Afstraffen??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Re: Afstraffen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:09

Shiloh schreef:

(ik krijg steeds meer het idee dat je er gewoon fun in hebt je dieren pijn te doen? maar goed, dat zal wel aan mij liggen dan Verward )

en wat is dit nou weer voor rare zinloze opmerking...? Dit is nou pas echt pure onzin en dit keer beschuldig je dus wél iemand van het bewust mishandelen van dieren.. Puur en alleen omdat wij jouw mening niet delen? Doe ff normaal zeg!

Nee je moet beter lezen... in elk berichtje van kimmie krijg ik steeds meer het idee dat ze er alleen maar fun in heeft als het dier pijn lijd. Zeker als ik nu weer die reactie lees ten aanzien van dat muizenvalletje, dat is een gevoel, dat wil niet zeggen dat ik zeg dat ze haar dieren mishandeld... Ik doe overigens heeeeeel normaal, ik vind het niet normaal dat je een hond een klap op zijn neus wenst van een muizenval, en daar mag ik dan iets van zeggen ook. Niet dat het mogelijk is, maar dan nog.

de ballon.. ik weet niet of ik dat echt een fijne manier vind.. Zo 'straf' je je hond eigenlijk voor niets. Heb liever dat ze iets gelijk linken aan het foute gedrag..

Ilindra: sambal, dat vin dik wel een goeie! Misschien kunnen we eens een fles sambal leeg gooien in de prullenbak!

Je straft het dier nergens voor, je maakt alleen de ballon een nare ervaring... Vervoglens leg je de ballon in de buurt van iets waar hij iets verkeerd doet en gaat het ding linken met die ballon en dus met die nare ervaring... heeft niks met straffen te maken...

Ik ben niet zo voor het gebruik van alle daagse dingen. Want wat nou als er een kind met een ballon over straat loopt? Je moet iets nemen wat een heel specifiek geluid heeft en ze dus nooit horen behalve die keren dat jij het inzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:13

Shiloh schreef:
Je straft het dier nergens voor, je maakt alleen de ballon een nare ervaring... Vervoglens leg je de ballon in de buurt van iets waar hij iets verkeerd doet en gaat het ding linken met die ballon en dus met die nare ervaring...
heeft niks met straffen te maken...

Maar je legt wel een voorwerp in zijn omgeving waar hij zich niet prettig bij voelt als jij weggaat.
Heb je er wel eens bij nagedacht hoe de hond zich dan voelt, de baas is weg en zijn omgeving ligt vol met dingen die hij aan een nare ervaring linkt.
En dat noem jij geen mindgame???????
Je maakt je hond eerst onzeker op iets en brengt hem vervolgens steeds opzettelijk in die situatie als jij wegbent.

Ik houd veel meer van zelfbewuste honden die door belonen en straffen hun grenzen kennen.
Daardoor kan ik ze dus gewoon alleen in huis laten zonder dat allerlei rare kunstgrepen moet uitvoeren met balonnen en ik hoef niet bang te zijn dat ze iets slopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:15

Shiloh, ik denk dat je Kimmie261 wat onderschat en ik vind het niet netjes dat je haar als een dierenmishandelaar neerzet gewoonweg omdat ze op een simpele eerlijke manier met haar honden omgaat.
Ze heeft 6 grote honden, die het wel eens niet met elkaar eens zijn ......... en als dat een Argentijn en een rottweiler zijn dan heb je een berg geweld. Dat los je niet op met een waterstraaltje want die horen en zien niks meer dan elkaar, voelen ook niks meer. (weet ik uit ervaring want ik ben met mijn rottweiler aangevallen door twee bouviers, en gelukkig had ik toen mijn kisten aan!) Dan zit er niks anders op dan er behoorlijk of los te beuken. En totdat je zelf zoiets hebt meegemaakt (en dan niet met de poedel van de buren) kan je niet zeggen hoe je dat wel of niet op moet lossen.

