hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:10

MMaxje schreef:
Wie moet dat controleren dan? Ik neem aan dat de ouders uitgebreid getest zijn, zodat de risico's minimaal zijn

Dat zal de rasvereniging voor zijn rekening nemen. En die geeft vervolgens de stamboom af of schrijft het dier in (ik heb me hier nog nooit echt in verdiept maar dat zal je niet verbazen ).

Waar denk je dat al die doorgefokte exemplaren vandaan komen?? Juist, brood- en hobbyfokkers. Doorfokken is geen kwade opzet maar gebrek aan kennis en/of interesse.

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:11

het was meer een soort van mening en geen vraag.

maargoed, ik heb geen zin in ruzie, omdat je het niet met me eens bent.
dus ik ben weg

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:12

ja weg gaan is altijd de makkelijkste vlug route als het moeilijk word

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:13

Ik denk dat je hobbyfokkers en broodfokkers niet met elkaar kan vergelijken. Broodfokkers fokken immers zo veel mogelijk, en op zo;n goedkoop mogelijke manier.
Ik denk dat veel (misschien inderdaad niet alle) hobbyfokkers er zich toch meer mee bezig houden...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:13

miisshOrse schreef:
het was meer een soort van mening en geen vraag.

maargoed, ik heb geen zin in ruzie, omdat je het niet met me eens bent.
dus ik ben weg

Jammer dat je niet wilt deelnemen in deze discussie.

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:14

MMaxje schreef:
Maar het fokken op zich vind ik geen probleem. Zolang je het doet met volledig gezonde ouderdieren, zodat de kittens gezond zijn.

Maar ook dan is het van belang dat je al genoeg aanvraag hebt voor eventuele kittens, en dat je weet wat de risico's zijn, en dat je er terdege rekening mee houdt.

In het fokken van raskatten zie ik dus geen probleem, die worden vaak minder impulsief aangeschaft. Kijk maar eens naar de verschillen in het aantal raskatten, en het aantal marktplaats kittens in het asiel!

Maar om nog meer HTK-kittens te gaan fokken...nee, daar kan ik me niet in vinden. Ten eerste weet je niets van erfelijke afwijkingen, die soms een generatie overslaan. En ten tweede...ze zijn een stuk goedkoper in de aanschaf, dus mensen kunnen ze veel impulsiever aankopen, en belanden derhalve ook vaker in het asiel.

Hier kan ik me eigen helemaal in vinden!!!
(ik denk alleen dat hier al wel meer topics over zijn geweest)

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:16

Bamburi schreef:
MMaxje schreef:
Maar het fokken op zich vind ik geen probleem. Zolang je het doet met volledig gezonde ouderdieren, zodat de kittens gezond zijn.

Maar ook dan is het van belang dat je al genoeg aanvraag hebt voor eventuele kittens, en dat je weet wat de risico's zijn, en dat je er terdege rekening mee houdt.

In het fokken van raskatten zie ik dus geen probleem, die worden vaak minder impulsief aangeschaft. Kijk maar eens naar de verschillen in het aantal raskatten, en het aantal marktplaats kittens in het asiel!

Maar om nog meer HTK-kittens te gaan fokken...nee, daar kan ik me niet in vinden. Ten eerste weet je niets van erfelijke afwijkingen, die soms een generatie overslaan. En ten tweede...ze zijn een stuk goedkoper in de aanschaf, dus mensen kunnen ze veel impulsiever aankopen, en belanden derhalve ook vaker in het asiel.

Hier kan ik me eigen helemaal in vinden!!!
(ik denk alleen dat hier al wel meer topics over zijn geweest)

ik kan hier inderdaad ook me eigen verhaal in vinden!!! hier ben ik het echt mee eens...

