Wat kost een hond nou eigenlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 16:43

Flux schreef:
Voor Augustus

[ Afbeelding ]

VESPER - 2,5 jarige Schotse Herder korthaar, 18,5 kilo
    €56,52 | Dogmeat | 8,5 kilo Vlees
    €15,32 | Amazon | Dental setje voor tandverzorging
    €1,87 | The Forever Dog | Activatie home cooked recepten voor de hond
    €90,50 | Kennelhoest + Weil enting
    €22,67 | Pets Place | Hondensnacks
    €13,19 | Zooplus | Dolina Noteci zak voer (gebruik ik als trainer)
    €20,95 | Medpets | Plaque off powder
    €20,24 | Figo verzekering
    >> TOTAAL: 241,26 <<

Deze maand staat wat in het kader van haar gezondheid I guess. Ze ontwikkeld wat tandplak/steen en we zijn aan het uitzoeken wat naast dagelijks tandenpoetsen nog meer zou kunnen helpen. De Weil enting heeft het totaal flink opgedreven, wat een prijs heeft dat domme ding -O-

@Curse, dank voor de mooie opmaak, ik heb em gejat van je <3

Ik moet even zo hard lachen want ik vond je post zo mooi opgezet en toen las ik de laatste zin _O- :') Ik zou willen dat tabellen maken in de opmaak van bokt erbij gemaakt kon worden, dan was m’n leven compleet :')

Tandsteen is zoiets lastigs soms ja. Is natuurlijk deels ook beïnvloedbaar maar sommige individuen zijn ook gewoon al gevoeliger ervoor. Zelf gaan poetsen blijft dan iig sowieso qua symptoom bestrijding wel altijd het beste werken ja :j Er zijn potentieel nog eventuele kruiden/supplementen welke je kunt bekijken ook zoals zeewier (FlexRex heeft er een samenstelling van bv, erg fijn merk qua suppletie). Qua knagen en voer zit jij denk ik sowieso al heel goed en is daar niet echt meer wat mee te doen ook gok ik. En ja ugh zo’n enting tikt aan hoor.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:05

cursebreaker schreef:
Flux schreef:
Voor Augustus

[ Afbeelding ]

VESPER - 2,5 jarige Schotse Herder korthaar, 18,5 kilo
    €56,52 | Dogmeat | 8,5 kilo Vlees
    €15,32 | Amazon | Dental setje voor tandverzorging
    €1,87 | The Forever Dog | Activatie home cooked recepten voor de hond
    €90,50 | Kennelhoest + Weil enting
    €22,67 | Pets Place | Hondensnacks
    €13,19 | Zooplus | Dolina Noteci zak voer (gebruik ik als trainer)
    €20,95 | Medpets | Plaque off powder
    €20,24 | Figo verzekering
    >> TOTAAL: 241,26 <<

Deze maand staat wat in het kader van haar gezondheid I guess. Ze ontwikkeld wat tandplak/steen en we zijn aan het uitzoeken wat naast dagelijks tandenpoetsen nog meer zou kunnen helpen. De Weil enting heeft het totaal flink opgedreven, wat een prijs heeft dat domme ding -O-

@Curse, dank voor de mooie opmaak, ik heb em gejat van je <3

Ik moet even zo hard lachen want ik vond je post zo mooi opgezet en toen las ik de laatste zin _O- :') Ik zou willen dat tabellen maken in de opmaak van bokt erbij gemaakt kon worden, dan was m’n leven compleet :')

Tandsteen is zoiets lastigs soms ja. Is natuurlijk deels ook beïnvloedbaar maar sommige individuen zijn ook gewoon al gevoeliger ervoor. Zelf gaan poetsen blijft dan iig sowieso qua symptoom bestrijding wel altijd het beste werken ja :j Er zijn potentieel nog eventuele kruiden/supplementen welke je kunt bekijken ook zoals zeewier (FlexRex heeft er een samenstelling van bv, erg fijn merk qua suppletie). Qua knagen en voer zit jij denk ik sowieso al heel goed en is daar niet echt meer wat mee te doen ook gok ik. En ja ugh zo’n enting tikt aan hoor.

Wahaha _O- Een tabel opmaak zou fantastisch zijn inderdaad! Ik vind het zo'n heerlijke eyegasm als alles zo netjes onder elkaar staat, jouw layout was perfect :j

Ja die tanden... Ik denk dat ze genetisch misschien wel gevoelig is inderdaad want had dit op haar leeftijd nog niet verwacht eerlijk gezegd. Tandvlees bloedde zelfs ook, maar dat hebben we nu goed onder controle gelukkig. Knagen zit hier ook wel goed maar ik dacht eraan om die plaque off (is idd zeewierpoeder geloof ik) op een goede kauwsnack te smeren en even kort in te vriezen zodat ze flink wat contact ermee maakt. Misschien helpt dat icm poetsen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:24

Ik werd al een paar keer richting dit topic gefloten om een lijstje te maken, leek mensen wel grappig (terwijl het super onrealistisch is voor 95% van de mensen natuurlijk :') ).

