R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:25

Ik denk dat een kat daar meer geschikt voor is dan je denkt. En ze hoeven niet eens aan een lijntje te lopen. Alleen de tuin hoeft maar omheind te worden zodat de kat er niet uit kan en niermand heeft last van de kat, en de kat heeft een territorium dat groot genoeg is om wat te rennen en spelen en een frisse neus te halen.

Dat gif van de kat van de onderbuurvrouw was misschien bedoeld voor een kat waar men misschien wel meer last van had.....

Ik lees veel over vergiftigingen van dieren. Je moet tijdens het uitlaten je hond ook ontzettend goed in de gaten houden of hij niet wat opeet. Raar dat katten niet in de gaten worden gehouden....

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:29

tessyke dat zeg ik ook helemaal niet!!heb al 2 voorbeelden gegeven van mensen die ik ken die ze binnen houden,nr 3 is mijn broertje,2 katten,zijn altijd binnen...hij zou zich echt dood ongerust maken als deze zonder toezicht buiten zouden lopen...

maar er zijn zoveel mensen die wel katten hebben,en deze wel naar buiten zetten,en maar denken dat iedereen het geweldig vind als zo'n beest in een tuin zijn behoefte zit te doen...of aan bomen in een tuin krabbelen...of op auto's springen..het moet allemaal maar zo "gewoon" gevonden worden...

iemand van mijn vroegere werk,een narcotiseur,die had zoveel last van katten,dat ze ze dood spoot met narcose middel wat ze meenam van het werk...

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:35

leuk mens zou ik zo zeggen...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:42

nee,geen leuk mens maar het illustreerd dat mensen dit soort dingen gaan doen bij overlast!!en vele kattenliefhebbers luisteren er niet naar,een kat hoort buiten,en doen dat soort dingen niet....

en DAAR ligt het probleem!!

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:44

ik maak uit je profiel op dat je zelf geen katten hebt.
het is nu zo makkelijk praten,je moest maar eens zien als je zelf een kat zou hebben die buiten gewend is
en idd,er worden katten/honden op straat vergiftigd ,je zou kunnen zeggen dat wij niet van onze katten houden/erop letten door ze naar buiten te laten en ze aan dit risico bloot te stellen,wij houden zielsveel van ze,en om ze binnen te houden zou ze kapot maken,en ik denk dat bijna elke kattenbezitter in nederland er zo over denkt,je hebt het beste voor met je dier,en bij ons is dat om ze gewoon buiten te laten lopen,en heel egoistisch gezegd:dat gezeur maakt me allemaal niks uit,nog nooit last van gehad,en als iemand er wel last van heeft als er even een kat door de tuin loopt,zorgt hij er zelf maar lekker voor dat ze eruit blijven,door zn tuin aan te passen.
voor 1 persoon toch geen honderden katten binnen op te sluiten,dat is belachelijk.,dan betalen we wel met zn allen mee om zn tuin kat vrij te houden.

en er zijn ook vogels die auto's onder schijten,en dat geeft nog meer rommel.

en over narcotiseur,het is de eigenaar zelf die verantwoordelijk is voor de dood van zn kat?
dan zou een hondenbezitter dat ook moeten zijn als zn hond vergiftigd word? terwijl deze onder toezicht word uitgelaten?
ik vind dit verhaal hier niet bij passen,dat is gewoon een gestoorde geest die dieren haat.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:57

ik snap niet dat je kan zeggen dat iemand moet zorgen dat ANDERMANS dieren niet in je tuin kunnen komen!!!!

de eigenaar van de kat moet zorgen dat ze andere mensen niet lastig vallen,en je kan je kat prima binnen houden,alleen zal je dat vanaf het begin af aan moeten doen..

of je maakt een ren in de tuin...

en nee ik heb geen katten,zal ook het laatste dier zijn wat ik ooit zal nemen,vind er namelijk echt geen **** aan...

