Waar zoeken naar een pup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Waar zoeken naar een pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:45

Dat is wel grappig want de Inu verhaard als een malle ;)
Maar heeft idd wel een andere vacht.
Maar de eurasier werd genoemd en toen dacht ik kijk nu worden er rassen genoemd die mogelijk zouden kunnen passen bij een gezin maar misschien niet in het plaatje van ts passen. Maar dat zou de Inu ook niet doen en die opperde ts zelf dus ik dacht ik gooi er nog wat bij op ;)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:48

Haha ja ik snap het helemaal hoor. Gaat alle kanten uit, denk ook omdat de eisen nog niet helemaal duidelijk zijn. Zou aan ts aanraden om een prioritering te maken van belangrijkste eigenschappen. Dan worden de suggesties ook gerichter.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:56

Ja dat bedoelde ik eigenlijk.
Het e.a ook echt weg strepen.
Wat willen ze echt niet. Nou dat valt sowieso af dat hoeft hier ook niet geopperd te worden dan.

Wat willen ze graag wel.

En wat is nog evt twijfel.

In het begin leek ts dat wel voor ogen te hebben maar is toch weer veel breder gaan kijken.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:07

Op 2 en 3 november is er twee dagen show in Hazerswoude (Dogshow Bleiswijk) daar komen heel veel rassen voorbij. Ik zou daar gaan kijken bij de verschillende rassen die jullie aanspreken en daar praten met de fokkers/eigenaren van die rassen.
Is dat teveel uit de richting dan is er 29/30 november en 1 december drie dagen show in Leeuwarden waar iedere dag alle rassen geshowd worden.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:51

Duitse pincher? Die is wat kleiner dan een dobermann. Een engelse stafford (staffordshire bullterriër) is niet zo groot, geweldig met kinderen (wel lomp). Goed ik vind ze oerlelijk, maar hij is stoer haha.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:36

Ik denk dat het succes valt of staat met het hele gezin. De perfecte hond die nooit iets verkeerd doet en zich feiloos kan aanpassen aan iedere situatie vind je bij de intertoys. Als de hond onderdeel is van het gezin en er ook rekening met het dier wordt gehouden, kan elke hond een succes worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:53

Jennyj01 schreef:
Ik denk dat het succes valt of staat met het hele gezin. De perfecte hond die nooit iets verkeerd doet en zich feiloos kan aanpassen aan iedere situatie vind je bij de intertoys. Als de hond onderdeel is van het gezin en er ook rekening met het dier wordt gehouden, kan elke hond een succes worden.

Nee, juist door die gedachte en meestal in combinatie met 'als je de hond opvoed kan alles' geeft zoveel bijtincidenten. Elk jaar weer.
Mijn herder zou nooit en ook nooit een succes geworden zijn in een gezin. Ja als hij overdag veilig weggestopt zou zijn in dubbele kennel. Echter om dat nu succesvol te noemen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:58

Ik denk wel degelijk dat Jenny gelijk heeft dat alles valt of staat met het gezin.
Maar dat niet elke hond een succes kan worden. Er zijn nou eenmaal honden die minder geschikt zijn voor een gezin. Simpel zat.

Maar elke hond moet opgevoed en elke hond heeft hondse behoeftes en er wordt er geen eentje vals geboren maar ook niet opgevoed geboren.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:05

BeFunny schreef:
Ik denk wel degelijk dat Jenny gelijk heeft dat alles valt of staat met het gezin.
Maar dat niet elke hond een succes kan worden. Er zijn nou eenmaal honden die minder geschikt zijn voor een gezin. Simpel zat.

Maar elke hond moet opgevoed en elke hond heeft hondse behoeftes en er wordt er geen eentje vals geboren maar ook niet opgevoed geboren.

Honden worden misschien niet vals geboren maar er zijn zeker honden die bijtgrager zijn dan andere, in combinatie met een kort lontje is dat niet heel handig. Dat aai je er niet uit. Ik had er eentje die meeging met mijn hus, wel te hanteren maar niet zomaar.

Als je een gezinshond neemt is het ook wel handig als je zonder zorgen kunt wandelen, een in potentie hondagressieve hond is dan niet handig. Ook een hond met een onhandige bouw is niet handig, een grote kans op problemen aan bijv skelet en dus pijn met als gevolg eerder bijten.

Niemand vind het raar als een jachthond gaat jagen of een retriever graag dingen ophaalt maar ze vinden het wel raar als een waakhond waakt of een bullachtige (hond)agressief wordt.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:11

Raskenmerken train je er niet uit, die zitten er in. En die raskenmerken maken dat het ene ras (veel) meer geschikt is als gezinshond dan het andere. Daar komen dan individuele verschillen in karakter bovenop.

Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon opvoeden en trainen, maar het is echt niet waar dat elke hond een gezinshond kan worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:38

Esther schreef:
BeFunny schreef:

Honden worden misschien niet vals geboren maar er zijn zeker honden die bijtgrager zijn dan andere, in combinatie met een kort lontje is dat niet heel handig. Dat aai je er niet uit. Ik had er eentje die meeging met mijn hus, wel te hanteren maar niet zomaar.

