proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:39

ik ga een gedicht over proefdieren schrijven

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:07

ik lijk wel de enigste hier kijk hier het gedichtje:

deze dieren lijden levenslang
en altijd zijn ze heel erg bang
ze hebben pijn elke keer
niet zonder,maar met meer
op deze dieren wordt getest
ze zitten altijd in hun eigen mest
de een leeft voor cosmetica
de ander voor een ziekte
ze hebben allemaal hetzelfde lot
deze levens zijn volledig verrot
de mens heeft hen dit aangedaan
en laten deze dieren pijnlijk vergaan
er zijn ander methodes,beter
dat is heel erg zeker
maar deze methodes worden genegeerd
omdat de mens bang is voor verrandering
ze zijn het door de tijd heen verleerd
er is ook wel eens een anderling
maar die wordt genegeerd
luisteren is de mens verleerd ...

By Isabella Prins

en wat vinden jullie ervan?

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:31

Otje_Merlot schreef:
Citaat:
Zal lekker opschieten als jullie iedereen met advies zo gaan aanvallen.

sorry dat het aanvallend leek maar dat was niet zo bedoelt het waren eigelijk gewoon vragen en misschien iets te aanvallend getypt ik zal eraan werken want het was niet zo bedoelt en verder ben ik wel blij met je advies want misschien krijgen we inderdaad wel mensen die zo reageren op onze folders en dat willen wij niet ... dus er was gewoon wat miscommunicatie maar goed we zijn hier om actie te voeren dus ... en advies is welkom maar misschien moet jij ook kijken of wat jij typt niet toevallig verkeerd neerkomt bij andere mensen want het leek zo alsof jij het niet erg vondt als ze er speciaal voor werden gefokt snap je?Dus niet alleen maar kijken naar wat andere typen ook naar jezelf ok ik hoop dat dit niet al te aanvallend aan komt want ik doe mijn best het zo niet te typen (dus niet aanvallend) en verder ben je welkom hoor met al je adviesen

precies! leentje: ik bedoelde het ook neit aanvallend maar het leek net of je het niks uit maakte dat er dierproeven zijn en alsof je deed dat wij er niks van afweten! maar goed laten we er over ophouden en actie voeren vanplaats steeds in discussie te gaan! het ging toch om actie te voeren!!!!

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:32

Otje_Merlot schreef:
ik lijk wel de enigste hier kijk hier het gedichtje:

deze dieren lijden levenslang
ze hebben pijn elke keer
op deze dieren wordt getest
de een leeft voor cosmetica
de ander voor een ziekte
ze hebben allemaal hetzelfde lot
de mens heeft hen dit aangedaan
er zijn ander methodes,beter
dat is heel erg zeker
maar deze methodes worden genegeerd
omdat de mens bang is voor verrandering
ze zijn het door de tijd heen verleerd
maar die wordt genegeerd
luisteren is de mens verleerd ...

By Isabella Prins

en wat vinden jullie ervan?

goed gedicht mischien kunnen we het doorsturen via email maar dan met wat foto's ! niet al te ergen want anders komt het mischien bij kleine kinderen (zoals al gezegt) en die krijgen er mischien nachtmerries van! We kunnen wel als onderwerp erbij zetten: dit kunnen schokkende beelden zijn!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:13

he thanks ja ik ben al op zoek (nog steeds ) naar foto's ik zal er straks een paar in dit topic zetten
oja en een stukje terug staan ook al foto's

hier nog een paar :

Afbeelding
Ik dacht eerst dat het een konijn was maar het is een aapje.
Afbeelding
ik weet niet precies wat het is op deze foto maar goed
Afbeelding
hier een klein foto'tje van een aapje

Afbeelding
katje met ding in hem/haar hoofdje
Afbeelding
sielig doggie wordt bekeken

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:29

@otje_merlot je bent heus niet de enige in dit topic hoor, maar niet iedereen mag en kan (hihi) de hele dag achter de pc zitten en wachten op een antwoord van iemand op een berichtje hier, maar weer even ontopic:

Ik heb ook een gedicht gemaakt (al een tijdje geleden maar goed, maar dei staat op de oude pc en die is dus keduuk, maar ik krijg hem ook nog terug van mijn lerares nederlands (die heeft hem even gejat met vragen ) als ik hem heb zal ik hem even overtypen, dat is wel leuk denk ik.

