Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
senna21 schreef:Wat een heerlijk stel katten.
Hopelijk komt snel de eigenaar opduiken mét een helder verhaal. Ik kan mij niet voorstellen dat ze niet worden gemist.
Maar zo niet, hebben ze bij jou een fijn huisje.
Een jaar wachten met het castreren van een gevonden kat....dat doet een asiel ook niet. Denk alleen dat je de kosten niet vergoed krijgt.
sasja0705 schreef:_suus19_ schreef:Weet ik nog niet… enten, chippen, castreren kost €400 bij elkaar. Dit stond niet echt op mn planning zegmaar, het is dat ik ertegenaan liep dus wil ik ook m’n verantwoordelijkheid nemenmaar vind het wel een flinke smak geld.
Ik denk dat ik eerst ga bedenken of ik ze ga houden en of ze naar buiten mogen. En aan de hand daarvan neem ik de beslissing. Wij hadden vroeger ook katten die alleen in een goed afgesloten tuin kwamen, die waren niet gechipt en niet geënt…
Enten is zo een ding, daar heb ik ook mijn mening over - maar chippen ?
Doe dit in iedergeval als jij hun houdt- ook al komen ze niet buiten of alleen in de afgesloten tuin.
Ongeluk zit in een klein hoekje en als ze dan niet gechipt zijn, zijn de kansen om weer te vinden echt minimaal ( en stel kat wordt ongechipt gevonden en naar asiel gebracht en door stomme toeval kom je te laat achter... dan kan het zelf zo zijn dat er inmiddels een nieuw husje gevonden wordt)
Dat wens je echt niemand toe
En btw vanaf 2026 is chippen verplicht ( haleluja, dat is tenminste in de pocket - nu nog castratieplicht)
Ook als je hun niet houdt, in ieder geval chip en castratie - nooit op de belofte van potentiele nieuwe eigenaaren geloven !
Maar super super top, dat je je over de kleintjes ontvermd. Zowat alle stichtingen, asielen en opvangen zitten al tot de nok vol met kittens.
Nog een tip : neem even contact op met de Stichting zwerfkatten Nederland of de SAZ of een stichting / asiel bij jouw in de buurt- die kunnen zeker wat betekenen met betrekking tot de kosten, die zijn al blij, dat jij de zorg op je neemt.
Last but not least : ga ook nog weer terug naar de plek en omgeving , wie weet zijn er nog meer gedumpt en moederpoes ook.
En ook in iedergeval aangifte doen van dumping plus op social media delen ( dan uiteraard zonder foto's van de hummeltjes- anders krijg je daar weer mafkesen op af )
Dikke knuffel aan de kleintjes en petje af voor jouw