onze jack russel black en tan is zwanger............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:51

Ik ga helemaal met Baroen mee

Ik heb hier 2 dumpkatten en een dumphond. En er blijven dus mensen de hoeveelheid van dumpkatten en dumphonden vermeerderen.

_Spooky_

Re: onze jack russel black en tan is zwanger............

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:37

Zolang er vraag naar is, blijft er aanbod, en er zijn ook mensen die denken zo een snelle boterham te verdienen, en dat is jammer.....

Maar goed, meningen over dit onderwerp zullen altijd blijven verschillen, ik ben het met bepaalde punten eens en met andere niet, maar feit blijft wel dat er een topic wat ergens anders over ging nu verpest wordt door mensen die graag moraalridder uit willen hangen, en dat vindt ik jammer, je had TS ook een pb kunnen sturen....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:18

Juist Door, die eerste zin van jou klopt helemaal. En daar ben jij het kennelijk erg mee eens!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:02

Quellian schreef:
Ik ga helemaal met Baroen mee

Ik heb hier 2 dumpkatten en een dumphond. En er blijven dus mensen de hoeveelheid van dumpkatten en dumphonden vermeerderen.

Ik heb 2 dumpkatten en een raskat. En ik had een dumphond opgevangen, die woont nu bij mijn zusje.

Dus Q en ik hebben samen 4 katten en 2 honden opgevangen. Toch ernstig, niet? Daarom wordt ik een beetje moe van al die mensen die de ene vage kruising op de andere zetten, want de puppies zijn zo leuk. Of hun krolse poes buiten laten lopen, want kittens zijn zo leuk
Bah.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:10

Ik heb nergens gezegd dat ik het eens ben met iemand die graag en snel geld verdient met zijn eigen huisdier, ik heb gezegd dat ik het onzin vindt dat jullie hier zo'n enorme ophef van maken terwijl je niet eens weet wat de TS nou eigenlijk met haar pups van plan is of hoe het verhaal verder in elkaar steekt.

En ik heb gezegd dat mijn kat ook kleintjes heeft gehad, en dat ik daar geen problemen in zag omdat ik vooraf al huizen voor alle kittens had en ze als dit niet zo was geweest, gewoon zelf had gehouden.

Ik heb zelf ook een dumpkonijn, die ook mishandeld is geweest, dus ook ik haal die dieren weer uit de opvang.....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:15

Dat je al huizen had...Heb je je poes door een raskat laten dekken? Heb je je poes vooraf laten testen op allerlei ziektes en problemen?

Zo nee, dan ben je niet goed bezig. Als je dan zo nodig moet 'fokken', doe dat dan verantwoord, en zorg dat je gezonde kittens op de wereld zet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:32

door_ schreef:
maar feit blijft wel dat er een topic wat ergens anders over ging nu verpest wordt door mensen die graag moraalridder uit willen hangen, en dat vindt ik jammer, je had TS ook een pb kunnen sturen....

Ik vind het jammer dat je mensen die gewoon van dieren houden moraalridders noemt.

Had jij liever gezien dat iedereen had geroepen: oh wat leuk, snoezig en het maakt helemaal niets uit welke honden je op elkaar zet als je maar leuk zelf een nestje krijgt?

Wat mij betreft is er niets mis om goede voorlichting te geven al is er maar een die dit leest en beter nadenkt voordat ze zomaar twee honden op elkaar zet dan is er al een hoop gewonnen.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:42

@ MMaxje: Onze kat heeft geen ziektes,is geent, gechipt, komt regelmatig bij DA, en de stamboomlijn van onze kat is vrij makkelijk te volgen, aangezien de moeder en oma van deze kat ook in de familie zat.....

