Boerboel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:44

akita's zijn heel mooi,zo'n hond wil ik ook nog weleens...echt super mooi!

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 23:39

Akita ziet er goed uit, maar ik heb besloten om voor een Amerikaanse bulldog te gaan. Ben bij een boerboel fokker geweest, alle feiten op tafel gelegd en we kwamen beide tot de conclusie dat dit net even iets te hoog gegrepen zou zijn. We moeten inderdaad goed kijken wat voor hond er qua karakter bij ons en vooral bij mij zou passen. Dus na wat heen en weer, gaan we dus voor een Amerikaan

Nu gaan we opzoek naar een goede, eerlijke fokker en dan hopen we begin volgend jaar een leuke pup aan te schaffen.
Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle reacties en voor de suggesties naast de boerboel.

Ik heb het ervaren als een zeer mooie, indrukwekkende hond met een eigen karakter wat gewaardeerd moet worden en wat niet zomaar bij iedereen past. Ondanks dat alles is het mijn wens om ooit nog eens zo'n hond aan te schaffen, maar de tijd zal het leren en tja... wie weet

Doeiiii

cloris

Re: Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:41

Wat voor een type Am.Bull fokt deze fokker? ben benieuwd

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 13:44

@Cloris, de classieke type! Mooie forse honden

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:03

Zo, ben je eruit gekomen welke hond je nu gaat nemen. Een Amerikaanse Bulldog is een mooie en goede keuze en zo vlug je je pup hebt wel foto's laten zien dan hoor.

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 14:09

Orban! Ofcourse, zal jullie de foto's niet ontnemen hoor! Heb al een foto van een andere pup die we hadden genomen, mits die niet al gereserveerd was grrr....

Plaats deze zo even!

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:29

Ja wij willen foto's zien!

siko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:16

Afbeelding

Hier was mijn zoontje even buiten met de mooie pup! Lief he??

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:24

Echt een leuke pup! Hier heb je goed aan gedaan!
Kies nooit een hond alleen op uiterlijk, hoe jammer dat soms ook is.
Ik vind ook verschillende hondenrassen heel erg mooi, maar ik zal ze nooit nemen, omdat het karakter niet bij me past.

orban

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:29

Een hele mooie pup, maar er komt voor jullie ook wel een leuke pup. Hoe oud is deze pup eigenlijk?

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:24

Oeeeeeeeeeeeeh Kim, wat super schattig Luukje

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:18

kimmie261 schreef:
het gaat met een simpele rottweiler al mis in nederlan,en of dat nog niet genoeg is,neemt men een boerboel...

daarnaast neem ik aan,als je een boerboel mooi vind ,dat je ook een mastiff mooi vind.ga daar dan voor,die zijn veel socialer...

Elke hond heeft zijn eigen karakter, maar deze kun je ook leren niet agressief te zijn.
Ik heb mijn hele leven al ervaring met rottweilers en dit zijn naar mijn mening de liefste honden die er zijn,
mits je ze goed opvoed en laat weten wie de baas is. ik heb als kleine baby een rottweiler zitten voeren,
heb ermee leren lopen en zelfs paardje mee gereden enz.
De vorige rottweiler die we hadden kwam van een fokker, helemaal sociaal opgevoed maar hij werd ook erg agressief.
Die hond hebben we eens flink training gegeven in wie de baas is en het is de liefste hond geworden.
En met de hond die we nu hebben gaat het ook erg goed, na jaren ervaring hebben we een asielhond overwogen,
en dit bevalt prima, ook deze had even wat training nodig, maar minder dan de anderen omdat deze nog wat te verwerken had.
Ik vind gewoon dat het karkater van de hond aangepast word aan de baas.
Als jij je hond niet goed opleid en zijn gang laat gaan zie ik het ook wel verkeerd gaan ja,
maar als je weet waar je mee bezig bent en genoeg ervaring hebt met honden kun je ook aan een ander ras wagen mits je genoeg van dit ras weet
en bij een aantal mensen die met dit ras te maken hebben praat en hoort wat hun ervaring ermee is.