Verder ben ik begonnen aan een idee voor een verhaal en dat zal ik morgen tijdens mijn blokuur bio verder uitwerken

Ik dacht dat het wel kon gaan over een nestje witte muisjesw, die speciaal gefokt zijn met kankercellen (Moet nog even uitzoeken hoe dat precies zit!) maar het is een beetje misgegaan en maar een van de vijf baby muisjes heeft kanker. Ik heb dan twee aflopen ik weet niet of jullie de zielige afloop willen (muisje gaat dood en hoopt dat het nou eindelijk eens afgelopen is met de dierproeven) Of de goed aflopende manier: Muisje wordt gered door een jongen/meisje die in het lab. werkt waar de muisjes geboren zijn en die ookal de baby muisjes die geen kanker hadden mee naar huis heeft genomen. (Werkt alleen in het lab. om de dieren wat te helpen en ze goed et verzorgen enz.) Hij neemt het muisje stiekem mee naar huis en laat het door een dokter bekijken en dan blijkt dat de kanker nog niet heel ver gevorderd is en dat ze nog kunnen opereeren en dan z ijn er weer twee aflopen: Muisje gaat alsnog dood, maar jongen/meisje heeft toch nog wat geprobeert (vind ik persoonlijk een minder goede mjah) of het muisje wordt beter en er wordt aangetoond dat het helpt om er wat tegen te doen.

Hmm, ben er nog niet helemaal tevreden over, ik ga er waarschijnlijk ook nog iets indoen dat er mensen protesteren ofso en dan dat er iets gebeurt waardoor wordt aangetoond dat protesteren zin heeft! Dat is een goede... hoe noem je dat nou niet stimulance maar iets van aanmoediging voor mensen die wel actie willen voeren, maar het toch niet durven/er aan twijfelen of het wel zin heeft!!!!

Nouja, kies maar wat leuk is dan ga ik het verder bedenken, hert moet niet te lang zijn neem ik aan?

Als je ook leuke ideen hebt om erbij te doen kun je me ook pmen

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:42

ik denk dat de mensen die die onderzoeken doen er niet achterkomen dat vier van de vijf muisjes geen kanker hebben en dat ze de medicijnen dan ook op de muisjes gaan testen die geen kanker hebben en dat er dan een verkeerd product in de verkoop komt en dat er mensen sterven vanwege slechte medicijnen die niet goed zijn getest en dat er daardoor een opstand komt waardoor uiteindelijk het lad sluit of hun producten op andere dingen gaan testen daarnaast vindt ik:

Citaat:
het muisje wordt beter en er wordt aangetoond dat het helpt om er wat tegen te doen.

ook een goed idee

Citaat:
@otje_merlot je bent heus niet de enige in dit topic hoor, maar niet iedereen mag en kan (hihi) de hele dag achter de pc zitten en wachten op een antwoord van iemand op een berichtje hier

uhmm tjah ff niet aan gedacht

Check voor je cosmetica koopt eerst of het een dierenleven heeft gesloopt! ----> Joepie mijn zinnetje is populair!!!!
(uit je onderschrift)

ja!en je verhaal dadelijk ook!!!en mijn gedicht ook wel misschien

Ik ga mijn gedicht op een foto van een proefdier plakken ik ben nu even bezig in allerlei bewerkingsprogamma's

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:09

Oowjah, leuk of op een konijntje met hele live grote ogen en dan wil je me dat ook aandoen? ofswiets

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:13

ik heb hem op een sielig aapje ook met so'n blik alleen ik krijg hem niet groter dan dit :

Afbeelding

je kan het niet lesuhn uht is te klein Wheeeeee

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:19

Nevony schreef:
Oowjah, leuk of op een konijntje met hele live grote ogen en dan wil je me dat ook aandoen? ofswiets

zoiets als dit???
Afbeelding

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:20

Jah dat!!!! Dat is echt heel pakkend, want het had je eigen konijn/cavia/hamster/muisje kunnen zijn en dat beseffen mensen vaak niet , want het lijkt allemaal heel ver weg dus dan moet je ze er van bewust maken dat het overal gebeurt ookal lijkt het iets van verre

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:23

die is mooi!!! lief knjin nee dat zou k m niet willen aandoen!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:07

ja goed en die is wel groot genoeg

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:07

uhm hij doet uht nu niet meer ennu ik had het gedicht nnog een beetje aangepast dus uhm tjah

en het is misschien leuker als de zinnen er helemaal staan want het past niet helemaal en waar heb je die foto geuplaod?

maar verder issie erg gaaf en leuke foto!!

kijk dit is het gedicht nu:

Deze dieren lijden levenslang
Ze hebben pijn elke keer
Op deze dieren wordt getest
De een leeft voor cosmetica
de ander voor een ziekte
Ze hebben allemaal hetzelfde lot
De mens heeft hen dit aangedaan
Er zijn andere methodes,beter
dat weten we en dat is dus zeker
Maar deze methodes worden genegeerd
omdat de mens bang is voor verandering
Ze zijn het door de tijd heen verleerd
er is ok wel eens een anderling
Maar die wordt genegeerd
luisteren,is de mens verleerd ...
Dit is waanzin dit moet stoppen
mij kan dat dus wel verotten !!!

