Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CobCowgirl schreef:Kabayo schreef:Wel bijzonder dat het merendeel bij adoptiecentrum dan puppies zijn…
Edit
Bij takis dan niet. Maar heb net 3 andere opgezocht waarvan 85% pup is. Ook ken ik niemand in Nederland die op oudere leeftijd een straathond heeft geadopteerd. Alleen maar pups
Ik heb er zelf een van 1 jaar geadopteerd en ik ken wel meerdere mensen die heel bewust alleen maar oudere en/of senior honden adopteren uit het buitenland. Net als bij honden in Nederlandse asiels zijn oudere honden minder gewild.
kimmie261 schreef:dus daarin zit wel meer vraag als de oudere honden, maar goed, ik heb 5 oudere honden > 6 maanden hier rondlopen...

Little_Gift schreef:kimmie261 schreef:dus daarin zit wel meer vraag als de oudere honden, maar goed, ik heb 5 oudere honden > 6 maanden hier rondlopen...
Dus de stelling vraag en aanbod van rien10 was dan toch niet zo "zo absoluut niet waar"... Ze volgen dus toch wel vraag en aanbod en selecteren welke honden wel en niet gered mogen worden dus
troi schreef:Natuurlijk gaan hier vooral puppen naartoe. Die zijn gewild, zijn makkelijker herplaatsbaar, zijn goed te vormen nog.
Best wat volwassen dieren die niet aarden in een drukke huis-situatie. Vergis je ook niet in wat er gevraagd wordt van een dier dat komt vanuit een roedel-leven in vrijheid naar opgesloten worden in een huis, moeten luisteren, alleen maar op sommige plekken mogen plassen, weinig tot geen soortgenoten. Dat is een totaal ander bestaan. Zat honden die het de hel vinden. We bedoelen het reuze goed maar het is echt niet altijd een verbetering
Kabayo schreef:troi schreef:Natuurlijk gaan hier vooral puppen naartoe. Die zijn gewild, zijn makkelijker herplaatsbaar, zijn goed te vormen nog.
Best wat volwassen dieren die niet aarden in een drukke huis-situatie. Vergis je ook niet in wat er gevraagd wordt van een dier dat komt vanuit een roedel-leven in vrijheid naar opgesloten worden in een huis, moeten luisteren, alleen maar op sommige plekken mogen plassen, weinig tot geen soortgenoten. Dat is een totaal ander bestaan. Zat honden die het de hel vinden. We bedoelen het reuze goed maar het is echt niet altijd een verbetering
Uiteraard
Maar wat gebeurd er met de volwassen honden dan?

Kabayo schreef:Wel bijzonder dat het merendeel bij adoptiecentrum dan puppies zijn…
Edit
Bij takis dan niet. Maar heb net 3 andere opgezocht waarvan 85% pup is. Ook ken ik niemand in Nederland die op oudere leeftijd een straathond heeft geadopteerd. Alleen maar pups
Little_Gift schreef:Tja ik lees net in het ander topic van Gem over de Italiaanse Maremma kruising pups, dat in amper 2 dagen tijd er al 2 pups geadopteerd zijn, 2 gefosterd met optie adoptie... Gaan die diepgaande screenings zo snel dan?