De pit-bull

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:20

[quote="Paradise"]Wow, echt mooi gemaakt, ben er helemaal stil van Scheve mond
Maar het is wel waar wat ze zeggen, dat de labrador en cocker spaniel volgens de statistieken gevaarlijker zijn.
quote]

Ja idd mooi gemaakt en helaas is het waar dat de mens ze voor een groot gedeelte zelf vals maakt.
Ik ga niet zeggen dat het helemaal door de mens komt want net zoals bij mensen, wordt er ook wel een (vaak) een hond geboren met een hersenafwijking.
Hierdoor kunnen ze afwijkend/agressief gedrag gaan vertonen en als zo'n hond dan een eigenaar heeft die dat alleen maar mooi en stoer vind, zal hij geen cursus/trianing krijgen om het gedrag te onderdrukken maar juist geprikkelt/gemotiveert/uitgedaagt worden om het gedrag alleen maar meer te gaan vertonen.
Hoppa weer een valse hond erbij.

En denk eens aan honden die veel beweging nodig hebben zoals de pool en slede honden die ongewenst/onnatuurlijk (evt agressief) gedrag gaan vertonen omdat ze hun energie niet kwijt kunnen.
Bijv de siberische Husky, ik wil niet zeggen dat je zo'n soort hond niet mag houden als je in de stad woont, als je maar zorgt dat die genoeg beweging krijgt omdat ze dat ze hard nodig hebben. Bij het centrum waar ik werk hoort ook een asiel en daar hebben we op dit moment 6 husky's zitten die door verschillende eigenaren zijn afgestaan om verschillende redenen.
Husky's zijn slim en als jij ze niet de aandacht geeft en er niet voor zorgt dat ze dagelijks hun energie kwijt kunnen dan zorgen ze er zelf wel voor dat ze die kwijt kunnen maar dan op een manier die het baasje niet zo leuk vind.
We hebben er nu 2 zitten die opeens katten aanvallen/doodt bijten terwijl ze jaren lang daarvoor wel goed samen konden met katten.

De andere husky's zijn om verschillende redenen afgestaan, bijv sloopgedrag ( 1 manier waarop de hond zich bij te veel energie/gebrek aan aandacht/uitdaging zelf wel bezig houdt.) of constant van huis weglopen ( te weinig beweging)

Wat de laatste jaren ook veel voorkwam/komt is verstoord gedrag door de fokkerij.
Dit treedt vooral op bij fok van show honden, mensen gaan steeds meer eisen stellen aan het uiterlijk van een hond waardoor het gedrag/karakter naar een 2e plaats lijkt te zakken.

Als voorbeeld de Golden Retriever, stond bekend als lieve huis, tuin en keuken hond maar dat karakter is aan het veranderen.
Dat ras is zo allemachtig doorgefokt qua bouw, haarstructuur, vachtkleur, stand van de achterhand enz enz dat het karakter niet meer belangrijk leek.
Ik werk bij (1 van de) Martin Gaus Trainings en gedrags centrum en er zitten opvallend veel goldens met een gedragsprobleem. Enkele voorbeelden, baknijd, prooinijd, rangorde problemen, angstagressie, sociale blokkade's.
Ik bedoel dus dat mensen een beetje zijn door geslagen in het motto: het oog wil ook wat en een mooie hond een goed statussymbool is. Natuurlijk denkt niet iedereen zo (thank god) maar voor sommige gaat het uiterlijk voor het karakter waardoor de golden is doorgefokt is en er nu veel goldens zijn die een ander karakter hebben dan oorspronkelijk.
En ik wil niemand beledigen en ook zeker niet zeggen dat de golden geen lieve leuke betrouwbare hond is, maar het is wel zo, dat door die doorfok gedragsproblemen wel vaker voorkomen dan ong 10 jaar geleden toen het uiterlijk nog niet zo allemachtig hoog meetelde en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Bij ons gebruiken/trainen we onder andere de golden ook tot geleidehond door hun fijne karakter dus ik weet dat goldens hele leuke lieve honden zijn.

Helaas zijn sommige van de kleinere honden die vroeger de de zogenoemde dameshondjes waren zoals de havenees, teckel, chihuahua, de dwerg poedel yorkshire terrier) ook behoorlijk doorgefokt en erg bijtgraag geworden.

