kimmie261 schreef:het gaat met een simpele rottweiler al mis in nederlan,en of dat nog niet genoeg is,neemt men een boerboel...
daarnaast neem ik aan,als je een boerboel mooi vind ,dat je ook een mastiff mooi vind.ga daar dan voor,die zijn veel socialer...
Elke hond heeft zijn eigen karakter, maar deze kun je ook leren niet agressief te zijn.
Ik heb mijn hele leven al ervaring met rottweilers en dit zijn naar mijn mening de liefste honden die er zijn,
mits je ze goed opvoed en laat weten wie de baas is. ik heb als kleine baby een rottweiler zitten voeren,
heb ermee leren lopen en zelfs paardje mee gereden enz.
De vorige rottweiler die we hadden kwam van een fokker, helemaal sociaal opgevoed maar hij werd ook erg agressief.
Die hond hebben we eens flink training gegeven in wie de baas is en het is de liefste hond geworden.
En met de hond die we nu hebben gaat het ook erg goed, na jaren ervaring hebben we een asielhond overwogen,
en dit bevalt prima, ook deze had even wat training nodig, maar minder dan de anderen omdat deze nog wat te verwerken had.
Ik vind gewoon dat het karkater van de hond aangepast word aan de baas.
Als jij je hond niet goed opleid en zijn gang laat gaan zie ik het ook wel verkeerd gaan ja,
maar als je weet waar je mee bezig bent en genoeg ervaring hebt met honden kun je ook aan een ander ras wagen mits je genoeg van dit ras weet
en bij een aantal mensen die met dit ras te maken hebben praat en hoort wat hun ervaring ermee is.