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:17

nicoleflens schreef:
ja weg gaan is altijd de makkelijkste vlug route als het moeilijk word

nou niet, k zou dolgraag verder gaan. Maar dat is toch zinloos en levert alleen maar ruzie op. Want ik heb deze mening en jullie n andere.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:21

als jij denkt dat je ruzie krijgt omdat iedereen zijn eigen mening heeft................blijkbaar word jij dan boos omdat niet iedereen hetzelfde als jouw denkt

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:26

welnee.. maar het komt hier aardig vervelend aan. Maar voor een vriendelijke!! discussie ben ik best in

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:49

MMaxje schreef:
Ik denk dat je hobbyfokkers en broodfokkers niet met elkaar kan vergelijken. Broodfokkers fokken immers zo veel mogelijk, en op zo;n goedkoop mogelijke manier.
Ik denk dat veel (misschien inderdaad niet alle) hobbyfokkers er zich toch meer mee bezig houden...

De insteek is inderdaad anders. De broodfokker wil er zoveel mogelijk aan verdienen en de hobbyfokker doet het voor de lol. Maar beiden leiden niet tot verbetering of consistentie van het ras.

Daarnaast schrik je nog van de aantallen rasdieren die wel in de asiels zitten of ter herplaatsing worden aangeboden.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:58

miisshOrse schreef:
welnee.. maar het komt hier aardig vervelend aan. Maar voor een vriendelijke!! discussie ben ik best in

Daar zijn we toch mee bezig Ik zou graag jouw mening willen horen waarom jij vind dat je wel kan fokken met ongeteste htk-katten?

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:30

ellenlouise schreef:
Rambogirl schreef:
haha mijne is ook zwanger alleen is ze zelf pas net 6 maanden. Lekker hor als je nog een kater in huis hebt ook!!! Ein januari, begin februari hebben we dus babypoesjes!!!

Lachen joh. Helaas heb jij ook het verstand van een baby.

Ik het verstand van een baby???? Hallo ik ben 17 en heb thuis al 3 nestjes gehad van een andere kat. Kijk dit is per ongeluk gebeurd. Niemand wilde dit maar om er 9 weken om te gaan zitten janken....... Je doet net alsof dit gepland is. En we verzorgen ze wel eehl goed anderes zijn mijn katten niet door en door verwent. Ik durf te wedden dat die van jou het nog nie zo goed hebben als bij ons!!!!
Ik vind dat er te veel wordt gedenken maar een HTK kat is net zo goed als een raskat. En het is niet zo dat "wij"ze fokken maar als je zo goed kan denken zou ik ook maar na gaan denken over het het per ongeluk kan gebeuren!!!!!!!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:39

Dat ongeluk werk je dan mooi zelf in de hand! En de 'haha' aan het begin van je post valt heel erg verkeerd, dat kan ik je wel vertellen!

Als je het topic gelezen had, dan had je nu geweten waarom het slecht is om het htk katten zomaar in het wilde weg te fokken. En dat is precies waar JIJ mee bezig bent.

Als je zo gek was met je poes, had je de 'kittens' laten aborteren.

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:52

MMaxje schreef:
Dat ongeluk werk je dan mooi zelf in de hand! En de 'haha' aan het begin van je post valt heel erg verkeerd, dat kan ik je wel vertellen!

Als je het topic gelezen had, dan had je nu geweten waarom het slecht is om het htk katten zomaar in het wilde weg te fokken. En dat is precies waar JIJ mee bezig bent.

Dat kon niet volgens onze dierenarts!!! En fokken vind ik een heel groot woord als je een nestje per ongeluk verwacht.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:42

Wel bij een poes van 6 maand!! Dat is vagen om problemen. Snap werkelijk waat niet waar je zo luchtig over doet.

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:49

Ik snap ook niet waarom dat niet zou kunnen? Tsja als je misschien pas op het laatste moment erachter komt dat ze zwanger is... Maar hoop niet dat dat het geval was

