Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Ik vind het niet belangrijk om een rashond te hebben, heb mijn hond voor de lol en een asbak heeft over het algemeen minder inteelt problemen dan de meeste rassen. Waar ik dus bij paarden zeg: niet fokken als er geen (goed) papier bijzit want dan raken ze toch maar bij de slager vind ik het bij honden weer anders. Als ik een leuk nestje asbakjes fok komen die vast beter terecht dan de labrador/golden/dalmatiers die in een opwelling gekocht worden bij de broodfokker. Ik moet zeggen dat er ook wel heel veel rashonden in het asiel zitten, dat die ooit veel geld gekost hebben maakt volgens mij dus niet uit.
[***] schreef:Ik vind het niet belangrijk om een rashond te hebben, heb mijn hond voor de lol en een asbak heeft over het algemeen minder inteelt problemen dan de meeste rassen. Waar ik dus bij paarden zeg: niet fokken als er geen (goed) papier bijzit want dan raken ze toch maar bij de slager vind ik het bij honden weer anders. Als ik een leuk nestje asbakjes fok komen die vast beter terecht dan de labrador/golden/dalmatiers die in een opwelling gekocht worden bij de broodfokker. Ik moet zeggen dat er ook wel heel veel rashonden in het asiel zitten, dat die ooit veel geld gekost hebben maakt volgens mij dus niet uit.
MMaxje schreef:Dat klopt...wat betreft het houden van. Maar...
Hoevaak lees je wel niet dat konijntjes of ander dergelijk spul niet geopereerd wordt, want: voor dat geld heb je toch een nieuwe??
Dus op het moment dat een goedkoop hondje iets ergs heeft, zou hij denk ik minder snel geholpen worden, dan dure rashonden van mensen die lang hebben nagedacht over de aanschaf.
MMaxje schreef:Maar niet iedereen hoeft krom te liggen voor de aanschaf. Wil dat dat direct zeggen dat ze er minder gelukkig mee zijn?
Desiree schreef:Wat konijntjes betreft gaat dat op. Maar ik denk dat het bij honden geen verschil uit maakt. Want zoals ik al zei, van een hond van 25 euro hou je net zoveel als een van 2500 euro. De pijn is er niet minder om. Dus laten ze die ook opereren.
Ik denk ook dat dure rashonden impulsief worden aangekocht. Want er zijn nu eenmaal mensen met veel geld maar met weinig verstand.
MMaxje schreef:geld doet er wel degelijk toe, want die mensen denken wel 3 keer na voordat ze een groot bedrag uitgeven, Bovendien worden die honden vaak teruggenomen door de fokkers, waardoor ze niet in het asiel terecht komen.
Het dumpen komt nog steeds voor, maar in mindere mate, en vele rashonden met een goede fokker zullen het asiel nooit van binnen zien.
Ik wordt er een beetje moe van dat jullie niet lezen wat er staat.
@ Desiree: mensen die zo rijk zijn dat 600 euro meer of minder uitgeven niet uitmaakt zijn er niet zoveel! Vaak zijn het juist de rijke mensen die erg krenterig zijn. Anders waren ze immers niet zo rijk?
daantjuhhh schreef:Laat ik het anders zeggen je fokt zonder papier maar hebt verder alles bijna 10x neter voor elkaar dan een echte fokker.
Is het dan nog steeds erg wat je doet?