Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyj01 schreef:Ik denk dat het succes valt of staat met het hele gezin. De perfecte hond die nooit iets verkeerd doet en zich feiloos kan aanpassen aan iedere situatie vind je bij de intertoys. Als de hond onderdeel is van het gezin en er ook rekening met het dier wordt gehouden, kan elke hond een succes worden.
BeFunny schreef:Ik denk wel degelijk dat Jenny gelijk heeft dat alles valt of staat met het gezin.
Maar dat niet elke hond een succes kan worden. Er zijn nou eenmaal honden die minder geschikt zijn voor een gezin. Simpel zat.
Maar elke hond moet opgevoed en elke hond heeft hondse behoeftes en er wordt er geen eentje vals geboren maar ook niet opgevoed geboren.
Esther schreef:BeFunny schreef:Ik denk wel degelijk dat Jenny gelijk heeft dat alles valt of staat met het gezin.
Maar dat niet elke hond een succes kan worden. Er zijn nou eenmaal honden die minder geschikt zijn voor een gezin. Simpel zat.
Maar elke hond moet opgevoed en elke hond heeft hondse behoeftes en er wordt er geen eentje vals geboren maar ook niet opgevoed geboren.
Honden worden misschien niet vals geboren maar er zijn zeker honden die bijtgrager zijn dan andere, in combinatie met een kort lontje is dat niet heel handig. Dat aai je er niet uit. Ik had er eentje die meeging met mijn hus, wel te hanteren maar niet zomaar.
Als je een gezinshond neemt is het ook wel handig als je zonder zorgen kunt wandelen, een in potentie hondagressieve hond is dan niet handig. Ook een hond met een onhandige bouw is niet handig, een grote kans op problemen aan bijv skelet en dus pijn met als gevolg eerder bijten.
Niemand vind het raar als een jachthond gaat jagen of een retriever graag dingen ophaalt maar ze vinden het wel raar als een waakhond waakt of een bullachtige (hond)agressief wordt.
Mjelleke schreef:Raskenmerken train je er niet uit, die zitten er in. En die raskenmerken maken dat het ene ras (veel) meer geschikt is als gezinshond dan het andere. Daar komen dan individuele verschillen in karakter bovenop.
Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon opvoeden en trainen, maar het is echt niet waar dat elke hond een gezinshond kan worden.

Booooo schreef:Ik heb hier alles mee gelezen, en veel verschillende rassen voorbij zien komen. Ook op internet zie ik de meest vreemde kruisingen voorbij komen, hoe verzin je het.. een Sint Bernard x Duitse dog
Ik heb veel aan jullie tips gehad, iets houdt me toch nog tegen om direct een pup te halen. Ik vind veel rassen leuk, en daar verschillen thuis ook de meningen over. We laten het nu even rusten en kijken over een half jaar weer eens. We hebben geen haast, en het is een keuze voor (hopelijk) minimaal 10 jaar dus we willen niks overhaasten.
. Ik kende ze niet, leuke beesten! Ze had de grootte al losgelaten toch
.