Show je katten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 21:58

Elani hoor je in de auto ook niet echt. Die kruipt onder een deken en gaat slapen of spelen. Alleen als andere katten mauwen gaat ze mee doen. Maar ook op show hoor je haar niet. Alleen als ik tegen haar praat dan moet ze natuurlijk antwoord geven :')

Hahahaha maar dat heeft ie geleerd lucilusitano. Hahaha ik zeg er verder niks mee en bedoel er niks mee :')
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 31-05-25 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 21:59

hahaha ik zou er persoonlijk gestoord van worden. Geef mij maar de coon van mijn dochter die gewoon op schoot of op de tafel ligt

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 22:01

Yom schreef:
hahaha ik zou er persoonlijk gestoord van worden. Geef mij maar de coon van mijn dochter die gewoon op schoot of op de tafel ligt

Eerlijk bengalen en siamezen zijn ook niet mijn ding en al helemaal niet dat geluid. Maar in zou ook geen brit of coon willen.
En ik begrijp heel goed dat mensen ook geen somali of abessijn willen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:03

gelukkig maar anders ging dit hele topic over 1 en dezelfde kat :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:04

Yom schreef:
genoeg is het denk ik wanneer het lijden wordt, maar dat punt is moeilijk te bepalen.

Mijn katten hoor je niet onderweg, dat is wel het fijne. En dan kom je op show en dan zit er ergens een bengaal constant te miepen en dan denk ik gelukkig heb ik die niet :D

Dat zeker en dat punt probeer ik voor te zijn, maar te vroeg laten gaan wil ik ook niet. Eerst maar de onderzoeken afwachten dinsdag en dan verder kijken naar plan van aanpak.
Lastige is dat Lola het echt nauwelijks laat merken wanneer er iets mis is en je dus echt heel goed naar haar gedrag moet kijken (en op mijn gevoel af moet gaan). Gelukkig weet mijn dierenarts ook dat ik niet zomaar aan de bel trek. Alleen als het echt nodig is.

Wat fijn Yom dat je katten zo makkelijk er mee zijn! Dat maakt het reizen en showen dan echt een stuk leuker en fijner. Bengalen zijn volgens mij sowieso wel praat graag dacht ik?

En dan nog een geluk ook dat je thuis was Azmay!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:06

we zitten hier nog in het staartje van een enorme regenbui met onweer en de katten weten niet goed wat ze daar mee moeten. Wel in de ren, toch weer binnen, weer buiten, binnen, buiten. Heb mijn raam open staan (regent toch niet binnen) dus ze kunnen extra makkelijk op en neer.
Gelukkig zijn ze verder rustig dus Cliff leert niet dat het eng is

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 22:13

xYaartje schreef:
Yom schreef:
genoeg is het denk ik wanneer het lijden wordt, maar dat punt is moeilijk te bepalen.

Mijn katten hoor je niet onderweg, dat is wel het fijne. En dan kom je op show en dan zit er ergens een bengaal constant te miepen en dan denk ik gelukkig heb ik die niet :D

Dat zeker en dat punt probeer ik voor te zijn, maar te vroeg laten gaan wil ik ook niet. Eerst maar de onderzoeken afwachten dinsdag en dan verder kijken naar plan van aanpak.
Lastige is dat Lola het echt nauwelijks laat merken wanneer er iets mis is en je dus echt heel goed naar haar gedrag moet kijken (en op mijn gevoel af moet gaan). Gelukkig weet mijn dierenarts ook dat ik niet zomaar aan de bel trek. Alleen als het echt nodig is.

Wat fijn Yom dat je katten zo makkelijk er mee zijn! Dat maakt het reizen en showen dan :') echt een stuk leuker en fijner. Bengalen zijn volgens mij sowieso wel praat graag dacht ik?

Het hoe dan ook moeilijk want katten laten toch al niks merken. We hadden een tijdje terug een kat in de trimsalon met een ingegroeide nagel. Eigenaar had niks gemerkt.

Hier onweert het nog behoorlijk of eigenlijk weer.
Elani zit voor de raam te mekkeren zou ze denken dat ze op de foto gezet wordt ?

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:21

xoranlover schreef:
xYaartje schreef:

Wat fijn Yom dat je katten zo makkelijk er mee zijn! Dat maakt het reizen en showen dan :') echt een stuk leuker en fijner. Bengalen zijn volgens mij sowieso wel praat graag dacht ik?

