Een kalkoen die aanvalt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 19:41

MarlindeRooz schreef:
Nicje87 schreef:
Op het werk hebben wij een nieuwe collega "Koen".
Ik moest meteen aan dit topic en een kalkoen denken.. :') "Sorry Koen"

Als hij vervelend is: onder je arm nemen en een rondje door het kantoor!

_O- _O-

sas66

Re: Een kalkoen die aanvalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:30

Geweldige foto TS. Ik zie een nieuwe trend aankomen, de Koen handtas.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 09:35

Pfoe. Ik lees hier echt dingen waar ik zo'n beetje kotsmisselijk van word.
Zo ga je niet om met een dier! Al helemaal niet als het dier niks anders doet dan wat zijn natuur is.

Met een haan als dit heb je 3 opties.
Optie 1, een ren maken waar je niet tot amper in hoeft voor de verzoring van de kalkoenen en ze daar samen in zetten.
Optie 2, neem een tennis racket ofzo mee om jezelf van hem te blokkeren zodat hij je niet of niet zo hard kan raken.
Optie 3, eet hem op :Y)

TS, ik hoop dat het optillen zo voor jou gaat werken! :) Helaas zelf de ervaring dat het hooguit voor korte tijd helpt.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:17

Pareltjes schreef:
pillow schreef:
Ik had ooit een grote haan die mij aanviel. Die heb ik een keer tijdens de aanval bij zijn nek gegrepen en net zolang omhoog gehouden tot hij slap was. Laten vallen en hij kwam weer bij en heeft het nooit weer gedaan.
Mocht je van Koen af willen dan heb ik wel een wit hok in de bijkeuken.

Hier is een naam voor:

Dierenkwellerij! Is nog strafbaar ook trouwens!
Je zou beter moeten weten.

Je mag hem wel schoppen en met een bezem te lijf en mijn methode was beulerij en kwelling mishandeling weet ik wat. Bij de keel pakken is vlgs mij niet pijnlijk hij heeft er niks van over gehouden. Een haan die je de benen open haalt dat is mishandeling.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:38

Ik denk dat het niet zozeer ging om het stukje van een aanvallende haan bij zijn strot pakken. Maar dat het zijn keel dichtknijpen "tot hij slap was" en hij de mazzel had om daarna toch nog "bij te komen" misschien wel een tikje erop en erover gevonden wordt....

Een beest wurgen gaat toch iets verder dan hem opzij poeieren als hij op je af komt stuiven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:48

Maar de haan had wel op wintersport gestuurd mogen worden op dezelfde manier?
Want dit was - zo klinkt het mij in de oren - een soort mislukte poging 'm te laten hemelen. Die alsnog succes had. Haan leeft nog en valt niet meer aan.
Lijkt mij voor de haan uiteindelijk een betere uitkomst dan wintersport.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 11:24

Als je een dier goed slacht, zijn ze meteen dood. Weinig van mee gekregen. (Thuis slachten na een mooi leventje. Niet op transport naar het slachthuis etcetc voor die discussie komt).

Een dier oppakken en laten stikken tot ie slap hangt, dat voelt ie toch ook echt wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:52

Precies, dat is imo ook een heel verschil.
Vroeger thuis werden er ook kippen geslacht. Niet door mijn vader zelf, maar door een ingehuurd persoon zodat het ook goed en snel gebeurde. En juist geen martelwerk werd.
Uiteraard zal die kip even stress hebben gehad maar was dan ook met 1 slag voorbij.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:01

Hebben kippen/ hanen niet een reflex dat als je ze stevig vastpakt dat ze verslappen? Heeft niks met dichtgeknepen luchtwegen te maken volgens mij. Maar misschien heb ik het bericht verkeerd gelezen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:59

pillow schreef:
Je mag hem wel schoppen en met een bezem te lijf en mijn methode was beulerij en kwelling mishandeling weet ik wat. Bij de keel pakken is vlgs mij niet pijnlijk hij heeft er niks van over gehouden. Een haan die je de benen open haalt dat is mishandeling.

Nee je mag em ook geen rotschop geven of halfdood meppen met een bezem. Verjagen of tegenhouden is iets heel anders. Een haan verstikken en net op tijd weer lucht geven dat ie bijkomt is daadwerkelijk mishandeling. De doodstrijd heeft ie dan al ruimschoots ervaren. Verstikking is een erge dood. Dus de ervaring daarvan is dierenkwellerij. Ik maak me toch zorgen dat je dat niet wenst in te zien.