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:10

dat is te merken ja, dat je er geen **** aan vind.
als je ervan hield zou je je er ook niet zo druk om maken.
de meeste mensen die over ze klagen houden er ook niet van.

ik hou verschrikkelijk veel van honden,maar als ik er een hekel aan zou hebben kon ik ook genoeg dingen verzinnen om het de hondeneigenaar moeilijk te maken.

ik zie het zo: we hebben allemaal ons eigen terrein,en wij zorgen er zelf voor dat ongewenste personen/dieren er niet op kunnen komen.
1persoon wil absoluut geen katten op zn terrein,hij kan zn terrein zo aanpassen dat dit ook niet gebeurd,en het probleem is opgelost(zou er zelfs samen met de andere katteneigenaren aan mee willen betalen.).
als er nou 50 mensen hun kat binnen moeten houden voor 1 persoon,dan is 1 probleem opgelost namelijk dat van degene die geen katten op zn terrein wil,maar er zijn 50 nieuwe problemen ontstaan van de mensen die hun kat binnen gestoord zien worden.
je zou kunnen zeggen,moest je maar geen kat nemen,vanaf jongs af aan binnen moeten wennen mar dat is allemaal heel kort door de bocht.
wij/ik wil(len) als katteneigenaren ook meehelpen door mee te betalen aan een goede oplossing, zo ook medewerking van onze kant.
ik verwacht dit ook van de andere kant.
door zijn stukje grond,toch niet de hele wijk opofferen voor de kat?

loyalty

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:28

poehee blz 6 al en marije ziet het zelf geen eens want ze kijkt er geloof niet meer naar ????

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:34

zover ik weet heb ik hier mijn eigen terrein afgezet zodat mijn honden er niet buiten lopen,en op ander mans terrein komen,als je nu denkt ja logisch...

mooi!! dat is net zo logisch al katten op eigen terrein houden!!! mijns inziens dan hoor!

ik zie geen verschil in kat/hond/fret /tijger...allemaal netjes op eigen terrein,daarbuiten,dan met eigenaar...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:34

Lianne007 schreef:
wij houden zielsveel van ze,en om ze binnen te houden zou ze kapot maken,en ik denk dat bijna elke kattenbezitter in nederland er zo over denkt

Ik denk dat je heel zwaar overdrijft! Ze zouden het buiten zijn missen. Maar ze zouden er echt niet kapot aan gaan hoor! Wat een onzin. En uiteindelijk went het ook. En niet elke kattenbezitter in Nederland denkt zoals jij. Ik ken er genoeg die er anders over denken.

het is verder te gek voor woorden als iemand een hele hoop geld moet spenderen aan andermans dier om het weg te houden. JOUW kat, JOUW keuze, JOUW geld. Zo hoort het te zijn.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 01-12-05 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:35

overigens,komen ook veel buiten katten in het asiel,ik heb daar eens gewerkt op de katten afdeling,eerlijk egzegd geen 1 gestoorde kat gezien,en geloof me,ze lagen daar in kooitjes van 1 bij 50 cm ....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:36

Precies. hoewel het geen leuk gezicht is. Ik kan me wel voorstellen dat sommige dieren in het asiel wegkwijnen.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:38

ach,de meeste lagen de hele dag wat te liggen..echt geen kat gezien die gek deed....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:39

Veel honden daarentegen gaan heel gefrustreerd zitten huilen. DAarom heb ik het altijd een beetje moeilijk in het asiel.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:42

@desire: en jij hebt katten en jij weet precies hoe onze katten zijn,:)
ze leven op een boerderij en kunnen niet op een mini stukje buiten en de rest binnen zijn.
dat doe je toch ook niet met een hond?

en in het asiel hebben ze geeneens de ruimte om hun stress te uitten,kunnen ze amper de kont keren in zon klein hokje.

maar het zou te kunnen proberen zijn zon verbod in te voeren,ik zou me er dood om lachen en dat doe ik nu ook.
een kat als een hond uitlaten op uitlaatterreinen
als ik ooit het gezeik krijg van 1 iemand hier uit de buurt,help ik hem graag zn tuin te verbeteren, en als hij daar geen genoegen mee neemt is het ook geen persoon om mee te praten,een beetje flexibel zijn van beide kanten draagt ook mee aan de tolerantie in dit land.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:45

en dus de flexabiliteit van de katten houders is er niet??dus hun huisdieren op eigen terrein houden??ja geld schenken zodat mensen die geen katten hebben,van hun tuin een soort gevangenis moeten maken,is echt DE oplossing!!!

