Katten en stomme gewoontes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:48

fleur_yen schreef:
[ Afbeelding ]

Hier heeft er 1 verzonnen te plassen in de wasbak. Ben er nog niet uit of ik het nou briljant gevonden vind (eigenlijk dit dus), of heel vies (maar ook dit). Ga maar eens kijken of ik het kan omtrainen naar de wc.

Nou, daar verdenk ik die van ons ook van.

We hebben een kater en poes, beiden geholpen. De kater mag wel buiten en loopt mee. De poes is doof en blijft binnen.
We hebben 3 bakken, maar ze gaan maar op 1. Wat we ook doen, alleen die ene is goed en ze zijn op geen enkele manier te foppen.

Ik ruik echt niks in de keuken of spoelbak, maar het is nu 2x gebeurt dat ik de kraan aanzet en er licht een lucht me tegemoet kwam.
Vooral de kater drinkt ook graag uit de spoelbak of kraan, dus misschien neemt hij lucht mee via zijn pootjes, maar lijkt me niet.

Er is ook een ruime spoelbak bij de achteringang, maar daar merk ik dan weer niks.

Hij gaat verder niet extreem vaak, maar hij heeft wel meer vreemde trekjes.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 17:55

superpony schreef:
fleur_yen schreef:
[ Afbeelding ]

Hier heeft er 1 verzonnen te plassen in de wasbak. Ben er nog niet uit of ik het nou briljant gevonden vind (eigenlijk dit dus), of heel vies (maar ook dit). Ga maar eens kijken of ik het kan omtrainen naar de wc.

Nou, daar verdenk ik die van ons ook van.

We hebben een kater en poes, beiden geholpen. De kater mag wel buiten en loopt mee. De poes is doof en blijft binnen.
We hebben 3 bakken, maar ze gaan maar op 1. Wat we ook doen, alleen die ene is goed en ze zijn op geen enkele manier te foppen.

Ik ruik echt niks in de keuken of spoelbak, maar het is nu 2x gebeurt dat ik de kraan aanzet en er licht een lucht me tegemoet kwam.
Vooral de kater drinkt ook graag uit de spoelbak of kraan, dus misschien neemt hij lucht mee via zijn pootjes, maar lijkt me niet.

Er is ook een ruime spoelbak bij de achteringang, maar daar merk ik dan weer niks.

Hij gaat verder niet extreem vaak, maar hij heeft wel meer vreemde trekjes.

Als er heet water doorspoelt dan komt er een vaag ‘aroma’ tegemoet. Maar ergens scheet het ook kattenbak schoonmaken en korrels kopen :o

@ cissy, dank voor de tip!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:22

Pak eens een blacklight en schijn daarmee in je wasbak op het moment dat je denkt dat er een kat in heeft geplast.

Er zijn van die kleine zaklamp formaat blacklights.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:25

cissy schreef:
Pak eens een blacklight en schijn daarmee in je wasbak op het moment dat je denkt dat er een kat in heeft geplast.

Er zijn van die kleine zaklamp formaat blacklights.

Wat moet je dan zien?

Hier heb ik ze nog niet betrapt, maar nu 2x bij het aanzetten van de kraan dat er kort een lucht naar boven kwam. Was daarvoor ook niet te ruiken en ik heb een behoorlijk goed werkende neus (helaas)

cissy

Re: Katten en stomme gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:45

Urine licht op in black light, je ziet dus evt verdachte vlekken.
Heel handig om zo'n lampje in huis te hebben met katten.

Helaas lichten ook andere 'vlekken' op dus dan weet je ook gelijk waar je nog even moet schoonmaken :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:29

cissy schreef:
Urine licht op in black light, je ziet dus evt verdachte vlekken.
Heel handig om zo'n lampje in huis te hebben met katten.

Helaas lichten ook andere 'vlekken' op dus dan weet je ook gelijk waar je nog even moet schoonmaken :D

Oke, maar zie je dan verschil tussen urine en evt ander vuil? Het is echt uit het putje bij ons en niet in de spoelbak. Gooi er niet veel andere zooi doorheen daar.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 08:08

@fleur_yen even volledig off topic, maar wat een bijzondere wasbak heb je! Lijkt me een heel handig ontwerp, zonder hoeken die je niet schoongespoeld krijgt.

Best slim van die kat(ten) maar op de wc zou prettiger zijn ;)

Het gekste dat onze poes doet is denk ik dat ze altijd na het eten luid piepend naar boven gaat en dan eigenlijk verwacht dat er iemand (een volwassene) uitgebreid met haar komt kroelen. De kater vertoont alleen gangbaar kattenkwaad. Ik lees met plezier mee met jullie verhalen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:45

Niet alles licht op met blacklight maar 'lichaamssappen' wel.
(Neem m eens mee naar openbaar toilet, dan krijg je spontaan smetvrees)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 19:51

Mijn kat wil ook overal inzitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:57

Bloodymary schreef:
Ik vraag me altijd af of ze dan echt zien wat op T.V. is. En het begrijpen, dat het een tijger is (hele grote kat dan, tijgers kennen ze natuurlijk niet). Die van ons reageert er niet echt op. Wel als er zo'n bewegend screensaver achtig balletje op is, dat probeert ze dan te pakken.
Maar het ziet er wel altijd heel leuk uit van achter die oortjes zo.

