Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Silvia schreef:We hebben sinds kort een andere auto en hierin past de huidige autobench niet goed. (Atlas 80) We zijn op zoek naar een andere autobench en ik was benieuwd of er meer recente crash tests zijn dan die van de ANWB uit 2018. Ik heb hem nog niet gevonden op internet. Heeft iemand een link?

Little_Gift schreef:Ik vind het echt heel en interessant ieders ideeën en manier van aanpak te lezen en weet je, als het echt kwaad wil, dan mag je nog zo goed voorbereid zijn, dan loopt het ook gewoon kwaad af... Het lot kan je niet leiden namelijk helaas... Je kunt zoveel mogelijk je best doen en inderdaad zoals reeds gezegd, er zitten er bij mij ook maar 2 in de op maat gemaakte transportbox.
Twee van de drie kleintjes zouden claustrofobisch worden in een mini mini bench op hun maat gemaakt en helemaal gek worden. Het andere kleintje zou daar niet om geven maar als er 2 niet in zitten, dan zou zij dat ook niet leuk vinden dus die zitten niet in een transportbox. Ze zijn echter wel beveiligd uiteraard maar niet zo extreem zoals ik zou wensen en ze is alsnog een veiligheidsbox aanwezig voor hen in de auto maar goed, het is soms wat het is ook natuurlijk...
Ik vind het wel een heel interessant topic!
-------------------
Flux, ik had eens ergens gelezen dat hond aan de gordel niet werkt omdat de gordel niet registreert dat er een gewicht in zit bij een hond en dus niet op slot schiet of te laat... Weet niet of dat klopt maar het leek wel steek te maken...
Er bestaan speciale veiligheidsringen om aan tuigjes en tussenstukken te bevestigen uit bijvoorbeeld de klimsport die heel wat kunnen hebben... Misschien is dat nog een aanrader?
------------------Silvia schreef:We hebben sinds kort een andere auto en hierin past de huidige autobench niet goed. (Atlas 80) We zijn op zoek naar een andere autobench en ik was benieuwd of er meer recente crash tests zijn dan die van de ANWB uit 2018. Ik heb hem nog niet gevonden op internet. Heeft iemand een link?
Ik denk niet dat er vaak zulke testen uitgevoerd worden met hondenbenches helaas... Die van de Anwb is echter zeker nog representatief vermoed ik. 2018 is nog niet zo oud...
Maar in principe zit je met elke soortgelijke bench qua geperst hout en aluminium wel safe hoor! Ze zijn er allen voor gemaakt.
Dit type dus:
[ Afbeelding ]
Een Draadbench zou ik echter nog minder aanraden dan je hond los of aan tuigje in de auto, dat is nog veel gevaarlijker als heel dat ding dubbeltoe klapt en in je hond vouwt bij een crash...
Edit: 2 afzonderlijke posts in 1 post verzameld en de lay out wat duidelijker gemaakt
Little_Gift schreef:Flux, ik had eens ergens gelezen dat hond aan de gordel niet werkt omdat de gordel niet registreert dat er een gewicht in zit bij een hond en dus niet op slot schiet of te laat... Weet niet of dat klopt maar het leek wel steek te maken...
Er bestaan speciale veiligheidsringen om aan tuigjes en tussenstukken te bevestigen uit bijvoorbeeld de klimsport die heel wat kunnen hebben... Misschien is dat nog een aanrader?

Zonnetje81 schreef:Voor mijn pup heb ik toen zo'n reiskooi gekocht waar je het gaasje van kan optillen en dubbelvouwen.
Veel ruimte, als ze plaste poepte of kotste kon het nergens heen. Als je de klep opendeed kon ze ook niet eruit springen of zich verhangen en onhandig gedoe met een lijntje.
[ Afbeelding ]
Silvia schreef:Zonnetje81 schreef:Voor mijn pup heb ik toen zo'n reiskooi gekocht waar je het gaasje van kan optillen en dubbelvouwen.
Veel ruimte, als ze plaste poepte of kotste kon het nergens heen. Als je de klep opendeed kon ze ook niet eruit springen of zich verhangen en onhandig gedoe met een lijntje.
[ Afbeelding ]
Welk merk en type is dit? Naar zoiets zijn wij op zoek en ik heb hem nog niet kunnen vinden op internet.
Wel de Ferplast Atlas mer schuifdeurtjes maar niet met zo’n klep.

dierenfan schreef:Zonnetje81 schreef:Voor mijn pup heb ik toen zo'n reiskooi gekocht waar je het gaasje van kan optillen en dubbelvouwen.
![]()
[ Afbeelding ]
Die dingen zijn zo stuk. Oftewel pure schijnveiligheid. De husky's kwamen er dwars doorheen met deur en al
Silvia schreef:dierenfan schreef:
Die dingen zijn zo stuk. Oftewel pure schijnveiligheid. De husky's kwamen er dwars doorheen met deur en al
Gelukkig heb ik een hond van 5 kg en zit de bench klem tussen de achterbank en achterklep.