Kimmie261 werkt professioneel met dieren, en dat doet ze goed ook ........ dus ze zal best enig gevoel hebben voor dieren, denk je niet!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:20

Shiloh schreef:

Nee je moet beter lezen... in elk berichtje van kimmie krijg ik steeds meer het idee dat ze er alleen maar fun in heeft als het dier pijn lijd. Zeker als ik nu weer die reactie lees ten aanzien van dat muizenvalletje, dat is een gevoel, dat wil niet zeggen dat ik zeg dat ze haar dieren mishandeld... Ik doe overigens heeeeeel normaal, ik vind het niet normaal dat je een hond een klap op zijn neus wenst van een muizenval, en daar mag ik dan iets van zeggen ook. Niet dat het mogelijk is, maar dan nog.

nee ik hoef n iet beter te lezen, jij zegt hier héél duidelijk dat je denkt dat ze het leuk vind om haar dieren pijn te doen, dit is toch écht geen normale opmerking hoor. Dit is een ontzettend valse beschuldiging en ik vind toch echt dat je dit absolúút iet kan maken!
Wat gijsenkim al zei; ze werkt professioneel met dieren, als ze geen gevoel voor dieren zou hebben, zou ze dit ook nooit gedaan hebben... Ik geloof dat jij nogal denkt dat alleen JIJ verstand hebt van dieren en dat alleen JIJ weet wat goed en fout is.. Misschien zit er dan bij jou toch wel iets mis...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:26

gijsenkim schreef:
. En totdat je zelf zoiets hebt meegemaakt (en dan niet met de poedel van de buren) kan je niet zeggen hoe je dat wel of niet op moet lossen.

!

Haha! Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:39

Lysette schreef:

Ik ben niet zo voor het gebruik van alle daagse dingen. Want wat nou als er een kind met een ballon over straat loopt? Je moet iets nemen wat een heel specifiek geluid heeft en ze dus nooit horen behalve die keren dat jij het inzet.

Vind ik ook, normaal gesproken. Als jij straft door met de krant te slaan, kan de hond angst ontwikkelen voor de krant en denken dat het gestraft wordt. Hetzelfde met het gooien van sleutels, de hond denkt dat hij straf krijgt op het moment dat jij je sleutels op raapt. In dit geval is dat toch anders.

Aangezien normaal gesproken de krant of de sleutels wordt gekoppeld aan een nare ervaring, nu is de ballon zelf de nare ervaring. Hij zal een ballon niet leuk vinden, de meeste honden vinden ballonnen al niet leuk. Normaal gesproken ben ik het inderdaad met je eens, maar ik denk dat het in dit geval absoluut geen kwaad kan.

En wat zou dat als dat kindje met een ballon op straat loopt, is het kind alleen maar veiliger Haha! aangezien de hond de ballon naar vind en er niet graag bij in de buurt komt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:42

Ilindra schreef:
Shiloh schreef:
Je straft het dier nergens voor, je maakt alleen de ballon een nare ervaring... Vervoglens leg je de ballon in de buurt van iets waar hij iets verkeerd doet en gaat het ding linken met die ballon en dus met die nare ervaring...
heeft niks met straffen te maken...

Maar je legt wel een voorwerp in zijn omgeving waar hij zich niet prettig bij voelt als jij weggaat.
Heb je er wel eens bij nagedacht hoe de hond zich dan voelt, de baas is weg en zijn omgeving ligt vol met dingen die hij aan een nare ervaring linkt.
En dat noem jij geen mindgame???????
Je maakt je hond eerst onzeker op iets en brengt hem vervolgens steeds opzettelijk in die situatie als jij wegbent.

Nee dat noem ik geen mindgame, want IK breng de hond niet in die situatie, dat doet de hond zelf mocht hij toch op die bank gaat liggen. Balou heeft zijn eigen lekkere plekjes om op te liggen. Hij hoort gewoon niet op de bank te komen... Je maakt mij echt niet wijs dat mijn hond van 1 ballon op de bank zich naar voelt bij ons in huis. Prima als hij de bank naar vind, dan komt hij daar tenminste niet op, laat hem maar in zijn eigen mandje gaan liggen, hij zal alleen zichzelf ervan weerhouden op die bank te gaan liggen. Het hele huis zit vol situaties waar een nare link aan zit... Namelijk allemaal denken die je hem via straffen (nare negatieve ervaring, een hond denkt echt niet... ik word gestraft! de hond denkt, dit is een nare ervaring en kan ik beter niet weer doen) afgeleerd hebt.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 10-05-05 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:44

gijsenkim schreef:
Shiloh, ik denk dat je Kimmie261 wat onderschat en ik vind het niet netjes dat je haar als een dierenmishandelaar neerzet gewoonweg omdat ze op een simpele eerlijke manier met haar honden omgaat.

