad!)
Afbeelding

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:39

rudi schreef:
Omg! Eng, maar prachtige foto's ! Vooral 3
Maar sinds wanneer hebben spinnen 10 poten Clown ??

idd Clown

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:40

maar wel super spinne

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:41

Wauw prachtig getekend zeg! Maar waarom is hij dan zo gevaarlijk? Bijt hij snel ofzo?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 13:42

De 2 die het dichtst bij de kaken zitten, de 2 kleine aan de voorkant, zijn geen poten maar kaaktasters of "pedipalpen". Ze gebruiken het als tastorganen en bij de mannetjes is in de uiteinden ervan het geslachtsorgaan ontwikkeld.
Miljoenen jaren geleden hadden spinnen inderdaad 10 poten, maar inmiddels worden ze niet meer tot de poten gerekend Ja

Anoukie: Afrikaanse spinnen moet je sowieso mee uitkijken, hun beten doen erg veel pijn en je bent echt een tijdje goed ziek van een beet. Neemt niet weg dat ze fantastisch mooi zijn!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:46

Op deze foto lijken het wel poten, dat zijn flinke pedipalpen zeg Bloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:50

ik vind ze best eng Tong uitsteken en nu al helemaal bang voor de langpoot Nagelbijten / Gniffelen mn moeder zei altijd stel je niet zo aan die doet niets Bloos
bij ons zat laatst zo'n hele grote zwarte spin op de muur, ging snachts naar de wc, en hij zat vlak naast het lichtknopje Boos! kon wel een hartaanval krijgen Bloos en toen zei mn (ex)vriend dat die altijd met zn 2e waren, kan dat?
ik kon toen echt niet meer slapen Sigaar jakkes wat een enge beesten Vork

vind die van jou wel heel mooi, ik moet straks als school begint een vogelspin vast houden Scheve mond kijk er gewoon niet na, anders trek ik straks mn hand weg en dan raakt dat beest straks in paniek Clown
ik vind die laatste het mooist Knipoog

edit:
is dit nou zo'n langpoot die hier in NL in de huiskamers leven?
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:22

oe wauw! die blondi en die maculata (mooie tekening zeg!), wat een beesten zeg! geweldig! en wat een formaat!
maar eh, niet live graag Lachen zo op een plaatje kan ik het nog wel hebben maar ik moet ze niet in mn buurt hebben brrrr....

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 12:48

friesjeessss schreef:
edit:
is dit nou zo'n langpoot die hier in NL in de huiskamers leven?
Afbeelding

Juistem! Maar zoals al eerder gezegd, ze doen helemaal niks Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:52

Ik vind ze behoorlijk indrukwekkend (niet die langpoot dan, maar die anderen Knipoog)!

Vond je het niet eng om die Afrikaanse giftige te hebben dan? Wanneer bijten spinnen eigenlijk, als ze zich in het nauw gedreven voelen ofzo?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:55

mlvanmelle schreef:
Vond je het niet eng om die Afrikaanse giftige te hebben dan? Wanneer bijten spinnen eigenlijk, als ze zich in het nauw gedreven voelen ofzo?

Nee, ik ben zelf helemaal gek van Aziatische soorten, en die zijn minstens zo link. Qua kleur, karakter en bouw zijn ze gewoon helemaal te gek Haha! Ik vind het juist wel leuk als ze een beetje temperament hebben Ja
Spinnen bijten als ze zich bedreigd voelen, en dat is bij sommige soorten al heel snel terwijl je anderen echt een hele tijd flink moet pesten voordat ze wat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:43

Eightlegged schreef:
mlvanmelle schreef:

Nee, ik ben zelf helemaal gek van Aziatische soorten, en die zijn minstens zo link. Qua kleur, karakter en bouw zijn ze gewoon helemaal te gek Haha! Ik vind het juist wel leuk als ze een beetje temperament hebben Ja
Spinnen bijten als ze zich bedreigd voelen, en dat is bij sommige soorten al heel snel terwijl je anderen echt een hele tijd flink moet pesten voordat ze wat doen.

MOET pesten Nagelbijten / Gniffelen heb je het geprobeerd? ik zou die beesten echt niet uit t bakje durven halen, ben der echt zoo bang voor, de rest van die kleine beestjes kan me niks schelen maar spinnen? oo brrr, dan kan ik heel hard lopen Haha!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 22:47

Nee ik heb het niet geprobeerd Knipoog
Je verplaatst ze wel eens, en dat is voor een spin al goed pesten. Aziaten en Afrikanen laten dat niet zomaar toe, maar de meeste Amerikaanse soorten doen dan niet zo moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:49

Eightlegged schreef:
Nee ik heb het niet geprobeerd Knipoog
Je verplaatst ze wel eens, en dat is voor een spin al goed pesten. Aziaten en Afrikanen laten dat niet zomaar toe, maar de meeste Amerikaanse soorten doen dan niet zo moeilijk.

o dan liet ik ze wel lekker zitten denk ik Bloos

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 23:10

Da's ook het beste, maar soms kan het niet anders Knipoog