Het hoe dan ook moeilijk want katten laten toch al niks merken. We hadden een tijdje terug een kat in de trimsalon met een ingegroeide nagel. Eigenaar had niks gemerkt.

Hier onweert het nog behoorlijk of eigenlijk weer.
Elani zit voor de raam te mekkeren zou ze denken dat ze op de foto gezet wordt ?

Dat dus inderdaad. Als je al wat merkt is het al heel heftig bijna (afhankelijk van de kat).
Heb ergens ook het gevoel dat ze zich op het moment sterker/beter voor doet dan ze daadwerkelijk is. Ook de reden dat ik voor de zekerheid laat onderzoeken. Mijn onderbuik gevoel zit niet lekker.
Toen ze nog geen nier patiënt was wist ik het opgegeven moment ook van: we moeten bloedonderzoek doen. Gevoel had het bij het rechte eind wat betreft haar nieren. Met juiste dieet alsnog heel lang stabiel gebleven.

Je zou toch denken dat een kat met een ingegroeide nagel dan toch iets van pijn laten merken. Het laat zien hoe hard ze zijn. Gelukkig kwam je erachter!

Hier wilt de onweer maar niet doorpakken. Het is het elke keer net niet.
Lola kijkt al wel naar buiten of ze al flitsen ziet. Ze is doof, maar voelt het vast aankomen.
Al komt ze nu weer op de bank liggen. Het is te saai om naar buiten te kijken denk ik.

Afbeelding

Hanneke137

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:20

Moos ligt nu heerlijk bij ons op bed te chillen terwijl Pip van boven maar beneden aan het rennen is met een hoop kabaal }>

Van de week lagen ze allebei heerlijk te chillen
Afbeelding
Afbeelding

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:58

xoranlover schreef:
Hahahaha maar dat heeft ie geleerd lucilusitano. Hahaha ik zeg er verder niks mee en bedoel er niks mee :')

Uhh ja absoluut hahaha
Als je 5x Best over all wordt dan word je ook wel wat verliefd op jezelf en de aandacht :')

Mensen die zich naast ons irriteren vertel ik altijd dat hij geen eten krijgt normaal maar na een show 1 brokje per beker krijgt. Opgelost haha, hij is thuis ook erg vocaal en als intacte kater ruikt hij ook gewoon dat er ergens wel een krolse poes zit.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:19

Van de week gooide ik een snoepje de lucht in, vind Nero helemaal geweldig..
Dan vangt ie hem vaak ook nog op vanuit de lucht met 2 poten, ziet er echt hilarisch uit. :')
Maar van de week gooide ik hem op/omhoog, en hij slaat er naar en ik krijg dat snoepje terug recht in het gezicht.. 8)7

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:29

Ooohh op de trap liggen daar kunnen ze hier ook wat van. Als ik naar beneden wil dan blijft er wel eens een tree voor tree voor mij staan zodat ik niet door kan lopen :(

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:37

Hier ook herkenbaar, hier gaan ze of boven aan de trap liggen of helemaal onderaan liggen.
Ik doe in de avond altijd het licht aan omdat ze precies op het randje boven gaan liggen,
en overdag willen ze het ook wel eens doen op zolder op het randje net voor de trap naar beneden gaan liggen..

Volgens mij is het echt een katten eigenschap, boven aan/midden op de trap of onderaan de trap gaan liggen.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:36

Siggislief schreef:
Dan vangt ie hem vaak ook nog op vanuit de lucht met 2 poten, ziet er echt hilarisch uit. :')
Maar van de week gooide ik hem op/omhoog, en hij slaat er naar en ik krijg dat snoepje terug recht in het gezicht.. 8)7

Dit is geniaal :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:43

Chester is ook dol op vangspelletjes, het liefste met muizen. Hij springt erheen en hengelt ze zo de lucht uit met zijn poten.

Een snoepje recht op zn kop is dan wel weer drollig. :=

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 22:06

Hanneke137 schreef:
Siggislief schreef:

Dit is geniaal :D

Ik was blij dat ik een bril op had, en toch doe je dan nog je ogen dicht als ie terug komt. #) :')

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:26

Cheesecake groeit hard. Hij is qua lijf al net zo lang als onze oude dame Skye.

Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 08:37

Siggislief leuk zo'n tennis spel :D

CrazyCat jeetje :wow: Cheesecake groeit idd hard! Hij is knap <3

Allemaal trapliggers in het topic :D Of van die katten die heel hard mee naar beneden of boven lopen als je op de trap loopt, en dan bij voorkeur tussen je benen door sjezen :=

Hanneke heerlijk zo chillende katten <3

XYaartje heel veel succes morgen :(:) Ik denk dat je echt heel goed bezig bent met je knappe dame voorop zetten.