Dat een haan je benen openhaalt zodra je in zijn territorium komt is natuurlijk hanengedrag. Het ene ras zal daar argressiever in zijn dan het andere.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 14:29

Ibbel schreef:
Maar de haan had wel op wintersport gestuurd mogen worden op dezelfde manier?
Want dit was - zo klinkt het mij in de oren - een soort mislukte poging 'm te laten hemelen. Die alsnog succes had. Haan leeft nog en valt niet meer aan.
Lijkt mij voor de haan uiteindelijk een betere uitkomst dan wintersport.

Het was echt niet de bedoeling hem te laten hemelen, wat dan vlgs jou mislukte Dan zou ik dat wel anders doen. Dit was echt om hem te laten zien dat ik zijn gedrag niet pikte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:14

Nou de boer waar onze paarden vroeger stonden die slachtte weleens wat. Die legde hun kop op het hakblok en hakte de kop er af..ook weleens gezien dat dit mislukte en zo,n beest door liep met zn kop er half af ..

Dit ging over kippen en hanen trouwens.

Zal dus nooit zeggen dat slachten of opeten per definitie vriendelijker is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:27

Een kip met de gehele kop er af loopt ook nog.
Dus wat het dier wat jij hebt gezien nog heeft gevoeld is maar de vraag.

En ja het zal vast ooit eens fout gaan. Maar dat is geen bewuste actie en niet de intentie om zo wel een lesje te leren. Hoogstens extra werk.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:43

Een kip zonder kop heeft geen hersenen en dus ook geen gevoel.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:08

Volgens wordt er een beetje afgedwaald in dit topic ;)

@TS: hoe gaat het nu met Koen? Gaat hij al mee met de dagelijkse boodschappen als handtas?
Gedraagt hij zich een beetje?

Happysil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 21:05

Sunshinedaan schreef:
@TS: hoe gaat het nu met Koen? Gaat hij al mee met de dagelijkse boodschappen als handtas?
Gedraagt hij zich een beetje?

Hahaha, het gaat steeds beter, hij vliegt zijn hok niet meer uit. En ook tijdens het voeren gaat het steeds beter. Moet hem af en toe op zijn plaats zetten maar een heel verschil met hoe het was *\o/*

Alleen is een Koen nu een beetje verdrietig want we zijn Keet (zijn vrouwtje) kwijt. Eergisteren voor het laatst gezien. Of ze is ergens aan het broeden of ze is meegenomen of ze is op wintersport. Maar als ze op wintersport is moeten er wel wat veren zijn achtergebleven, denken wij.

Nu maar weer dit mysterie proberen op te lossen :?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:08

My 2 cents zijn voor ‘Keet is aan het broeden’. Op een hele groep Keetjes en Koentjes in spé!
Het is er althans wel de tijd van het jaar voor! :=

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:25

Marigold schreef:
My 2 cents zijn voor ‘Keet is aan het broeden’. Op een hele groep Keetjes en Koentjes in spé!
Het is er althans wel de tijd van het jaar voor! :=

Krijg je eindelijk Koen senior in het gareel, komt hij straks keihard terug met een hele reeks afgerichte to attack mini Koentjes :') _O-

Keet is dus niet de enige die aan het broeden is... Ook Koen broedde lustig op een plannetje voor wraak _O-

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 00:10

:') Koen word weer rustig nu zijn werk erop zit en keet nu aan de beurt is om de eieren uit te broeden :Y)

Fijn dat deze wandel methode lijkt te werken Ts

Wij hebben ook ooit twee kalkoenen gehad, Donald en Katrien alleen bleken het later 2 heren te zijn toen ze uitgroeiden :')
Super leuke dieren kunnen het wel zijn. Heb altijd wel een zwak voor ze.
Maar deze twee waren ook echt leuk.

Maar goed als ze zo als Koen zouden zijn dan zouden ze denk ik ook wel een keer de neus van mijn schoen van dichtbij bekeken hebben hoor.
Duidelijkheid is vaak de beste remedie. ( en nee dierenmishandeling is echt wat anders )

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 12:07

Ik hoop dat Koen's bff ergens verstopt zit te broeden en je straks minikoentjes hebt. Ik weet van hier van een kip die kwijt was, echt overal gezocht, en echt goed gezocht, maar niet gevonden, dat ze enige tijd later toch weer opdook met een sliert kuikentjes.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 12:10

Wat fijn om te horen dat meneer Koen zich al beter gedraagt naar je!
En Keet komt vast wel weer tevoorschijn. Wie weet met babyKoentjes :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 10:28

Ik schop dit topic even omhoog, want ik ben heel benieuwd of Keet nog is teruggevonden!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 12:12

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 13:54