Ik heb het meerdere malen (pijnlijk) mogen ervaren.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:32

Ken ook iemand.. die vond een husky zo mooi.
Werkte de hele dag, kwam soms s'avonds laat thuis, husky zat in de garage.
Wat van gezegd en "gedreigd" met dierenbescherming, zeker mbt dat type hond opsluiten..
Weet je wat, denkt ie, koop er zo'n zelfde soortje puppie bij. Samen in de garage..

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 22:39

nou, dat bedoel ik dus.
Je kan er op wachten dat het nog een keer goed misgaat en dat verschillende husky's doorslaan en een kind of baas grijpen ipv van de kat wat ze nu doen.
En dan.......... ik vrees voor de simpele oplossing en dus een verbod op de Husky terwijl het toch hele lieve, trouwe en vooral werklustige honden zijn.
Geld ook voor de Border Collie, en de Setters.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:09

Oke ik heb dus zelf ook een amerikaans stafford van 7 maanden en een golden retriever van 6 jaar.
Ik heb echt 2 schatten van honden echt de golden zn hond krijg je nooit meer,chels (staf) neemt veel over van lady en daar heb ik denk ik mazzel aan.
Ik voed haar consuquent op,en echt het is een schat van een beest,waar de kleine van mijn vriendin van een jaar mee rondwandeld.
Ook kan ze goed met andere honden over,ze wil altijd spelen en is altijd erg onderdanig.
Ze moeten niet alle honden over een kam scheren dat vind ik.
Hier een foto van mijn enge hond

Afbeelding

Afbeelding

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:43

Heb je berichtje wat kunnen ontcijferen...
Leuk beestje.. Tong uitsteken
Maar we (ik) scheren niet alle honden over 1 kam. Het ging ook over een pit-bull, jouwe is een stafford.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 18:45

Heb vrijdagnacht nog met 3 American Bulldogs mogen "stoeien" om een 7 weken oude baby ergens uit huis te halen Scheve mond
Ik blijft het gewoon een naar type hond vinden.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:35

Branca schreef:
Heb je berichtje wat kunnen ontcijferen...
Leuk beestje.. Tong uitsteken
Maar we (ik) scheren niet alle honden over 1 kam. Het ging ook over een pit-bull, jouwe is een stafford.. Verward

Maar de Stafford wordt vaak voor een pittbull aangezien.
En als de Stafford de juiste papieren niet bezit worden ze als Pittbull gerekent.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 16:28

Wyko schreef:
Maar de Stafford wordt vaak voor een pittbull aangezien.
En als de Stafford de juiste papieren niet bezit worden ze als Pittbull gerekent

Door mensen die geen hondenrassen kennen worden ze er idd voor aangezien.
Maar wat je zegt van de Stafford, zonder papieren, is niet correct. Wie "rekent" hen dan als Pitbull?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 17:06

Branca schreef:
Door mensen die geen hondenrassen kennen worden ze er idd voor aangezien.
Maar wat je zegt van de Stafford, zonder papieren, is niet correct. Wie "rekent" hen dan als Pitbull?

De Nederlandse Pitbull wet. Alle op een Pitbull gelijke honden zonder stamboom (en daar vallen helaas veel honden onder, soms zelfs kruising Labradors) kunnen in beslag genomen worden en afgemaakt.
Dat hoor je als hondeneigenaar in Nederland toch eigenlijk wel te weten.
Het is verboden om Staffords zonder papieren te fokken en het is ook verboden om ze te verkopen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:19

ThePast03 schreef:
De Nederlandse Pitbull wet. Alle op een Pitbull gelijke honden zonder stamboom (en daar vallen helaas veel honden onder, soms zelfs kruising Labradors) kunnen in beslag genomen worden en afgemaakt.
Dat hoor je als hondeneigenaar in Nederland toch eigenlijk wel te weten.
Het is verboden om Staffords zonder papieren te fokken en het is ook verboden om ze te verkopen.

Klopt als een bus!
Dit is ook de reden dat we afzagen van het aankopen tot een Dogo Argentino pup zonder papieren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:22

Ylana schreef:
Klopt als een bus!
Dit is ook de reden dat we afzagen van het aankopen tot een Dogo Argentino pup zonder papieren.

Heel verstandig, als iedereen dat zou doen zou de handel in papierloze Pitbull achtigen snel op zijn kont liggen.
Het blijft me verbazen hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de Pitbull wet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:40

ThePast03 schreef:
Het blijft me verbazen hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de Pitbull wet.

