Zwangere poes verliest wat bloed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Zwangere poes verliest wat bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:41

Ze kijkt alsof ze zich af vraagt wat dat is en wat ze ermee moet. <3 wel super schattig

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:06

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:27

Hebben de kittens het warm genoeg zo op de bank?
Heb je ook een warmtelamp?

Hopelijk komt alles vlot op gang en kan mams straks gaan genieten van de kittens

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:33

Fokker hier, dan ga je dus een kitten wat zelf niet kan drinken ( open gehemelte)en niks van flesvoeding binnen krijgt (klinkt niet of je kan sonderen) of zich erin verslikt( reutelen= melk in de longen= longontsteking helemaal met flesvoeding) de hele nacht en ms wel ochtend in leven laten? Waarom? Geld?? Ja ik vind hier zeker wat van... kitten zal straks een hypo krijgen en geloof mij, dat is naar en gaat door merg en been. Als je geen kosten wil dragen moet je niet fokken dus hopelijk naar de dierenarts, vragen om bevestiging en eventuele euthanasie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:36

girlyggirl schreef:
Fokker hier, dan ga je dus een kitten wat zelf niet kan drinken ( open gehemelte)en niks van flesvoeding binnen krijgt (klinkt niet of je kan sonderen) of zich erin verslikt( reutelen= melk in de longen= longontsteking helemaal met flesvoeding) de hele nacht en ms wel ochtend in leven laten? Waarom? Geld?? Ja ik vind hier zeker wat van... kitten zal straks een hypo krijgen en geloof mij, dat is naar en gaat door merg en been. Als je geen kosten wil dragen moet je niet fokken dus hopelijk naar de dierenarts, vragen om bevestiging en eventuele euthanasie.

Ik wou het niet met zoveel woorden zeggen maar... Je beschrijft wat ik al voorzichtig probeerde te opperen... Ik sluit me dus aan bij jou.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:42

Ze heeft geen ervaring en er genoeg voor over anders laat je geen keizersnee uitvoeren. Maar hoop wel dat ze gebeld heeft anders is het kitten zeker ten dode opgeschreven.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:46

girlyggirl schreef:

Komt onder meelees steen vandaan.

Helemaal eens met bovenstaande. Dit mag en moet je niet willen. Je kan een dier dit niet aandoen, ga er a.u.b. zsm mee naar een dierenarts. Dit wens je geen dier toe, neem je verantwoording, dit katje heeft er niet om gevraagd.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:03

Ook een stille meelezer hier die het absoluut eens is met girlyggirl.
Het is hartverscheurend om te lezen dat dit diertje moet wachten op de volgende ochtend .. als die dat al haalt.
Toe TS, help dat diertje aub

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 23:15

Ik schrik van de keuze om een dier maar dood te laten stikken...

Ik vind daar ook zeker iets van...

Dit dier hoort nu nog geholpen te worden...en niet morgen pas.

Ongelooflijk...

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 07:29

Lastig om te lezen maar ik snap het wel.
Ik waardeer de inbreng in dit topic enorm.

Mientje en de 4 kittens zijn de nacht goed doorgekomen. We hebben het vermoeden dat ze tussen de flesjes door toch ook iets via de natuurlijke weg weten binnen te krijgen. Bij Mientje is intussen ook het moederinstinct helemaal aan. Alles plast en poept, is gewogen en ze liggen met kruikjes in hun werpkist. Ik ga straks nog een keer voeden en daarna neemt mijn vriend het over gedurende de werkdag. Hij zal ook langs de dierenarts gaan met ze.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:03

Fijne update. Hoe gaat het met de andere kitten met open gehemelte? Heeft die ook wat gedronken?

Ben benieuwd naar de update van de dierenarts :) Ze zijn wel echt heel schattig hoor <3

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 14:31

Alle kittens doen het goed, ook die met schisis drinkt goed en er is niet meer zoveel melk uit het neusje gekomen. Ook is de adem niet meer hoorbaar. Twee kittens hebben inmiddels de tepel gevonden en lijken daar goed te drinken. Alles krijgt elke 3u uitgebreid de fles aangeboden en daarna plassen en poepen ze. Mientje heeft wel de neiging ze overal heen te slepen. Zij is verder ook helder en gezond en extreem aanhalig.