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:50

dat is flexibiliteit van onze kant,wij betalen voor zijn tuin.
1 persoon hoeft niet te verwachten dat door zijn probleem 50 mensen voor diegene al hun katten binnen te houden,dan is hij niet flexibel in mijn ogen gezien,wij komen toch met een mooie oplossing.
ik ga ook niet voor 1 persoon mijn tuin tot een gevangenis omtoveren,als het er nou 6 waren die klaagden misschien wel.

en al zou ik mijn kat binnenhouden,er zijn altijd andere katten die misschien ook eends de tuin zullen doorlopen dus het probleem blijft.
het is nou eenmaal niet anders,katten lopen los, hoe erg sommige mensen het ook vinden,maar laat ze er zelf dan wat aan doen,desnoods dus met hulp van katteneigenaren.
zo help je elkaar, ik ga echt niet voor 1 persoon die niet tot overleg in staat is mijn katten binnen houden,er lopen er genoeg rond en dan zouden de mijne er de dupe van worden.
die persoon hoeft niet te denken dat hij in de buurt de koning is die even zal bepalen dat alle katten binnen moeten worden gehouden.
hij als enigste kan dan samen met ons het probleem oplossen,en als hij daar niet tot toe in staat is zoekt hij ook wel problemen
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 01-12-05 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:52

50 katten in je tuin,je zou er gestoord van worden..en een jacht licentie aanvragen..

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:55

50 is ook maar een voorbeeld,en dat zou ik ook niet leuk vinden,ik bedoel dat er b.v. 50 katten zijn die af en toe langs komen dwalen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:04

Lianne007 schreef:
@desire: en jij hebt katten en jij weet precies hoe onze katten zijn,:)
ze leven op een boerderij en kunnen niet op een mini stukje buiten en de rest binnen zijn.
dat doe je toch ook niet met een hond?

en in het asiel hebben ze geeneens de ruimte om hun stress te uitten,kunnen ze amper de kont keren in zon klein hokje.

maar het zou te kunnen proberen zijn zon verbod in te voeren,ik zou me er dood om lachen en dat doe ik nu ook.
een kat als een hond uitlaten op uitlaatterreinen
als ik ooit het gezeik krijg van 1 iemand hier uit de buurt,help ik hem graag zn tuin te verbeteren, en als hij daar geen genoegen mee neemt is het ook geen persoon om mee te praten,een beetje flexibel zijn van beide kanten draagt ook mee aan de tolerantie in dit land.

Doe niet zo onzinnig. Ik zeg niet dat mensen een kat uit moeten laten aan een lijntje. Ik zeg alleen dat een kat heus niet ongelukkig wordt als zijn ruimte beperkt wordt tot de tuin.

Ik praat nu niet over plattelandskatten en honden. Hier op het platteland zijn er gelukkig niet zoveel beperkingen. De mensen wonen verder van elkaar vandaan, hebben meer ruimte. De dieren dus ook.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:10

Lianne007 schreef:
hier kan altijd over door gediscusserd worden, argument kloppen van beide kanten.
maar wat de oplossing zal zijn? alle katten binnen houden?
het zit bijna niet in het karakter van een kat om aan een lijntje te laten lopen,en daarnaast zijn er nog zwerfkatten dus loslopende katten zijn er altijd.
onze katten lopen ook los, en wij hebben er nog nooit geklaag over gehad.

Dat deden mijn katten tot voor kort ook, als die buiten kwamen was het toch niet verder dan de tuin, waren echt watjes... maar nu kan dat dus niet meer vanwege de eksters. Volgens mij dwalen we wel een beetje af, of ligt dat aan mij?