Dat doe ik NIET voor de zoveelste keer, ik heb dat woord nergens gebruikt en ook nergens bedoeld. Dat jullie mij die woorden in de mond leggen ligt niet bij mij maar bij jullie. Maar dan moet ze zelf de dingen niet schrijven die ze schijft, ik uit alleen het gevoel die ik krijg bij haar berichtjes...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:46

Ilindra schreef:
Ik houd veel meer van zelfbewuste honden die door belonen en straffen hun grenzen kennen.
Daardoor kan ik ze dus gewoon alleen in huis laten zonder dat allerlei rare kunstgrepen moet uitvoeren met balonnen en ik hoef niet bang te zijn dat ze iets slopen.

Prima dat jij van dat soort honden houd, dat is namleijk wel erg makkelijk, het wordt allleen lastiger als de hond iets doet als jij er niet bent, want dan KUN je hem niet straffen, dus dan moet je het een voorwerp voor jou laten doen... anders leert hij het nooit af.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:19

Ik denk dat voor iedere hond een andere aanpak geld.

Als mijn hond iets stout heeft gedaan hoef ik alleen maar op strenge toon te zeggen"wat is dat hier!!!!!" en hij sluipt al met staart tussen de benen weg.
Is hij van plan iets te gaan doen in mijn bijzijn is "He" al genoeg om met een schijnheilige snuit verder te lopen.
Hij heeft nog nooit een klap/schop gehad zolang we hem hebben(4 jaar)..het is een erg gevoelige hond en het ergste wat je hem aan kan doen is negeren bij fout gedrag.
Zou hij een andere hond/mens (zonder reden dan,ik moet alles wat hij vast heeft kunnen pakken en ook zijn voer weghalen zonder gedonder) bijten dan heeft hij een probleem....ik accepteer geen hond die bijt of zelfs maar dreigt(ik vrees zelfs dat hij bij een mens zonder reden bijten een enkeltje DA krijgt)
Even nekvel vastpakken of tik met krant zal bij hem dan niet helpen dus hoe ik dan reageer weet ik niet maar zal vast niet zachtzinnig zijn.
Mijn hond is een Bordeauxdog reu van +/- 85 kilo Ach gut

*edit*

Hij heeft trouwens wel een een hond vastgehad....
Herder liep los en dreigde naar onze hond....
Baas herder zei ook nog"niet in zijn ogen kijken want dan valt hij aan"
Herder bijt onze hond meeerdere malen en die doet niets terug(de sul Koe ) totdat mijn vriend de herder wil pakken(baas durfde niet) en de herder hem wil aanvallen.Toen is onze hond op de herder gesprongen en heeft hem op de grond gelegd.
Maar ook toen was "Tyson af" genoeg om los te laten.
Kijk in zo een situatie is het heel erg voor de andere hond(waardeloze baas) maar dan ga ik mijn hond niet slaan.
Laatst bijgewerkt door Cars op 10-05-05 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:30

Wij hebben thuis vuilnisbakken. De ene heeft veel weg van een labrador en is in huis opgegroeid. De ander een nu gecastreerde reu herder x bouvier x labrador die we op 1 jarig leeftijd hebben gekregen. Daarvoor hadden we een bouvier die we op latere leeftijd hebben overgenomen omdat hij niet kon met de nieuwe pup en in de kennel moest blijven en altijd al zat. De bouvier heeft altijd respect gehad, maar die hebben we wel eens met een schep op zijn kop geslagen omdat hij een leverancier in zijn kont had gebeten en we die toevallig in onze hand hadden. Hij heeft er niets van geleerd, het was een reactie. Als er iemand uit een vrachtwagen sprong, dan was dat zijn reactie. Deze hond is later wel lief geworden, maar was hij alleen dan joeg hij alles het erg af Haha! De honden die we nu hebben, en dan vooral degene die we op 1 jarige leeftijd pas krijgen, heeft wat problemen gegeven. Hond was niets gewend en de eerste dag heeft hij gelijk mijn vader gebeten, uit angst... mijn vader liet los en de hond peerde hem het land in. Na een dag daar gezeten te hebben heeft mijn vader een lasso gemaakt en de hond mee naar huis gesleept omdat hij niet aan een riem kon lopen. We hebben hem toen een week met kaas en brokken naar ons toegelokt en laten wennen. UIteindelijk kon hij het beste met mij en mijn zusje overweg, mijn vader kon hij niet uitstaan! Maar naarmate de vakantie ten einde begon te lopen en hij zelfs mijn moeder blij begon te begroeten, moest mijn vader met hem de dag doorbrengen... dat is gelukt en nu zijn ze dikke maatjes Haha! Mijn vader kan niet zonder ze en andersom ook niet. Waar mijn vader is, zijn de honden! We hoeven ze nooit te slaan, we hebben alleen wel corrigerend tegen de pup toen moeten optreden, hij mocht niet bijten in de kasten en niet achter de poezen aangaan. Nu hoef ik alleen mijn stem te verheffen en ze gehoorzamen al. Hoewel dat maar voor 2 sec is want dan moet ik lachen om die onschuldige koppies... Haha! En zijn ze weer zo vrolijk als wat... maar ze weten het wel Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:57

