Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esther schreef:
Een inbreker is wat anders dan iemand die folders komt bezorgen. Een inbreker neemt bewust het risico, iemand die folders rondbrengt zou mogen verwachten dat ie veilig bij brievenbussen kan komen, wel oppassen met je vingers als een hond de post vast uit de brievenbus haalt....
Ik kon vroeger als peuter gewoon in de mand van onze hond slapen, hij ging netjes aan de kant voor me... Toen hij te verdedigend werd en mensen wilde grijpen die mij aandacht wilde geven heeft mijn moeder hem weg gedaan. Hij is naar een oude vrouw gegaan die er nog jaren een fijne hond aan heeft gehad omdat hij vanuit zichzelf een soort van hulphond was voor haar.
Ik vind dat je als baas gewoon bij de hond moet kunnen komen als hij aan het eten is. Stel dat hij op straat een stuk vlees vind, dan vind het wel zo prettig als ik dat uit zijn bek kan trekken bijvoorbeeld.
Moniek schreef:Hier ben ik het dus helemaal mee eens.
Je moet ten alle tijden de baas kunnen zijn over de hond in elke situatie.
Dus ook met eten en zijn mand.
rivarachella schreef:nu gaat dit topic de andere kant op ..
Een hond mag nooit bijten , uitzondering van de Politiehond e.d.
maar een waakhond , mag blaffen , niet bijten !!!
rivarachella schreef:de hond word afgemaakt , omdat hij te vaak gebeten heeft .
mijn verorgpony , mijn zusje , ons buurmeisje is gebeten. De kat van een straatbewoonster is aangevallen en toen die vrouw die hond weg wou jagen om haar poes te pakken greep de hond haar ook.
trisca schreef:Misschien is het wel een hele oude hond die aan dementie leid of een hersentumor heeft.. Ze kunnen om verschillende redenen agressief worden, dit kan de omgeving zijn, de hond, maar ook de gezondheid van de hond.
Ik heb wel respect voor iemand die voor haar buurt afscheid neemt van haar hond. Lijkt mij een moeilijke beslissing, al weet ik uit ervaring dat als het echt mis is de beslissing snel gemaakt is...
Heeft ze daarna die vrouw nog gesproken? Ik zou het heel netjes vinden als je haar condoleerd en zegt dat dit et beste was en dat ze het heel correct heeft aangepakt. Helemaal als de band met haar hond sterk was en hij echt vals was...
malije schreef:nou dan mag onze hond ook wel afgemaakt worden!
hij weet zodra der iemand op het terrein komt die niet bekend is dat ie hem moet tegenhouden op elke maniet waarmee da kan!
Citaat:jammer dat de hond word afgemaakt,maarja met een foute baas krijg je ook een foute hond
Esther schreef:Je bent echt fout en strafbaar hoor als je hond iemand grijpt, ook als het op eigen erf gebeurt zelfs als het een inbreker is.
Ylana schreef:Jíj zit fout.
Ik heb zojuist wéér contact gehad met de politie.
Mocht mijn hond een inbreker grijpen is het nog steeds de schuld van de inbreker.
Haar woorden: ,,Dan heeft de inbreker pech gehad!"
Het is wel strafbaar als je je hond ophitst of een commando geeft!
Bel zelf maar: 0900-8844
ThePast03 schreef:Maar dan nog heb je volgens mij kans dat als je hond de inbreker dusdanig verwondt dat het niet in verhouding staat met de daad (inbreken dus) dat de hond in beslag genomen wordt en afgemaakt.
Het is in ieder geval zo dat je hond nooit zomaar mag bijten, ook niet op eigen terrein.