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:13

@ desiree:ja dat is ook wel zo..op het platteland komt dit probleem amper voor..
maar in een woonwijk zou het fijn zijn als iedereen elkaar een beetje zou helpen,en dat geen van beide partijen de dupe zou worden.
het is toch een mooie oplossing als de tuin door katteneigenaren zou worden vergoed.
dan zijn beide partijen als het goed is blij.
dat is nou net wat er mis is in dit land,ik vind dit nog maar een klein onschuldig probleem waar sommige zich zo druk om maken,kattenpoep in de tuin,vlekken op de auto,terwijl sommige wijken helemaal worden afgebroken door hangjeugd etc,en dit gaat gewoon zn gang.
ik denk dat veel mensen er al tevreden mee zouden zijn als hun tuin word betaald door katteneigenaren,zo niet dan is het in mijn ogen gezien doelloos om met deze persoon verder in overleg te gaan.
maar ja ik maak me niet zo gauw druk,ook niet als een hond perongeluk in mijn tuin poept of plast,of een plantje omver trapt,dat heb ik zo weer klaar,.
er zijn veel ergere dingen in de wereld om je nog druk om te maken

@ pinky: we dwalen idd af,maar het is wel eens een keer een ander onderwerp voor de verandering

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:46

Toch zitten er rare eksters daar in Nuenen. Gelukkig ben ik ze nooit tegengekomen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 02:06

Mijn idee is nog steeds dat als je echt van je katten houd, je zorgt dat ze niet van je terrein gaan. Ik moet er niet aan denken dat 1 van mijn katten onder een auto komt of wordt vermoord door iemand die er last van heeft. Nee ik hou ze veilig binnen!
en ze talen er niet naar om naar buiten te gaan. Alleen in de zomer op het balkon. Thuis hebben ze genoeg om zich te vermaken. (klimpaal tot plafond etc).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:26

Kimmie, in vind dat als je een hekel hebt aan katten, je ook niet met een ongekleurde bril kunt deelnemen aan deze discussie. Erg vreemd trouwens voor een dierenliefhebber, een hekel hebben aan katten. Dan noem ik je geen DIERENliefhebber maar een HONDENliefhebber. IK persoonlijk vind echt dat jullie je vreselijk overdrijven. Ik heb ook last van honden hier uit de buurt maar ik z**k daar niet zo over. Jij houdt van honden, ik van katten, so what? Daar kun je toch samen wel uit komen?

Het lijkt er op (in mijn ogen) alsof jullie verbitterd zijn omdat kattenliefhebbers maar mogen doen met hun dier wat ze willen terwijl jullie hondenhouders aan allerlei banden worden gelegd (leuke woordspeling ). Ofterwijl, je gunt een ander niks (ik zie de stoom nu al bij sommige mensen al uit hun oren komen).

Meer dan aan mensen vragen of ze hun hond uit mijn tuin willen houden, heb ik nooit gedaan. Moet ik dan vragen of zij de hond ALTIJD aan de lijn willen houden? ONZIN, als die hond GOED zou luisteren, en daar schort het nogal eens aan, dan heb ik nergens problemen mee. Wel vind ik het af en toe gevaarlijk in het bos op ruiterpaden dat de honden los lopen (dat mag hier dus niet, daar is een speciaal honden-los-loop-gebied voor aangelegd).

Ik maak me niet zo'n zorgen hoor als mijn katten naar buiten zouden gaan. Waarom? Je kunt een kat niet met een hond vergelijken, honden zouden midden op straat lopen, tegen mensen aanspringen, sommige honden zouden zelfs bijten misschien. Katten blijven veelal in de struiken en zodra er mensen aankomen peren ze hem. Honden worden overigens ook aangereden hoor, ik kan het weten, ik heb er pas nog een onde de auto gehad. Beest liep idd los en luisterde niet...tja vragen om problemen!