Erf grens hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1311

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

Dogwatch.nl !! Ideaal! *\o/*

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

moonsparkle schreef:
Ik wilde wel even aangeven dat ik ook iemand ken met een hond die gebruik had gemaakt van stroom, die durft het erf dus niet af. Als je buiten het erf met de hond wil moeten ze hem die grens over tillen. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee? Loopt je hond bijvoorbeeld wel nog mee als je er zelf met de hond af wil? Of neem je dan een andere uitgang?

Wij werken ook met stroom op ons erf. Ik heb het zo gemaakt dat de hond op 1 plek er dan uit kan als wij de draad opendoen. Daar ik ik een hekkensluiter gedaan

Wilkje

Re: Erf grens hond

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Zoals hierboven al vermeld, Dogwatch! Wij wonen op een grote boerderij en onze 3 honden lopen altijd los. Toen wij er nog 2 hadden, ging het allemaal prima. Echter, toen wij een pup aanhielden, werd het anders. Pup was kruising met Australian Shepherd en de eerste maanden ging het goed. Dat hield op toen hij ineens doorhad dat hij een "jachtinstinct" had. Doordat wij 's nachts met indringers te maken hebben gehad bij onze buren, werd dit nog erger. Naast ons bedrijf loopt een fietspad waar bijna nooit iemand overheen komt, maar de keren dat het wel gebeurde, vloog hij er als een dolle op af. Vanaf dit fietspad zijn ook de inbrekers op het erf naast ons gekomen, dus hij was extra gefixeerd. Roepen als hij wegvloog had geen zin. Hij beet niet, maar dreigde wel en de mensen schrikken natuurlijk ook enorm. Ook door de schrik kunnen er lelijke valpartijen ontstaan. Eerst hebben we schapengaas gezet en dit ging echt wel erg goed, echter de inrit konden we niet afzetten en daar ging hij dus nog wel af. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een systeem van Dogwatch. Wij hebben nu aan 3 kanten het erf afgezet met een ondergrondse omheining. Ze kunnen nog wel steeds het land in en dat willen we ook graag. Dogwatch heeft alles voor ons aangelegd, super. Nadat het klaar was (2,5 km draad in een halve dag) is er door hen getraind met de honden. De honden zien dat er vlaggetjes staan en ze moeten leren dat ze daar niet in de buurt moeten komen. Dit was echt met alle drie onze honden na 1 keer oefenen klaar! Wat een rust geeft het dat ze nu nooit meer op de weg komen en op een fietser afvliegen. En echt........... onze ene hond was super reactief! De vlaggetjes hebben er een aantal weken gestaan en zijn toen weggehaald. Wij hadden dit echt veel eerder moeten doen.

Misschien is dit niet de oplossing voor de vragensteller, omdat ze op een huurterrein zit, maar in andere gevallen waarin je graag je hond helemaal los wilt laten lopen, is dit geweldig. Ons terrein blijft zo heerlijk bewaakt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Erf grens hond

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

En die dog watch mag dus niet meer.....

Stroom op een halsband mag dus niet meer.
Niet als iemand op een knopje drukt (logisch, is niet consequent)
Maar ook niet bij die onzichtbare draden. (niet logisch want eerlijk systeem)
Maar ja, het beleid in Nederland is wel vaker 1 met grote vraagtekens.

Stroom mag enkel nog zoals om een paardenweide.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:18

trysteffy schreef:
GDG schreef:
Volgens mij moet je vooral heel wat beter werken aan je opvoeding(sskills) ipv het in (stroom)hulpmiddelen zoeken.

Zo'n jong dier en dan al met blafbanden aan de gang en op eigen erf niet eens onder appèl terwijl je aan een drukken landweg zit maar wél los laat lopen en dus de weg op. Ik vind het echt sneu.

Ben een jaar lang met hem naar school geweest tot dat ik ging verhuizen Hondenschool had ook gezegd dit is echt een eigenwijze die schijt heeft. En die werkt enorm veel met Aussies. Dus ik zeg wil je hem lenen? Ik zeg probeer het uit ;)

Nee hoor, ga zelf maar eens echt tijd en begeleiding in die hond steken. Ik heb meer dan genoeg honden gehad en opgevangen die door de onkunde/desinteresse van hun eerdere baas verneukt waren. Veel werk aan gehad, veel voldoening ook, maar ik ben daar wel even klaar mee dus ik zou zeggen: ga eens serieus aan het werk met je hond.