Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
salamaleque schreef:Ik ben voor een van mijn Maine Coons gewisseld van natvoer. Hij kreeg eerst Mac’s en Animonda Carny maar at dit de laatste tijd met lange tanden. Ik voer nu Power of Nature, het goede nieuws is: hij vindt het heel lekker, het slechte nieuws is: hij zeurt de hele dag om eten en eet eens zoveel brok. Op het etiket staat niet zoveel informatie maar op internet staat het volgende:
Analytische bestanddelen: Eiwitgehalte 8,0%, vetgehalte 6,0%, ruwe celstof 0,5%, anorganische stof 2,0%, vochtgehalte 82,0%, calcium 0,3%, fosfor 0,15%.
Toevoegingsmiddelen (per kg): Voedingsadditieven: vitamine A 3000 IE, D3 350 IE, E 40 IE, koper (sulfaatpentahydraat) 0,1 mg, taurine 2500 mg.
Ik raak nu helemaal in de war, het eiwit lijkt veel te laag maar ik houd ook helemaal geen koolhydraten “over” klopt dat nu? Hoeveelheid vet lijkt dan weer wel ok.
Nyaleti schreef:salamaleque schreef:Ik ben voor een van mijn Maine Coons gewisseld van natvoer. Hij kreeg eerst Mac’s en Animonda Carny maar at dit de laatste tijd met lange tanden. Ik voer nu Power of Nature, het goede nieuws is: hij vindt het heel lekker, het slechte nieuws is: hij zeurt de hele dag om eten en eet eens zoveel brok. Op het etiket staat niet zoveel informatie maar op internet staat het volgende:
Analytische bestanddelen: Eiwitgehalte 8,0%, vetgehalte 6,0%, ruwe celstof 0,5%, anorganische stof 2,0%, vochtgehalte 82,0%, calcium 0,3%, fosfor 0,15%.
Toevoegingsmiddelen (per kg): Voedingsadditieven: vitamine A 3000 IE, D3 350 IE, E 40 IE, koper (sulfaatpentahydraat) 0,1 mg, taurine 2500 mg.
Ik raak nu helemaal in de war, het eiwit lijkt veel te laag maar ik houd ook helemaal geen koolhydraten “over” klopt dat nu? Hoeveelheid vet lijkt dan weer wel ok.
Wat geeft de voedingstabel van Animonda en Carny aan? Hoeveel voor zijn gewicht?
En de voedingstabel van PoN?
Je voert brokjes bij dus je moet niet die volledige hoeveelheid geven natuurlijk maar zo kun je wel vergelijken of je in verhouding meer of minder moet voeren van de Power of Nature.
En het rekensommetje van Leo doen voor de Animonda en Mac. Misschien zit er in de PoN veel minder eiwitten of vetten, daardoor vult het minder goed.
Leo schreef:Ik ken het merk alleen van snacks maar even gekeken voor je.
Ze zijn iig wel heel open over alle ingrediënten, wat een absolute plus is. Gros van de ingrediënten ziet er prima uit.
Op droge stof gezien zit je op ruim 40% eiwit en bijna 20% vet. Koolhydraten blijft onder de 30%, voor een kat veel (liefst blijf je onder de 10%) maar in vergelijking met veel andere brokken redelijk.
Het nadeel van een visbrok vind ik dat de vetten /oliën snel oxideren en dat de brok dus sneller ranzig wordt. Als je kleine zakjes koopt die binnen 6 weken na openen op zijn zit je goed. Wel zou ik zelf afwisselen met andere smaken, voor wat meer eiwitverdeling. Maar katten kunnen daar inderdaad lastig in zijn. Afwisseling kan ook in natvoer zitten (kies dan voor gevogelte of roodvlees, geen vis).
wouterpaard schreef:Wat vinden we van welness core?
https://www.welkoop.nl/wellness-core-st ... VWZbtwWbTa
Eten (carnilove) was te snel op en is niet in de winkel. Toen de welness core gekocht met wat ik hier heb geleerd lijkt dit niet heel slecht?
UMayDream schreef:wouterpaard schreef:Wat vinden we van welness core?
https://www.welkoop.nl/wellness-core-st ... VWZbtwWbTa
.
Eten (carnilove) was te snel op en is niet in de winkel. Toen de welness core gekocht met wat ik hier heb geleerd lijkt dit niet heel slecht?
Wij voeren deze brokjes inmiddels en zijn heel tevreden! Goede kwaliteit en kat lust het graag. Natvoer voeren we van Amanova want hij lust het natvoer van Wellness Core niet.