[Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:28

Ahh wat frustrerend, allemaal tegelijk ook. Mensen zijn soms zo... Tja ik weet niet wat het is, onnadenkend? En eerlijk ook als Ravi geen hulphond zou zijn dan had ik het ook een stomme actie gevonden van zo iemand, je gaat je toch niet ongevraagd zomaar met iemands dier bemoeien :o dan vraag je toch eerst toestemming...

Ravi lijkt mij zo'n lieve schat <3 fijn dat hij ondanks alles onderweg toch mooi netjes was bij de arts, knappe pup!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 11:53

Ik volgde het topic nog niet.
Maar volg met alle liefde!!

Wat onwijs mooi proces... <3
Samen groeien...!

Ja, ik merk ook echt dat mensen onnadenkend zijn. Zoals telpeva ook zegt.
Zowel met als zonder hesje.
"Ow hij mag wel springen hoor!!"
Van wie is de hond, van u of van ons...?

Heb het trouwens ooit eens gehad in het ov. Had je vier van die stoelen tegenover elkaar.
Ik zat met mn beste vriendin te kletsen en een slecht ziende man, met hulphond in harnas kwam voor ons zitten.
Prima... Ik oprecht de hond negeren. Ging hij schooien... Bij mn beste vriendin die een broodje at.
Dus ik. "Meneer, uw hond schooit en zoekt aandacht bij ons. Wij negeren hem, maar dan weet u er wel van."

Werd ie kwaad op ons. :n

Gelukkig drie haltes verder er uit. :') maar dan nog. Erg knullig.

Andersom bestaat dus ook! :') :j

Roosje01

Re: [Volg] Welkom Ravi, van pup tot hulphond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 13:37

Oh vreselijk zeg dat die man het niet zag die heeft dan wel heel erg bord voor zijn kop.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:18

Roosje01 schreef:
Oh vreselijk zeg dat die man het niet zag die heeft dan wel heel erg bord voor zijn kop.

Tja, slechtziend, dus ik snap wel dat hij dat zelf niet doorheeft dan. Dat hij dan boos wordt op degenen die hem waarschuwen is natuurlijk raar, dan heeft hij blijkbaar het idee dat ze het uitlokken. Maar je weet niet wat hij allemaal al heeft meegemaakt met andere mensen, die zal vast ook al meegemaakt hebben dat mensen zijn hond aan het aaien, lokken, voeren waren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:19

TS, wat een lieve hond en paard heb je!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:47

Zoolgangster schreef:
Roosje01 schreef:

Tja, slechtziend, dus ik snap wel dat hij dat zelf niet doorheeft dan. Dat hij dan boos wordt op degenen die hem waarschuwen is natuurlijk raar, dan heeft hij blijkbaar het idee dat ze het uitlokken. Maar je weet niet wat hij allemaal al heeft meegemaakt met andere mensen, die zal vast ook al meegemaakt hebben dat mensen zijn hond aan het aaien, lokken, voeren waren.

Ik lees nergens dat deze man slechtziend is ts zegt dat de man zei dat hij het niet gezien had. Terwijl haar pup duidelijk een hesje en riem aan heeft.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:06

Dat zegt ze wel, overigens niet TS ;)

Ik kom graag meevolgen. Wat een schatje die Ravi <3

[EDIT]
er worden nu twee dingen door elkaar gehaald vermoed ik.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:42

Mijn reactie was over ts haar berichtje

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:47

Roosje01 schreef:

Ja, maar het staat wel recht onder een verhaaltje over een slechtziende man met hulphond :')
Vandaar de verwarring waarschijnlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 16:44

maralyn schreef:
Ik volgde het topic nog niet.
Maar volg met alle liefde!!

Wat onwijs mooi proces... <3
Samen groeien...!

Ja, ik merk ook echt dat mensen onnadenkend zijn. Zoals telpeva ook zegt.
Zowel met als zonder hesje.
"Ow hij mag wel springen hoor!!"
Van wie is de hond, van u of van ons...?

Heb het trouwens ooit eens gehad in het ov. Had je vier van die stoelen tegenover elkaar.
Ik zat met mn beste vriendin te kletsen en een slecht ziende man, met hulphond in harnas kwam voor ons zitten.
Prima... Ik oprecht de hond negeren. Ging hij schooien... Bij mn beste vriendin die een broodje at.
Dus ik. "Meneer, uw hond schooit en zoekt aandacht bij ons. Wij negeren hem, maar dan weet u er wel van."

Werd ie kwaad op ons. :n

Gelukkig drie haltes verder er uit. :') maar dan nog. Erg knullig.

Andersom bestaat dus ook! :') :j

Inderdaad ook zonder hesje moeten mensen niet zonder na te denken en te vragen andermans hond lokken, voeren of afleiden. Maar in mijn geval was het zo duidelijk en dan nog doen. Ik weet dat het nog veel vaker gaat gebeuren helaas, maar ik was zo geschrokken nu, omdat ik er bijna door gevallen was en ik heb de laatste maanden al ernstige blessures achter de rug.

Ik hoor dat wel soort verhalen vaker over slechtziende mensen met een geleide hond.
Is natuurlijk ook niet netjes. Ik denk wel dat er achter zit dat ze regelmatig lastig worden gevallen of in de maling worden genomen etc… Veel mensen zijn echt stom zeg maar :j
Geleide honden zijn ook gewoon dieren en niet immuun voor lekkere dingen. In het vervolg zou je vriendin of jij ervoor kunnen kiezen om het broodje even weg te stoppen.
Maar ik vind het al super netjes dat je het op deze manier aangaf :)

Dankjewel allemaal <3

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:46

Fem schreef:
Roosje01 schreef:

Ja, maar het staat wel recht onder een verhaaltje over een slechtziende man met hulphond :')
Vandaar de verwarring waarschijnlijk.