@ ThePast03: Ik vindt goede voorlichting goed, en ik voindt het ook goed dat er critische vragen werden gesteld, maar dat een aantal mensen vrijwel dezelfde enorme lappen van tekst van elkaar kopieren, vindt ik onzin....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:55

En dan nog weet je niet of er erfelijke ziektes zijn. Wat voor vader hadden de kittens?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:05

De vader is de kater van de buren, en ook deze is voor ons traceerbaar, want deze is weer een nakomeling van katten die zij al tijden hebben.....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:07

Dus ook niet getest. Heel verstandig van je.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:45

Pffff.......als twee katten generaties lang geen aandoeningen blijken te hebben, er zijn hier in de buurt al tijdenlang geen ziektes gesingnaleert, beide katten komen regelmatig bij de dierenarts, dan zie ik dus geen problemen.

Ik heb zelfs advies gevraagd aan DA, die zag ook geen problemen....

Maar jij vast weer wel......

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:52

Maar weet je zeker dat de ouders resp. teckel en Jack Russel zijn? Wij hebben hier namelijk een duitse jachtterrier lopen en als je niet beter wist zou je hem zo voor Jack Russel aanzien hoor, uit de kluiten gewassen dat wel en zonder dat rare huppeltje.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:10

Roosmarijn schreef:
Maar weet je zeker dat de ouders resp. teckel en Jack Russel zijn? Wij hebben hier namelijk een duitse jachtterrier lopen en als je niet beter wist zou je hem zo voor Jack Russel aanzien hoor, uit de kluiten gewassen dat wel en zonder dat rare huppeltje.

ik heb er 4.. rasechte dus, goh ook zonder huppeltje... hoort er ook niet bij nl, dat krijg je door al die nep jackies...door al die ongeteste hondjes

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:21

als eerste ga ik dus niet de 6 bladzijdes lezen als ze allemaal met negatieve reacties vol staan.

de hondjes zijn niet van mij maar mijn zus,die wou ermee gaan fokken.
ik ben het er zelf ook niet mee eens.
ik probeer alleen zoveel mogelijk info te verzamelen over de verzorging van de pups en de bevalling, aangezien mijn zus de hondjes had gekocht en nu bij haar vriend gaat wonen en de honden hier achterlaat.
wij weten niet hoeveel pups ze gaat krijgen maar we hebben al heel wat mensen die ze graag een goed tehuis willen bieden.

dus voordat mensen over mij gaan oordelen,ik heb er dus niet om gevraagd om de hond zwanger te laten worden,ik heb het zelfs afgeraden.
en als niemand op een fatsoenlijke manier info kan geven kan hier net zo goed een slotje op want dit heeft nu geen zin zo.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:23

Misschien kun je je zus dit laten lezen?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:28

dat konden wij natuurlijk ook niet ruiken, maar er is op de eerste pagina al gezegd, ga naar de DA, dat is het enige wat je kunt doen, niemand kan hier verder iets zinnigs op zeggen vanachter de pc...

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 21:28

die zit de hele week in het leger in ermelo en is bijna nooit thuis.
ik denk zelfs dat ik op mijn flikker krijg als ik dit laat lezen,ze word echt laaiend,maaaaarrrrr........ze krijgt snel genoeg door dat fokken ontzettende risico,s en kosten met zich meebrengt.
wij zorgen wel voor de verzorging van de pups en moeder en dat alle puppy,s een goed tehuis krijgen,de rest is voor haar.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:29

Ik heb alleen gezegd dat je even naar de DA moet, zodat ze kunnen zien wanneer ze is uitgerekend

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:30

Quellian schreef:
Ik heb alleen gezegd dat je even naar de DA moet, zodat ze kunnen zien wanneer ze is uitgerekend

nou ja, exact kunnen ze dat niet zeggen als ze niet weten wanneer er precies gedekt is, maar ze kunnen wel kijken of het goed gaat en hoe groot de pups nu ongeveer zijn...en daar dan een inschatting in maken

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:02

En nog geen idee wie de vader is.

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:54

Even wat gehakketak uit dit topic verwijderd.
Graag onderlinge ruzies ook onderling uitvechten, in plaats van het topic van iemand anders ermee te verzieken.