Maar gisteren heb ik een knuffel gekocht voor de honden die €75,- kost want hij was in de aanbieding.

Ik denk dat deze aankoop genoeg zegt over mijn uitgavenpatroon voor de honden, daardoor word ik vrijgesteld voor het maken van een heel lijstje te maken, toch? :') _O-

In my defense, ik wilde hem allang en hij is heel schattig. :+

Fem

Re: Wat kost een hond nou eigenlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:36

Is dat die mega octopus O:) :') Kim

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:40

Dat vraagt wel om foto's...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:46

Fem schreef:
Is dat die mega octopus O:) :') Kim

OF COURSE! :+ Ik zal foto's maken als we onze eigen binnen hebben, deze zijn van internet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:46

Ok, die is ook wel heel tof. En groot!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:55

Oh jaaaaaa die is ZO tof!

Maar Fitz doet het maar met meneer Octo van de Ikea :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 18:55

Mijn honden krijgen knuffels van de kringloop :')

Ik schrik ook echt (nog steeds) van de bedragen hier. Iemand op de vorige pagina had het over 180 euro voor de trimmer. Wat doen ze dan???

Ik had in augustus nauwelijks kosten. Voer had ik nog en ik heb geen gebruik gemaakt van de uitlaatservice. De kosten hebben zich beperkt tot wat vers vlees en kauwmateriaal, ik denk dat ik voor <50 euro klaar was.
(2 honden)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:01

Afhankelijk van he type hond dat je hebt, kan een trim beurt echt wel in de papieren lopen. Ik was voor onze langhaar herder altijd 75e kwijt bv voor 1,5u. En dan werd die niet zo getrimd zoals bepaalde specifieke rassen. Die werd ‘alleen’ gewassen, gedroogd en geborsteld + nagels en de pootjes scheren (de lange haartjes daar) maar voor de rest werd er niet geknipt of getrimd verder. Maar het is bizar intensief werk :j Bij rassen waar dit wel nodig is, het echt goed trimmen, gaan de prijzen ook logischerwijs omhoog want het kost meer werk + meer kennis en ervaring is nodig want je kunt er ook een hoop mee verpesten en voor een goede trimmer betaal je dan wel echt genoeg (al vind ik 180e ook wel pittig, maar ik weet niet wat er precies is gedaan en voor wat voor hond)

ik vind het dan soms weer bizar hoe weinig mensen uitgeven op een maand. Ik snap niet hoe jullie het daar dan van doen haha maar ik heb dan wel door specifieke eisen mbt wat en hoe ik voer onder andere, dat dat bij ons de grootste kostenpost is wanneer er geen gekke afwijkende uitgaves zijn en dat tikt wel aan soms.

Zelfs de kat kost me gemiddeld wel 100e met gewoon voer, en kattenbak vulling :')

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:29

Hier 2 honden een stabij van 8, saar en een austrelian sheperd van 15 maanden, senna.

Juli:
7 kilo brok senna: 66
Koekjes van Keetjes: 15
Leskaart saar: 100
Workshop zoeken Senna 135
Workshop behendigheid Senna 45
3 nieuwe agilitytoys Senna: 85
2 snuffelmatten kwispel en relax: 90
Gedroogd fruit onyx: 16
Bottenboilion 3 zakjes: 10
Fotoshoot: 95
Fysio beide honden: 125

Augustus
7 kilo brok Senna 66
150 gr Koekjes Senna 8
Fysio Saar 65
Suplementen Saar 35
Vitaminepillen Saar 25
Gedroogd fruit 45 (voor meerdere mnd)
Suplementen van kwispel en relax 47,95
Workshop Senna 42,50
Remote treat machine 140 (verjaardag kado voor mij)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:42

KimD schreef:
Ik werd al een paar keer richting dit topic gefloten om een lijstje te maken, leek mensen wel grappig (terwijl het super onrealistisch is voor 95% van de mensen natuurlijk :') ).

Maar gisteren heb ik een knuffel gekocht voor de honden die €75,- kost want hij was in de aanbieding.