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:20

[/quote]Ik het verstand van een baby???? Hallo ik ben 17 en heb thuis al 3 nestjes gehad van een andere kat. Kijk dit is per ongeluk gebeurd. Niemand wilde dit maar om er 9 weken om te gaan zitten janken....... Je doet net alsof dit gepland is. En we verzorgen ze wel eehl goed anderes zijn mijn katten niet door en door verwent. Ik durf te wedden dat die van jou het nog nie zo goed hebben als bij ons!!!!
Ik vind dat er te veel wordt gedenken maar een HTK kat is net zo goed als een raskat. En het is niet zo dat "wij"ze fokken maar als je zo goed kan denken zou ik ook maar na gaan denken over het het per ongeluk kan gebeuren!!!!!!!
[/quote]

je leeftijd heeft helaas voor jouw niks te maken met het verstand waar je over beschikt!!!! als jij hier om kan lachen ookal is het een ongeluk ben je inderdaad zelf net een baby......vind gewoon zielig dat je een ''baby'' laat bevallen van baby's!!!! laat het dan weg halen....[/quote]

Megan_

Re: hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:22

Soprano schreef:
* Wat ik trouwens juist in je profiel lees: Je kat is nog maar 1 jaar? En je kat komt van een boerderij van mensen die je kent? Als ze zelf nestjes hebben voorwat ga jij dan in godsnaam ook nog nestjes kweken???

Daar dacht ik ook meteen aan. Ik irriteer me altijd dood aan die mensen die zo nodig nestjes willen fokken van allerlei standaard huishieren. Ook in de rattenwereld hoor je dit te vaak, echt verschrikkelijk Fokken vind ik, moet je doen om een lijn te verbeteren en te versterken, niet voor de lol. Meestal zijn de jonkies er dupe van Baasje raakt ze niet kwijt, of beseft dat ze wel erg duur zijn (voer en da kosten)... Kan zo nog wel meer neerzetten maar mijn mening is duidelijk!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:30

Lekker dom (en belachelijk stom!) bezig hier...
Echte dierenvriend? Dacht het niet

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:35

griebels schreef:
Lekker dom (en belachelijk stom!) bezig hier...
Echte dierenvriend? Dacht het niet

dat denk ik inderdaad ook niet nee......
en al helemaal niet als je kan lachen als je poes net 6 maanden oud is en ''perongeluk'' zwanger is geraakt....zo weinig kans dat de kittens volgroeit op de wereld komen en het overleven.....en dat de moeder ''kitten'' er iets van over houd die kans is ook heel groot.....
heb er geen andere woorden voor als ontzettend dom en egoistische!!!!!! (weet niet hoe je dat schrijft hur )

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:34

ellenlouise schreef:
MMaxje schreef:

De insteek is inderdaad anders. De broodfokker wil er zoveel mogelijk aan verdienen en de hobbyfokker doet het voor de lol. Maar beiden leiden niet tot verbetering of consistentie van het ras.

Daarnaast schrik je nog van de aantallen rasdieren die wel in de asiels zitten of ter herplaatsing worden aangeboden.

Het verschil tussen een broodfokker en een hobbyfokker is dat een hobbyfokker juist wel bezig is met rasveredeling, controleert op erfelijke afwijkingen etc.

Je schrikt er trouwens van hoe vaak wij weer kittens na een paar maand hebben moeten terugnemen en met wat voor onnozele redenen. En dan waren wij ook nog selectief met de mensen die een kitten bij ons konden kopen.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:42

Oh dat geloof ik graag. Maar wat zou er dan met de gratis kittens gebeurd zijn op dat moment?

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:48

Rambogirl schreef:
MMaxje schreef:

Dat kon niet volgens onze dierenarts!!! En fokken vind ik een heel groot woord als je een nestje per ongeluk verwacht.

Je laat een kater en een poes samen rondlopen en noemt het nestje een ongelukje . Waarom heb je in vredesnaam je kater niet laten steriliseren???

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 01:53

MMaxje schreef:
Oh dat geloof ik graag. Maar wat zou er dan met de gratis kittens gebeurd zijn op dat moment?

Mijn vrouw heeft jarenlang dierenambulance gereden, mijn schoonmoeder heeft jarenlang de kittenopvang gedaan en ik ben dus te goed op de hoogte wat er allemaal fout gaat bij HTK katten.

En de oplossing is zo simpel: steriliseren, er is jaarlijks een aktie van de dierenartsen dat je het voor bijna niks kan doen, dus alsjeblieft doe je dier een plezier en ga ermee naar de DA.