Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Little_Gift schreef:Zoolgangster schreef:TS was zo vriendelijk een hond op te vangen, dit blijkt niet verantwoord te kunnen, en ja, sommige mensen zouden die hond best kunnen managen, maar je moet dat maar net kunnen opbrengen, met meerdere kinderen en een huishouden plus baan...
Ik vind het helemaal niet gek om in zo'n situatie toe te geven dat je het toch te gevaarlijk/niet verantwoord vindt voor het jongste kind. Ja, de andere kinderen zullen verdrietig zijn, maar zouden ze niet nóg verdrietiger zijn als hun broertje toegetakeld wordt door de hond?
Het gaat om hun dochtertje, dus verdrietig om hun broertje zullen ze niet zijn neen
Kabayo schreef:Ik vraag mij af hoeveel mensen hier daadwerkelijk een kind hebben en een hond
Voor mij zou het exit hond zijn. (Of een goede heropvoeding! Een strenge) We grommen niet naar mensen. Simpel zat.
Ik zou dan ook nooit een opvang hond bij m'n kind in huis willen. Je weet simpelweg niet wat er mee gebeurd is in zijn hondenleven. Het is misschien geen populaire mening. Maar no way dat ik mijzelf ga vergeven als mijn husky of rottweiler mijn dochter zouden bijten.
Die zouden het trouwens prima vinden als er aan hun oren getrokken worden of aan hun potenDie zien dat meer als een spel dan als een bedreiging.
(Uiteraard zou ik dit niet accepteren, maar is nu nog niet van toepassing met 3 maand oud)
Wel liggen ze hier standaard in huis op hun plek en mogen er geen kinderen op hun plek komen. Ze mogen soms op de bank.
Maar grommen of snauwen wordt niet getolereerd. Hetzelfde als bijten of trappen bij mijn paardDoen ze maar lekker buiten onderling, niet naar mij. Als ze ergens niet van gediend zijn heeft de hond de ruimte weg te lopen, die hoeft niet de confrontatie aan te gaan
Kabayo schreef:Een hond hoeft niet naar mij te grommen als ze de ruimte hebben om weg te lopen. Er zijn meer manieren om iets aan te geven, vaak zie je het aan de houding van de hond al of ze iets niet leuk vinden. (Denk aan wegkijken. Oren naar beneden. Tongelen. Hijgen. Zelfs kwispelen kan op spanning duiden) Als ze grommen ben je in mijn ogen al te laat
Gezellig dat je mij in de kruipperiode nog eens wilt sprekenMijn honden blijven wel op de plaats. Ik moet dan alleen achter m'n kind aan
Gelukkig heb ik het thuis wel makkelijk ingericht dat de honden en kind apart kunnen, zonder helemaal geïsoleerd ergens achterin geplaatst te zitten
Muppett schreef:Nogmaals dank voor jullie fijne reacties!
Ik voel me ontzettend rot, gefaald naar de hond toe. We leven in een wegwerpmaatschappij en daar ben ik al erg op tegen, helemaal als het om dieren gaat.
Dit was mijn eerste hond, ik heb echt nul ervaring wbt een hond trainen. De hond liet in haar vorige gezin helemaal geen probleemgedrag zien, daardoor leek ze heel geschikt. Onze gezinssituatie is wel compleet anders: 3 jonge kinderen die herrie maken en we leven op een flat, dus niet genoeg ruimte om hond en kinderen permanent te scheiden. Al had ze heus haar prive plekjes waar de kinderen niet bij konden komen.
Ik ben gewoon niet ervaren genoeg om deze onzekere/angstige hond de juiste ondersteuning te bieden. Helaas heb ik het bijten niet kunnen voorkomen, het gebeurde toen ik mij even omdraaide om iets te pakken.
Mijn oudste twee kinderen hebben veel verdriet want die missen hun vriendinnetje. Mijn man en ik voelen ons vooral erg rot omdat we vinden dat we gefaald hebben naar de hond toe. Maar goed, daar zullen we helaas mee moeten dealen.
Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken!
Muppett schreef:Nogmaals dank voor jullie fijne reacties!
Ik voel me ontzettend rot, gefaald naar de hond toe. We leven in een wegwerpmaatschappij en daar ben ik al erg op tegen, helemaal als het om dieren gaat.
Dit was mijn eerste hond, ik heb echt nul ervaring wbt een hond trainen. De hond liet in haar vorige gezin helemaal geen probleemgedrag zien, daardoor leek ze heel geschikt. Onze gezinssituatie is wel compleet anders: 3 jonge kinderen die herrie maken en we leven op een flat, dus niet genoeg ruimte om hond en kinderen permanent te scheiden. Al had ze heus haar prive plekjes waar de kinderen niet bij konden komen.
Ik ben gewoon niet ervaren genoeg om deze onzekere/angstige hond de juiste ondersteuning te bieden. Helaas heb ik het bijten niet kunnen voorkomen, het gebeurde toen ik mij even omdraaide om iets te pakken.
Mijn oudste twee kinderen hebben veel verdriet want die missen hun vriendinnetje. Mijn man en ik voelen ons vooral erg rot omdat we vinden dat we gefaald hebben naar de hond toe. Maar goed, daar zullen we helaas mee moeten dealen.
Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken!
Nyaleti schreef:Logisch dat je het gezelschap in huis mist. Mocht je opnieuw een hond willen nemen, zou ik wachten tot je dochter ouder is. Want zij heeft ook een rol gehad in het gedrag van de hond (niet bewust natuurlijk). Jij hebt haar heel duidelijk gemaakt de hond met rust te laten en toch bleef ze contact zoeken (logisch) dus met een nieuwe hond gaat dat net zo zijn. En er zijn maar heel weinig honden die je kunt vertouwen met een peuter.