Ik denk dat deze aankoop genoeg zegt over mijn uitgavenpatroon voor de honden, daardoor word ik vrijgesteld voor het maken van een heel lijstje te maken, toch? :') _O-

Nee je word niet vrijgesteld, ik ben heel benieuwd wat jouw kudde kost _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:57

KimD schreef:

Uiteraard wordt jij helemaal niet vrijgesteld. Dus kom maar door met je uitgaven lijst. _O- <<)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 19:58

Mijn trimmer rekent €45,- voor mijn Shih Tzu en €30,- voor mijn Keeshond.
Wat hij daarvoor doet?
Shih Tzu:
Wassen, uitblazen, kammen, knippen, scheren, nagels knippen.
Keesje:
Wassen, uitblazen/ontwollen, kammen, uitstekende pieken wegknippen, nagels knippen.
Als ze samen daar zijn kan ik ze na ±2u weer ophalen, zeg 1,5u voor de Shih Tzu en 30-45 minuten voor de Kees.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 20:48

Ik betaalde vandaag 32 euro (zat wel korting bij) voor 1.5 uur, wassen en drogen :j als eerste kennismaking, dus geen knippen/scheren om het niet te spannend te maken.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:20

Goof schreef:
Ik schrik ook echt (nog steeds) van de bedragen hier. Iemand op de vorige pagina had het over 180 euro voor de trimmer. Wat doen ze dan???

Zie wel een foto van twee honden, 90 euro per hond dus. Is evengoed een fors bedrag

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:32

Goof schreef:

Ik had in augustus nauwelijks kosten. Voer had ik nog en ik heb geen gebruik gemaakt van de uitlaatservice. De kosten hebben zich beperkt tot wat vers vlees en kauwmateriaal, ik denk dat ik voor <50 euro klaar was.
(2 honden)

Ik betaal voor mijn (show) aus 135 euro per keer. Dat is wassen, blazen, poten knippen, en borstelen. Ze gaat maar 2 keer per jaar, ik houd haar zelf bij.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:05

KimD schreef:

Nee geen vrijstelling voor jou.
Wie weet zijn er wel meer bokkers die een dozijn honden ambiëren :') toch nuttig voor ze om te weten dan

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:27

Bo_Y schreef:
Goof schreef:

(2 honden)

Ik betaal voor mijn (show) aus 135 euro per keer. Dat is wassen, blazen, poten knippen, en borstelen. Ze gaat maar 2 keer per jaar, ik houd haar zelf bij.

135 euro? Sodeknetter. Hier kwam ik er met mijn Aussie af met 71 euro.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 07:58

Ik betaal meestal €70 voor het hele pakket bij de trimster voor een kleine keeshond (8,5kg, geen dwergkees). Ze knippen hem dan ook helemaal in model.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 08:03

CupCakes_ schreef:
Bo_Y schreef:

135 euro? Sodeknetter. Hier kwam ik er met mijn Aussie af met 71 euro.

Dat was dan ook geen Aussie maar een of ander verloren beer in Look-a-like Aussie kostuum. :+
Ik denk dat Bo_Y misschien speciaal voor show laat trimmen?

Wij betalen €75,- voor onze Sheltie, soms is ze met 1,5 uur klaar, soms is ze 3 uur daar. Ze wordt één keer per 10 weken getrimd.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:14

Ik weet niet of ik dit wil weten hahah. Augustus wel een dure maand ivm vakantie.

53 euro aan vers vlees
60 euro aan blikvoer ivm vakantie
8 euro voor booties, tuig, bungeelijn en regenjas bij non stop (had nog voor 200 euro cadeaubonnen, dat was nu leuk shoppen)
59,95 voor suppletie
78 euro voor periodieke check bij de osteopaat
15 euro voor het vermaken van trektuig (clips op laten zetten)
Ca 120 euro voor accommodatie voor meenemen hond op verschillende plekken in 3 weken vakantie
38 euro voor ontworming en vlooienband (ivm vakantie)

431,95

Vers vlees is geportioneerd en ingevroren, daar kunnen we ook september mee doen dus dan zal ik waarschijnlijk nagenoeg geen kosten hebben: speelgoed kopen we eigenlijk niet, snacks 1x per 3 maanden groot en hetzelfde geldt voor suppletie.
We titeren en ontwormen niet standaard maar 1x per 3 maanden laten we ontlasting onderzoeken. Verder hebben we nog wat kosten aan deelname aan canicross wedstrijden maar volgen verder geen cursussen oid meer dus ook daar vallen de kosten goed van mee.
Dit is dus absoluut geen representatieve maand maar wel leuk om eens terug te kijken en dit de komende maanden te blijven doen
Laatst bijgewerkt door kanjerroos op 29-08-24 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:16

Is dat voor 1 hond of meerdere?

Inderdaad een dure maand.

--

Augustus gaat voor mij waarschijnlijk goedkoop uitkomen, dat tel ik begin September op.
September waarschijnlijk duurder, ivm entingen en voorraad voer aanschaffen.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 09:48

Ohja wel handig om te vermelden; gaat inderdaad om 1 hond (border collie)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 10:12

KimD schreef:
Bo_Y schreef:

Dat was dan ook geen Aussie maar een of ander verloren beer in Look-a-like Aussie kostuum. :+
Ik denk dat Bo_Y misschien speciaal voor show laat trimmen?

Hij zou je lelijk aangekeken hebben denk ik _O-