Ik denk het inderdaad

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:32

Gelukkig Ineke, is het maar één x voor gekomen. :)
Ik ga al 10 jaar niet meer met de bus. :')

Ik begrijp wel dat mensen die überhaupt slecht ziende zijn in de maling wordt genomen. Maar zijn reactie was een tikje buitensporig.

Zeker, een hond is een hond.
Maar om nou alles aan te passen... Het is aan alle kanten geven en nemen natuurlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 18:49

Volgens mij mag je normaal gesproken niet eten in de bus :+ Alleen in de trein. :D
Ik weet dat meeste mensen zich daar niet aan houden maar toch.

Ik als niet slechtziende persoon kan er makkelijker voor kiezen om dan naar een andere plek te gaan. Dat is als slechtziende persoon een stuk minder gemakkelijk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:50

Ineke2 schreef:
Volgens mij mag je normaal gesproken niet eten in de bus :+ Alleen in de trein. :D
Ik weet dat meeste mensen zich daar niet aan houden maar toch.

Ik als niet slechtziende persoon kan er makkelijker voor kiezen om dan naar een andere plek te gaan. Dat is als slechtziende persoon een stuk minder gemakkelijk.

Geen idee.
Is ook al 10 jaar geleden. :')
Voel de behoefte tot verdediging ook niet... Maar ik weet nu dus wèl dat aan beide kanten wat zit. _/-\o_ :')

Ik ben benieuwd naar Ravi zijn toekomst en hoe hij jou daarin kan helpen. :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-25 18:54

Ik ook, voorlopig is het “ gewoon “ een pup en leert hij wat alle puppy’s zouden moeten leren. Behalve dan dat hij als extra wel al leert om mee te gaan het ziekenhuis in, naar de fysio en het winkelcentrum en ook de winkels in ( behalve de dierenwinkel zijn we nog niet samen in winkels geweest)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 20:09

Supertrots op Ravi <3
Ik had hem los op het uitlaatveldje. Hij liep nieuwsgierig richting een vrouw toe die terwijl Ravi nog op een meter of 5 afstand was begon te gillen, omdat ze het blijkbaar eng vond.

Ik riep onmiddellijk HIER Ravi en hij keek naar mij, dus ik heel blij kom maar en klopte op mijn broek en jahoor hij kwam keurig aangerend <3

De vrouw stopte onmiddellijk met gillen en passeerde rustig het veldje.

Zo ontzettend knap van een puppy, want geloof mij dat gillen is alleen maar leuk om op te reageren voor een jonge hond. Daarom extra trots dat hij toch besloot dat ik leuker was :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:09

Mensen zijn echt heel slecht in lezen. Hier een uitvallende hond en hadden ook een hesje. Maakte niets uit. Ook al eens onze hond opgetild (25 kilo op dat moment) en wei ingelopen omdat er een hond aan kwam. Laat hij de hond nog naar mijn hond toe. Gevraagd of hij dat niet wil doen gewoon door gaan. Nogmaals maar nu iets strenger gevraagd (Hond was ondertussen al aan het uitvallen aan de lijn) Toen echt boos geroepen U HAALT NU UW HOND TERUG. Toen werd ik uitgemaakt voor gek :+ En zo hebben dat ook al met een kleine jongen en zn vader gehad.

Mijn man was aan het lopen met onze hond. Komt er een jongen van denk jaar of 3 aangewaggeld. Die wil naar onze hond. (vader liep verder op) Dus mijn man tegen de vader dat hij zn zoontje niet naar de hond moet laten gaan want hij bijt (nou bij ze niet echt maar snept meer) gaat hij staan lachen. Nogmaals gezegd en jongen gewoon door laten lopen. Mijn man heeft de hond echt weg moeten trekken. Hoe dom kun je zijn.

Dus ik snap heel goed dat je boos bent geworden. En dat moet je ook gewoon blijven doen. Mensen moeten eens luisteren en gaan lezen. Blijf voor je hond op komen.

Oh wauw wat super goed van Ravi! Al snap ik niet dat je van zo'n schatje gaat gillen maar goed haha. Dit is wel echt heel knap!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:18

Ah gut, gillen van een blij labje, een pupje nog wel :')
Maar wat super dat hij er zo goed op reageerde!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 15:25

Bang voor een puppy _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 09:43

Maj0 wat erg van die vader met dat kindje. Die vader heeft echt hersencellen te weinig gekregen blijkbaar.

Inderdaad blijf ik voor mijn hond opkomen in situaties waarin dat nodig is.

Gisteren is de trainer langs geweest. Hij nam Ravi even van mij over om een tuigje te passen en om te doen. Eindstand Ravi deed echt alle moeite om bij mij te komen, pas toen ik er naast stond liet hij de trainer rustig passen :')

Reactie trainer: “Zo Ravi is nu al echt enorm op jou gericht en dat is super goed “ *\o/*
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 09-09-25 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 09:44

Wat leuk om te horen dan hé? :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 11:35

Bellatrix schreef:
Wat leuk om te horen dan hé? :D

Absoluut en ook om gewoon te zien / te merken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:39

Ravi mocht mee naar de garage. Mijn auto moest apk gekeurd worden en kreeg een onderhoudsbeurt.
Dat werd wachten, maar Ravi vindt dat geen probleem.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Wat goed!
Hopelijk was de APK ook goed?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:19

WAT EEN SNOETJE <3