Shiloh schreef:
(ik krijg steeds meer het idee dat je er gewoon fun in hebt je dieren pijn te doen? maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan)
en wat is dit nou weer voor rare zinloze opmerking...? Dit is nou pas echt pure onzin en dit keer beschuldig je dus wél iemand van het bewust mishandelen van dieren.. Puur en alleen omdat wij jouw mening niet delen? Doe ff normaal zeg!
Nee je moet beter lezen... in elk berichtje van kimmie krijg ik steeds meer het idee dat ze er alleen maar fun in heeft als het dier pijn lijd. Zeker als ik nu weer die reactie lees ten aanzien van dat muizenvalletje, dat is een gevoel, dat wil niet zeggen dat ik zeg dat ze haar dieren mishandeld... Ik doe overigens heeeeeel normaal, ik vind het niet normaal dat je een hond een klap op zijn neus wenst van een muizenval, en daar mag ik dan iets van zeggen ook. Niet dat het mogelijk is, maar dan nog.
de ballon.. ik weet niet of ik dat echt een fijne manier vind.. Zo 'straf' je je hond eigenlijk voor niets. Heb liever dat ze iets gelijk linken aan het foute gedrag..
Ilindra: sambal, dat vin dik wel een goeie! Misschien kunnen we eens een fles sambal leeg gooien in de prullenbak!
Je straft het dier nergens voor, je maakt alleen de ballon een nare ervaring... Vervoglens leg je de ballon in de buurt van iets waar hij iets verkeerd doet en gaat het ding linken met die ballon en dus met die nare ervaring... heeft niks met straffen te maken...
Ik ben niet zo voor het gebruik van alle daagse dingen. Want wat nou als er een kind met een ballon over straat loopt? Je moet iets nemen wat een heel specifiek geluid heeft en ze dus nooit horen behalve die keren dat jij het inzet.