Als je een gezinshond neemt is het ook wel handig als je zonder zorgen kunt wandelen, een in potentie hondagressieve hond is dan niet handig. Ook een hond met een onhandige bouw is niet handig, een grote kans op problemen aan bijv skelet en dus pijn met als gevolg eerder bijten.

Niemand vind het raar als een jachthond gaat jagen of een retriever graag dingen ophaalt maar ze vinden het wel raar als een waakhond waakt of een bullachtige (hond)agressief wordt.

Uiteraard.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:15

Mjelleke schreef:
Raskenmerken train je er niet uit, die zitten er in. En die raskenmerken maken dat het ene ras (veel) meer geschikt is als gezinshond dan het andere. Daar komen dan individuele verschillen in karakter bovenop.

Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon opvoeden en trainen, maar het is echt niet waar dat elke hond een gezinshond kan worden.

Precies dit

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:50

Het dierenasiel in Almere heeft een nest van 6.. labrador moeder en vader een Leonberger/herder.. Zie hun Facebookpagina.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:02

Welk asiel in Almere? Want ik zie ze op het Almere asiel dat ik vind niet op staan.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 10:07

Mizora schreef:
Welk asiel in Almere? Want ik zie ze op het Almere asiel dat ik vind niet op staan.

Excuus, even nagekeken, maar het is dierenasiel Crailo (die hoorden voorheen bij elkaar, vandaar de verwarring)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:10

Flevolander schreef:
Het dierenasiel in Almere heeft een nest van 6.. labrador moeder en vader een Leonberger/herder.. Zie hun Facebookpagina.

Oh wat gaafff <3 jammer dat ik niets erbij kan hebben. Wat een kruising <3

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 14:04

Ik heb hier alles mee gelezen, en veel verschillende rassen voorbij zien komen. Ook op internet zie ik de meest vreemde kruisingen voorbij komen, hoe verzin je het.. een Sint Bernard x Duitse dog :+

Ik heb veel aan jullie tips gehad, iets houdt me toch nog tegen om direct een pup te halen. Ik vind veel rassen leuk, en daar verschillen thuis ook de meningen over. We laten het nu even rusten en kijken over een half jaar weer eens. We hebben geen haast, en het is een keuze voor (hopelijk) minimaal 10 jaar dus we willen niks overhaasten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 17:34

Booooo schreef:
Ik heb hier alles mee gelezen, en veel verschillende rassen voorbij zien komen. Ook op internet zie ik de meest vreemde kruisingen voorbij komen, hoe verzin je het.. een Sint Bernard x Duitse dog :+

Ik heb veel aan jullie tips gehad, iets houdt me toch nog tegen om direct een pup te halen. Ik vind veel rassen leuk, en daar verschillen thuis ook de meningen over. We laten het nu even rusten en kijken over een half jaar weer eens. We hebben geen haast, en het is een keuze voor (hopelijk) minimaal 10 jaar dus we willen niks overhaasten.

Vaak als je het niet verwacht komt er wat op je pad. Wie weet heb je dalijk een hond waarvan je weet dat je die vooraf nooit gekozen had. Vaak is het het moment en het nu waarin je die keuzes maakt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:18

Dat klopt gabbergill, toen onze Mastin doodging wilde ik er een jonge hond bij, ook omdat onze ridgeback nogal eenzaam achter bleef.

Maar onze Tico had een wat langere nogal vettige vacht waardoor hij altijd vieze plekken achterliet op deuren en muren.

Ik wilde dus nooit meer een Mastin. Veel te groot om gemakkelijk mee te nemen bij het mennen, veel te veel haren op de grond en past niet bij mij op de scootmobiel.

Drie maal raden wat er hier nu ligt te snurken, een, volgens zijn paspoort, Mastin espagnol :+

Hij heeft gelukkig wel een minder vette huid en het is overduidelijk een mix maar met zijn 7 maanden is hij al net zo groot als de ridgeback en past hij nu al niet op de scootmobiel _/-\o_

Gelukkig zijn we helemaal verliefd op hem. Toch altijd een gok met een Spaanse asielhond. Nova, de ridgeback, is weer helemaal opgeleefd en ze stoeien graag samen <3

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:50

Ik vind een mastin wel een type voor TS eigenlijk :+. Ik kende ze niet, leuke beesten! Ze had de grootte al losgelaten toch :+.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 07:43

De grootte wel maar de kwijl niet :')

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:07

Geef het een half jaar, dan ben je die eis ook kwijt :+ _O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:50

Booooo schreef:
De grootte wel maar de kwijl niet :')

Deze kwijlt niet :)

Afbeelding

Er zit nog een broertje in het asiel :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:51

Ach zonder kwijlen zijn de muren hier ook zwart en vol grond/modder/blubber en zeewater. Schoon hou je niets en na 15 jaar boxers mis ik zelfs het kwijlen haha

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 09:57

Zelfs mijn vizsla's kwijlen. Gelukkig wel niet te pas en te onpas en alleen als er lekkere dingen klaargemaakt worden en de verwachtingen hoog zijn.

Steeds kwijlen zou voor mij ook wel een dingetje zijn dus snap die eis van TS best, net als langharige vachten.