eet je hond mee met de pot? of gewoon brokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: eet je hond mee met de pot? of gewoon brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:51

Rosita schreef:
En je vroeg toen ook waarom? Wat niet giftig is voor jou is ook niet giftig voor je hond, daar kun je gerust vanuit gaan. Dat aardappels met jus geen fantsatisch maal is dat zullen we het gewoon eens zijn maar voor een keertje een wat minder geweldige maaltijd is ook geen doodzonde (ga maar bij de Mac kijken Haha! )

Ja, ik vraag me ook af wat voor giftige stof er dan vrij zou komen als je jus over aardappels doet? Inderdaad niet het meest gezonde voer voor een hond, maar giftig? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Maar dat dat wat niet giftig is voor de mens dat ook niet is voor de hond gaat overigens niet altijd op. Denk maar aan bijvoorbeeld chocolade of druiven en rozijnen. Voor de mens niet giftig, maar voor honden kan het eten daarvan wel degelijk nare gevolgen hebben.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:53

Onze hond eet s'ochtends gewoon brokken en s'avonds eet ze gewoon van dat soort honden eten; zacht en met vlees enzo.
Wij willen van onze hond geen schooier maken..
Af en toe krijgt ze plakje kaas enzo. Ook wel eens een eitje door der avond eten maar niet wat wij eten, we zijn veelste bang dat het slecht voor der is! Tong uitsteken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:18

Oprtalj schreef:

Maar dat dat wat niet giftig is voor de mens dat ook niet is voor de hond gaat overigens niet altijd op. Denk maar aan bijvoorbeeld chocolade of druiven en rozijnen. Voor de mens niet giftig, maar voor honden kan het eten daarvan wel degelijk nare gevolgen hebben.

Nee, heb jij gelijk in. Wat de chocolade betreft dan, met het druiven/rozijnen verhaal ben ik het niet eens Haha! En dan nog..... als je het over chocolade hebt dan heb je het over pure chocola met een hoog gehalte aan theobromide.

Even wat gejat:

De verschillende chocolades bevatten verschillende gehalten aan theobromide: puur 0.528%, melk 0.154%, maar witte chocolade 0%. De dodelijke hoeveelheid van theobromide is 250-500mg/kg lichaamsgewicht.

Moet je je hond toch aardig voeren om kwalijke gevolgen op te laten lopen.

Hiermee zeg ik niet dat het allemaal geweldig en goed is maar iets minder krampachtig 'het goed proberen te doen' en een beetje lol in het eten hebben mag best. En dan natuurlijk die beestjes niet te vet laten worden Bloos

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:49

mijn hond (jack russel) eet gewoon met ons mee ,aleen toen hij nog een puppy was kreeg hij puppyvoer maar daarna is hij niet anders gewend
als ik biefstuk bak krijgt hij er ook een!
hij glanst en ziet er goed uit zelfs mijn da vind dat en hij zegt dat het absoluut geen kwaad kan als ze er aan gewend zijn ,er was zelfs een keer iemand die vroeg wat mijn hond te eten kreeg omdat hij zo mooi glansde....nou gewoon warme maaltijd dus,sommige dingen mag hij aleen niet zoals uien,chocolade ,druiven,sla en erg gekruide dingen omdat dat voor een hond niet zo goed is
groetjes madrieka

Afbeelding

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:59

Ze krijgen gewoon brokken.

En af en toe een broodje. Ik wil geen schooiers en een hond met een goede spijsvertering.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:22

Onze hond krijgt 4x per dag brokken. Af en toe krijgt ze ook wel rodi 's ochtends. Hangt er vanaf. Ze is erg gevoelig als er iets veranderd (iemand op vakantie o.i.d.) dan houd ze meteen op met eten of begint over te geven, dan krijgt ze vaak rodi.
Verder wel eens een varkensoor of bot(maar daar houd ze neit zo van, zelfs die "vieze" botten vind ze niks). Bedenk me nu dat ik wel weer een aantal oren kan gaan halen, ze heeft al tijdje niet gehad.

Onze hond krijgt dus niks van de pot mee maar ken veel honden die het er gewoon erg goed op doen en er oud mee worden. Mijn ouders zijn bang dat ze dan gaat schooien dus krijgt ze niks van de pot.