--->By Isabella Prins<---

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:30

Otje_Merlot schreef:
uhm hij doet uht nu niet meer ennu ik had het gedicht nnog een beetje aangepast dus uhm tjah

en het is misschien leuker als de zinnen er helemaal staan want het past niet helemaal en waar heb je die foto geuplaod?

maar verder issie erg gaaf en leuke foto!!

kijk dit is het gedicht nu:

Deze dieren lijden levenslang
Ze hebben pijn elke keer
Op deze dieren wordt getest
De een leeft voor cosmetica
de ander voor een ziekte
Ze hebben allemaal hetzelfde lot
De mens heeft hen dit aangedaan
Er zijn andere methodes,beter
dat weten we en dat is dus zeker
Maar deze methodes worden genegeerd
omdat de mens bang is voor verandering
Ze zijn het door de tijd heen verleerd
Maar die wordt genegeerd
luisteren,is de mens verleerd ...
Dit is waanzin dit moet stoppen
mij kan dat dus wel verotten !!!

--->By Isabella Prins<---

oeps er was een klein foutje het is dit wat hierboven staat

Moirsa

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:06

Miss sporty word wel getest op dieren volgens mij

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:32

ikzelf ben tegen het testen van dingen op dieren.
maar ik heb eens van iemand gehoort dat de grondstoffen die in zogenaamde '' niet op dieren geteste spullen '' eerst tog echt op dieren worden getest voordat het op mensen gebruikt mag worden
]niet bepaald leuk , maarja , heb het ook maar van iemand
iig, ik blijf dit topic volgen

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:16

Wat ik het ergst vind van allemaal, ze hebben resultaten, maar ze blijven maar maar doordoen en doordoen met zelfde testen omdat ze een zo groot mogelijke groep willen hebben...Dieren kan je bovendien soms op fysisch vlak helemaal niet vergelijken met mensen, dan kloppen de resultaten weer niet, en daar gaan ze weer...

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:04

@Bubblicious: klopt er was eens een heel groot merk dta reclame maakte helemaal proefdier vrij te zijn enzo, maar dat merk staat toch niet op de lijst van proefdiervrij, omdat het ingredienten inkoct die wel op dieren getest zijn. Alle merken die op die lijst zijn zijn dus proefdiervrij en ook de spullen die ze inkopen zijn dat!

@Astragirl: idd dat had ik ook al ergens gezet, ze verschillen genetisch zo veel van de mensen dat veel tests niet kloppen

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:06

Even over het verhaal: Ik heb al een heel stuk, maar aangezien mikjn eigen pc keduuk is heb ik het met de hand geschreven en ik moet het als het af is even overtypen, dat is verder geen probleem hoor, maar het si dus nog niet af! Het schiet wel op en ik denk dat het wel een leuk (voor zover je dat zo mag noemen) en goed verhaaltje wordt

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:06

ok gelukkig maar

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 21:05

Astragirl schreef:
Wat ik het ergst vind van allemaal, ze hebben resultaten, maar ze blijven maar maar doordoen en doordoen met zelfde testen omdat ze een zo groot mogelijke groep willen hebben...Dieren kan je bovendien soms op fysisch vlak helemaal niet vergelijken met mensen, dan kloppen de resultaten weer niet, en daar gaan ze weer...

daarom waarom doen ze het dan nog??? er word al vaak genoeg gezegt er zijn andere alternatieven die vaak ook veel betrouwbaarder zijn! Het kost alleen wat meer, maar als ze die nou gebruiken verdienen ze ook weer meer, want de mensen die tegen dierproeven zijn kopen die producten dan!!! oja slimmmm die mensen kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is echt waar!!!!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:28

idd daar ben ik het dus ^^^ voor 100% mee eens

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:08

@Joceye13 Het schijnt dat het niet meer kost, maar wetenschappers zijn denk ik bang om met nieuwe dingen te werken en ze klampen zich vast aan de oude ve3rtrouwde methoden

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:40

ook weer ^^^100% mee eens