Weet je dat ik er ook niets over wist, totdat ik ging zoeken op internet.
Ik wist dat ik geen hond zonder stamboom wilde, zeker niet zo'n hond maar verder ...... Blond
Nou ben ik helemaal op de hoogte.
Ik lees elke ochtend de krant, maar ik kan me niet herinneren dat er veel in de krant gestaan heeft.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:43

Toen de wet net werd ingevoerd (ik dacht 93 zo uit mijn hoofd) stonden de kranten er vol van.
Nu nog staan er vaak advertenties op marktplaats waarin wordt gewaarschuwd voor de Pitbull wet. Tussen de puppyadvertenties!

Ook staan er op heel veel sites (van bijvoorbeeld American Staffords) waarschuwingen voor de Pitbull wet.
Helaas zijn er een hoop mensen die een pup kopen zonder zichzelf eerst te verdiepen in het ras of niet ras wat ze kopen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:47

ThePast03 schreef:
Dat hoor je als hondeneigenaar in Nederland toch eigenlijk wel te weten

Die wet bestaat niet, het is de RAD. Daar vallen oa pitbulls onder.
Een hond wordt niet zomaar inbeslaggenomen en zeker niet afgemaakt.
Men moet mbv een lijstje de hond zijn uiterlijk bepalen. Als de hond teveel "positieve" punten op de lijst heeft, voldoet ie aan de eisen van de RAD. Dan zal ie ingeslapen worden.

En idd ThePast03, kochten maar meer mensen zo'n soortgelijk "ras" MET papieren, dan was er minder bonafide handel daarin.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:53

Het is een lap tekst, met dank aan een Amstaff site:

Zoals we allemaal weten is de Pitbull wet, sinds 1993 van kracht. Om deze wet na te leven, zijn hiervoor aangesteld de hondenwacht en de AID, maar ook de lokale politiekorpsen dienen op de hoogte te zijn van deze wet, alhoewel deze instantie de PBW op een lage prioriteit heeft staan. Beide functionarissen is het toegestaan om personen staande te houden welke in het bezit zijn van een Staffordshire Terriër, dit houd in, men voert controle uit op het naleven van de Pitbull wet.

Wanneer valt de hond onder de Pitbull wet ?
Bij staande houding wordt de eigenaar gevraagd of de hond een stamboom heeft, indien dit het geval is, zal de hond z'n chip worden afgelezen en geverifieerd worden bij de RvB (Raad van Beheer). Wanneer het in orde is, dat de hond een stamboom heeft, zal de tot staande houding beëindigd zijn, en kunnen eigenaar en hond hun weg vervolgen. Ook zou er een situatie kunnen zijn dat je wordt staande gehouden door een politieagent, echter deze heeft vaak geen chipaflezer bij zich, en zal naar alle waarschijnlijk de hond confisqueren (in beslag nemen), echter de hond zal weer teruggebracht worden indien blijkt dat de benodigde papieren in orde zijn, ook kan er een verzoek worden gedaan om met de hond naar het politiebureau te komen, om de hond aldaar verder te onderzoeken inzake de chipcontrole.

MAG test bij de American Staffordshire Terrier
Ook moeten zowel de vader hond, als de moeder hond de MAG (Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) test goed hebben doorstaan. Wanneer dit niet het geval is, zal de RvB geen stambomen afgeven, en vallen de pups onder de RAD/Pitbull-wet.

Ook een veel gehoorde kreet is, "maar mijn hond heeft een chip", ook hierbij geldt, wanneer de hond alleen een chip heeft, maar geen stamboom, valt deze ook onder de RAD/Pitbull-wet.

Ik heb een American Staffordshire Terrier of Staffordshire Bull Terrier zonder stamboom en chip, maar ik volg de eisen van de Pitbull-wet
Alleen de Pitbull's welke geboren zijn voor 1993, dienen gehoor te geven aan de Pitbull-wet, kort aangelijnd, gemuilkorfd en gecastreerd/gesteriliseerd.
Het gaat dus niet op, om de maatregelen toe te passen op de hond welke na 1993 geboren is.

