Hoeveel vragen voor een dekking Border Collie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:24

baroen schreef:
Citaat:
wil je die uitkomsten even hier neerzetten? of een link naar de uitslagen van dit onderzoek, of scan het in als het op een papiertje staat

Citaat:
Ik zal mijn best doen om het op te zoeken, maar als je het niet erg vindt dan doe ik dat morgen en ga ik nu m'n bedje maar eens opzoeken.

het was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld, omdat de onderzoeken die gedaan zijn totaal niet het gebied beslaan wat ze moeten beslaan, dus bespaar je de moeite..

Ja, dat sarcasme was mij niet geheel ontgaan, maar eigenlijk begrijp ik het niet helemaal. Er valt natuurlijk best het één en ander aan te merken op onderzoeken die zijn gedaan. Dat is bij veel wetenschappelijke onderzoeken zo. Maar dat maakt die onderzoeken voor mij nog niet oninteressant of volkomen onbruikbaar.
Een opmerking als
Citaat:
het is zo dat wanneer een genenpoel kleiner is er eerder erfelijke gebreken naar voren kunnen komen, bij een kruising is de basis, de genenpoel veel en veel groter ( maar fok eens een generatie verder door met die honden en voilla daar zijn de afwijkingen)

heb jij toch neem ik aan ook niet van je zelf? Ik neem aan dat ook jij je hier baseert op de uitkomsten van een onderzoek dat daar ooit naar gedaan is en waarover jij ooit iets hebt gelezen of gehoord.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:28

Citaat:
Ja, dat sarcasme was mij niet geheel ontgaan, maar eigenlijk begrijp ik het niet helemaal. Er valt natuurlijk best het één en ander aan te merken op onderzoeken die zijn gedaan. Dat is bij veel wetenschappelijke onderzoeken zo. Maar dat maakt die onderzoeken voor mij nog niet oninteressant of volkomen onbruikbaar.
Een opmerking als
Citaat:
het is zo dat wanneer een genenpoel kleiner is er eerder erfelijke gebreken naar voren kunnen komen, bij een kruising is de basis, de genenpoel veel en veel groter ( maar fok eens een generatie verder door met die honden en voilla daar zijn de afwijkingen)

heb jij toch neem ik aan ook niet van je zelf? Ik neem aan dat ook jij je hier baseert op de uitkomsten van een onderzoek dat daar ooit naar gedaan is en waarover jij ooit iets hebt gelezen of gehoord.

nou ik zal niet zeggen dat ik dat helemaal alleen heb uitgevonden, maar ook niet dat ik dat puur en alleen heb gelezen en gehoord, het is nl een simpel feitje.. genetica... daar hoef je niet echt een hoogstaand onderzoek voor te doen

YMJArabians

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:11

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen nog, maar is dr nog steeds zo gezeik, als in het begin?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:38

Bonjoy schreef:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen nog, maar is dr nog steeds zo gezeik, als in het begin?

Jij hebt echt de boot gemist he

Heike
Mede-oprichtster

Re: Hoeveel vragen voor een dekking Border Collie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:59

Ik zet een slotje op dit topic omdat het geheel niet meer de vraag beantwoord die topicstarter vroeg. Bovendien lopen de gemoederen hoog op.

Open gerust een topic met de vraag of je altijd raszuiver moet fokken. En probeer daar met argumenten iets te beredeneren en niet door iemand af te kraken.