Mijn vriend is nu met het hele stel naar de dierenarts, vooral met het oog op die met de schisis. Aan de telefoon waren ze weinig hoopvol. Als ze inslapen adviseren gaan we daarin mee, maar als ze goede hoop hebben bij bijvoorbeeld het gebruik van een andere speen dan geven we haar een kans. We gaan gewoon mee met het advies.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 14:33

Afbeelding
Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:35

mooie foto's! ik duim voor je kitten dat die het gaat overleven.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:39

Ohh zo lief... <3

Fijn dat die met de schisis tot zo ver het goed lijkt te doen. Ook qua adem. Ben benieuwd wat ze zeggen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 14:52

Wat een zorgen toch nog. Jammer dat het niet zonder keizersnede is gelukt en je er nu een berg extra gedoe van hebt. Maar ik kan ook wel begrijpen dat je het te spannend vond en die kittens er gewoon uit wilde hebben :(:)

Hopelijk positief nieuws bij de DA en dan vanaf thuiskomst een betere kraamtijd.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 16:42

Helaas, geen goed nieuws.
De kitten met de schisis is in de loop van de ochtend toch achteruit gegaan en heeft bij de dierenarts een spuitje gekregen.
Wat we allebei niet verwacht hadden, is dat haar zusje, de ander zwarte, 5 minuten daarna uit zichzelf ook dood ging toen de dierenarts haar aan het controleren was.

Er was wel een verschil tussen de 2 grijze en de 2 zwarte qua bereidheid om te drinken, maar ze kropen en piepten alle 4 even krachtig. Ook kreeg ze genoeg binnen, ze plaste en poepte na elke voeding. Het geboortegewicht van de twee zwarte was wel iets lager dan van de twee grijze. Wat bij die tweede nou de oorzaak is blijft een vraagteken.

De andere twee zijn volgens de dierenarts kerngezond en ook Mientje zag er goed uit. Mijn vriend heeft deze twee ook duidelijk aan de tepel zien zuigen uit zichzelf.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 16:44

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:51

Pfff wat verdrietig |(
Sterkte hoor :(:)
Hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan met deze twee!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 16:58

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:50

Ach jeetje :(:)

Wat apart en verdrietig van die tweede....

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 18:55

Ach wat sneu en onverwachts.. sterkte! Hopen dat deze twee kittens sterk op mogen groeien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:04

Oh jeetje, je had natuurlijk al wel rekening gehouden met het verdrietige inslapen van het kleintje met open gehemelte, maar dat nummer twee ook dood gaat is dan wel heel onverwacht :\
Gelukkig gaan de andere twee wel goed!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:52

Heb het je al gevraagd maar waarschijnlijk keek je erover maar, heb je een warmtelamp?

Ik zie de kittens alsmaar op de zetel liggen op schoot bij jou maar pasgeboren kittens kunnen zichzelf niet warm houden en moeten eigenlijk onder een warmtebron!
Kruiken zijn daar echt niet voldoende voor want die koelen af geleidelijk aan en de bedoeling is dat de temperatuur constant op een hoger niveau blijft op één plek zodat ze kunnen kiezen of ze die opzoeken of niet.

Warmtekruiken zijn wel een goed idee als je de pups dus verhuist zoals naar de dierenarts, om de rit daarnaartoe te overbruggen en ze zo toch iets van warmte te kunnen bieden.
Maar dat zou in uiterste nood pas zo moeten zijn.

Doodsoorzaak nummer 1 bij pasgeboren kittens en pups is nog altijd onderkoeling!

Ook met een nestje kittens van een dag oud over en weer naar een dierenarts is echt niet aan te raden!
De dierenarts aan huis laten komen in zo'n geval!
Echt niet nogmaals de kittens verhuizen hoor, dat is echt niet goed.
Ze raken onderkoeld als eerste en bovendien zijn ze heel heel erg kwetsbaar en gevoelig aan blootstelling qua bacteriën en infecties en is een vreemde omgeving daar een gigantisch risico op.

Is er kennis betreffende kittens fokken en grootbrengen?
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op 18-12-24 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:55

Dan hebben heel veel straatkatten en boerderij katten geluk gehad zo te lezen

Heel veel sterkte TS wat een nare wending. Hopelijk kun je nog lekker genieten van de andere 2 kleintjes