12 hondenrassen verboden in zwitserland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: 12 hondenrassen verboden in zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:47

Ik vind die regel belachelijk, het testen van nieuwe eigenaren (bij alle rassen!) vind ik een veel beter idee.

Mijn ouders zijn Rottweilerliefhebbers, ze hebben al meer dan 20 jaar Rottweilers en mijn moeder is moderator op het Rottweilerforum. Ik ben dus opgevoed tussen de Rottweilers.

Onze eerste hond Rambo was gewoon geweldig, kinderen waren gek op hem, je kon alles met hem doen, hij heeft mijn kinderwagen nog getrokken toen ik nog klein en schattig was. De tweede hebben we niet van pup af aan gehad, Rambo was net dood en we werden gebeld door een familie met een Rottweiler, als we hem die middag niet kwamen ophalen kreeg hij een kogel door z'n kop... Tsja die middag dus opeens een nieuwe hond, Max. Hij was zwaar mishandeld, was graatmager en bang voor alles wat bewoog. Het is uiteindelijk een hele lieve hond geworden, echt een knuffelbeer, maar de arme schat heeft nooit echt gespeeld. Nu hebben we sinds een jaartje Beau, die hebben we van pup af aan en is nu al precies Rambo, die glinstering in z'n ogen en hoe speels hij is... Hij zit soms ook op schoot (de voorkant van Beau dan).

Ik ben dus opgegroeid met lieve Rottweilers, en als je wat van Rottweilers afweet, is dat ze mits goed opgevoed geweldige honden zijn. Ik ken meer valse JR's dan valse Rottweilers. Ik vergelijk JR's ook graag met Shetlanders, ze kunnen hartstikke braaf zijn, maar koop ze niet voor je kind omdat 't "kinderpony's" zijn We hebben trouwens ook een JR, lief beest, maar het was heel moeilijk om haar op te voeden.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:51

Ludora schreef:
Ik ben voor een test voor de eigenaren die zo'n hond willen aanschaffen !! Of er mee willen fokken.....

Een dier wordt gemaakt en gevormd door de eigenaar/opvoeder, ookal zit 'vechten' wat meer in heb bloed dan bij bijv. een Malthezer

Hier ben ik het ook mee eens.

Belachelijk om die hondenrassen te gaan verbieden! Wat heeft het voor een zin? Dit probleem los je zo niet op, maar verplaats je alleen maar. Je moet problemen bij de wortels aanpakken: dus goed fokbeleid en niet iedereen kan met 'potentieel agressievere' honden omgaan... Laat ze gedragscursussen maar verplichtstellen.

*heeft niet hele topic gelezen*

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:55

kimmie261 schreef:
bordeaux heeft er nooit opgestaan,de rottweiler is eraf gehaald,en de rest ook...minister veerman heeft het wetsvoorstel verworpen,maar kan bij een nieuwe minister altijd weer opgenomen worden...

er was geen 6de op de lijst....de pittbull,stafford,fila,mastino en dogo,maken er 5 en rottweiler 6...

Dus toch 6
Gelukkig dat de lijst weg is dan, hopelijk voorgoed!
Zou de pittbull ooit nog legaal worden

KingMarco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:56

Zoals eerder gezegd als deze honden uitgeroeid zijn, dan hebben de "stoere" mannen allang weer nieuwe rassen/kruisingen gevonden die er net zo "stoer" uitzien/kunnen vechten.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:58

Heeft iemand de link gezien die ik op de vorige heb gezet?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:59

griebels ik ken hem al...ik heb hem al lang geleden een keer gezien,is helaas de harde waarheid,maar ja...

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:01

Van jou had ik het wel verwacht dat je hem gezien had... Doelde eigenlijk meer op de rest, zoals bijv een Sorane
Misschien dat haar ogen dan eens open gaan!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:03

nee bij sorane zit er een blok beton in haar ogen,zal nooit weggaan...