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk het wel, die van mij wil alle vogels op tv vangen :D

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:49

Mijn oude kat ging bij voetbal wedstrijd achter de tv kijken waar die bal bleef

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:06

Pareltjes schreef:
Mijn oude kat ging bij voetbal wedstrijd achter de tv kijken waar die bal bleef

:D :D
Dat doet mijn hond.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 21:09

Afbeelding

Dit zijn Mozart en Fanny. Allebei via bokt bij ons gekomen. Toen Mozart er bij kwam leefde mijn lieve oude kat nog. Hij kon heel goed deuren openspringen door aan de klink te gaan hangen. Helaas heeft hij dat aan Mozart geleerd en is er geen ruimte meer veilig voor de katten. Ook op de wc of in de badkamer ben je niet veilig voor hem.

Mozart was heel erg jong toen hij bij ons kwam. Een bokker had hem gevonden. Hij was gedumpt. Waarom weet ik niet maar hij is dol op ons maar andere mensen zijn doodeng in zijn ogen. Zodra de deurbel gaat verstopt hij zich. Meestal onder het dekbed maar hij heeft ook een paar verstopplekken waarvan ik niet weet waar dat is. Ook de hulp die wekelijks komt is eng in zijn ogen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 01:54

Percy schreef:
[ Afbeelding ]

Dit zijn Mozart en Fanny. Allebei via bokt bij ons gekomen. Toen Mozart er bij kwam leefde mijn lieve oude kat nog. Hij kon heel goed deuren openspringen door aan de klink te gaan hangen. Helaas heeft hij dat aan Mozart geleerd en is er geen ruimte meer veilig voor de katten. Ook op de wc of in de badkamer ben je niet veilig voor hem.

Mozart was heel erg jong toen hij bij ons kwam. Een bokker had hem gevonden. Hij was gedumpt. Waarom weet ik niet maar hij is dol op ons maar andere mensen zijn doodeng in zijn ogen. Zodra de deurbel gaat verstopt hij zich. Meestal onder het dekbed maar hij heeft ook een paar verstopplekken waarvan ik niet weet waar dat is. Ook de hulp die wekelijks komt is eng in zijn ogen.

Wat een prachtig stel. <3

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 06:07

Die van ons besloot zojuist om 5 uur 's nachts te gaan overgeven op bed. %) Vriend (de held) zag geen andere uitweg dan maar gewoon zijn hand eronder te houden. Net dus maar het hele bed verschoond en gelijk de wasmachine aan. :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:56

Oh nee! Overgevende katten zijn al irritant, zeker in de nacht, maar op bed overgeven is wel next level. Hopelijk hebben jullie nog een beetje geslapen!

Die van ons is altijd strontvervelend met volle maan. Ik slaap dan al slecht, dan helpt het niet als het beest denkt dat ie Dolfje Weerwolfje is en de hele nacht al schreeuwend rond gaat rennen. En ons wakker blèrt ruim voor de wekker gaat. Ditzelfde beest ligt nu voor pampus, uitrusten van de nachtelijke activiteiten >;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:09

Mijn Pamuk denkt tegenwoordig dat ze operazangeres is, vooral onderaan de trap, dat galmt lekker, midden in de nacht :7 :roll:

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:29

haha,dat doet onze Cooper in de badkamer altijd, loeien als een malle.
Horen jullie mij??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 11:38

Cathy doet het ook in de douche als ze krols is. Mag iedereen in de flat mee genieten, want die werkt als een behoorlijke klankkast. :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:08

Ik heb bij de paarden een gezellige kat lopen, ooit geplaatst als schuwe muizenvanger, nu wil ze graag dat je met haar mee gaat eten, niets zo fijn als brokjes eten in gezelschap :+. Ik pak er dan maar een koffie bij.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:15

Onze kat krijgt altijd eten voordat wij naar bed gaan en als dat op is, is het tijd voor haar avondconcert. Lig je lekker in je bed, hoor je beneden een miauwconcert wat rustig enige tijd doorgaat. :)ddd

Onze oude kater had altijd een soort autistische trekjes toen we nog op onze flat woonden. Hij had een soort ochtendritueel. 's ochtends aan onze slaapkamerdeur krabben als hij vond dat we op moesten staan. Daarna direct voor de badkamerdeur gaan zitten, want dan was het tijd om op de badmat te liggen. Dus douchen betekende hink-stap-sprong over een tevreden theemuts heen. :z De rest van de dag hoefde hij daar ook niet meer te liggen, ongeacht of wij in de ochtend of op een ander moment gingen douchen. :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 14:32

Afbeelding

formule 1 kijken of meekijken met spelletjes vd baas, dit is storm een van de 2 jongere poesjes, onze oude kater van 13 kijkt altijd al graag f1 mee maar heb geen duidelijke foto daar van.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:04

Afbeelding

dit dus.... en probeer nou maar es normaal naar het woord homeowner te kijken :+ :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:09

Mijn reactie is weg, dus sorry als iets dubbel is.

@Cissy; ow jee, nee, misschien maar niet doen dan. Ik zou nooit meer eten ben ik bang. Ken Black light wel van uitgaan en wat je dan al zag....

Leuke foto's weer.

Die van ons kijken niet tv. 2 hondjes kijken wel weer tv en die reageren vooral op alle dieren die in beeld komen.

Onze witte gaat wel als een gek op de blaadjes af die voorbij fladderen. We hebben ook heel veel vogeltjes in de tuin, maar daar lijken ze al iets aan gewend te zijn.
Zij wil ook op of tegen ene hond aan liggen en wast de honden ook. Met het kleinste hondje doet ze ook echt tikkertje door huis.

Eigenlijk moet je het filmen, maar meestal stopt alles als ik wil filmen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 16:33

Mijn vorige kat deed altijd overgeven op de kattenbak!

<3