Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saningie schreef:kimmie261 schreef:
dus mijn vraag is dan ook,stel jullie kat wordt doodgereden,maar de eigenaar van deze auto reed daardoor tegen een boom,vergoeden jullie dan ook de schade???
Ja, via mijn WA verzekering..
Citaat:@ShannaY,die konijnen zitten toch in eigen tuin neem ik aan??zoals een kat bv in een ren in de tuin zou zitten???
en jij vind het dus normaal,dat mensen schade oplpen aan jou huisdier...
amazing!!!
kimmie261 schreef:eigenlijk is de kat het enigste gedomestiseerde huisdier wat dus geaccepteerd wordt ,dat het gehouden wordt als een wild dier....
een kat is een dier ,waarvan alles geaccepteerd moet worden,ze zitten in andermans tuinen,doen daar hun behoefte,klauwen aan bomen,liggen op andermans eigendommen ,als auto's..
en het rare is,het wordt geaccepteerd,als 1 van mijn honden bij wie dan ook op de auto gaat liggen,een tuin omgraaft of erin gaat zitten kleien,
dat mijn honden los zouden lopen,zou al niemand accepteren,en geloof mij,hier midden in de polder,met geweldige konijnen,waar die van mij(jachthonden),zoooo enorm graag eens lekker achterna willen gaan,ze gillen gewoon als ze ze zien,dat wordt echt niet gewaardeerd of geaccpteerd...
vreemd,maar ja...
als iemand wil dat ze ev aansprakelijkgesteld worden bij ongevallen,of schade,heel simpel,zorg dat de kat een bandje om heeft,met de naam en adres van de eigenaar,succes verzekerd!!!(ik had heel graag gewild dat die kat die ik aangereden had,een bandje met adres om had gehad..)
@ShannaY,die konijnen zitten toch in eigen tuin neem ik aan??zoals een kat bv in een ren in de tuin zou zitten???
en jij vind het dus normaal,dat mensen schade oplpen aan jou huisdier...
amazing!!!
ShannaY schreef:Shalimar schreef:
Die dingen gebeuren idd...maar niet met mijn poes...die wordt niet gestolen of overreden...
Maar afijn, ieder zijn ding...
Nee die van jou mag geestdodend naar buiten kijken waar het zonnetje schijnt, de vogeltjes fluiten en de andere katten lekker samen aan het rennen en opvliegende blaadjes proberen te pakken.
Way to go girl
ShannaY schreef:Ja, dat gebeurd ook elke dag op de hoek van de straat
Liedje schreef:Zo nu heb ik al een hele tijd niks opgedringt.... Wat ik me afvraag... waarom zou een raskat niet naar huis toekomen en een boerderlijkat wel? Hoe kan dat ? Wat is daarmee het verschil? Kan iemand me dat uitleggen ? Ligt dan aan het karakter van het dier ?
*kattebeest ligt ook op schoot en is aan het triftraffen *
Saningie schreef:O begrijp me niet verkeerd, ik heb ook graag dat mijn kat na haar uitje heelhuids terugkomt, maar dat neemt niet weg dat ik haar ook dat uitje gun.. Ik zit weleens tot 2.00 uur te wachten tot ze binnen is, eerder ga ik niet naar bed!!
Ik heb er 2, en de jongste is net 6 maanden, die mag nog niet naar buiten omdat zijn balletjes nog intact zijn.. Als zijn balletjes eraf zijn en hij ruim een jaar is, mag hij ook naar buiten.
Citaat:O begrijp me niet verkeerd, ik heb ook graag dat mijn kat na haar uitje heelhuids terugkomt, maar dat neemt niet weg dat ik haar ook dat uitje gun.. Ik zit weleens tot 2.00 uur te wachten tot ze binnen is, eerder ga ik niet naar bed!!
ShannaY schreef:
Fokkers verklaren ons altijd voor gek als we vertellen dat we onze katten naar buiten laten, want stel je voor dat er iets gebeurd.
Wij hebben een heilige birmaan, en 2 maincoons (1tje van 10 kgs!). Zelfs de dierenarts wilde die grote niet castreren maar fokken met hem. Omdat ze wat mooier zijn mogen ze geen lol maken, en geestdodend achter de pegonia's zitten?
silvana schreef:ik heb altijd katten gehad en ze hebben altijd buiten gemogen ,tenslotte wonen we op het platteland in een doodlopende straat.Maar na dat één van mijn katten vergiftigd is, 1 van mijn katten vol hagel zat,eenander met een konijnestrik rond zijn nek thuis kwam, en de laatste doodgereden is door mijn tante op mijn eigen erf.Komen mijn huidige katten niet buiten.Ik heb 1 letterlijke straatkat ,als kitten op een landweg gedumpt en 2 ragdolls.Ik heb niet de indruk dat ze ongelukig zijn ze hebben een ren van 3 op 11 meter en een groot huis.in de ren vangen ze zelfs muizen.Behalve een levensgrote krabpaal amusren ze zich met mijn planten waarvan ze denken dat het bomen zijn en met elkaar.
Anders moeten we onze paarden ook maar in de oostvaardersplassen neer gooien en dan nog, in het wild doen ze 60km per dag.Dus een wei voor paarden is als een ren voor katten.
Bovendien laat ik mijn dochter idd niet daar in het verkeer waar het gevaarlijk voor haar is.Alles wat je liefhebt bescherm je toch.Allé zo'n muts ben ik.
SpLaSh_ schreef:
Zijn gezondheid hou je gewoon in de gaten zodra hij binnen is, bij onze kat merken we het meteen als hij ziek of niet lekker is. Parasieten e.d. heb je middeltjes voor.