Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Warboel schreef:Zeker geen snuitje omdoen met wandelen, die dingen zijn daar echt niet voor bedoeld. Een goed passende muilkorf, met voldoende hijgruimte,die goed aanleren, en je hebt eventueel bandjes die je tussen het riempje van de muilkorf en de halsband kan doen als hij ‘m af probeert te krijgen. De muilkorf moet echt iets positief worden, je kan bijvoorbeeld in het begin met aanleren wat pindakaas aan de binnenkant smeren.
thequeensmum schreef:Warboel schreef:Zeker geen snuitje omdoen met wandelen, die dingen zijn daar echt niet voor bedoeld. Een goed passende muilkorf, met voldoende hijgruimte,die goed aanleren, en je hebt eventueel bandjes die je tussen het riempje van de muilkorf en de halsband kan doen als hij ‘m af probeert te krijgen. De muilkorf moet echt iets positief worden, je kan bijvoorbeeld in het begin met aanleren wat pindakaas aan de binnenkant smeren.
Volgens de fabrikant zijn die dingen daar wél voor bedoeld
Het zijn ondingen… thequeensmum schreef:Warboel schreef:Zeker geen snuitje omdoen met wandelen, die dingen zijn daar echt niet voor bedoeld. Een goed passende muilkorf, met voldoende hijgruimte,die goed aanleren, en je hebt eventueel bandjes die je tussen het riempje van de muilkorf en de halsband kan doen als hij ‘m af probeert te krijgen. De muilkorf moet echt iets positief worden, je kan bijvoorbeeld in het begin met aanleren wat pindakaas aan de binnenkant smeren.
Volgens de fabrikant zijn die dingen daar wél voor bedoeld

Hettieheks schreef:Ik blijf me dan verbazen dat er mensen zijn nee hoor dat stoffen ding kan wel….
Echt… hoe dan?! Zeker bij een wandeling gewoon echt niet! Arme dieren van mensen die het wel doen. Je hond kan niet goed hijgen en dat is zo belangrijk.
daantjuhhh schreef:BeFunny schreef:
Ja daar heb ik er dus 3 van in verschillende maten.
Ik vond ze bij mijn hond eigenlijk net iets te strak.
Bij de grootste kan zijn bekkie wel open. Maar hij is er echt niet van gediend