Geen chip, geen stamboom

Wanneer je wordt staande gehouden met je hond, en deze heeft geen stamboom, dan ook zal de hond in beslag worden genomen echter zal deze nu op 26 punten worden beoordeeld. De beoordeling wordt verricht door een deskundige (in Nederland zijn hiervoor 2 personen aangesteld door LNV). De hond valt onder de verantwoording van de Officier van Justitie, welke de Rechter om een uitspraak zal verzoeken, de eigenaar wordt de kans geboden (en zal ook genomen moeten worden) om een contra-expertise aan te vragen, wat ik begrepen heb, wordt meestal om een contra-expertise gevraagd, wanneer het een kruising betreft. Uiteindelijk zal de Rechter tot een uitspraak komen, echter wanneer de hond duidelijk vergelijkbaar is aan een PB, dan zal de uitspraak, euthanasie zijn.

Wanneer je pas een pup hebt aangeschaft zonder stamboom, is het advies ook, om deze terug te brengen naar de fokker cq. winkel om problemen in de toekomst te voorkomen. Een advies die ook maar beter opgevolgd kan worden, natuurlijk is het terugbrengen van een pas aangeschafte pup geen makkelijke opgaaf, nog moeilijker wordt het als je staande wordt gehouden met een hond waar je al 5 jaar lief en leed mee deelt.

De controles worden strenger, en de politiekorpsen in Nederland krijgen onderricht in het herkennen van Pitbullachtigen.

Het bij je dragen van het Stamboom
Het is niet noodzakelijk om altijd maar een kopie bij je te dragen van het stamboom. Hondenwachters welke controles uitvoeren, zijn altijd in het bezit van een chipaflezer, en zullen de chip altijd verifiëren met de RvB.

Tot slot, staande gehouden worden met een American Stafford Terriër of Staffordshire Bull Terrier die voldoet aan de wet (stamboom/chip) is altijd vervelend, maar blijf netjes, beantwoord de vragen en ga geen discussie aan. Laat zien dat je een ras vertegenwoordigt die voldoet aan de eisen van de wet. Laten wij als eigenaren van een vreselijk mooie rashond, het voorbeeld geven.
Tip van de hondenwachter; indien je meerdere malen wordt staande gehouden met je American Staffordshire Terrier of Staffordshire Bull Terrier met stamboom, zou je wellicht een foto van jezelf met hond naar de hondenwachter in je stad kunnen sturen, zodat zij je niet weer hoeven aan te houden.

--------------------------------------------------------------------------------
Koop een hond en riskeer gevangenisstraf

Bij de Ombudsman Dieren komen verschillende klachten binnen over honden die verkocht worden vanuit België naar Nederland, waar ze onder de wet 'agressieve dieren' vallen. De honden die in Nederland onder deze wetgeving vallen, worden aangeduid als pitbull. Er zijn verschillende handelaren die willens en wetens honden verkopen aan onwetende Nederlanders. Eens in Nederland, vallen deze geïmporteerde honden dus onder de wet agressieve dieren'.

De Ombudsman Dieren gaat een mail-campagne starten om het parlement in Brussel duidelijk te maken dat de verkoop van dit soort honden naar Nederland via de Europese wetgeving verboden moet worden. Meer info is te vinden op de site ombudsmandieren onder lopende zaken.

Wat is nu een pitbull?
Een aantal weken geleden haalde een Nederlandse familie, die niet op de hoogte is van de wet 'agressieve dieren', een kruising American Staffordshire Terriër (Pitbull) uit het asiel. Nog geen week later werd de hond door een onafhankelijk deskundige als Pitbull beoordeeld en in beslag genomen. Het is waarschijnlijk dat deze hond zal worden afgemaakt.

Sinds 1993 is de regelgeving rond Pitbulls een feit. De wet 'agressieve dieren' is duidelijk: ¨het is verboden honden van het Pittbul-type te fokken, te houden, te verkopen en ten verkoop voorradig te hebben¨. Een Pitbull is geen erkend ras en de wet omschrijft enkel de uiterlijke kenmerken waaraan een Pitbull moet voldoen. Wanneer honden op de Pitbull lijken en een stamboom van de Raad van Beheer hebben (zoals de American Staffordshire Terriër), dan vallen zij niet onder deze regeling. Als een hond echter geen officiële stamboom heeft, maar dus wel lijkt op een Pitbull ( zoals omschreven in de wet), dan is de kans groot dat het dus om een Pitbull gaat.