Ik las nog een hoop over reizen met katten. De mijne geven een heel concert als ze mee moeten, nooit stil in de auto := Maar nu moet ik zeggen dat beide wel echt sowieso enorme klets dames zijn, ook in huis kletsen ze veel.

Azmay wat schrikken met die kogelvis :oo Gelukkig is het goed gegaan!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 09:17

Siggislief schreef:

Sorry ik heb hier stiekem om moeten lachen _O- . Zie het hele beeld zo voor mij.

Qua trap liggen. Ik zit in een gelijkvloers woning. De enige trap die ik heb is de trap naar zolder (uitklap trap). Maar Lola is daar wel mooi een keer naar boven geklommen toen ik op zolder zat. Had niks door. Dus ik luik dicht doen.
Was ik Lola kwijt. Bleek ze op zolder te zitten en net op een punt waar ik niet bij kom (ik heb een gedeelte waar ik op kan lopen en een gedeelte waar je niet op kan lopen). 1x raden waar Lola verstopt zat.
Gedeelte waar ik niet kon lopen. Heb een vriendin gebeld. Want zie een dove kat in je eentje van zolder te halen :') .
Maar... net toen die vriendin aan was gekomen had Lola besloten mee te werken en kon ik ze weer mee naar beneden nemen.
Sindsdien gaat ze in de slaapkamer wanneer ik op zolder moet zijn :D .

Dank je wel mupppetmayo! Hopelijk kunnen Lola en ik nog lang mee kletsen in het topic, maar dat is allemaal afhankelijk van wat er morgen uit de onderzoeken komt.
Ik ben ook niet het type dat eeuwig door doktert. Wanneer het genoeg is is het ook genoeg en dan zet ik mijn egoïsme aan de kant zodat welzijn van het dier voorop staat.

Gisteren lag ze heerlijk bij mij <3 .
Afbeelding

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 11:57

Oh dat is ook wat, de kat op zolder kwijt zijn.
Wij hebben onze Moos ook wel eens de volgende dag uit de badkamer gelaten. Bleek die gezellig in het handdoeken mandje te liggen maar meestal staat hij op als we gaan. Een paar keer dus niet, oeps.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 12:44

Hanneke137 schreef:
Wij hebben onze Moos ook wel eens de volgende dag uit de badkamer gelaten. Bleek die gezellig in het handdoeken mandje te liggen maar meestal staat hij op als we gaan. Een paar keer dus niet, oeps.

Wij meermaals Skye op het balkon. En die gaat dus ook niet mauwen ofzo dus duurt altijd even voor ik denk....mmm tijdje niet gezien.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 13:05

Hanneke137 schreef:

Zeg dat en een kat die hoort die kun je dan nog roepen en lokken met brokjes. Met Lola is het dan afwachten tot ze zelf weer komt want ze is doof en hoort het dus niet wanneer je haar naam roept. Dan kan ik roepen en schudden met brokjes tot ik een ons weeg, maar dat werkt dan niet.

Oeps... dat is ook niet slim van Moos. Dan lag die daar wel duidelijk lekker!

Crazycat: Bizar dan he dat ze niet even gaan mauwen....

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:00

xYaartje schreef:
Hanneke137 schreef:

Zeg dat en een kat die hoort die kun je dan nog roepen en lokken met brokjes. Met Lola is het dan afwachten tot ze zelf weer komt want ze is doof en hoort het dus niet wanneer je haar naam roept. Dan kan ik roepen en schudden met brokjes tot ik een ons weeg, maar dat werkt dan niet.

Oeps... dat is ook niet slim van Moos. Dan lag die daar wel duidelijk lekker!

Crazycat: Bizar dan he dat ze niet even gaan mauwen....

Oh als ze doof zijn is dat al helemaal lastig. Gelukkig weet je vaak wel op welke plekken je een beetje moet zoeken.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 14:04

Afbeelding

Ze kijkt er nog zeer sjacho bij, maar ze hebben een tijd zo gelegen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 20:47

xYaartje schreef:
Siggislief schreef:

Sorry ik heb hier stiekem om moeten lachen _O- . Zie het hele beeld zo voor mij.

Ik lees hem ook steeds terug, blijf het ergens heel mooi vinden. _O-
Had wel even een WTF moment toen het gebeurde, en daarna een Huh?! :')