Hermesdeux ; ik hoop dat je aan het lachen bent, ik zal eens op jouw paard beginnen schieten met korrels als je op wandeling bent, komt hij ook nooit meer langs mijn oprit, humhum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Een kat kan bij een volliere komen en er tegen aan springen. Daarmee kan hij de vogels nog niet bereiken, maar de dieren schrikken zich te pletter, vliegen zich mogelijk te pletter of krijgen een hartstilstand. Dat was bij die dure vogels (ik geloof dat het rosella's waren) van de buurman ook gebeurd.
[*olduser*] schreef:Uit de Flora- en Faunawet:
Artikel 16
Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.
Astragirl schreef:Katten zijn nu éénmaal geen honden, dat is een punt. Honden kun je onder appel zetten en aan een lijntje buiten laten, onze kat niet. Wij hebben afsluiting in de tuin, onze kat komt er niet over, maar alle andere katten van de buren wel. En ja, die komen weleens (1 keer in de 2 maanden) met een vogeltje, maar nooit met ééntje uit een voliere. Als je daar al niet tegen kunt, moet je beter int stad wonen, waar de katten opgesloten zitten en naar buiten staren op de vensterbank...Daar kan je ook een mooie volière zetten, en heb je geen last van geweldzuchtige roofdieren
Voor de rest ben ik het helemaal eens met Marije.
Sylvia schreef:Het zou een hoop dode katten schelen? Pardon moi? Dus jij bent van mening dat als jij last hebt van een kat, je dat beest maar mag molestreren ipv praten, wegjagen, etc? Dan kan ik ook die duiven die mijn auto onderschijten afschieten, en die kinderen van de buren die constant de bal over de schutting trappen de nek omdraaien. Moeten de ouders maar zorgen dat ik er geen last van heb.
Astragirl schreef:Zo ook heeft een reiger niets te zoeken bij mijn vissen, of een marter bij mijn konijn, of een vos bij mijn vogels, ...
astragirl schreef:En blijf erbij dat katten nooit zo gertraind kunnen worden als een hond die geen meter van je zijde wijkt.