Omdat het verboden is om een Pitbull te houden, kan de hond dus zonder meer in beslag worden genomen en worden afgemaakt! Sterker nog de bezitter kan ook nog strafrechterlijk worden vervolgt en een maximum straf van twee jaar krijgen.

naar boven

ASIELEN STRAFBAAR DOOR VERKOOP PITBULLS

Dierenasiels trekken zich niets aan van de wetgeving die het houden, fokken en verkopen van Pitbulls (een stafford zonder stamboom is voor de wet een pitbull!) verbiedt. Via de asielen worden Pitbulls nog steeds rustig verkocht aan slecht geïnformeerde nieuwe eigenaren.

Dat dit leidt tot familiedrama's bleek afgelopen week. Een familie die in onwetendheid een hond uit het asiel haalde als kruising Staffordshire Terriër, raakte deze week de hond kwijt. De hond werd van de straat geplukt, door een onafhankelijk deskundige als Pitbull beoordeeld en in beslag genomen.Waarschijnlijk zal het dier worden afgemaakt. De regelgeving rond Pitbulls bestaat sinds 1993 en is zeer duidelijk: het is verboden honden van het Pitbullterriër type te fokken, te houden, te verkopen en ten verkoop voorradig te hebben (zoals bij asielen gebeurt). Een Pitbull is geen erkend ras, in de wet staat alleen beschreven aan welke uiterlijke kenmerken een Pitbull voldoet. Honden die op de Pitbull lijken maar een stamboom van de Raad van Beheer hebben, zoals de American Staffordshire Terriër (Amstaff) (red. en Staffordshire Bull Terrier, Engelse Staff), vallen niet onder de regeling. Zodra de hond geen officiële stamboom heeft, maar wel lijkt op het type zoals dat in de wet staat omschreven, is de kans groot dat het om een Pitbull gaat. Omdat het houden van een Pitbull verboden is, kan de hond zonder meer in beslag worden genomen en afgemaakt, hoe lief het dier verder ook is.

In de praktijk worden nogal eens honden verkocht als 'kruising Amstaff'. Volgens de definitie in de wet zijn dit gewoon Pitbulls en is de verkoop én het in voorraad hebben hiervan verboden. Asielbeheerders zijn hier niet altijd van op de hoogte, en plaatsen de hond gewoon weer bij een nieuw gezin. Als een politieagent denkt dat een hond een Pitbull is kan hij de hond in beslag nemen en laten beoordelen. Het doet er daarbij niet toe hoe de hond zich gedraagt, het gaat erom hoe hij eruit ziet. Lijkt de hond op een Pitbull dan is het resultaat: een hond die alsnog wordt afgemaakt en veel verdriet bij de nieuwe eigenaren, die niet waren ingelicht.

De Hondenbescherming heeft al vele malen voor dit probleem gewaarschuwd, maar de asielbeheerders leken de ernst hiervan niet in te zien. "De hond is toch lief" was steevast de reactie. Of de hond lief is doet er niet toe, de regelgeving is zeer strak. Een asielbeheerder die hierin geen verantwoordelijkheid neemt, zadelt de nieuwe eigenaar op met een onaanvaardbaar groot risico. Daarnaast is het asiel zelf ook strafbaar voor het houden en verkopen van Pitbulls. Als het asiel er zeker van wil zijn dat de hond door het leven kan zonder in beslag te worden genomen, moet er van te voren voor worden gezorgd dat de hond door een onafhankelijk deskundige is beoordeeld. Deze beoordeling wordt gedaan door deskundigen aangewezen door de overheid. Is de hond geen Pitbull, dan kan de hond met een certificaat worden geplaatst. Dat bespaart hond en nieuwe eigenaar veel leed!

MEER INFORMATIE
BOND TOT BESCHERMING VAN HONDEN, Statenlaan 108, 2582 GV Den Haag
Telefoon: 070 3388538, fax: 070 3388537, e-mail: info@hondenbescherming.nl

naar boven

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:55

En even voor alle duidelijkheid: Bovenstaande geldt niet alleen voor de Amstaff en Staf maar voor alle op Pitbull gelijkende honden zonder papieren. Er zijn bijvoorbeeld ook al American Bulldogs in beslag genomen omdat dit ras in Nederland niet erkend is als ras en dus nooit officiele FCI papieren kan hebben.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 18:57

Hmmm... ben op veel punten niet eens met de tekst. Klopt ook niet helemaal. Maar goed.
Ik heb er mee te maken gehad en handel en denk in die context. Cool

