Yes ! Do krijgt hond.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Re: Yes ! Do krijgt hond.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 00:05

Ik ga idd zoals ik al zei wel naar een herplaatser kijken bij een rasvereniging..

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 00:41

Perfect !.
Wat ook heel veel helpt is je inlezen betreffende hondengedrag of volg een gehoorzaamheidscursus waarbij ook les wordt gegeven aan eigenaren betreffende hondengedrag. Martin Gaus Hondenscholen beginnen vaak met eerst de eigenaren in te lichten over het gedrag van hun hond en over gedrag van honden in het algemeen. Daar loopt het voor 99,9999 % mis: eigenaar snapt gedrag hond niet en vise versa.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 12:00

Ik ga geen cursus volgen, ik weet al genoeg van honden.....genoeg om een hond te houden.....

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:57

wat jij wilt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 05:10

Misz_Do schreef:
Ik ga geen cursus volgen, ik weet al genoeg van honden.....genoeg om een hond te houden.....

zught... ten eerste.. denk ik dat je nog echt wel wat te leren hebt over honde, ten tweede... je weet nooit genoeg, ik zit al bijna 20 jaar in de honden, en ik volg ook nog steeds een cursus met mijn honden, niet zozeer om mijn kennis maar dus om de band tussen hond en eigenaar neer te zetten... samen iets doen... leer elkaar kennen, zeker een goed plan als je een herplaatser neemt, zie het niet zo dat wanneer je op cursus gaat met je hond, je zelf niet goed genoeg bent... daar gaat het nl niet om...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:15

Billy schreef:
Maar kom niet janken als je een verknipte hond krijgt via de Marktplaats, want iedereen heeft je gewaarschuwd.
Als al die honden echt zo eerlijk en zo gehoorzaam waren, werden ze nooit via de Markplaats verkocht....

Nou sorrie hoor maar een aantal van mijn vriendinnen hebben ook een hond van marktplaats en het zijn stuk voor stuk echt schatten van honden!

Misz_Do je kan ook in een ander asiel kijken, ik het asiel zijn genoeg lieve honden. En er zijn toch wel meerdere asiels in de buurt?

Met marktplaats enzo is niets mis, maar die honden in het asiel verdienen een 2e kans, vind ik!

Wat vind je van Zorro (zit in dierenasiel in Hoorn)

Naam: Zorro

Rasgroep: Kleine Jachthonden en spanielachtigen
Ras: kruising Beagle
Leeftijd: Volwassen
Geslacht: Reu
Kleur: driekleur

Kan bij andere honden: Onbekend
Kan bij Katten: Onbekend
Kan bij kleine kinderen: Ja
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Onbekend
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:

Zorro is een kruising Beagle reutje van 11 maanden oud. Hij is naar het asiel gebracht omdat het kindje van de eigenaar allergisch voor hem bleek te zijn. Zorro is naar mensen toe een enthousiast en vrolijk allemansvriendje, en hij is kinderen gewend vanaf 4 jaar. Tegenover andere honden wil Zorro nog wel eens uitproberen of hij de baas kan spelen. Alleen thuis blijven hoefde hij bijna niet, behalve af en toe voor een boodschapje, dus dat moet nog goed opgebouwd worden.

foto:

Afbeelding

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:23

het zou mij denk ik juist heel veel voldoening geven om een hondje uit het asiel een goed thuis te geven, die zich aan je hecht, en blij is als je thuis komt enzo, ik heb mn hondje ook via het asiel, en ik wil haar nooit meer kwijt!! maarja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, je maakt zelf de keus..succes!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:27

hmmm ik zou Zorro wel willen hebben Maar ja er zit bij mij nog een tijger op de loer (iel katje maar oooo zo gemeen tegen honden die het allemaal wel goed bedoelen, arm hondje)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:56

inderdaad is niet alles van Marktplaats af slecht, ik heb er mijn bijna 4 jarige Witte Herder vandaan plaatje om te zien
, compleet met stamboom chip, papieren, puppyfoto's en HD vrij, ook netjes opgevoed, niet blaffend, lief naar kinderen en kan alleen zijn. kortom de perfecte hond

Heb er niets voor hoeven te betalen, alleen moeten garanderen dat het dier goed terecht kwam. Als het niet zou gaan zou hij gewoon weer terug gaan. Hij moest weg omdat haar man een jaar op de binnenvaart ging en zij 40 uur per week werkte plus 2 kleine kinderen had. De hond schoot er dus bij in.