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:07

griebels schreef:

Ja vreselijk!!! Ik kan er gewoon niet bij dat rassen zomaar verboden worden. Waar zit het verstand van die mensen of zijn ze allemaal ??

De Golden Retriever stond natuurlijk ook op nr 1 (bijtincidenten) omdat er heel erg veel Goldens zijn... En het gaat idd om de gevolgen van een incident. Maar goed, je kunt in principe natuurlijk elke hond bijtgevaarlijk maken...

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:28

ik vind het niet normaal ik heb zelf een staff (zie mijn profiel) en dit is de liefste hond wat je je maar kunt wensen ik heb zelf ook een kind en dat zijn 4 handen op 1 buik geweldig als je die 2 samen ziet,
De mens maakt de hond.
Maar bij iedere hond kan de knop omgaan als gevolg dat ze niet goed gefokt zijn en er niet is opgelet in het fokken.
En als deze knop omgaat dan ben je nergens en kun je niks meer doen dit stamt van de wolf af en het instinct daarvan dit kan zelf met een poedel gebueren.

Ik zelf heb dit nog nooit meegemaakt maar wel vaak over gehoord over bepaalde rassen (wat ook op de lijst staan) en wat ook niet op de lijst staan.

Ik Hoop dat deze wet NIET in Nederland word ingevoerd Ik vind het gewoonweg onzin al die honden zijn net schoothondjes en baas maakt de hond...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:34

waar ze naar kijken is dus de schade die optreed bij een bijtincident,alleen kan je mij niet vertellen dat een herder minder hard bijt als en doberman....

en een rottweiler minder hard als een berner sennen,ach,als je maar lang genoeg blijft roepen dat juist deze honden gevaarlijk zijn,gaan mensen het geloven,en hoe meer mensen het geloven en het zelfs wel goed vinden,des te harder je moet vechten om de waarheid te vertellen,maar als je tegenover mensen moet staan die gewoonweg roepen,tis maar beter zo...en het wordt eens tijd.tja,dan sta je met je rug tegen de muur...

(om even duidelijk te maken,van de fila zijn er ong 100 in nederland,de dogo 1000 en de mastino 600,de rottweiler >10.000,dus die groep zeggen ze van,dat is een te grote groep die gedupeerd worden,dus dan maar die rassen nemen,die met een vergrootglas te vinden zijn,en die kunnen gillen en roepen wat ze willen,maar daar is de regering niet van onder de indruk...)

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:38

griebels schreef:

Ja ik vindt het wel goed gedaan zo dat filmpje. zielig die hond met dat hele stuk uit zijn kaak/lip!
alleen zie je in het laatste stukje volgens mij ook andere rassen dan pittbulls.

Die site van kimmie is ook interessant, met al die rassen, moest wel lachen dat zelf de FRANSE BULLDOG er tussen staat !!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:39

kimmie261 schreef:
bordeaux heeft er nooit opgestaan,de rottweiler is eraf gehaald,en de rest ook...minister veerman heeft het wetsvoorstel verworpen,maar kan bij een nieuwe minister altijd weer opgenomen worden...

er was geen 6de op de lijst....de pittbull,stafford,fila,mastino en dogo,maken er 5 en rottweiler 6...

dit is ook nog een leuke hond om in te voeren voor stoere mannen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weer van die engerds! wat zijn dit nu weer??

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:29

dat is een Gull terr,staat ook op die site ,gewoon aan klikken en je krijgt meer info...

waar het om gaat is dat toch wel iedereen kan zien ,dat dit soort honden meer schade aan gaan richten als een bull terrier...of zelfs als een rottweiler.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:22

dat filmpje... ik kreeg er gewoon tranen in mijn ogen van. mijn hele grote "gevaarlijke" boxer x labrador zat bij me en ik was zooooo blij dat mijn honden never nooit niet zo erbij zullen lopen. ik moet er niet aan denken waar ze zouden zijn als wij ze niet hadden genomen . en nu ga ik lekker met mijn drie hondjes op de bank liggen en tv kijken, want dat is hun favo bezigheid .