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:26

Ilindra schreef:
Ik heb mij er zeer zeker in verdiept en maak ze regelmatig mee aangezien "hondenproblemen/probleemhonden" tot mijn dagelijkse werk behoren.
Ik geloof best dat jij hele leuke lieve honden hebt maar in de parktijk blijkt gewoon dat dit soort honden ook op een andere manier wordt ingezet.
Prima als jij daar je ogen voor wilt sluiten maar het is toch echt zo.
Vorige week heb ik nog een Pitbul van een woonwagenkamp afgehaald tijdens de arrestatie van de eigenaar.
Geloof mij, hij had die hond niet om te knuffelen Scheve mond
Waar ik een herder of een bouvier nog met een bijtmouw mee kan nemen gebruik ik voor een pitbulachtige toch echt m'n schild en stroomstok.

Hoeveel geschifte honden heb jij al weggehaald bij even geschifte mensen?

Het is logisch als jij dit een aantal maal meegemaakt hebt, dat je toch een afkeer van een bepaald ras krijgt. Dat is heel menselijk.

Maar geloof me alsjeblieft...... het is zo'n grote onzin..... ik heb al jaren honden...... allerhande rassen en vuilnisbakken (meestal uit asiel)..... en na een aantal jaren hebben deze honden toch allemaal hetzelfde karakter nl. SUPER LIEF, relaxed en redelijk gehoorzaam.

Dat gold ook voor de Pittbull die ze bijna 20jaar geleden volledig neurotisch bij ons achterlieten en nooit meer op kwamen halen. Op 10 jarige leeftijd hebben we 'm in moeten laten slapen vanwege verregaande dementie. Het beest heeft NOOIT agressief gedrag vertoont.

Een hond gaat nu eenmaal op z'n baas lijken Tong uitsteken Dat weten we al zo lang!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:54

Ilindra"]
Heb vrijdagnacht nog met 3 American Bulldogs mogen "stoeien" om een 7 weken oude baby ergens uit huis te halen Scheve mond
Ik blijft het gewoon een naar type hond vinden.
[/quote]

[quote="Sosha schreef:
Een hond gaat nu eenmaal op z'n baas lijken Tong uitsteken Dat weten we al zo lang!

En die baas was een grote*****
Vind het heel frapant dat die mensen nooit ruwharige teckels ofzo zoiets hebben Schijnheilig

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:58

Ilindra schreef:
Vind het heel frapant dat die mensen nooit ruwharige teckels ofzo zoiets hebben Schijnheilig

Die nemen ze pas als alle andere rassen verboden zijn Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:36

Ilindra schreef:

Verward
Hoe bedoel je bevooroordeeld!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 20:49

Ylana schreef:
:?
Hoe bedoel je bevooroordeeld!!!!

Misschien door feiten en omstandigheden die ik tijdens mijn werk tegen kom.
Lees m'n eerdere posts in dit topic nog maar eens door en vraag het dan nog eens Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:09

Sorry hoor, maar jij doet net of dat je met je werk bij de politie door heel Nederland, allemaal gevaarlijke vechthonden in beslag neemt bij nog veel gevaarlijkere mensen.
Tuurlijk zullen somige mensen deze honden houden omdat het stoer is en mensen afschrikt.
Maar ook houden heel veel mensen deze honden gewoon omdat ze onwijs mooi en lief zijn.
Jij bent net zo bevooroordeeld over deze honden als dat ik ben over politie agenten. Die hebben allemaal een onwijs dikke reet en zitten de hele dag koffie met donuts te eten en wanneer je ze nodig heb zijn ze er nooit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:17

Nee, ik doe niet alsof, zou ook niet weten waarom Verward
Ik ben gek op alle soorten honden, anders was ik ook geen hondengeleider geworden.
En zoals al eerder gezegd zijn niet alle eigenaren van die honden zo, het is echter wel een feit dat een bepaald soort mensen een bepaald soort hond heeft en dat de hond niet zijn baas uitzoekt maar andersom.

Ik ben idd dol op donuts maar koffie lust ik niet.
Mijn reet valt reuze mee en als jij mij nodig hebt zal ik er idd waarschijnlijk niet zijn Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 21:19

Tjee Ylana in het andere topic schrijf je dat je een Chihuahua eigenlijk geen hond mag noemen.
Wie heeft er hier nu eigenlijk vooroordelen?
Ik heb met mijn Chihuahua IPO trainingen gelopen. Pakwerk was geen succes Haha! , maar met speuren en appel was hij een van de beste.