Ik heb hem nu 4 maanden en niets geen last met hem gehad, dus het kan wel

veel succes met zoeken

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:35

Misz_Do schreef:

en Billy, ik weet nog niet welk ras, ik vind Bull terriers leuk ;P
een middel maat, niet heel klein niet heel groot, maar ik zal eens gaan kijken bij een rasvereniging....

een bull dat zijn ok niet van die makkelijke honden me vriend heeft er 1tje en hij heeft gefokt met ze en dat zijn echt niet de makkelijkste honden en die moet je echt bij een erkende rasverening weg halen anders mogen ze niet eens verkocht worden meer omdat ze eigenlijk bekend staan als vechters honden en daarom ook een beetje een slechte reputatie hebben maar ik vind persoonlijk het hele mooie honden die je goed moet laten zien wie de baas is en verder heeft die van me vriend(die al 11jaar is geloof ik) en super lief karakter alleen kan hij niet met honden en katten maar verder is het een hele lieve hond ook voor kleine kinderen enzo

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 15:39

Mijn stal eigenaren hebben er 1 dus ik weet wat voor karakter ze hebben ja

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:22

Debo schreef:
snap niet dat je zonodig moet bezuiniogen op de aanschaf van je hond een beest kost geld, en als je voor de aanschaf an al t bezuinigen bent, hoe moet t dan als t beesje bij je woont

Marktplaats is niet per definitie slecht ofzo! Mijn vader wou ook geen dure hond en we hebben een pup voor 75 euro opgehaald, een kruising van een mechelaar met een rottweiler, en het is een topbeest! (we hebben er een ras golden naast waar we trouwens net zo gek op zijn en waar we 10x zo veel voor hebben betaald)

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:35

Billy schreef:
Zal ik je wat grappigs vertellen?
Ik heb een Jack Ruussell, nu ongeveer anderhalf, vanaf pup bij mij, netjes opgevoed met andere dieren, maar toch heeft ze al 3 keer een hok opengekregen en al 2 konijnen en een cavia gemold. Maar agressief? Absoluut niet, het is een ontzettend zachtaardig hondje wat dol is op kindern, en speciaal op mijn neefje van 2.
Maar had ik dit verwacht uit dit hondje?
Absoluut niet, ondanks dat ik weet dat ik een terrier gekocht heb.
Zo zie je, het kan altijd anders uitpakken dan je denkt.
En maak je geen zorgen, de konijnehokken zijn nu goed beveiligd, ze kan er niet meer bij

Onze hond van marktplaats heeft ook al twee kippen (heel gruwelijk door het gaas getrokken en een tijdens het loslopen) van ons te grazen genomen, maar is dat te wijten aan marktplaats? Bedoel je dat? Onze rashond heeft er ook al een vermoord en een ander zwaar verwond. Het verschil tussen de twee was alleen dat de ene leuk aan het spelen was (opgooien, rennen, leuk!) en de ander direct de kop afbeet. Alleen dit lijkt me meer iets wat bij het ras hoort. De rashond kan een konijn nog missen als hij erover struikeld, ons vuilnisbakje echt niet!

Wees wel voorzichtig met een hond. Een golden of een labrador hebben van zichzelf een heel goed karakter. Een cursus is zeker aan te raden, zeker als je een hond met meer pit neemt! Onze vuilnisbak is veel minder een 'pleaser' dan de rashond en je wil toch een fijne hond waar je ook je kleine neefjes en nichtjes bij kan laten lopen en die luistert. Ik geloof best dat je wat van honden weet, maar elke hond is anders en het is arrogant (jonge overmoed?) om te denken dat je het allemaal wel zelf kan. Een hond heeft een goede opvoeding nodig om een fijne hond te worden!

Heel veel succes met het vinden van een leuke hond!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:11

Je leest niet goed Odess.
Doodbijten van dieren werd geweten aan het feit dat de hond een herplaatser was, en ik vertel gewoon dat mijn van pup af gekregen hondje dat net zo goed doet als ze de kans krijgt.
Heeft niks te maken met herplaatser zijn of niet