Ik ga het nog 1x zeggen,ik sla in de regel mijn honden niet zomaar,maar............maar als er 2 zo vreselijk vechten dat er 1 bezig is de poot van een ander eraf te rukken,dan ga ik niet staan scudden aan een nekvel,ik schop echt zijn darmen eruit(bij wijze van preken dan,er zijn hier mensen die overal nu darmen zien liggen)...en dat boeit me inderdaad helemaal niets!!!

ik geef ze ook wel eens een mep met een zweep,1 hond heeft nog wel eens de neiging ineens naar het paard te springen als je aan het rijden bent,als het even kan is het dan echt meteen raak,flinke mep en keihard FOEI!!!,dan is ie weer maanden zoet!!

maar goed,dit is ook weer het zoveelste voorbeeld van mensen die een boek gelezen hebben ,een paar hondjes van buren met toeval zo goed gecorrigeerd hebben en het dan wel allemaal weten!!

shiloh,luister niet naar mij,maar luister in ieder geval naar illindra,die heeft te maken met "echte"honden,en de praktijk,die steeds weer anders is ,als dat in de boekjes geschreven staat(net als bij paarden overigens)..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:02

ik heb mijn uitlaat hond wel eens een rot schop verkocht.... Had ik gelijk wel onwijs veel spijt van, maar was echt zoooo boos, stond gewoon helemaal te trillen...

Hij ws 'm namelijk gepeerd met riem, door de sloot gegaan, en achter een kudde schapen aan gegaan, waardoor er twee stuks in de sloot waren beland... Gelukkig zijn die er zelf weer uitgeklommen... Maar toen hij eindelijk weer bij me was, ehb ik hem echt een rotschop verkocht zo boos was ik... Hoe fout dat eigenlijk is, omdat hij juist weer naar me terug kwam, maar op dat moment was ik gewoon buiten zinnen...

Vaak is stem gebruik vaak al genoeg. Dan heb ik het over hond, kat en paard. Mijn kat luisterd ook wel goed naar stem verheffing Haha! "UH!!" is vaak al genoeg als hij wat stouts wilt gaan uithalen Knipoog Slaan doe ik niet bij katten, wel een keer voorgekomen, toen de kat mijn hoofd aanvloog (moest onder het bed zijn, kat zat op het bed, en vloog mijn hoofd aan...) Meer een reflex dan dat ik het meende... Bloos

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:04

Shiloh schreef:
in de mijne niet... Als ik een valse hond in mijn armen heb hangen, wil ik echt niet dat iemand hem op zijn kop gaat rammen of gaat slaan of whatever... de kans dat hij alleen maar aggresiever wordt en standvastiger word is me veel te groot... Volgens mij kom je met rustig blijven een stuk verder dan met nog meer chaos en aggresiviteit in de situatie gooien...

Oke, ik snap het. Jij laat dus liever je arm amputeren omdat die hond er te lang aan heeft gehangen. Alleen maar omdat jij het zonodig moest hebben dat de baas zijn hond eraf haalt met "Af Fikkie, Af!"

Die hond moet gedomineert worden. En bij de een werkt dat met een flinke schreeuw, maar bij de ander niet. Dus als die hond een schop onder zijn hol nodig heeft voordat hij stopt zal ik dat zeker niet verbieden. Als JIJ gaat slaan zal hij agressiever worden, want jij bent eigenlijk zijn 'tegenstander'. Maar als een ander dat doet is de kans veel groter dat hij de hond gaat domineren.

