Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Escardo schreef:Zo heeft dus iedereen zijn eigen mening over honden...
Ik laat mijn honden niet op bed liggen, ten eerste vind ik het erg vies(overal haren), ten tweede heeft een hond zijn eigen plek nodig waar hij niet gestoord wordt door volwassenen en kinderen..en in bed bij mensen is niet zijn eigen plek...
Mijn honden krijgen zeer goed voer en als we getraind hebben krijgen ze een hondenkoekje... maar verder ook niets...
Gewoon groente en vlees zit verwerkt in hun brokken en aardappelen zijn schadelijk voor honden... dus niet teveel geven..
Ik zie mijn honden ook als een onderdeel van mijn gezin, ik hou vreselijk veel van ze, begrijp me niet verkeerd... maar een hond is een hond...
en een hond betuttelen is niet mijn ding...
Escardo schreef:
Ik zie mijn honden ook als een onderdeel van mijn gezin, ik hou vreselijk veel van ze, begrijp me niet verkeerd... maar een hond is een hond...
en een hond betuttelen is niet mijn ding...
malie schreef:Ik vind dat mensen teveel bezig zijn met rangorde dit dat. Mijn hond staat onderaan ja maar hij mag gewoon op de bank enzo...en hij is nooit doorgedraaid daardoor haha
tantjeuh schreef:
Maar ook mijn honden hebben al gebeten door onwetendheid van mensen (verkeerde manier benaderen, er vanuitgaan dat het superbrave honden zijn en dat ze dus alles mee gedaan kan worden,..).
Is dat dan ook de schuld van de baas?
malie schreef:mijn hond krijgt ook alleen brokken, want als hij wat anders krijgt krijgt hij diarre ja! Maar dat was al vanaf hij 1 jaar was. Hij heeft een zeer gevoelige darmen en dat ligt niet aan het eten bij onze hond, maar aan zijn darmen.
malie schreef:Simpelweg bij zijn nekvel nemen en hem dwingen op zijn rug te liggen tussen jou benen. Dit is voor een hond simpelweg de nederigste positie en jij krijgt wederom bevestiging van je leiderschap.
Sorry tantjeuh maar dit is zeer slecht juist. Het lijkt wel alsof hij nu op de laagste positie is maar jij dwingt hem! en dat kan bij een gevoelige hond zeer slecht uitpakken en hij kan jouw gaan happen!!! Zie jij honden ooit andere honden dwingen??? NEE en wat betreft mijn hond op de bank hij doet het alleen wanneer wij zeggen dat het mag!
Je hoeft mij niet uit te leggen wat hondentaal is want ik ben zelf hondentrainer!
jentel schreef:mukkes schreef:maar als die ouders van dat babytje de hond meer bij de baby hadden gelaten dan was er waarschijnlijk niks mee aan de hand geweest! en had de hond ook dat babytje niet doodgebeten.
daar ben ik niet helemaal voorstander van, ik ben altijd van mening geweest toen mijn kinderen baby waren, eerst de baby en dan de hond!
b.v. ik was bezig de baby te voeden, de hond duwde contant onder mijn arm en vroeg mijn aandacht, dit strafte ik af, hij moest leren dat het kind op dat moment voor ging!
als ik klaar was met voeden ging ik uitgebreid met hem spelen, dus de aandacht kreeg hij zeer zeker!
Het leek erop dat de hond me wilde wilde laten zien"vergeet mij niet"
dat deed ik niet maar hij moest wachten tot ik met hem wilde spelen.. veel mensen betrekken hun hond bij de baby en laten ze erbij en likken en hun poep luier eten heb ik ook eens gehoord, maar dat vind ik persoonlijk niet de manier, eerst de baby/kind dan de hond maar geeft hem voldoende aandacht!
AstraGirlie schreef:Waarschijnlijk iest gebeurt in zijn verleden, waardoor hij heeft geleerd zeer onderdanig te zijn. Of teveel doorgestraft is. In de mand moet je hem eigenlijk met rust laten, daar voelt hij zich veilig. Wil je iets doen, roep hem dan bij je en beloon. Ook ander volk dat hij tegenkomt moet hem belonen, en laat de hond zelf komen naar hen als hij dat wil.
malie schreef:thanx you!
honden zijn geen wolven meer mensen! ze zijn zo erg aan ons aangepast dat ze gewoon vlees niet eens echt meer nodig hebben. Hetzelfde met dat rangorde gedoe, tuurlijk heb je rangorde nodig in zekere mate maar die zo erg dat jouw eigen hond doodsbang is voor en kruipend door eht huis loopt bang is om wat fout te doen!