Maar ik zal het onthouden voor de keer dat ik jou met een hond aan je been zie. Dan zal ik het wel proberen met lief vragen en aaien die hond van je af te krijgen. En toekijken hoe jij half dood ligt te gaan omdat de hond niet reageert op mijn pogingen, maar jij niet wilt dat ik hem eraf schop. Tis voor jou niet te hopen dat je ooit een doorgedraaide hond aan je been krijgt...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:51

Ik heb tot nu toe nog nooit reden gehad om mijn hond een rotschop te verkopen maar ik heb zo een idee als er 85 kilo hond aan je been hangt dat zelfs de grootste tegenstanders hier blij zullen zijn dat ik hem dan met een "end hout" van je af mep.
Of je moet je niet erg vinden om met een lichaamsdeel minder door het leven te gaan Knipoog

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:55

Ik sla mijn hond ook wel eens, als hij naar mij gromt, dan reageert hij gewoon niet op een foei of een greep in zn nekvel. Dat deed hij vroeger heel vaak ( maar nu helemaal niet meer). Ik ben wel tegen op schoppen tenzij de situatie van kimmie261 dat zou mijn reactie ook zijn. Ik doe gewoon wat er in dat moment in me opkomt, en of t nou een pets is of een foei. Dat maakt me niks uit.
En denk nou niet dat ik mijn honden veel straf, nee ze mogen bijna alles behalve boven de mens staan en bijten.
Maar ik vind het wel onzin dat je handen hoofden zijn enzo, ik bedoel, mijn paard is eens aangevallen door een hond, en mijn paard heeft hem ook een trap verkocht. Die gaat echt niet denken, ik bijt hem want ik ben een hond. Dat doe ik ook absoluut niet. Ik ben een mens geen hond, hij verplaatst zich ook niet in mij.
Nu krijg ik vast aanvallende reacties Nagelbijten / Gniffelen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:04

cootjuh maak je maar geen zorgen hoor,wat nodig is is nodig,dat verhaal dat handen hoofden zijn heeft weer iemand verzonnen,en mss werkt het heel goed bij een labrador,of een golden retriever,maar er zijn nu eenmaal hondenrassen waarbij het erg fijn is dat de hond onder je staat,en ik loop hier totaal niet de hele dag te schreeuwen of te slaan of te schoppen,welnee,vanaf het begin af aan wordt duidelijk gemaakt dat ik de allergrootste baas ben,en dat ze gewoon respect moeten hebben,er zijn hier honden die ik nog nooit een tik heb verkocht,die hebben het gewoon niet nodig,maar dat komt gewoon niet helemaal over geloof ik....

hier een foto van rottweiler en dogo...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:20

Oké....
Ik plaats ook even een foto van mijn hond om aan te geven dat wanneer hij je vastheeft er echt wel meer aan te pas moet komen als rustig toespreken....

Hij is de grootste sul ter wereld heeft nog nooit een klap/schop gehad ,loopt tussen konijnen,varkens,paarden,poezen speelt met kids kortom familiehond.
Op deze foto kwam hij blij op ons af .....maar stel je voor dat dit woede is en er komt 85 kilo kwaad op je af en het heeft je vast wat doe je dan??????
Mij maak je niet wijs dat je dan in alle rust probeerd hem van je af te praten.....
Afbeelding

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:06

pff wat meningen wel niet kunnen doen zeg... ieder voed zijn/haar eigen dier op, zo is het nu eenmaal er is niet 1 regel hetzelfde vaak ,wat dus tot "ruzie's" kan uitlopen,.. maar ja ik vind wat cars en kimmie 216? (als ik het goed heb) gelijk hebben omdat izkelf ook een grote hond (en niet zo lief voor andere dieren) gehad heb, en bij veel gevechten ben geweest, ze hebben dan gewoon een black out dan kan je praten tot je een ons weegt...
maar ik denk id dat je wel zoiets mee moet maken ...
maar ja das weer mijn mening he Knipoog

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:15

Ik straf mijn hond over het algemeen met mijn stem.. Uithalen heeft bij hem geen zin, daar wordt ie alleen maar bang en agressief van..

Gistermiddag kwam ik thuis, had ie flesjes Icetea (die ik op de grond had laten staan in de keuken) meegesleept naar zijn mand.. En alles wat in zijn mand ligt, dat moet hij beschermen met zijn leven (dat denkt hij tenminste)..

Ik heb er gisteren een beetje een spelletje van gemaakt, heel vrolijk gedaan net alsof hij niks fout had gedaan.. En dat werkte aardig goed moet ik zeggen.. Ik kon zonder kleerscheuren de flesjes uit zijn mand halen..

Ik krijg dit ook wel met boos worden voor elkaar maar ik doe het dan liever op deze manier..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:26

Lame,ik denk over het algemeen dat hier niemand zit die zomaar zijn hond slaat of schopt of wat ook....

en mijn honden halen elke dag wel een streek uit,en dan mopper ik dat is genoeg,gelukkig zeg,zou het toch niet zien zitten hier de hele dag slaant en schoppend door het huis te lopen,maar daar waar nodig kunnen ze wel een zetje onder de bips verwachten...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:24

nou ook golden retrievers kunnen flink aanvallen hoor! Haha! (wij zijn in het trotse bezit van zo'n dier), dus ook bij deze heb ik graag dat ze mij respecteerd..

(even offtopic: brr ben niet bang voor honden, maar rottweilers vind ik toch altijd wel een beetje eng!)

Laatst liepen er twee rottweilers los in de straat en ik had mijn hond buiten het hek )op sta;) vastgezet aan een touw. Zag ze al aankomen, dus ging uit voorzorg al naar mijn hond toe. Ik weet dat ze wanneer ze vast zit, zich erg snel bedreigd voelt en dus zal uithalen en ja hoor, honden kwamen dichterbij: grom grom, woef woef, waarschuwing van mijn hond richting andere 2. Heb die andere twee weg gestuurd, dus ging goed.

Later liep er een kennis voorbij met haar hondje, twee rottweilers er were omheen en bespringen het kleine hondje. Hondje bijt van zich af en het was vechten geblazen (niet zo erh als bij jouw kimmie, gelukkig!) meisje gaf rottweiler toen ook een trap; je doet gewoon alles wat mogelijk is om te zorgen dat beide honden geen blijvende schade oplopen! (later zei ze wel; oooh ik gaf die hond zomaar een trap!!)

1 van die twee honden loopt wel vaker los, erf grenst aan een fietspad waar ik elke dag over heen moet om bij mijn paard te komen. Brrr ben altijd blij dat ik een brommer heb, dan ben ik er zo voorbij! Hond komt iedere keer weer op me af.. Vind het ronduit asociaal dat die mensen hun hond zomaar los laten lopen..

Om overigens even in het paardenvoorbeeld te blijven.. Een vriendin van mij heeft een jack russel die constant achter de paarden aan rent. Paard wordt boos en gaat achter hond aan, laatst sprong paard boven op het hondje. Zielig hondje, doet zeer, maar is 'natuurlijk' . Ik zie niet in waarom dat dan anders zou zijn wanneer een mens dat doet. HOndje irriteert paard, doet in de ogen van t paard iets slechts, paard valt hondje aan en slaat. Hondje doet iets wat fout is bij het baasje, baasje wordt boos en valt hondje aan, baasje slaat. Zelfde situatie..
Hondje zal bij paard echt niet denken: hey wat doet dat paard nou, die slaat mij met zijn hoofd!!! (= been) Hondje denkt alleen: ow.. achter paard aan rennen is pijn, pijn is negatieve ervaring, niet meer achter paard aan rennen dus!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:36

Cootjuh schreef:
Maar ik vind het wel onzin dat je handen hoofden zijn enzo, ik bedoel, mijn paard is eens aangevallen door een hond, en mijn paard heeft hem ook een trap verkocht. Die gaat echt niet denken, ik bijt hem want ik ben een hond.

Nee, want een paard leeft ook niet in een roedel met een hond zoals mensen dat doen. Maar goed, dit is een theorie die echt niet alleen bij lieve schattige hondjes werkt, maar bij ontzettend veel honden en is ontwikkeld door enkele van de grootste hondenkenners hier in nederland. Maar goed, ieder zijn eigen theorie... Ik weet in ieder geval dat deze bij duizenden honden is toegepast en bij duizenden honden heeft gewerkt.

Over het schoppen en slaan is mijn mening intussen wel duidelijk denk ik, en ik heb al op pagina 3 ergens gezegd dat het totaal geen nut heeft om daar over verder te discussiëren. Want ieder blijft toch zijn eigen mening houden.... vanaf nu ga ik dan alleen nog maar op dingen reageren die daar dan ook niks mee te maken hebben. Ik weet goed waar ik mee bezig ben, en ik ga echt niet van gedachten veranderen, ik vind het gewoon verkeerd, punt klaar. Als jullie willen denken dat ik jullie daarmee gelijk tot mishandelaar bombardeer is dat jullie probleem, niet de mijne, jullie leggen mij woorden in de mond, ik niet zelf.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:44

shiloh mag ik vragen hoe oud je bent????

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:02

1 vraagteken is wel genoeg hoor.

Waarom wil je het weten. Mijn leeftijd heeft denk ik weinig te maken met het onderwerp afstraffen van honden.